Презентація: "Життєвий та творчий шлях Михайла Опанасовича Булгакова"

Про матеріал
ЖИТТЄВИЙ І ТВОРЧИЙ ШЛЯХ МИХАЙЛА ОПАНАСОВИЧА БУЛГАКОВА. БУЛГАКОВ І УКРАЇНА. РОМАН «МАЙСТЕР І МАРГАРИТА» ЯК «РОМАН-ЛАБІРИНТ» ЗІ СКЛАДНОЮ ФІЛОСОФСЬКОЮ ПРОБЛЕМАТИКОЮ
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ТЕМА: Життєвий і творчий шлях Михайла Опанасовича Булгакова. Булгаков і Україна. Роман «Майстер і Маргарита» як «роман-лабіринт» зі складною філософською проблематикою.

Номер слайду 2

Лев Толстой писав: «По суті, коли ми читаємо або споглядаємо художній твір нового автора, основне питання, що виникає в нашій душі, завжди таке: «Ну-мо, що ти за людина? І чим вирізняєшся від усіх людей, яких я знаю, і що можеш мені сказати нового про те, як треба дивитися на наше життя?». Що б не зображував художник: святих, розбійників, царів, лакеїв - ми шукаємо і бачимо тільки душу самого художника».

Номер слайду 3

БУДИНОК - МУЗЕЙ МИХАЙЛА БУЛГАКОВА В КИЄВІ

Номер слайду 4

«Майстер і Маргарита» - «роман – лабіринт» зі складною філософською проблематикою. Варіанти назв роману були такі: «Чорний маг», «Копито інженера», «Жонглер з копитом», «Син В (...)», «Гастроль (Воланда)», «Інженер з копитом» тощо. 1931—1932 рр. у роман увійшли образи Майстра і Маргарити, а 1937—1938 рр. з'явилася остаточна назва — «Майстер і Маргарита». Булгаков працював над романом протягом 1928-1940 років. Відомо шість редакцій твору. Спершу письменник хотів написати «роман про диявола» — сатиричну фантасмагорію із вставною новелою про Христа і Пілата.

Номер слайду 5

«Роман у романі» – прийом, який дає змогу Булгакову вставити в роман про сучасне письменнику життя і про долю Майстра (написаний в дусі фантастичного реалізму) роман з античного життя (роман-міф), який нібито пише герой – Майстер. На перший погляд це два абсолютно не пов’язаних одне з одним оповідання ні за змістом, ні навіть за виконанням. Виникає враження, що їх справді писали різні люди: яскраві фарби, фантастичні образи, химерний стиль у сучасних картинах і дуже точний, строгий, навіть дещо урочистий тон у романі про Понтія Пілата, який витримується в усіх біблійних главах. Роман побудований за принципом контрапункту: поєднання різних, відносно незалежних сюжетних ліній.

Номер слайду 6

М. Булгаков майстерно поєднує «московські» та «єршалаїмські» розділи твору: він використовує майже дослівні повтори тих самих речень наприкінці розділу і на початку наступного. Розділ 1«И доказательств никаких не требуется, – ответил профессор и заговорил негромко, причем его акцент почему-то пропал: – Все просто: в белом плаще...»Розділ 2«В белом плаще с кровавым подбоем, шаркающей кавалерийской походкой, ранним утром четырнадцатого числа весеннего месяца нисана в крытую колоннаду между двумя крыльями дворца ирода великого вышел прокуратор Иудеи Понтий Пилат.»

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Номер слайду 9

{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}Єршалаїмський (біблійний)Московський (земний)Фантастичний (космічний)Ієшуа Га-Ноцрі, Понтій Пілат, Левій Матвій, Іуда та іншіБерліоз, Римський, Варенуха, Ласточкін та іншіВоланд і його почет (Азазелло, Коров'єв-Фагот, кіт Бегемот, Абадонна, Гелла)Герої утворюють типологічні паралелі (наприклад, Майстер виявляється багато в чому близьким Ієшуа Га-Ноцрі, він так само прагне до істини. Воланд — Понтій Пілат — професор Стравінський представляють у трьох світах образи влади. ТРИ СВІТИ В РОМАНІ{BDBED569-4797-4 DF1-A0 F4-6 AAB3 CD982 D8}Реальне. Фантастичне. Життя, побут москвичів 1930-хроків; риси їхніх характерів,«квартирне питання» та ін.  Поява Воланда і його почту, їхні витівки в Москві; розмова Пилата й Ієшуа на місячній доріжці та ін.

Номер слайду 10

Зображення «трьох світів» в романі М. А. Булгакова «Майстер і Маргарита»

Номер слайду 11

pptx
Додано
22 листопада 2020
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку