Автор Киричок
Людмила Анатоліївна
учитель початкових
класів
Рокитнянського ЗЗСО №1
2021 рік
Тема. Що таке дружба.
Мета: створити позитивний настрій на початку дня; розкрити зміст поняття що таке дружба; розвивати вміння висловлювати свою думку; виховувати дружелюбність, взаємоповагу, людяність.
Хід зустрічі
І. Вітання.
Треба всім нам привітатись: Туди – сюди посміхніться:
«Добрий день!» «Добрий день!»
Дружно, весело сказати : У долоні поплескайте:
«Добрий день!» «Добрий день!»
Вліво, вправо подивіться, Дружно всі , не відставайте:
«Добрий день!»
ІІ. Обмін інформацією.
1. Гра "Художник".
Учитель:
- Кожна людина має друзів. Їх може бути один, два, багато. У нашому класі теж дітки мають друзів. Пограємо в гру "Художник". Ви повинні словесно описати свого друга однокласника не називаючи його ім'я. А всі спробують його відгадати.
Учениця:
- Моя подруга має світле довге волосся, заплетене у одну косу. Одягнена у синю спідничку і рожеву кофтинку.
Учитель:
-Чому ти вважаєш її другом?
Учениця:
- Вона зі мною грається, допомагає, ділиться зі мною.
ІІІ. Щоденні новини.
1.Учитель:
- На цьому тижні ми з вами проговоримо про дружбу.
Учитель:
-Кого можна назвати другом? ( Діти обговорюють це питання).
2.Ігрова вправа "Справжня дружба". Діти плещуть у долоньки, коли це справжня дружба".
- Допомагає поприбирати.
- Забирає іграшку.
- Б'ється.
- Заспокоює, коли боляче.
- Ділиться смачненьким.
- Підказує на уроці.
- Допомагає виконати завдання.
- Зателефонувати другові, коли той хворий.
ІV. Групові заняття.
1. Зараз ми створимо з вами потяг дружби. Щоб стати дружнішими , збагатитися новими друзями.
«Потяг дружби»
Чух-чух-чух-чух!
Мчиться потяг у весь дух.
Паровоз пихтить.
«Запізнюсь!», – гудить.
Ту-у-ту-у!
– Зараз по черзі ми перетворимось у паровозик. Коли перший вагончик їхатиме по колу, він називає своє ім’я: «Оленка». Потім до нього приєднується другий, і вже промовлятиме: «Оленка, Миколка». І так, аж доки всі діти приєднаються до паровозика.
2. Заспіваємо пісеньку з рухами " Дружба" і з веселим настроєм почнемо урок.
Тема. Правила дружби.
Мета: сприяти формуванню здатності до співбесіди, співпраці, співіснування в колективі; засвоювати правила дружби; розвивати колективізм, дружні стосунки між учнями класу; виховувати взаєморозуміння, повагу.
Хід зустрічі
І. Вітання.
1. Вітання колективне з учителем.
Дружно в коло всі ставаймо!
День сьогодні починаймо
із веселих добрих слів,
щоб смутніть ніхто не смів!
2. Вітання «Хай-файв»
(плескання піднятою долонею в долоню іншої дитини), промовляючи вітання і ім'я сусіда.
- Привіт, Миколко!
- Здрастуй, Іванко!
ІІ. Обмін інформацією.
1. Гра "Сонечко"
Самотнє дерево і вітерець зламає,
А разом з друзями у тебе сила є.
Без друга не прожити- кожен знає.
Без друга сіре все життя твоє.
На дошці сонечко без промінчиків. Потрібно вибрати і прикріпити ті промінчики, які відповідали б слову дружба.
2. "Крісло друга".
-Пригадайте, що саме ви робили разом із вашим другом вчора.
ІІІ. Щоденні новини.
1.Правила дружби.
- Справжній друг повинен володіти певними якостями. Для цього потрібно знати певні правила дружби. Ці правила заховані у нашій чарівній скринці.
Діти виймають малюночки , на яких зображені дії справжніх друзів. Показують, обговорюють і складають за ними правила дружби.
ІV. Групові заняття.
1. Завдання "Мінне поле".
Учні об’єднуються в пари (можна за принципом «на перший-другий розрахуйсь» або «хлопчик — дівчинка») і розходяться по різні сторони класу (коридору, актової зали). Між ними в довільному порядку розкладаються «міни» — апельсини. Перші (хлопчики) заплющують очі, другі (дівчинки) повинні їх провести «мінним полем» так, щоб не «підірватися». Складність — у тому, що всі виконують це одночасно — в атмосфері суцільного галасу неможливо почути голос того, хто тебе веде.
2. Завершується заняття спільним ласуванням апельсинами. Щоб було багато сміху можна запропонувати очистити апельсини в парах за умови, що в кожного з партнерів діє тільки одна рука. А потім визначте переможців (хто це зробив першим, у кого вийшла найдовша шкірочка або найбільше її шматочків).
3.«Зворотний зв’язок»:
- Які завдання були найцікавішими, найскладнішими, де
зазнали труднощів і як їх долали?
Тема. Друзі протилежної статі.
Мета: формувати злагодженість і довіру в колективі; закріплювати правила дружби, вміння працювати в колективі; розвивати колективізм, дружні стосунки між дівчатками і хлопчиками; виховувати взаємоповагу, культуру спілкування.
Хід зустрічі
І. Вітання.
1. Вітання колективне з учителем.
Станьте діти , станьте в круг,
Станьте в круг, станьте в круг.
Ти мій друг і я твій друг,
Добрий, ніжний друг.
- Це слова з пісні відомої всім казки "Попелюшка". Хто головний герой казочки? З Ким Попелюшка подружилася?
2.Вітання "Попелюшки, принци і королі".
Спочатку вітаються Попелюшки, присідаючи. Далі за командою принци - одну руку за спину, другу протягують до Попелюшок, нахиляючи голови. Далі вітаються королі. Вони гордо держуть голови, стукають уявними посохами. Потім вітаються всі разом.( Або по черзі виконують рух одного з героїв, а діти відгадують, хто це).
ІІ. Обмін інформацією.
1. Улюблені ігри.
- Ви всі любите гратися. Яка у вас найкраща гра, чим ви граєтесь?
Діти розповідають про свої улюблені ігри.
2.Вправа "Дівчинка чи хлопчик?".
ІІ. Обмін інформацією.
Діти витягують із чарівної торбинки карточки з малюнками іграшок. Називають предмет і визначають, хто ним може гратися. Так утворюються три групи, які показують ігри для дівчаток, для хлопчиків, і для дівчаток з хлопчиками.
- Ігор , в які граються дівчатка з хлопчиками разом , виявляється більше. Дівчаткам і хлопчикам цікаво гратися разом.
ІІІ. Щоденні новини.
1. Хвилинка спостереження.
Учитель тримає модель сонечка:
- Заглянуло сонечко до нас у віконечко і хоче запитати:
- Яка пора року?
- Який місяць? Що ви знаєте про його назву?
- Яке число?
- Який день?
(Діти діляться своїми знаннями).
2. Спостереження за погодою.
- Що ви бачили ідучи до школи?
- Який стан неба?
- Яка температура?
ІV. Групова робота.
1. Бесіда про створення класу, як однієї дружньої сім’ї.
Вивішується плакат.
і
Ти
1клас я
сім’я
одна
У школі з'явився новий клас - нова шкільна сім'я, яка складається із дівчаток , і з хлопчиків. А разом - ми сила! Запам'ятайте!
У нас немає ти. Ми єдиний клас.
У нас немає я. Ми одна сім'я!
2.Гра «Доторкнись до синього» (можна з кольоровими картками).
Ведучий розпочинає гру словами: «Доторкнись до синього». Всі повинні доторкнутись синього кольору на своєму одязі або на одязі сусіда. Учні можуть торкатися пальцем, головою, ліктем, коліном.
Тема. Як познайомитися з новими друзями.
Мета: встановлення доброзичливих дружніх відносин між учнями класу та їх успішної адаптації до шкільного навчання; ознайомити учнів з різними способами знайомства;розвивати комунікабельність, уважність; виховувати дружні стосунки, вихованість, культуру спілкування.
Хід зустрічі
І. Вітання.
1. Вітання в колі.
«Дружня родина»
Діти стають у коло і промовляють за вчителем:
Станем разом ми у коло.
Скільки друзів – глянь навколо!
Руку другу простягни,
Другу себе назви… (Діти називають своє ім’я, передаючи вітання «Хай-файв» по колу.)
2. «Обніманці»
Діти утворюють коло, взявшись за руки. За вчителем промовляють:
В цьому класі всі ми друзі:
Я, і ти, і ми, і ви.
Усміхнись тому, хто зліва,
Усміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Клас наш – ти і я!
В цьому класі всі ми друзі:
Я, і ти, і ми, і ви.
Руку дай тому, хто зліва,
Руку дай тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Клас наш - ти і я!
В цьому класі всі ми друзі:
Я, і ти, і ми, і ви.
Обніми того, хто зліва,
Обніми того, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Клас наш – ти і я!
ІІ. Обмін інформацією.
1.Бесіда.
- Чи потрібні людям друзі?
- Підніміться у кого є друзі.
- А для чого потрібні друзі?
- Чи можна знайомитися з новими друзями?
- Коли ми граємося, працюємо, відпочиваємо, виконуємо спільну справу, у нас з'являються нові товариші, які можуть стати гарними друзями.
2. Гра-руханка «Два береги».
На підлозі чи асфальті креслять дві паралельні лінії на відстані 0,5 м одна від одної. Діти стають довільно вздовж ліній.
Вчитель стає між лініями та називає якісь характеристики, наприклад: «Нехай праворуч стануть ті, хто любить малювати, а ліворуч – ті, хто любить майструвати» (варіанти можуть бути будь-які).
Учасники повинні швидко перебігати за ту лінію, яка їм підходить. Якщо комусь з учнів не подобається жоден із варіантів, вони мають залишитися між лініями-берегами. Гра повторюється кілька разів.
- Граючись в такі ігри, ви знайдете діток за інтересами і зможете з ними подружитися.
ІІІ. Щоденні новини.
1.Крісло автора.
Бажаючі дітки розповідають про сьогоднішню погоду.
2. Вправа - гра «Аплодисменти».
Діти сидять у колі. Учитель ставить різноманітні питання (можна жартівливі). Наприклад:
- Хто вчора грався з подружкою?
- Хто сьогодні зустрів свого друга?
- Хто допомагав свому другові?
- Хто ходив на іменини до своїх друзів?
- Хто має нових друзів?
Діти, які відповідають: «Так», підводяться, а інші голосно аплодують.
ІV. Групова робота.
1. Групки, які утворилися після гри "Два береги", готують : І група ( хто любить малювати) - намалює сьогоднішнє небо; ІІ група ( конструктори) - зліплять кого бачили йдучи у школу); ІІІ група ( не малює і не конструює) - доповнюватиме .
2. Презентація своїх робіт.
3.Гра " Дружній потяг"
Діти стають один за одним і тримають стоячого попереду за пояс. Учитель каже: «Паровозик і вагончики повинні бути дуже уважними, турбуватися один про одного, щоб нікого не загубити під час подорожі». У такому положенні вони долають різні перепони:
☺ переїхати через гори (піднятися і зійти зі стільця);
☺ проїхати через тунель (проповзти під партою);
☺ пробратися через густий ліс (пройти навколо стільців, не зачепив їх);
☺ тихо-тихо проїхати через чарівний ліс, щоб не потрапити в лапи диких тварин (обійти
Діти не повинні відриватися від свого партнера. «Загублені» вагончики їдуть у депо.
Тема. Тварини - наші друзі.
Мета: створювати атмосферу довіри, добра і дружби; розвивати самооцінку; визначити складові «Я-образу» (звірі – це символи особистості);стимулювати готовність учнів до спілкування; виховувати любов, гуманне ставлення до тварин.
Хід зустрічі
І. Вітання.
1. «Тепло долоньок»
Діти стають у коло, беруться за руки і промовляють за вчителем:
Тепло своїх долоньок –
Я друзям віддаю.
І день новий, цікавий
Я радісно почну.
– Добрий день!
Діти символічно передають побажання один одному із долоні в долоньку.
ІІ. Обмін інформацією.
1. Загадки із "чарівного кошика".
2. Бесіда про домашніх улюбленців.
- В кого є домашні улюбленці?
- Які вони?
3. Вправа " Хто що їсть"
ІІІ. Щоденні новини.
1. Сьогодні ми будемо говорити про тварин - друзів.
- Яких тварин можна назвати друзями? Чому?
2. Крісло автора.
Діти розповідають про своїх тварин-друзів.
ІV. Групова робота.
1.Гра "Коти, собаки, коні".
Діти розходяться по класу. Учитель підходить до кожної дитини і шепче на вушко назву будь-якої тварини. Її назву треба запам’ятати і нікому не казати.
– Закрийте очі. За моїм сигналом ви повинні «заговорити» так, як «говорить» ваша тварина. Треба об’єднатися в групи з іншими "тваринами", які «говорять» так само, як ви.
2. Вправа «Перетворення в тваринку»
Діти розбирають приготовлені вчителем силуети тварин (зайчик, котик, вовк, лисиця, білочка…). Потім учитель пропонує вийти в центр кола усіх «зайчиків». Діти рахують зайчиків. Кожна тваринка «розповідає» про себе: як її звати, яка вона, де живе, що любить робити, хто її мама і тато. Гра продовжується доти, доки всі діти розкажуть про себе.
Питання для обговорення:
– «Звірі» такі різні. Чи зможуть вони дружити?
– Що потрібно, щоб жити в злагоді та мирі?
І. ПРИВІТАННЯ
Треба всім нам привітатись: Туди – сюди посміхніться:
«Добрий день!» «Добрий день!»
Дружно, весело сказати : У долоні поплескайте:
«Добрий день!» «Добрий день!»
Вліво, вправо подивіться, Дружно всі , не відставайте:
«Добрий день!»
ІІ. ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Гра «Я – не я»
– Рано-вранці хто піднявся? (Я)
– А хто сонечку всміхався? (Я)
– Не хотів хто одягатися? (Не я)
– А зарядку хто робив? (Я)
– Свої руки хто не мив? (Не я)
– Хто здоровим хоче стати? (Я)
– Хто ще дуже хоче спати? (Не я)
– А знання хто хоче мати? (Я)
Календарна інформація
– Яка зараз пора року?
– Чи подобається вам осінь?
Вправа «Осінні асоціації»
Уявіть, що ви пішли на прогулянку в осінній ліс. І раптом ви побачили Чарівницю Осінь. Вона перетворила вас на якийсь предмет чи істоту. З ким або чим ви себе асоціюєте восени? Діти передають по колу м’яч один одному, кажучи: «Я – …»
– Назвітьосіннімісяці.
– Який зараз місяць?
Листопад – останніймісяцьосені. Це пора найтемніших, найнепроглядніших ночей, найкоротших, найзанегодженішихднів. Листопад щеназиваютьсутінками року. Чому? (Боцепередостанніймісяць року, цієї пори пізнорозвидняється, рано сутініє.)
У листопаді – сім погод на дворі: сіє, віє, крутить, каламбурить, завиває, зверхуллє, знизу мете. За цейогоназиваютьстрокатим.
– А ви як вважаєте, чому листопад називаютьстрокатим? (То дощіде, то сніг, то мороз, то відлига)
– Чомуостанніймісяцьосені назвали листопадом? (Бопожовкле, знебарвленелистяопадає на землю)
ІІІ. ЩОДЕННІ НОВИНИ
У давнійРусі листопад мавбагатоназв: падолист, листопадень, листогній, полузимник, сутінки року, грудкотрус, ворота зими. Звернітьувагу, як влучно народ називавцеймісяць. Давним-давно те, що люди бачили, передавалось із уст в уста, бо вони не вмілиписати. Про те, як виниклаписемність, чим писали нашіпращуривидізнаєтесь на цьомутижні.
ІV. ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Гра «Австралійський дощ»
Інструкція. Зараз осінь. Часто іде дощ. Чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Ставайте у коло. Повторюйте за мною. Стежте уважно!
7 листопада