Заклад: КЗ «НВК «Гімназія №11-спеціалізована школа з поглибленим вивченням іноземних мов І ступеня – ДНЗ «Еврика» Кам’янської міської ради
Вихователь ГПД: Нельга Олена Сергіївна
Ранкова зустріч
Клас: 1
Тема: «Весна - квітуча пора року» Мета:
- дізнатися про особливості життя тварин та рослин навесні;
- навчити дітей бачити красу природи, виховувати бережне ставлення до природи;
- розвивати спостережливість та уяву;
- навчитисяпрацювати у групах.
Хід ранкової зустрічі:
1. Організація класу.
Грає музика та на екрані телевізора відтворюється відео (https://www.youtube.com/watch?v=qcA3MTrlQL0), яке повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло. Вчитель і діти стають у коло. (Відео за бажання можна подивитися повністю або перші 30 секунд).
2. Привітання вчителя.
Встаньте, дітки, всі рівненько, Посміхніться всі гарненько. Посміхніться всі до мене, Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!
3. Привітання один з одним.
Учитель: Перед вами, дітки, лежать на столі паперові квіточки трьох кольорів.
Кожен колір відображає настрій:
1) червоний – веселий; 2) зелений – спокійний; 3) синій – сумний .
Оберіть кожен свою квіточку, яка відповідає вашому настрою та покладіть її на свою парту.
Учитель: То який у вас настрій?
Діти по одному беруть квіточку та один словом кажуть який в них настрій (веселий, спокійний, сумний), а потім сідають на свої місця та кладуть квіточку собі на парту.
2. Обмін інформацією Учитель: Тему нашої ранкової зустрічі ви дізнаєтесь, відгадавши загадки.
У лісах струмки пустила, Землю травами встелила.
Перші квіти принесла.
Чарівна моя…
Три брати ідуть по світу –
Від зими назустріч літу.
Перший пройде – тане лід,
Другий пройде – всюди квіт, Третій пройде – укрива Землю шовкова трава!
Нерозлучні три брати.
Не стрічався з ними ти?
Навесні вона в теплі
Проростає з-під землі, Має запах,має вроду, І дарує насолоду.
Тільки вчора теплий вітер
Вість приніс нам від весни, А сьогодні дивні квіти Крізь замети проросли.
Має гарні жовті вічка Й фіолетову спідничку. Запах ніжний і духмяний Наповняє ліс весняний.
Лист зелений і міцний, Сніг для нього не страшний.
А коли весну стрічає,
Сині очі розкриває.
• Сто свічок на гілках стоять, Сто свічок без вогню горять. (Каштан)
(Вчитель вішає картинки – відгадки на дошку).
Учитель: Які ви всі молодці і мабуть здогадалися про яку пору року ми сьогодні будемо говорити?
Діти: Весна!
Учитель: Так, вірно. Тема нашої ранкової зустрічі «Весна». Давайте подивимось за вікно та скажемо, що ми бачимо та чуємо?
Діти: Сонце, зелена трава, спів пташок, бруньки на деревах …(можливі відповіді дітей).
Учитель: Отже природа дарує нам теплий і сонячний ранок і він обіцяє бути:
• Веселим
• Енергійним
• Сонячним
• Незвичайним
• Активним
Давайте переглянемо коротке відео про весняні місяці. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=b4xzULupQwE9.
Учитель: А зараз пограємо у гру «Вірю – не вірю».
- На вулиці лежить сніг. (не вірю).
- Зараз весна. (вірю).
- За вікном місяць квітень. (вірю).
- Сьогодні п’ятниця. (не вірю).
- Птахи відлітають у теплю краї. (не вірю).
- На деревах з’являються бруньки. (вірю).
- За вікном зелена трава. (вірю).
- Завтра починаються канікули. (не вірю).
- Пташки повертаються додому. (вірю).
Учитель: Весна завжди вважалася чарівною порою року, так як весною пробуджується природа, яскравіше світить сонечко, з’являються бруньки на деревах,потім листочки, розквітають квіти, з’являється зелена травичка, прилітають пташки з теплих країв. Сьогодні ви дізнаєтесь багато нового та цікавого про весняні місяці, про птахів та квіти. Щоб нам було цікавіше працювати, розділимося на три групи. Діти, які сидять у першому ряду - група під назвою «Березень», діти у другому ряду - «Квітень», діти у третьому ряду – «Травень».
Учитель: Зараз переглянемо відеоролик про ознаки весни та про те що відбувається в природі кожного весняного місяця. Уважно дивіться та запам’ятовуйте інформацію. Учні кожної команди звертають увагу на зміни у природі:
Øдіти, які входять до першої групи («Березень»), запам’ятовують ті зміни, які відбувається в березні;
Øдіти, які входять до другої групи («Квітень»), – які відбувається у квітні;
Øдіти, які входять до третьої групи («Травень»), – які відбувається у травні.
Перегляд відеоролика (https://www.youtube.com/watch?v=RHMdcdHYdLs).
Учитель: Тепер учні кожної групи розкажуть нам про що дізналися з відео та що запам’ятали. (Відповідають бажаючі ). Учитель: Давайте усі разом розгадаємо кросворд !
Відповіді до кросворду:
1) Береза
2) Лелека
3) Верба
4) Веселка
5) Гніздо
6) Сова Гертруда
7) Підсніжник
8) Бурулька
Учитель: Діти! Наша ранкова зустріч дійшла до завершення. Сьогодні ви були дуже уважні, активні, дізналися про особливості життя тварин та рослин навесні, гарно працювали в групах, поводилися чемно. Мені дуже приємно було з вами працювати. Дякую вам за роботу. До зустрічі!
Список використаних джерел:
1. «Ранкові зустрічі » - посібник для вчителя (м. Дніпро 2018 р.)
2. https://naurok.com.ua/rankova-zustrich-dlya-uchniv-1-klasu-vesna---dnemkrasna-87734.html
3. https://naurok.com.ua/rankova-zustrich-rado-zustrichaemo-vesnu-103815.html
4. https://www.youtube.com/watch?v=qcA3MTrlQL0
5. https://www.youtube.com/watch?v=RHMdcdHYdLs
6. https://www.youtube.com/watch?v=b4xzULupQwE
7. https://kolobochok.com.ua/krosvordy-dlya-ditey/
8. https://vseosvita.ua/library/zbirka-krosvordi-v-zagadkah-5078.html