Презентація уроку на тему "Країна дитячих мрій."

Про матеріал

Тема: Країна дитячих мрій. Всеволод Нестайко „В Палаці Чарівних Казок”

Мета. Розширювати знання учнів про народні і літературні казки, розвивати уміння швидко орієнтуватися в структурі тексту, знаходити в ньому описи, відповіді на запитання за змістом твору, розширювати читацький кругозір, виховувати цікавість до усної народної творчості, літературних казок, бажання стати активним слухачем.
Обладнання:мультимедійна презентація до уроку, чарівний ковпак із записками від казкових героїв.

Обладнання: мультимедійна презентація уроку, картки для парної роботи
Тип уроку: урок – казка з елементами подорожі

Хід уроку
I. Пропедевтична практика.

1.Організаційний момент
Любі діти, у наш клас завітали люди щирі

Привітаймо в добрий час гостей посмішкою й миром

  • 2.Вступне слово вчителя.
    -Сьогодні ми з вами помандруємо в чарівне місто. Ми з ним нерозлучні в дитинстві, АЛЕ Й СТАВШИ ДОРОСЛИМИ, НІКОЛИ НЕ ЗАБУВАЄМО ПРО НЬОГО. Ми повертаємось до нього знову і знову. Бо мудрість, добро, краса його – невичерпні. Отже, ми помандруємо до казкового міста.
  • (слайд „Казкове місто”).
  • ІІ. Орієнтація
  • 1.Зацікавлюючий момент
    - Це дуже велике місто. Зупиняючись на його вулицях, ви відкриватиме для себе щось нове і незвідане.
  • 2.Мотивація діяльності учнів.
    - А для чого людині потрібно відкривати щось нове і незвідане? Адже, починаючи від самого народження, коли дитинка ще тільки пізнає світ і до глибокої старості, коли за плечима сива мудрість, людина невтомно вбирає в себе все нове, незнайоме, незвичне. (слайд)
    - Перед тим, як почати свою подорож, давайте пригадаємо, а що називається казкою? (хором)(1б.) (слайд „Казка”)
    - Дуже звичне для нас слово „казка”, а який великий зміст ховається за цим словом! Адже недаремно народна мудрість говорить: гра «Ерудит»-склади прислів'я (1б.)
  • „Казка маленька, а розуму в ній багато, казка вчить, як на світі жить»)
  • - З чим воно у вас асоціюється? (слайд „Асоціативний кущ)
    - Слова впали на кущ і проросли родючим насінням. Тільки одна насінинка пуста. Як ви думаєте, діти, чому вона пуста?
  • (відповіді дітей не заслуховую, даю змогу подумати над запитанням напротязі всього уроку).
  • ІІІ. Практика на прикладах

1. Зупинка на провулку Тренувальному.(слайд)

- Перша наша зупинка - Тренувальна. Підготуємо ротики до читання (слайди) -1б.

Ø інтонування речень,

Ø читання слів на одному диханні,

Ø робота над скоромовкою
2. Зупинка на вулиці Народній.
- Казки почали складати ще в глибоку давнину і передавали в усній формі із століття в століття, з покоління в покоління. Над казкою працювали сотні, тисячі людей. Як називаються такі казки?(1б.) Отож ми з вами пройдемось вулицею Народною.

(слайд „вулиця Народна) Вправи на розвиток пам'яті і уваги
- Зараз на екрані ви побачите ілюстрації з таких знайомих вам казок. Постарайтесь їх запам'ятати. Команда червоних увага на екран
- „Котигорошко, Колобок, Котик та Півник ,Лисичка - сестричката Вовчик - панібратик»

Команда жовтих увага на екран:
- «Коза-Дереза, Язиката Хвеська, Кривенька качечка, Лисичка і Журавель»

Команда синіх увага на екран:
- Кобиляча голова, Пан Коцький, Колосок, Солом'яний бичок»
Завдання +2б.
РОБОТА В командах. Запишіть назви казок, ілюстрації до яких ви побачили.

3. Зупинка на Майдані Казкарів.
- Казки, як правило, розповідаються, а не читаються, Ці традиції збереглися з давніх часів, коли люди не знали писемності. Одні розповідали, а інші, такі як, наприклад, І.Франко, О.Пушкін, Ганс Крістиан Андерсен, Шарль Перро, брати Грімм записували ці казки. Щось доповнювали своє, щось змінювали, і ми з вами отримали авторські літературні казки. Наша подорож продовжується. Ми на Майдані Казкарів.(слайд „Майдан”)
- Подивіться, які будиночки розташовані на цьому майдані (слайд)
- Але вони всі порожні. Їх жителі вийшли, а нам залишили записки, де вони знаходяться. (2б.)
Прочитайте ці записки і ви дізнаєтесь, хто саме тут проживає. (Потрібно назвати назву казки і її автора. Записки діти дістають із чарівного ковпака).
1) Я дуже хочу з вами познайомитись, але соромлюсь своєї гидкої зовнішності.(Г.К.Андерсен);
2) Терміново викликали лікувати звірів в Африку. (К.Чуковський „Айболитиь”)
3) Пішла до бабусі, понесла їй пиріжки. (Ш.Перро „Червона Шапочка”)
4) Побіг у школу, бо нічого не знаю. (М.Носов „Пригоди Незнайка та його друзів”)
5) Ми з Гердою у саду садимо троянди (Г.К.Андерсен „Снігова королева”).
6) Пішла провідати гномів (Ш.Перро „Білосніжка і семеро гномів”).
7) Я в Гостях у П'ятачка. (Алан Мілн „Вінні-Пух і всі-всі-всі...”)

4. Подорож лабіринтом.
- Пройшовши найзапутанішу зелену вулицю міста, ви дізнаєтесь, де саме ми побуваємо з вами зараз. (слайд „Подорож лабіринтом» )
- Отож ми з вами наблизились до Палацу Чарівних Казок (слайд)
ІV.Презентація

1. Опрацювання тексту В.Нестайка „В Палаці Чарівних Казок”.
- До Палацу можуть потрапити тільки ті діти, які пригадають, які казки називаються чарівними. (хором)1б.(слайд)
- В дорозі всі стомилися, тому в Палаці Чарівних Казок першою нас зустрічає кімната відпочинку. (слайд) Хвилина відпочинку

V. Керована практика
1. Словникова робота.
- Підніматися до Палацу ми будемо сходинками словникових слів (слайди).
Читання слів «луною» за вчителем;

Тлумачення значення деяких слів із тексту

Значення інших слів прочитайте мовчки на табличці у файліку.
- Другою кімнатою у Палаці є школа, де ви познайомитесь з казкою „В Палаці Чарівних Казок” (слайд)
Казку потрібно не просто прочитати, а серед запропонованих запитань вилучити зайве.

(слайд) питання

Читання казки підготували наші декламатори:+2б.
2. Мовчазне дочитування твору.
3. Перевірка сприймання прочитаного за запитаннями.
4. Вибіркове читання. Відтворення змісту прочитаного. Висловлювання власних думок з приводу прочитаного.(1б.)

VI. Незалежна практика

  • 1.Тестування за твором (+2б.)
  • 2.Площа Розумників і Розумниць (слайд)
    Мовно-логічне завдання (в парах): підберіть автору казку (слайд)
  • 3.В гостях у автора (слайди)
    - Наша подорож була б не цілком повною, закінченою, цікавою і корисною, якби ми не завітали в гості до Всеволода Нестайка, автора прочитаного вами твору, тим більше, що Всеволод Зіновійович є нашим земляком.
    Ознайомлення з біографічними даними письменника.
    На твою книжкову поличку

VIІ. Підсумок уроку

Під час підведення підсумків повертаємось до асоціативного куща
- Чому одна насінинка пуста?

(слайд)
VIIІ. Домашнє завдання (диференційоване) оцінювання
- для учнів з високим рівнем знань: поділити текст на частини, скласти план;
- з достатнім рівнем знань: придумати діалог з одним із героїв казки;
- середнім рівнем знань: навчитись виразно читати казку.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Країна дитячих мрій. Всеволод Нестайко “В палаці Чарівних Казок” Любі діти, у наш клас завітали люди щирі, Привітаймо в добрий час Гостей посмішкою й миром Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 2

Добрий ранок нам! Добрий ранок Вам! Добрий ранок всім! Ми Вам раді, люди добрі, Тож вітаєм щиро Вас І запрошуєм ласкаво На урок казковий наш

Номер слайду 3

КАЗКОВЕ МІСТО Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 4

Для чого людині необхідно відкривати, дізнаватись про щось нове і невідоме? Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 5

Казка – це цікава вигадана історія про події, яких не буває насправді.Рослини і тварини в ній уміють розмовляти і робити те, що й люди. Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 6

ДОБРО КРАСА ЧАРІВНІСТЬ ЧУДЕСА НАСОЛОДА СИЛА КАЗКА ? Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 7

Провулок Тренувальний Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 8

Казка. Казка? Казка! Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 9

Читай швидко, вимовляй чітко! ЧАРИ ЧАРУЄ ЧАРІВНИК ЧАРІВНИЙ ЧАРУВАТИ ЗАЧАРУВАТИ ЗАЧАРОВАНИЙ Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 10

КОРОЛЬ КОРОЛЮЄ КОРОЛІВНА КОРОЛЕВИЧ КОРОЛІВСТВО КОРОЛЮВАТИ КОРОЛІВСЬКИЙ Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 11

Скоромовка Прибігла мишка до Мишка: —Позич горіхів півмішка. Мишко всміхається до мишки: —А принеси медку півмиски! Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 12

ВУЛИЦЯ НАРОДНА Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 13

Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 14

Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 15

Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 16

МАЙДАН КАЗКАРІВ Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 17

Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 18

Подорож лабіринтом В Ц І В Н З О П А Ч І И А К А Л А Р Х К Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 19

ПАЛАЦ ЧАРІВНИХ КАЗОК Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 20

Чарівні казки – це казки, герої яких мають надзвичайну силу, а за допомогою чарів в них відбуваються дивовижні перетворення. Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 21

Кімната відпочинку Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 22

конвой прості смертні гаптували вищирившись нісенітниці шпигуни коротульки височів гамірно корито розчепіривши химерних двадцятипудові СЛОВНИКОВА РОБОТА Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 23

Двадцятипудові гирі- приблизно по 320 кг ( 1 пуд рівняється приблизно 16 кг) Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 24

Корито – відкрита дерев’яна або металева посудина, яка використовується для прання білизни, напування і годівлі худоби. Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 25

Гаптували – вишивали шовковими нитками, вкритими тонким шаром золота або срібла Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 26

Химерний – фантастичний, чудернацький. Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 27

Школа Палацу Чарівних Казок (Вилучи зайве запитання) 1. Чому Веснянка не зустрів в Палаці жодного злого чаклуна? 2. Чому Веснянка дуже злякався? 3. Чому Веснянка дуже здивувався? Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 28

Знайдіть опис Палацу Чарівних Казок? Фігури яких казкових героїв його прикрашали? Чи була в Палаці Чарівних казок школа? Які предмети викладались у школі? Хто із героїв знаходився у дитячій кімнаті? Чому герої казок раз у раз зникали? Чи зустрів Веснянка в Палаці злих героїв? Чому? Що вас здивувало в Палаці Чарівних Казок? З якими казковими героями і чому ви б хотіли зустрітися на сторінках “Читанки”? Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 29

Площа Розумників і Розумниць Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 30

Український народ “Кіт учоботях” Російський народ “Дюймовочка” П. Єршов “ Котигорошко” Ш.Перро “Буратіно” Г.Х.Андерсен “Коник-Горбоконик” О. Толстой “Снігуронька” О.С.Пушкін “Казка про царя Салтана” “Червона Шапочка” Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 31

В гостях у автора Всеволод Нестайко Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 32

На твою книжкову поличку Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 33

Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 34

Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 35

ДОБРО КРАСА ЧАРІВНІСТЬ ЧУДЕСА НАСОЛОДА СИЛА КАЗКА Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 36

Домашнє завдання: Поділити текст на частини, скласти план . 10-12б. Придумати діалог із одним із героїв казки. 7-9б. Навчитись виразно читати казку. 4-6б. Павленко Вікторія Миколаївна

Номер слайду 37

Для оформлення презентації використано ресурси Інтернету Павленко Вікторія Миколаївна

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Хімич Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
13 липня 2018
Переглядів
3054
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку