Рухливі ігри в групі продовженого дня під час прогулянок.
Підготувала:
Вихователь ГПД
Кабатова К.В.
У своїй роботі я приділяю особливе значення іграм, ігровій діяльності, знаходжу такі ігри, які будуть цікаві всім дітям. Гра – вічний супутник дитинства, для молодших школярів – це спосіб навчитися тому, чого їх ніхто не зможе навчити, спосіб дослідження та орієнтації у реальному світі. Світ дитинства – таємнича та чудова планета, жителі якої багато знають, багато розуміють, відчувають, але у них мало життєвого досвіду. Вони здобувають цей досвід у своїй діяльності, в іграх.
Мої учні дуже люблять рухливі ігри, які я проводжу з ними у залі чи на вулиці на пришкільній ділянці.
У процесі рухливих ігор у дітей розвивається спритність, швидкість, вони стають сильними та витривалими, привчаються діяти сміливо, проявляючи активність, наполегливість, ініціативу та самостійність. У них виховуються почуття дружби та товариства, взаємодопомоги та чесності.
Необхідно відзначити, що планування ігор має відповідати віку учнів, їх індивідуальним особливостям та можливостям, відповідати програмним вимогам.
Ось невеличкий підбір рухливих ігор для дітей молодшого шкільного віку:
Гра. « Троянда, волошка, ромашка»
Діти стають по 3 особи. Ведучий каже, хто якою квіткою буде. Ведучий дає команду: «Троянди, за мною!». Троянди йдуть за ведучим. Ту ж команду повторити волошкам, ромашкам. Коли все в русі, ведучий дає команду згрупуватися в нові трійці. За сигналом діти повинні стати троянда, волошка, ромашка. Трійка, що стала першою, буде переможницею.
Гра. «Стрибуни»
За метр від лінії проводять рисочки на відстані 15-20 см одна від одної. Проти кожної риси ставлять цифри1,2,3,4. Ці цифри позначають кількість очок, які даються за стрибок. Діти стрибають один за одним. Хто більше набере очок, той переміг.
Гра « Що змінилося?»
На столі лежать десять картинок. Їх треба запам'ятати. Гравцям потрібно відвернутися. Хтось міняє місцями картинки. Виграє той, хто назве більше змін.
Гра. « Зайчики»
Зайчики граються і стрибають. Як тільки ведучий вдарить м'ячем від підлоги, вони повинні прийняти позу зайчиків, що сидять. Той, хто ворухнеться і змінить позу, виходить з гри.
Гра « Вудка»
Діти стають у коло. Ведучий бере мотузку з мішечком піску на кінці. Ведучий крутить мотузку. Діти мають перестрибнути через мішечок. Хто торкнувся, той виходить з гри.
Гра.«Коник»
Стрибки у довжину з місця. Перший стрибає, роблять позначку. Від цієї позначки стрибає другий і т. д. Чия команда далі стрибне, та й перемогла.
Гра «Не нудьгуй».
Для цієї гри знадобляться стільці. Перед початком гри вздовж протилежних стінок кімнати розставляються стільці. Діти сідають на них біля однієї зі стін і читають наступний віршик:
Нудно, нудно так сидіти,
Один на одного дивитись.
Чи не час нам перебратися?
І місцями помінятися?
Як тільки ці слова вимовлені, всі діти біжать до протилежної стіни і намагаються зайняти вільні стільці, яких на один менше, ніж учасників гри. Дитина, що залишилася без стільця, вибуває. Після цього ведучий прибирає ще два стільці. Все повторюється рівно до тих пір, поки останній гравець не займе єдиний стілець, що залишився. Саме він оголошується переможцем.
Гра «Плутанина».
Ведучим по черзі має бути кожен із учасників. Діти встають у коло, беруться за руки та заплутуються, не рознімаючи рук. Завдання ведучого - розплутати «клубок», а гравців - заплутатися так, щоб не покалічити один одного.
Гра "Гра навпаки".
У цій грі всі рухи виконуються навпаки. Бажано, щоб у ролі ведучого виступав вихователь групи подовженого дня. Ведучий виходить на середину майданчика і постає перед гравцями, що стоять у шерензі. Потім він показує якийсь рух, а гравці роблять усе навпаки. Наприклад, якщо ведучий підняв руку, то гравці опускають її, якщо він розвів долоні, всі складають їх, якщо він підняв праву ногу, то всі піднімають ліву і т. п. Той, хто помиляється, виходить з гри.