Розробка уроку з позакласного читання на тему: "Вірші про світ природи і дитинства"

Про матеріал
Мета. розширювати знання учнів про творчість українських поетів; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення, вміння аналізувати, співставляти; виховувати любов до ху¬дожнього слова
Перегляд файлу

Позакласне читання

Тема.       Вірші про світ природи і дитинства (Слайд1)

Мета.     розширювати знання учнів про творчість українських поетів; удосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, фонематичний слух, образне мислення, вміння аналізувати, співставляти; виховувати любов до ху­дожнього слова

Хід уроку

І.   Організація класу до уроку

Зараз зима за вікном у дворі,

Скачуть на холоді там снігурі.

Вдихніть у долоньки свої тепло

І подаруйте всім в класі його.

- Кому дозволимо першим сісти?

-Дівчаткам.

- Правильно, спочатку краса, а потім сила.

ІІ. Актуалізація опорних знань

Технологія «Мозковий штурм»

- Що таке вірш? (Це твір, у якому рядки римуються).

- Окрім рими,  які ви ще знаєте ознаки вірша? (Наявність ритму, поділ на       строфи, настрій, уявні картини).

- Як називаються твори, в яких поети виражають свої почуття, настрій, описують образи, народжені власною уявою? (Ліричні твори, або лірика).

- Що таке пейзажна лірика? (Ліричні твори, в яких зображено олюднену, одухотворену природу).

- Які художні засоби використовують поети? ( Епітети, порівняння, уособлення, звукопис…).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

  1. Розшифруйте таємничі слова і складіть з них речення.(Слайд 2)

         ка    світ    ці   вий   у   Манд   ка   рів

(Мандрівка у цікавий світ.)

2.    Бесіда

- Діти, а де ж той цікавий світ?

  (Навколо нас.)

- Об’єднаймо ці думки і прочитаймо тему уроку.(Слайд 3)

  (Мандрівка у цікавий світ навколо нас)

- Учні, на уроці ми повинні вчитися зв’язно і послідовно викладати свої  думки;

 вчитися правильно добирати книжки, повідомлення до заданої теми; виразно читати тексти;

 а також вчитися бути спостережливими до навколишнього світу, і намагатися побачити в ньому щось цікаве.

ІV. Робота з виставкою книг

1.    Бесіда

- Роздивіться виставку книг.

- На скільки відділів можемо поділити ці книги?

(Художня література, довідкова  література.)

 - Подумайте, як ви описали б свою книгу, щоб іншим захотілося її прочитати.

2.    Гра «Рекламний ролик моєї книжки».(Слайд 4)

(Учні розповідають про книгу, яку відібрали на виставці. ) 

V. Опрацювання нових творів

1.    Вірш Ганни Чубач   із книжечки «Граймося!» Перекручені

Правила гри: діти задають фразу з двох рядків, а інша група дітей мусить швидко відповісти, що це. Виграє той, хто швидше відновить їх.

2.    Вірші Грицька Бойка «Чому Тимко подряпаний», «Ти не бійся, Милочко», «Не знала»

1)   Робота в парі (Слайд 5)

Учні  в парі читають одне одному вірші

2)   Аналіз змісту віршів з елементами вибіркового читання

  -   Чому вірші мають таку назву?

  • Чого вони боялися?

Фізкультхвилинка (під музику)

3.    Вірш Анатолія Костецького  «Про дорослих»

1)   Виразне читання вірша вчителем

   -   Про що йдеться у вірші? Яка думка здається найважливішою?

  -   Які слова у вірші повторюються?

  -   З якою інтонацією їх слід читати?

   -   В якому темпі слід читати вірш?Яким тоном? Які рядки прочитаєте голосніше, а які – тихіше?

2)   Виразне читання вірша учнями

4.    Вірш Анатолія Костецького «Домашній твір»

1) Виразне читання вірша вчителем

-  Які картини ви уявляли, слухаючи вірш?

 -  Яким  тоном читаємо вірш?

2) Виразне читання вірша учнями «ланцюжком»

 3)  Інсценізація вірша «Домашній твір»  (Слайд 6)

- Зараз до вашої уваги інсценізація вірша «Домашній твір» Анатолія Костецького. Переглядаючи , поміркуйте, що автор засуджує у вірші.

5. Гра «Судді-адвокати» (Слайд 7)

Суддя.

  •                   Моя думка така: за твір не можна поставити 12 балів, бо у ньому написана неправда.

Адвокат.

А я не погоджуюсь з цією думкою. Для досягнення мети всі засоби хороші.

Вчитель.

- А як ви думаєте, діти?

- Отже, що автор засуджує у вірші? (Грубість, брехливість, егоїстичність, нетактовність).

6. Вірш Олександра Пархоменка  «Чого мені треба»

VІ. Підсумок уроку

Гра «Перевір себе». Обведи правильні відповіді  (Слайд 8)

- Чим цікавий для вас був сьогоднішній урок?

 

docx
Додав(-ла)
Хоменко Надія
Додано
14 березня 2019
Переглядів
2342
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку