Сучасний урок формування знань на основі комбінації різноманітних методів і засобів навчання вирішує комплекс задач. Використовуються як пояснювально-ілюстративні, так і частково-пошукові, дослідницькі методи навчання, дискусії, різноманітні джерела знань, програми телебачення, кінофрагменти, магнітофонні записи, мультимедійні ресурси, інтернет-технології, інші технічні засоби навчання й контролю. Широко використовуються також різноманітні форми роботи: групова, фронтальна, парна, індивідуальна.
1
Вступ
Сучасний урок формування знань на основі комбінації різноманітних методів і засобів навчання вирішує комплекс задач. Використовуються як пояснювально-ілюстративні, так і частково-пошукові, дослідницькі методи навчання, дискусії, різноманітні джерела знань, програми телебачення, кінофрагменти, магнітофонні записи, мультимедійні ресурси, інтернет-технології, інші технічні засоби навчання й контролю. Широко використовуються також різноманітні форми роботи: групова, фронтальна, парна, індивідуальна.
На таких уроках створюється більше можливостей для розв'язку пізнавальних задач, тобто створюються умови для повного розвитку особистості учня.
Різновидами уроку формування нових знань є також: уроки формування й удосконалювання знань, уроки закріплення й удосконалювання знань, уроки формування нового проблемного бачення. Тому до перерахованих форм уроку можна додати семінар, заключну конференцію, заключну екскурсію.
При проведенні уроку був обраний вид уроку « урок-семінар». Семінари характеризуються насамперед двома взаємозалежними ознаками:
- самостійне вивчення учнями програмного матеріалу;
- обговорення на уроці результатів їх пізнавальної діяльності.
У ході семінару учні вчаться виступати із самостійними повідомленнями, дискутувати, відстоювати свої судження. Семінари сприяють розвитку пізнавальних і дослідницьких умінь учнів, підвищенню культури спілкування.
Краще організовувати уроки у формі семінарів при вивченні нового матеріалу:
Запропонований урок був проведений в 2013 році в класі математичного профілю й мав високу ефективність.
Тема: Розв'язування показникових рівнянь.
Мета уроку:
Завдання: розпочати роботу над формуванням умінь та навичок розпізнавати та розв'язувати показникові рівняння різних видів.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Вид уроку: Урок–семінар
Обладнання: проектор, комп'ютер, екран
Структура уроку з хронометражем:
|
Організаційний момент. |
1 хв |
|
Актуалізація опорних знань. |
5 хв |
|
Розв'язання показникових рівнянь. |
30хв |
|
Підсумок уроку. |
8 хв |
|
Домашнє завдання |
1 хв |
ХІД УРОКУ
Обґрунтування вибору виду уроку. (Використовується інтерактивний метод «Ажурна пилка»)
ПІРАМІДА ЗАСВОЄННЯ
Визначте вид рівняння та опишіть (усно) дії під час його розв'язування:
1);
2);
3);
4)
Додаток 1
Завдання для 1 групи:
Розв'язати показникові рівняння, приводячи обидві частини до одної основи:
Завдання для 2 групи:
Розв'язати показникові рівняння, розклавши на множники:
Завдання для 3 групи:
Розв'язати показникові рівняння, виконуючи заміну змінної:
Завдання для 4 групи:
Розв'язати однорідні показові рівняння:
Завдання для 5 групи:
Розв'язати показниково-степеневі рівняння
Додаток 2
Розв'язати рівняння