Презентація з теми: "Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки"

Про матеріал
Презентація з теми: "Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя." За матеріалами шкільних підручників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розвиток екологічно доцільного мислення і поведінки, як складова формування здорового способу життя.

Номер слайду 2

ООН вибрала девізом XXI століття фразу Патріка Геддеса:«Думай глобально, дій локально!» Це лаконічний і точний вислів про те, як слід поводитися під час екологічної кризи.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Екологічна­ безпека Екологічна безпека — напрям національної безпеки, що характеризується здатністю держави забезпечити сталий розвиток суспільства. Екологічна ситуація в Україні — одна з найбільш неблагополучних у світі і щодо освоєності території, і за показниками забруднення довкілля. У 1986 р. в Україні сталася найбільша у світі екологічна катастрофа — аварія на Чорнобильській АЕС. Украй тяжкою є екологічна ситуація у промислових регіонах — Донецькій, Дніпропетровській, Луганській, запорізькій областях. забруднення довкілля негативно впливає на стан здоров’я людей. зростає захворюваність, зменшується потенціал трудових ресурсів, знижується продуктивність праці.нейтралізація екологічних загроз потребує величезних ресурсів. Поліпшення стану екологічної безпеки неможливе без значних інвестицій у переоснащеннявиробництва, будівництво очисних споруд, збільшення соціальних витрат на охорону здоров’я.

Номер слайду 5

Процеси урбанізації та їхні наслідки Урбанізація­ (від­ латин.­ urbanos­ —­ міський) ­—­ процес ­розростання­ міст­ і ­збільшення­ кількості­ міського ­населення,­ підвищення ­ролі ­міст ­у­ соціально-економічному ­й­ культурному ­житті ­суспільства.­ Сучасний­ побут людини,­ її­ житло ­насичені­ різноманітними ­джерелами ­небезпеки,­ що­ характерні й ­для ­виробничого середовища. Місто­ нагадує екосистему ­з ­власною ­інфраструктурою,­ динамікою­ та ­метаболізмом.­ Подібно до­ того,­ як­ повітря­ та­ ґрунт­ у­ лісі­ формуються­ під­ впливом­ рослин­ і­ тварин,­ зміни­ в­ міському ­середовищі­ є основою­ законів ­діяльності­ в­ містах.­ Скупчення ­людей ­і­ зосередження ­промисловості­ в ­обмеженому просторі­ впливають ­на місцеві­ види­ рослин ­і­ тварин.­ Немає ­жодного­ міста,­ що­ могло ­б­ існувати ­тільки у ­своїх­ офіційних­ межах.­ Енергія,­ вода,­ повітря­ та ­інші­ ресурси,­ які­ використовуються­ для­ побуту­ мешканців­ і ­для ­промислового виробництва,­ надходять­ у населені­ пункти­ ззовні,­ а ­побутові ­й­ промислові­ відходи ­вивозять­ за­ їхні ­межі. Урбанізацію­ можна ­вважати­ одним­ з­ основних ­джерел­ екологічних­ проблем­ у планетарному­ масштабі.­

Номер слайду 6

Урбанізація в Україні До­ 1918­ р.­ наша­ країна­ була­ аграрною,­ у­ містах проживало­ 18­%­ населення.­ Наприкінці­ ХХ­ ст.­ вже­ майже­ 70­%­ загальної чисельності­ населення ­проживало­ в­ містах.­ За­ кількістю великих­ міст ­(з ­населенням­ понад ­100 ­тис.­ осіб)­ наша ­держава­ тепер ­посідає­ одне­ з­ провідних місць серед­ країн­ світу.­ Таких­ міст­ нині ­61.­ В­ Україні ­є­ міста ­з­ населенням,­ яке ­перевищило­ 1­млн ­осіб:­ Київ­,­ Дніпро, ­Одеса, ­Харків.

Номер слайду 7

Шум і його негативний вплив на здоров’я Не ­всі­ звуки ­є­ бажаними.­ Небажані­ звуки,­ щодо­ яких­ використовують­ термін­ «шум», ­виникають унаслідок людської­ дія­льності­ (наприклад,­ рух­ транспорту,­ промисловість,­ побут).­ Найпоширенішим­ наслідком­ шуму ­є ­роздратованість.­ Це­ відчуття ­з’являється­ не ­тільки через перешкоджання ­спілкуванню ­та ­сну,­ а­ й ­унаслідок ­зовнішнього­ впливу ­під час­ різних ­видів діяльності.­Шум­ негативно­ впливає­ на­ здоров’я,­ спричиняє­ порушення­ сну,­ позначається­ на ­його тривалості­ та якості.­ Найпоширеніший­ вплив­ шуму­ на ­людину проявляється­ у­ фізіологічному ­стресі­,­ а­ при підвищеному­ його­ рівні ­можуть­ розвиватися­ серцево-судинні­ захворювання.­Також­ спостерігається негативний­ вплив­ шуму­ на­ розумові­ здібності,­ ефективність­ і­ продуктивність­ праці.­ Шум­ здебільшого­ недооцінюють ­як­ екологічну ­проб­лему.­Одна ­з­ причин ­полягає ­в­ тому, ­що ­людське ­вухо може­ пристосовуватися­ до­ різних­ рівнів­ шуму.­ Проте­ цей­ стан­ поступово­ призводить­ до­ глухоти­ та­ низької­ чутливості­ до­ широкого­ спектра звуків. Можна ­зробити­ висновок,­ що­ шум­ діє­ як стресовий­ чинник­ на­ здоров’я­ людини,­ оскільки спричиняє підвищення­ кров’яного­ тиску­ та ­часте серцебиття.

Номер слайду 8

Відходи Унаслідок ­споживання ­людьми ­величезної­ кількості­ енергії­ та­ ресурсів ­утворюється­ настільки­ багато відходів, ­що­ забруднення ­води,­ повітря,­ кислотні­ опади ­й ­інші­ негативні ­явища­ стали ­серйозними загрозами ­для ­довкілля всієї­ планети.­ Людство­ накопичило­ таку­ кількість­ відходів,­ контролювати­ яку стає­ дедалі­ складніше.­ І ­якщо­ ситуація не ­зміниться, ­люди ­можуть ­незабаром ­потонути ­у­ власних ­відходах!­У­ сучасному­ суспільстві­ 80­%­ усіх­ відходів утворюються­ внаслідок­ сільськогосподарської,­ промислової­ або­ видобувної­ діяльності.­ Інші­ 20­%­ дає­ домашнє ­господарство. ­Значну­ частину відходів, що ­ми ­викидаємо ­(пластикові,­ металеві,­ паперові, ­скляні­ й­ органічні­ матеріали),­ можна­ переробити.­ Серед­ глобальних­ екологічних проблем сучасності ­проблема ­твердих побутових відходів­ вирізняється ­тим, ­що ­кожен ­із­ нас­ щодня ­й­ щохвилини ­причетний ­до ­неї.­

Номер слайду 9

Хімікати Учені ­виявили­ понад­ 10­ млн хімічних­ сполук ­(природних­ або ­створених руками­ людини).­Кожного­ року­ на­ ринок надходять­ 200–300­ нових­ хімічних­ речовин.­ Значна їхня кількість потрапляє ­в­ споживчі ­й­ інші­ продукти,­ звідти­ —­ у ­довкілля.­ Токсичні ­продукти можна виявити­ в­ повітрі,­ воді,­ землі,­ біосфері­ та харчах.­ Ліки, ­косметика,­ товари­ з ­пластику,­ мило,­ мийні­ засоби,­ синтетичні­ добрива та сільськогосподарські­ хімікати,­ синтетичні волокна,­ синтетична ­гума, фарби ­—­ це ­лише невеликий­ перелік ­видів­ хімічних­ речовин,­ що­ найчастіше­ використовують­ у­ промислових ­виробах. Одна­ використана­ «пальчикова»­ батарейка,­ потрапляючи ­до ­загальних ­відходів,­ забруднює ­400­л ­води­ або ­20­ кв.м­ ґрунту­. У ­лісовій­ зоні­ це ­територія, на­ якій­ ростуть­ три дерева,­ десятки­ рослин,­ живуть­ два­ кроти,­ один­ їжак,­ кілька­ тисяч­ дощових черв’яків.­Одна ­енерго­зберігаюча ­лампа­ містить ­від­ 3 ­до ­5­мг ­ртуті.­ Якщо ­при пошкодженні­ лампи ­в повітря ­потрапить ­лише­ 1­мг­ ртуті, ­її­ концентрація­ становитиме­ 0,02­м3 ­повітря, ­що ­більш ніж ­у­ 60 ­разів ­перевищує­ гранично­ допустиму концентрацію. ­За ­підрахунками ­екологів, щорічно ­в­ Україні­ на ­полігони­ твердих­ побутових ­відходів потрапляють ­майже ­500­кг ртуті, ­160­кг­ кадмію,­ 260­­т марганцевих­ сполук, ­250­­т натрієвих ­хлоридів.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Розвиток екологічно доцільного мислення та поведінки Сучасна світова спільнота у природокористуванні воліє дотримуватись принципу 3 R, до якого нам теж слід дослухатися. Будьте стриманими у придбанні одягу, предметів домашнього вжитку тощо. Намагайтеся повторно використовувати посуд (наливати у меншу пляшечку воду для пиття з великої тощо), передавати одяг, який уже не носите, тим, кому він потрібен. У сільській місцевості відходи продуктів харчування та інші органічні залишки можна використовувати як компост. Сортуйте відходи, відділяйте для відправлення на переробку:пластмасу, папір, скляні пляшки, металічні вироби.

Номер слайду 14

Принцип 3 R

Номер слайду 15

Екологічний слід Екологічним слідом називають міру споживання поновлюваних природних ресурсів людиною, групою людей, країною. Дослідивши свій екологічний слід, можна оцінити особистий споживацький об’єм: скільки родючої землі, чистої води та інших природних ресурсів необхідно для того, щоб забезпечити вас тим, що ви використовуєте, і тим, що викидаєте на смітник.

Номер слайду 16

Екологічна свідомість Екологічна свідомість — це глибоке розуміння нерозривного зв’язку людини з природою. Це найвищий рівень усвідомлення людиною свого місця та значення в еволюції біосфери у зв’язку з бурхливим розвитком науки й технологій. Екологічно­ свідома­ людина­ дотримується­ правил­ раціонального­ природокористування, ­піклується ­про ­поліпшення ­стану ­довкілля,­ бореться ­проти ­його забруднення ­й руйнування. Екологічна поведінка­ складається­ з­ окремих­ вчинків­ (сукупність­ відносин,­ конкретних­ дій, ­умінь ­і навичок)­ і­ ставлень­ людини­ до ­них.­ На­ формування ­ставлень ­впливають ­цілі­ й­ мотиви ­особистості, ­а формуються­ вони ­з ­роками.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Екологічне мислення й поведінка людини передбачають:• наявність цілісної природничо-наукової картини світу;• розуміння свого місця в природному середовищі;• усвідомлення проблеми взаємодії людства й біосфери;• вибір екологічних цінностей;• дотримання екологічної стратегії діяльності, уміння користуватися принципом «Мислити глобально, діяти локально».

Номер слайду 19

Практичне завдання: Оцінювання екологічних небезпек за місцем проживання, що впливають на здоров’я громади Проаналізуйте схему: Які з цих наслідків актуальні для вашої місцевості? Наведіть приклади відповідального ставлення особисто вашого, громади та влади до екологічних проблем місцевості.

Номер слайду 20

Самостійна робота. I рівень1. Про які глобальні загрози, породжені діяльністю людини, ви знаєте?2. Що передбачають екологічне мислення й поведінка?II рівень3. Чому для запобігання глобальним загрозам потрібне міжнароднеспівробітництво?4. Що ви знаєте про класифікацію глобальних загроз?III рівень5. Доведіть, що науково-технічний прогрес має як позитивні, так і негативні наслідки. Наведіть приклади.6. Чому необхідний розвиток екологічно доцільного мислення? IV рівень7. Доведіть, що глобальні загрози є взаємозв’язаними та охоплюють усісфери життя людей.8. Поясніть, як ви розумієте принцип «Мислити глобально, діяти локально»

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Чудак Світлана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Трофімова Тетяна Геннадіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Поліщук Н.М.)
Додано
12 квітня 2021
Переглядів
13279
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку