Розгорнутий план-конспект заняття гуртка образотворчо-декоративного мистецтва "Колорит" Полтавського ОЦЕВУМу на тему "Симетрія та асиметрія. Відбиток. "Ялинка"

Про матеріал
Цей конспект допоможе цікаво провести заняття гуртка декоративного та образотворчого мистецтва з використанням нетрадиційних технік виконання, формувати теоретичні знання про симетрію та асиметрію в природі, мистецтві, житті, вчити застосовувати теоретичні знання на практиці.
Перегляд файлу

 

 

Розгорнутий план-конспект заняття гуртка образотворчо-декоративного мистецтва «Колорит» початкового рівня першого року навчання

(Полтавського ОЦЕВУМу, керівник гуртка Дешко Н.А.)

 

Тема: Симетрія та асиметрія. Відбиток. «Ялинка».

Мета заняття:

навчальнаформувати теоретичні знання про симетрію та асиметрію в природі, мистецтві, житті; вчити застосовувати теоретичні знання на практиці при виконанні композиції;

розвивальна – розвивати художній смак, спостережливість, творчу уяву, увагу образне та просторове мислення;

виховна – виховувати увагу на занятті; економність та охайність в роботі; самостійність та самовідповідальність.

Тип заняття: формування нових знань, вмінь та навичок.

Форма заняття: групове.

Завдання заняття: виконати ряд вправ на симетрію, виконати симетричну композицію з елементами нетрадиційної техніки малювання.

Обладнання: зразки «симетрії та асиметрії» папір формату А-3, фарби гуаш, пензлики (різні), палітра, ємність для води олівець, гумка, пластикова виделка.

Методи і прийоми: бесіда, організація сприймання, демонстрація наочності, спостереження, порівняльний аналіз, стимулювання творчої діяльності вихованців.

Хід заняття

І. Організаційна частина

Привітання керівника.

Перевірка присутності вихованців та їхньої готовності до заняття.

ІІ. Вступна частина

Мотивація навчальної діяльності

Керівник пропонує дітям згадати найближчі свята. Та визначити, що є головною окрасою зимових свят (відповіді дітей).

Діти розглядають два зображення ялинки та називають чим вони схожі, а чим відрізняються.

Коментар: керівник підводить дітей до ідеї про відносну симетричність першого зображення у порівнянні з другим.

Повідомлення теми та мети, завдань уроку

Діти, сьогодні на занятті ми познайомимося з такими поняттями, як «симетрія» та «асиметрія» та спробуємо власноруч створити симетричну композицію.

 

IІІ. Основна частина

Для досягнення поставленої цілі нашого заняття ми використаємо приклади. Подивіться на них уважно. Кожне зображення я можу зігнути навпіл. Якщо я знов розкрию його ви можете побачити лінію згину. Ця лінія називається віссю симетрії. Вісь симетрії в нашому житті можна зустріти всюди, в природі, в предметах, що оточують нас.

Симетрія – це закономірне розташування частин форми щодо центру або осі. Це однаковий характер розміщення рівних елементів відносно осі чи поверхні.

Фігура людини – приклад симетричності. Симетрія розташовується вертикально та ділить тіло людини на праву та ліву частини.

Уважно подивіться на метелика, крила у метелика одинакові, тобто симетричні, назвіть ще симетричні предмети (відповіді дітей).

Асиметрія – це неоднакове розташування частин форми відносно центру або осі. Це виразність композиції, що виконує нерівність елементів та їх розміщення для досягнення візуального співвідношення форм. Асиметрично розміщені деталі змінюють виразність образу по іншому сприймається сюжетне рішення.

Коментар: керівник демонструє зразки зображень та коментує: що симетрія є станом тиші, спокою, урівноваженості, а асиметрія є відчуттям руху та тривожності (додатки).

Коментар: керівник пропонує вправу на закінчення симетричної композиції (роздає дітям заздалегідь підготовлені завдання).

Вправа «Вивчаємо симетрію: домалюй ялинки» [1]

Це завдання допоможе дитині навчитися дзеркально відтворювати графічні об’єкти відносно вертикальної лінії і засвоїти таким чином геометричне поняття симетрії. Дитині необхідно, орієнтуючись на опорну лінію (вісь симетрії), завершити малюнки, а саме: дзеркально відтворити шість наявних половинок зображень, щоб ялинки набули цілісного вигляду. Виконуючи завдання, дитина тренуватиме увагу, зорово-моторну координацію, дрібну моторику, просторове сприйняття, а також терпіння та посидючість.

Сьогодні пропоную вам створити симетричну композицію «Святкова ялинка».

В нашій практичній частині ми будемо використовувати поняття «симетрія» та «асиметрія». Але малюнок ми будемо малювати незвичайним способом, спробуємо створити нашу композицію за допомогою пензликів та пластикових виделок (відтисками).

Інструктаж з техніки безпеки при роботі з колючими приладами.

Практична частина

Коментар: керівник показує готовий зразок сьогоднішнього завдання (ялинка) та обговорює його з вихованцями. Діти визначають тип композиції (симетричний, асиметричний), складають план виконання роботи.

Тепер ми визначаємо центр композиції, знаходимо вісь.

Коментар: педагог демонструє на власному прикладі, а діти паралельно малюють під контролем керівника.

Педагогічний малюнок

1. По центру аркуша проводимо вертикальну лінію, вісь.

2. Розмічаємо верхню та нижню частину ялинки.

3. Визначаємо габаритні розміри ялинки в низу (ширина).

4. З’єднуємо верхню та нижні (ліво, право) частини, так щоб утворився трикутник (симетричний).

5. За допомогою пластикової виделки промальовуємо крони ялинки (відтиски).

5. Оздоблюємо ялинку прикрасами.

Самостійна робота

Виконання ялинки технікою відтиск.

Коментар: діти починають малювати ялинку. Вісь перетворюють на стовбур розфарбовуючи коричневою фарбою, а крони виделкою двома відтінками зеленої фарби. Керівник контролює правильність виконання завдання та коректує їхню роботу.

Фізкультхвилинка:

Кіт збирався до роботи,

Та завадили турботи: (потягнутися)

Треба висушить хвоста,

Накрутити вуса, (розвести руки в сторони)

Почесати живота. (погладити живіт)

Цілий день такі турботи, (показати на «хвіст»)

Що не встигнеш до роботи. (погладити живіт, полічити пальці, розвести руками, покрутити головою)

ПЕРЕРВА

Коментар: після перерви вихованці продовжують виконання самостійної роботи під контролем керівника.

Коментар: діти оздоблюють ялинку кольоровими кульками, заповнюють площину, промальовують фон.

IV. Заключна частина

Коментар досягнень та характерних помилок у виконанні. Керівник запитує у дітей: яка композиція у них вийшла? (симетрична). Діти діляться враженнями від заняття (чого навчилися, що було складно чи навпаки легко).

Схвалення роботи дітей, створення ситуації успіху, подяка за урок.

Домашнє завдання вправи на закінчення симетричних малюнків.

Вправа «Домалюй рукавиці: симетрія у візерунках» [2]

 

Прибирання робочих місць.

 


Список використаних джерел:

  1. Вивчаємо симетрію: домалюй ялинки [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/worksheets/5083/.
  2. Домалюй рукавиці: симетрія у візерунках [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://childdevelop.com.ua/worksheets/5127/.

 

 

1

 

docx
Додано
19 травня 2020
Переглядів
2043
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку