Пряма мова. Непряма мова

Про матеріал
Завдання допоможуть відпрацювати навички розстановки розділових знаків при прямій та непрямій мові, перетворенні прямої мови на непряму та навпаки
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Способи передачі чужого мовлення

Номер слайду 2

Виправіть помилки 1. І тихо-тихесенько я промовляла  «сон  літньої  ночі! Мені  тебе  жаль!» 2. «Цього року мабуть урожай буде».— каже Панас.  3. «Рано ти,— каже батько— закінчив науку». 4. «Зажди! — просить хлопчина,— Не  тікай  від  мене,  візьми  мене  із  собою,  перевези»! 5.  «Пізно, Володько,— сказала тітка і додала тим самим легким  смішком: Ех ти,  сторож!» 

Номер слайду 3

Перевірте себе 1. І тихо-тихесенько я промовляла:  «Сон  літньої  ночі! Мені  тебе  жаль!» 2. «Цього року, мабуть, урожай буде»,— каже Панас  3. «Рано ти,— каже батько,— закінчив науку» 4. «Зажди! — просить хлопчина.— Не  тікай  від  мене,  візьми  мене  із  собою,  перевези!»  5. «Пізно, Володько,— сказала тітка і додала тим самим легким  смішком: — Ех ти,  сторож!» 

Номер слайду 4

Перебудуйте речення з прямою мовою на непряму 1.  Кажу дітям: «Подивімося  в  небо...»   2. «Що ж ти, Петре, стоїш, заступаючи півнебокраю?»  - здивувалася Марія. 3.  В  одній  зі  своїх статей  письменник  Сергій  Носань  гнівно  запитує:  «Чому  ж  ви самі часто нехтуєте мовою материнською, цим  скарбом,  з якого виростаєте?» 4. «Любіть Україну, всім серцем любіть!» — закликав Володимир Сосюра. 5. «Ми вас проведемо,— упевнено сказав білоголовий сміливець першокласного  віку.— Ми  знаємо,  куди  вам треба».

Номер слайду 5

Усуньте помилки, допущені при заміні прямої мови непрямою. 1. Керівник попросив новенького, що ти розкажи мені трохи про себе. 2. Пасажир запитав у провідника, чи скоро ви подасте мені чай. 3. Учителька суворо сказала дітям, що тепер ходімо в теплицю і там пересадимо квіти. 4. Майстер весело звернувся до будівельників, що тепер берімося до діла. 5. Микола, розглядаючи в сутінках засмагле цегляно-червоне обличчя бронебійника, сказав, що ловко ти останній танк підбив.

Номер слайду 6

Поновіть речення з прямою мовою Передихнула, промовила вголос, що вільна 2. Павлусь  осмілився спитати, куди вони  їдуть 3. Юрко  закричав, щоб Тося підійшла. 4.  Григорій Сковорода казав, ЩО природа — всьому початкова причина й рушійна сила. 5. Син здивовано запитав, чому йому не можна слухати тих віршів. 6. Князь наказав, щоб Романко підійшов до нього.

Номер слайду 7

Складіть речення до запропонованих схем 1. А: “П”. 2. А: “П?” 3. “П!” — а. 4. “П, — а. — П”. 5. “П(?,!) — а, а: — П”. 6. А: “П”, - а.

Номер слайду 8

Підтвердіть або спростуйте думку Непряма мова оформлюється як просте речення. Що, як, щоб – сполучники, що вживаються при непрямій мові. Репліки використовуються при полілозі. Цитата – дослівний уривок із тексту. Епіграф – різновид діалогу. Віршована цитата пишеться в лапках. Пряма мова - обов’язково складне речення. Діалог може оформлюватися без слів автора.

Номер слайду 9

Самостійно Перебудуйте речення з прямою мовою на непряму. - “Куди ж ви йдете у таку негоду?” – дивувався старий Клен. - “Усяке нове діло вимагає досвіду”, - говорив Майборода. - Старенька бабуся, що сиділа під хатою, запитала дівчинку: “А куди це ти, дитино, йдеш?” 2. Поновіть речення з прямою мовою. - Степанко з гордістю сказав друзям, що техніка кругом виявляє приховані резерви. - Мати допитувалась Павла, чого він ходив до лісу. - Тоня каже до брата, що їхні моделі літаків найкращі.

ppt
Додано
8 грудня 2022
Переглядів
510
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку