Сценарій математичного вечору для учнів 8 класів

Про матеріал

Мета заходу: розвивати інтерес до математики, ознайомити з історією її розвитку; мотивувати пізнавальну і творчу діяльність; розвивати кмітливість, цікавість, логічне і творче мислення, навички самостійного пошуку нових знань; розширювати математичний кругозір учнів, сприяти розвитку культури колективної праці, формути дружні відносини.

Перегляд файлу

 «Математичний калейдоскоп»

(вечір з математики для учнів 8 класів)

 

Мета заходу: розвивати інтерес до математики, ознайомити з історією її розвитку; мотивувати пізнавальну і творчу діяльність; розвивати кмітливість, цікавість, логічне і творче мислення, навички самостійного пошуку нових знань; розширювати математичний кругозір учнів, сприяти розвитку культури колективної праці, формути дружні відносини. 

Обладнання: математичні висловлювання великих учених, їх портрети, набори цифр, музичний супровід, призи.

Перед проведенням заходу, був визначений час проведення, написана об’ява, підготовлені завдання для гри. Учням повідомлено теми та історичний матеріал, який буде використаний у грі.

У грі беруть участь дві команди по 5 учасників, які визначають назви команд. За ходом гри спостерігає журі.

 

Ведучий 1: Польський математики і філософ Я.Н. Снядецький (1756-1830) говорив: «Математика – цариця всіх наук, істина є її улюбленицею, а простота і незаперечність – убранням…».

Ведучий 2: Російський вчений XVIII ст. М.В. Ломоносов писав: «Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить».

 

Ведучий 1: Без перебільшення можна сказати – від народження і до останнього свого дня людина перебуває у світі математики. Тільки – но ми починаємо більш-менш усвідомлювати оточуючий світ та самих себе в цьому світі, нас все більше хвилює запитання математичного характеру: скільки нам років, скільки пташок полетіло і скільки залишилося, скільки сьогодні уроків, скільки днів до канікул, відпустки…

Ведучий 2: Подивіться на свою кімнату: вікна, двері, сама кімната мають форму математичних фігур. Яку б річ ви не розглядати, вона або має форму певної геометричної фігури, або складається з геометричних фігур.

 

Ведучий 1: Колись в Америці було обіцяно велику нагороду тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики».   Бажаючих було багато, та ніхто не впорався з цим завданням. Дуже важко уявити життя людини без математичних знань, вони потрібні скрізь – у науці, господарстві, у побуті.

Ведучий 2: Без математики не може розвиватися жодна галузь науки. Математику використовує конструктор, проектуючи машину або літак чи космічний корабель, архітектор, штурман, розраховуючи курс корабля, космонавт.  

 

Вірш С. Погореловського «В математиці – країні» (читають учні 5 класів).

 

Хід гри.

  1. «Зоряна година»  (кожне завдання оцінюється в  3 бали).

На екрані написано імена вчених – математиків:

  1. Піфагор
  2. Ейлер
  3. Галуа
  4. Евклід
  5. Декард.

 

Запитання

  1. Він автор праці «Начала». Вважав, що в математиці навіть для царів немає інших шляхів.  (Евклід)
  2. Давньогрецький філософ і математик. Разом з учнями досліджував властивості чисел, геометричних фігур, небесних тіл. Його іменем названа з найвідоміших теорем. (Піфагор)
  3. Цей геніальний математик встиг зробити багато відкриттів, хоча був убитий на дуелі, не досягши 21 року. (Галуа)
  4. Визначний математик, фізик, механік і астроном XVIIIст. Народився у Швейцарії, багато років працював у Петербурзькій АН. Останні 17 років життя був сліпим, але свої твори диктував учням.  (Ейлер)
  5. Французький математик XVIIст., першим досліджував системи координат і графіки рівнянь. Його іменем називають систему координат. Хто це? (Декард)

 

 

  1. «Брейн-ринг»  (кожне завдання оцінюється в 3 бали).

  1. Дано числа: 0,1,2,3..  Що більше їх сума чи добуток? (сума, бо добуток дорівнює 0)
  2. Назви число, в якого кількість цифр дорівнює кількості букв? (сто)
  3. Поділити сто на половину? (200)
  4. Який об’єм 1 кг води? (1л.)
  5. Електропоїзд їде зі сходу на захід зі швидкістю 60 км/год. В тому ж напрямку – зі сходу на захід дме вітер, але зі швидкістю 50 км/год. В який бік відхилиться дим від поїзда? (електропоїзд не має диму)
  6. Як за допомогою однієї лінійки накреслити кут, який дорівнює даному? (продовжити сторони за вершину кута)
  7. Один із найдавніших обчислювальних приладів? (пальці)
  8. Двоє батьків і двоє синів поділили між собою 3 яблука так, що кожному дісталося по одному. Як це? (це були дід, бітько і син)
  9. Що спільного між деревом баобабом і рівнянням? (корінь)
  10. Обчислити (25-31)*5*3*(14-14)
  11. В якому трикутнику сума 2-х кутів дорівнює третьому?(в прямокутному)
  12. Висоти перетинаються в вершині цього трикутника. Якого?(прямокутного)

 

  1. «Анаграми»  (кожне завдання оцінюється в  2 бали).

Кожна команда одержує аркуш паперу, на якому записані деякі слова або послідовність букв. Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово,  повязане з математичним терміном, або прізвище математика.

  1. Мапря
  2. Чотка
  3. Пецітрая
  4. Дарох
  5. Ретамід
  6. Форігап
  7. Лочис
  8. Рінько

 

 

Хвилина відпочинку.

Вірш – сценка С. Маршак «Нуль»

«Ось круглий нуль, або нічого…..»

 

Цікаві факти з історії математики.

 

Ведучий 1: Американський математик Джордж Данциг, будучи аспірантом університету, одного разу спізнився на урок і прийняв написані на дошці рівняння за домашнє завдання. Воно здалося йому складніше звичайного, але через кілька днів він зміг його виконати. Виявилося, що він вирішив дві «нерозв’язані» проблеми в статистиці, над якими билися багато вчених.

Ведучий 2: Англійський математик Абрахам де Муав в пристарілому віці визначив, що тривалість його сну зростає щоденно на 15 хвилин. Склавши арифметичну прогресію, він визначив дату, коли тривалість сну виросла б до 24 годин. В цей день він і помер.

Ведучий 1: Чи знаєте ви, знання математики допомогли французу Франсуа Вієту розкрити шифр у листуванні іспанського короля Філіппа ІІ під час війни Франції з Іспанією, чим він прискорив перемогу Франції? За це іспанська інквізиція оголосила Вієта чаклуном і боговідступником і присудила його до спалення на вогнищі.

Ведучий 2: Чи знаєте ви, що знаменитий Фалес був спортивним уболівальником і помер на трибуні олімпійського стадіону під час бою Піфагора?

Ведучий 1: Чи знаєте ви, що теорему Піфагора називали «ослячим мостом»? Учнів, що запам’ятовували теорему без розуміння, називали віслюками, оскільки вони не могли перейти через міст – теорему Піфагора.

 

 

  1. «Практичний»  (кожне завдання оцінюється в  5 балів).

 

  1. Обчислити:

(2,6-(0,008+0,992)):(5*0,6-1,4)

 

  1. Обчислити:

 

3. «Наша сім’я живе в столиці. Прізвище – Одинак. Батько – сторож. Мати працює на трикотажній фабриці, сестри – в столовій, я –учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України, за незалежність якоі він боровся в молодості.

 

« Наша сім’я живе в столиці. Прізвище – Одинак. Батько – сторож. Мати працює на трикотажній фабриці, сестри – в столовій, я –учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України, за незалежність якої він боровся в молодості.

 

  1. «Загадки для вболівальників»

 

  1. Сім братів, віком одинакові, а імена різні.(Дні тижня)
  2. 5 чуланів, 1 двері.(Рукавиця)
  3. У 2-х матерів по 5 синів і всі на одне ім’я.(Руки і пальці)
  4.  2 голови, 2 руки, 6 ніг. Хто це?(Вершник на коні)
  5. Горіло 5 свічок, 2 з них затушили. Скільки свічок залишилось?(2)

 

  1. «Прислів’я »

 

  1.      Сім разів відміряй, один раз …
  2.      Один розум добре, а … ще краще
  3.      Один за всіх…
  4.      Не май 100 грн, а май…
  5.      За 2-а зайцями поженешся….

 

 

 

 


  1. «Конкурс капітанів»  (кожне завдання оцінюється в  5 балів).

 

 

Запитання

  1. 1% метра дорівнює?
  2. Найменше натуральне число?
  3. Число, що перетворює рівняння на правильну рівність?
  4. Рівність, що справджується при всіх значеннях змінних?
  5. Сума сторін трикутника?
  6. Перпендикуляр, проведений з вершини трикутника на пряму, що містить протилежну сторону?
  7. Твердження, що приймається без доведення?
  8. Хто автор першого підручника з геометрії?
  9. Площа квадрата 49см2, чому дорівнює периметр?
  10. Назва другої координати точки?
  11. Як називається дріб, чисельник якого дорівнює знаменнику?
  12. Що більше (-39)3 чи (-25)4
  13. Що важче 1кг пір’я чи 1кг заліза?
  14. Одиниця маси дорогоцінних каменів?
  15. Як називається числовий множник у буквеному виразі?

 

Журі підбиває підсумки гри; нагороджують переможців.

Ведучий 1:

Наук на світі є багато,

Їх навіть важко полічити,

Та нам їх треба добре знать,

Щоб гарно в цьому світі жити!

Ведучий 2:

Наука нам допомагає

Простори Всесвіту вивчати,

Ростити хліб, глибини мірять

 

І житло нове будувати.

Ведучий 1: До різних ми наук охочі,

Вони ведуть нас до вершин.

Та зараз ми сказати хочем (разом):

«Наш Математиці уклін!»

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 8 клас, Сценарії
Додано
15 березня 2018
Переглядів
1564
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку