Урок "Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів»".(Узагальнюючий урок)

Про матеріал
Урок для учнів 6 класу. Етапи уроку допоможуть закріпити вивчену тему, а також удосконалити навички характеристики персонажей, розвивати зв’язне мовлення, уміння виразно читати,усно «словесно малювати»,вміння висловлювати свою думку про вчинки героїв та характер;виховувати найкращі риси характеру: чесність,вірність обов’язку,дружбі, мужність, сміливість,порядність і відповідальність.
Перегляд файлу

Зарубіжна література 6 клас.

Тема. Роберт Льюїс Стівенсон. «Острів скарбів».(Узагальнюючий урок)

 Мета:

            навчальна: з’ясувати,  як події роману розкривають характери героїв. поглиблювати навички аналізу художнього образу,робити порівняльну характеристику;

              розвивальна: розвивати зв’язне мовлення, уміння виразно читати,усно «словесно малювати»,вміння висловлювати свою думку про вчинки героїв та характер;

               виховна: формувати ціннісну систему учнів,виховувати найкращі риси характеру: чесність,вірність обов’язку,дружбі, мужність, сміливість,порядність і відповідальність.

Тип уроку: урок – подорож.

Теорія літератури: роман; пригодницький роман.

Хід уроку

І. Організація класу .

Вчитель визначає у дітей настрій на урок:

- Діти, хто відчуває себе впевнено, не хвилюється,сідає. Хто хвилюється,той стоїть. А тепер,діти( хто сидить),давайте оплесками підтримаємо дітей,які залишились стояти, які хвилюються.

IІ. Мотивація навчальної діяльності
Слово вчителя.
     Як ви ставитесь до подорожей? Чи подобається вам подорожувати?
     Чи можна відвідувати інші країни, не виходячи з дому?
    «Світ –корабель, розум- вітрило, думка-кермо,»- говорить турецьке прислів’я.
Як ви розумієте цей вислів?
     Отже, за допомогою уяви, думки ми знов маємо можливість вирушити у подорож, але не звичайну, а за скарбами, бо нашим капітаном буде Р. Л. Стівенсон, а маршрутним листом – його роман «Острів скарбів». Записи будемо вести у «бортових журналах»- зошитах.

IIІ. Оголошення теми уроку

ІV. Актуалізація опорних знань

1.Прийом «Зловіть помилку»

  • Р.Л. Стівенсон народився в Шотландії?  (Так)
  • Чи навчався Роберт у школі?    (Ні)
  • Його творча спадщина сягає 10 томів?(так)
  • У нього було троє братів? (ні,він один в сім 'ї  )
  • Стівенсон здобув професію юриста (так)
  • Він мріяв стати письменником?   (Так)
  • Роберт був мужнім і життєрадісним?   (Так)
  • Чи продовжив письменник сімейну традицію?   (Ні) будівельники маяків

 2. «Чарівна скринька»

Вчитель дістає із скрині предмети,а учні повинні назвати де в творі зустрічається цей предмет, або кому він належить

( карта, монети, милиці, яблуко, папуга і т.д.).

3. Характеристика Джима Гокінса

( діти називають ту чи іншу рису характеру хлопця аргументуючи ( де в тексті цярисапроявляється)

4.Фізкультхвилинка (Музична руханка)

5.Робота в парах

Учні отримуть ім'я персонажа, якого будуть характеризувати

1          пара - лікар Лівсі;

2          пара - сквайр Трелоні;

3          пара - капітан Смолетт;

4          пара - Бен Ган.

VI. Підсумок уроку.Рефлексія

Отже,завершилась наша подорож

-         «Які скарби потрібно шукати сьогодні?»                                                       

              У сучасному світі більшість вважає гроші найціннішим пріоритетом. Але є ті, які знають, що за них не можна купити час і вічність. Часто можна почути: «Та я зроблю це завтра».  Хтось хоче обманути себе і нагодувати «завраками», які у багатьох так і не відбулися.

             Герої роману Р. Л. Стівенсона шукали золоті монети, скарб, що покращив би їхнє життя. Якщо б нам сьогодні дати карту, на якій вказано місце зі скарбом, я думаю, ми б не роздумуючи, подалися на пошуки. Це правильне рішення. Та часто саме гроші стають причиною суперечок і ще більш фатальних наслідків, що показано  у творі. Варто не забувати, що у будь-якому випадку потрібно зберігати  моральні принципи. Доброта,  сміливість, гуманність – саме вони допомогли героям Стівенсона перемогти ворогів.

              Я вважаю, що нам у XXI столітті потрібно шукати скарби духовні. Саме вони допоможуть будувати міцну і процвітаючу країну. Якщо Любов, Краса, Віра, Чесність стануть стовпами нашого життєвого кредо, то про майбутнє хвилюватись не варто.

Хай кожний із нас сьогодні вирішить, які скарби потрібно шукати!

 

-         Які етапи уроку вам сподобались? Чому?

-         Як змінився ваш настрій в кінці уроку? Сподіваюсь,що ви відчуваєте всі себе впевнено. Тому поаплодуємо!

VII. Домашнє завдання.

Дібрати прислів'я про дружбу

 

 

                                                 

 

 

 

 

docx
Додано
5 січня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку