Методична розробка
виховного заходу для школярів району
«Районний еколого-краєзнавчий зліт-похід
учнів 5-х класів»
Районний еколого-краєзнавчий зліт-похід учнів 5-х класів проводиться у вересні кожного року як похід класних колективів екологічною стежиною від Харківської загальноосвітньої школи №79 до Донецького Городища. В заході беруть участь усі 5-ті класи шкіл району (всього шкіл 16, тому зліт проводиться у 2 дні). Кожна школа прибуває на місце зльоту у визначений час. Тривалість маршруту 2 години, відстань 2 км. На станціях робота 15 хвилин.
Матеріали та інструменти: компас, годинник, рулетка, поплавки з мокрої деревини, фотоапарат, олівці, ручка, зошит.
Мета:
Хід заходу
На старті кожна команда отримує карту, на якій відображено маршрут. Суддя знайомить командира з маркировкою стежини-маршруту, вчить орієнтувати карту (за сторонами світу) і напрямком руху, визначити масштаб, повторює умовні позначки, проводить інструктаж з техніки безпеки. Під час руху по стежині, за завданнями судді, командир відмічає своє місцезнаходження на карті і час.
На старті учасникам пояснюють: рух на стежині повинен проходити по одному (ланцюжком), з відстанню один від одного 1-2 м. Стрій не повинен мати розривів. За строєм ведуть спостереження судді на станціях. Оцінюється якість строю, темп, настрій, пісня.
Клас прибуває на станцію «Гідрологічна». Рекомендовано станцію розмістити біля мосту через річку у місці зливання двох річок. Діти можуть побачити, як зливаються дві річки, оцінити забруднення водойми, яка протікає через місто. Практична робота учнів:
- визначити напрямок течії ріки;
- визначити швидкість течії поплавковим методом;
- визначити ширину річки за допомогою травинки.
Клас прибуває на станцію «Туристична». На цій станції судді вчать складати вогнища:
- «шалаш»;
- «тайожний» ;
- «зірка»;
- «криничка».
Розповідають про властивості розпалювального матеріалу, обгородження.
Заняття по установці намету. Шість чоловік з класу установлюють намет під керівництвом судді. Оцінюється якість установленого намету та час його влаштування.
На цій станції кожен класний колектив здає судді звіт з краєзнавчим завданням, за яке додатково отримує оцінку.
Оцінюється робота колективів на станціях і краєзнавче завдання.
Як правило, кожний колектив отримує грамоту за перемогу, що створює ситуацію успіху і задоволення дітей своєю роботою.