Різдвяне чудо. Казкове і реальне у творі. М.Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел»(продовження)

Про матеріал
Різдвяне чудо. Казкове і реальне у творі. М.Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел»(продовження)
Перегляд файлу

КЗ «НСШ I-III ст. № 5»

 

 

 

Відкритий урок з літературного читання

3 клас

НУШ

Тема:  Різдвяне чудо. М.Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел» (продовження)

 

 

 

Розробила:

вчитель початкових класів

Гринченко О.А.

 

 

2020 рік

Тема:  Різдвяне чудо. Казкове і реальне у творі. М.Морозенко «Руде цуценятко і різдвяний ангел»(продовження)

Мета уроку:

  • формування ключових компетентностей: навчальна – підвищувати рівень освітньої та творчої активності; загальнокультурної - дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язано висловлювати свої думки; соціальної – бути чуйними, милосердними по відношенню до тварин; громадянської – знати свої обов’язки в колективі.

Дидактична: закріпити знання учнів про життєвий і творчий шлях Марії Морозенко,  вчити характеризувати вчинки дійових осіб твору; вдосконалювати навички свідомого читання; допомогти усвідомити зміст твору; вчити аналізувати прочитане.

Розвивальна: розвивати критичне мислення; розвивати зв’язне мовлення; розвивати дослідницькі навички, інтерес до слова.

Виховна: виховувати взаємоповагу, милосердя, співчуття, любов до тварин; виховувати негативне ставлення до жорстокості, байдужості; виховувати почуття порядності, чесності, доброти.

Обладнання:  Літературне читання. 3 клас: підручник для загальноосвіт. навч. закл./ О.Я.Савченко.- К.: Видавничий дім «Освіта»; мультимедійна презентація, слова для словникової роботи, ілюстрації, відеоматеріал для фізкультхвилинки, текст скоромовки , цеглинки LEGO, наочний матеріал для рефлексії.

 

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

  1.      Організаційна частина

1. Привітання

- Стали рівненько, посміхнулись гарненько.

- Сьогодні на нашому уроці присутні гості. Поверніться, будь ласка, і привітайтеся з ними.

Діти:

Ми вам раді, люди добрі,

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у третій клас.

2. Рефлексія. Емоційне налаштування на урок

- Погляньте на «Шкалу настрою», складіть руки у формі стрілки  і вкажіть, яке місце шкали  відповідає вашому настрою сьогодні.

  1. Актуалізація опорних знань

Девіз нашого уроку:

«Добро починається з тебе»

  1.     Вправа «Асоціативний кущ»
  •         Які асоціації викликає у вас слово?

 

  1.     Перевірка д/з. Гра «Так чи ні» з використанням методики «Шість цеглинок LEGO»

           Червона цеглинка – «Ні»

            Зелена цеглинка «Так»

  1.     Марія Морозенко – сучасна українська письменниця (Так)
  2.     Руде цуценятко з′явилось на світ саме перед Різдвом (Так)
  3.     Рудому цуценятку наснився різдвяний гномик  (Ні)
  4.     Господар рудого цуценяти був чуйною та доброю людиною (Ні)
  5.     Песика знайшла білява, життєрадісна дівчинка (Так)
  6.     Різдвяний ангел був справжнім? (Ні)

 

  1.     Робота над скоромовкою

Летів горобець,

 сів на хлівець,

А як вийшов стрілець,

то утік горобець.

  •         Прослухайте скоромовку.
  •         Підберіть риму до слова горобець.
  •         Прочитати самостійно  мовчки.
  •         Прочитати вголос у звичному темпі. ( 2 учні)
  •         Прочитати «Дощиком» по рядам.
  •         Прочитати швидко і виразно. ( 2 учні)
  •         Розказати напам′ять .

 

 

  1. Рухлива вправа для очей

Гімнастика для очей для дітей дошкільного віку

 

  1. Вивчення нового матеріалу

 

  1.     Словникова робота.  Гра «Знайди відповідність»

 

Шерстка                       шерсть

Жваво                           енергійно, прудко, швидко

Бракований                  недоброякісний, з дефектом

Гримати                       сварити

Перестрашене              злякане

Пестити                        ніжно торкатися

Кумедний                     смішний, незвичайний

 

  1.     Робота з текстом ( читання 3 і 4 частин)
  1.     Робота з ілюстраціями
  •         Яку частину казки описує ця ілюстрація? Третю чи четверту?

Обои на монитор | Тварини | руде цуценя, солодкий сон

  1.     Вибіркове читання
  •         Як описано переживання цуценятка, коли воно залишилося саме-самісіньке?
  •         Знайдіть місце, коли з′являвся та зникав різдвяний ангел.
  1.     Прийом читання «Незнайко»
  •         Почути та виправити помилково прочитане слово.
  1.     Прийом читання «Розвідники»
  1.     Скільки разів в третій та четвертій частинах повторювалося слово песик(5), цуценятко(9)?
  1.     Фізкультхвилинка (відео)

 

  1. Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу

 

  1. Рефлексія. Інтерактивний метод «Фішбоун»

Оберіть проблему:

  1.     Безпритульні тварини.

Оберіть причини цієї проблеми:

  1.     Байдужість господаря.
  2.     Недостатньо коштів для утримання тварин.
  3.     Нелюбов до тварин.
  4.     Руде цуценятко було несхоже на інших.

Факти, що говорять про цю проблему:

  1.     Руде цуценятко опинилося на вулиці.
  2.     Песик плакав, скавулів, сумував.
  3.     Цуценятко залишилося саме-самісіньке.

Висновок: бути чуйними, люблячими, турботливими по відношенню до тварин.

 

2. Самооцінювання учнів. Вправа  «На шляху до успіху»   (використання шести цеглинок LEGO)

 

Червоний -  Я був активним учасником уроку.

 

Жовтий - Я був активним учасником  багатьох завдань.

 

Зелений – Іноді брав участь  у виконанні  завдань.

 

Синій - Не брав участі  в уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
10 грудня 2020
Переглядів
3939
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку