Презентація уроку зарубіжної літератури для 5 класу "Індійська казка "Фарбоаний шакал"

Про матеріал
Презентація для роботи над індійською народною казкою "Фарбований шакал" містить роботу з термінами; знайомство з теорією літератури; завдання за змістом твору.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських рис. Філософський зміст казки

Номер слайду 2

…Одною бровою підморгує на людей, немов дає їм знати: та чого ви, братики, смієтеся? Адже се не про бідних баранів, вовків та ослів мова, а про вас самих з вашою глупотою, з вашим лінивством, з вашою захланністю, з усіма вашими звірячими примхами, забаганками. І. Франко

Номер слайду 3

…Образний вислів, який дає яскраву оцінку певного явища; побудований як незакінчена думка, але містить натяк на висновок.…один із видів мистецтва, що образно відтворює життя за допомогою слова, мови; за допомогою уяви, фантазії письменників створює нову реальність.…опис предмета з називанням ознак загаданого, відкритого порівняння ознак загаданого, прихованого порівняння ознак.…стислий влучний народний вислів повчального змісту, побудований як завершене судження.…сукупність творів художньої літератури всіх країн світу від давнини до наших днів.…усна народна оповідь про вигадані події. Прислів’я. Народна казка. Світова література. Загадка. Приказка. Художня література. З’єднайте стрілками терміни та їх визначення.

Номер слайду 4

Казки про тварин. Алегорія як основа розповідіТварини наділені людськими рисами. Найдавніша серед казок. Повчальний характер. Відображення стосунків між людьми. Головні герої – тварини

Номер слайду 5

Індія

Номер слайду 6

Збірка казок про тварин «Панчатантра»

Номер слайду 7

Теорія літератури. Мандрівний сюжет – наявність у різних народів власних казок на одну й ту саму тему з подібним перебігом подій та схожими персонажами. Мандрівний герой – персонаж, який діє в казках різних народів під іншими іменами та в дещо інших ситуаціях, але наділений тими самими рисами характеру. Алегорія – інакомовне зображення рис характеру, поведінки, взаємин людей і явищ.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

План казки «Фарбований шакал» 1. Шакал у місті. 2. Чандарава у діжці з фарбою. 3. Поява перед лісовими звірами. 4. Проголошення шакала раджею. 5. Чандарава на царстві. 6. Несподіваний кінець владарювання.

Номер слайду 10

СЮЖЕТ КАЗКИ ПРО ТВАРИНЗачин (простий, короткий). Дія (розвивається швидко, використовуються діалоги; фантастичні істоти майже відсутні; місце дії: ліс, галявина, поле, річка)Дійові особитварини. Хоробрі, кмітливі, дотепні, відважні, мудрі, долають труднощі, допомагають слабким. Собака, олень, черепаха, буйвіл, кролик. Жорсткі, підступні, лицемірні, злі, постійно в пошуках легкої наживи, розбійництва, вступають у конфлікти. Шакал, лев, пантера, вовк, удав, лисиця. Кінцівка (підсумок), виражений узагальненою фразою

Номер слайду 11

Використання мандрівного сюжету

Номер слайду 12

Народна казка. Десяте оповідання першої книги «Панчатантри»Літературна казкаІ. Франка«Фарбований лис»1. У лісі жив шакал Чандарава.1. У лісі жив хитрий лис Микита.2. Від голоду він подався до міста.2. Похвалився, що в білий день на базарі вкраде курку.3. Сутичка з собаками дорогою до міста.3. Лис в передмісті, сутичка з собаками.4. Рятуючись, скочив у казан із синьою фарбою.4. Рятуючись, скочив у казан з синьою фарбою.5. Шакал у лісі – переполох; його хутро синє, як у бога Шиви.5. Лис у лісі – переполох.6. Шакал каже, що створений Брахманом і помазаний на царство.6. Лис каже, що виліплений Святим Миколаєм із небесної глини і помазаний ним на царство.7. Царювання шакала, нові порядки, вигнання шакалів.7. Лис – добрий цар.8. Чандарава почув завивання шакалів, сам завив і цим виказав себе.8. Микита почув завивання молодих лисичок, сам завив і виказав себе.9. Шакала роздерли на дрібні шматки за ошуканство.9. Микиту роздерли на дрібні шматки за ошуканство.10. Заключний вірш – мораль.10. Приповідка: «Пізнався, як на фарбованім лисі».

Номер слайду 13

Казковий зоосад. Голодний як …Хитрий як …Впертий як …Полохливий як …Надутий як …Незгарбний як …Підступний як …

Номер слайду 14

Домашнє завдання1. Опрацювати матеріал підручника (с. 25- 29).2. Завдання підручника 2 – 5 (с. 30).3. Сюжети про лиса використали Й. В. Гете («Рейкене-Лис») та Ш. Перро («Кіт у чоботях»). Порівняти ці літературні казки з індійською народною.4. Прочитати казку «Іссумбосі, або Хлопчик-мізинчик».

pptx
Додано
5 січня
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку