Бабіченко Н.Ю., вчитель початкових класів
Смілянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11
Смілянської міської ради Черкаської області
Тиждень 3. Мої друзі
Як знайти друзів?
Вправа «Віночок побажань»
Усі діти стають у коло один за одним та кладуть праву руку на плече сусіду. Кожен учасник по черзі називає ім’я сусіда й щось йому бажає. Гра закінчується, коли всі діти обмінялися побажаннями.
Вправа «Презентуй себе»
Як же твій друг тебе знайде, якщо йому про тебе нічого не відомо? Не соромся розказувати про свої захоплення, інтереси. Я впевнена, що серед твоїх однокласників знайдеться хтось зі схожими уподобаннями.
(Діти коротко розповідають про себе і свої захоплення)
Вправа «Справжній друг»
Дружба приносить у наше життя радість. Друзів не буває багато. І хоч ваші стосунки можуть бути добрими й теплими з усіма однокласниками, та лише деяким ми довіряємо свої проблеми й переживання.
Діти стають в коло й передають м’яч зі словами «Друг – це той, хто…». Потім ті, хто бажає, розповідають про свого справжнього друга й представляють його класу.
– Як ви думаєте, що найважливіше в дружбі?
– Що заважає дружбі?
– Хто такий справжній друг?
Гра «Добре – погане»
Добрі слова ми залишаємо для себе і своїх друзів, а на погані - не зважаємо. (Захистив, заспокоїв, образив, поділився, ударив, зруйнував, пожалів, злякав, подарував, обманув, допоміг).
Гра «Космічний корабель»
Хід вправи. Діти обирають пару. Кожна пара – це космічний корабель. Стають один за одним. Перша дитина в парі – «корабель», друга – «пілот» корабля. «Пілот» кладе руки на плечі «корабля». «Корабель» заплющує очі й витягує руки вперед – це пристрій для стикування з іншим «кораблем». Завдання «пілота» – мовчки керувати «кораблем» (важелі керування – плечі партнера) і здійснити стикування з іншим «кораблем». Завдання «корабля» – постаратися цілком підкоритися «пілоту».
– Чи сподобалася вам гра?
– Розкажіть, чим ви любите займатися у вільну хвилину?
Вправа «Куточок дружби»
У відповідному місці в класі організувати «Куточок дружби». Туди діти можуть прийти, сказати слова вибачення, дивлячись один одному в вічі.
З якою погодою я порівнюю дружбу?
Які фарби я візьму, щоб намалювати дружбу?
Мій справжній друг.