Мета заходу: розвивати інтерес до математики, ознайомити з історією її розвитку; мотивувати пізнавальну і творчу діяльність; розвивати кмітливість, цікавість, логічне і творче мислення, навички самостійного пошуку нових знань; розширювати математичний кругозір учнів, сприяти розвитку культури колективної праці, формути дружні відносини.
«Математичний калейдоскоп»
(вечір з математики для учнів 8 класів)
Мета заходу: розвивати інтерес до математики, ознайомити з історією її розвитку; мотивувати пізнавальну і творчу діяльність; розвивати кмітливість, цікавість, логічне і творче мислення, навички самостійного пошуку нових знань; розширювати математичний кругозір учнів, сприяти розвитку культури колективної праці, формути дружні відносини.
Обладнання: математичні висловлювання великих учених, їх портрети, набори цифр, музичний супровід, призи.
Перед проведенням заходу, був визначений час проведення, написана об’ява, підготовлені завдання для гри. Учням повідомлено теми та історичний матеріал, який буде використаний у грі.
У грі беруть участь дві команди по 5 учасників, які визначають назви команд. За ходом гри спостерігає журі.
Ведучий 1: Польський математики і філософ Я.Н. Снядецький (1756-1830) говорив: «Математика – цариця всіх наук, істина є її улюбленицею, а простота і незаперечність – убранням…».
Ведучий 2: Російський вчений XVIII ст. М.В. Ломоносов писав: «Математику вже навіть задля того треба вивчати, що вона розум до ладу приводить».
Ведучий 1: Без перебільшення можна сказати – від народження і до останнього свого дня людина перебуває у світі математики. Тільки – но ми починаємо більш-менш усвідомлювати оточуючий світ та самих себе в цьому світі, нас все більше хвилює запитання математичного характеру: скільки нам років, скільки пташок полетіло і скільки залишилося, скільки сьогодні уроків, скільки днів до канікул, відпустки…
Ведучий 2: Подивіться на свою кімнату: вікна, двері, сама кімната мають форму математичних фігур. Яку б річ ви не розглядати, вона або має форму певної геометричної фігури, або складається з геометричних фігур.
Ведучий 1: Колись в Америці було обіцяно велику нагороду тому, хто напише книжку під назвою «Як людина жила без математики». Бажаючих було багато, та ніхто не впорався з цим завданням. Дуже важко уявити життя людини без математичних знань, вони потрібні скрізь – у науці, господарстві, у побуті.
Ведучий 2: Без математики не може розвиватися жодна галузь науки. Математику використовує конструктор, проектуючи машину або літак чи космічний корабель, архітектор, штурман, розраховуючи курс корабля, космонавт.
Вірш С. Погореловського «В математиці – країні» (читають учні 5 класів).
Хід гри.
На екрані написано імена вчених – математиків:
Запитання
Кожна команда одержує аркуш паперу, на якому записані деякі слова або послідовність букв. Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичним терміном, або прізвище математика.
Хвилина відпочинку.
Вірш – сценка С. Маршак «Нуль»
«Ось круглий нуль, або нічого…..»
Цікаві факти з історії математики.
Ведучий 1: Американський математик Джордж Данциг, будучи аспірантом університету, одного разу спізнився на урок і прийняв написані на дошці рівняння за домашнє завдання. Воно здалося йому складніше звичайного, але через кілька днів він зміг його виконати. Виявилося, що він вирішив дві «нерозв’язані» проблеми в статистиці, над якими билися багато вчених.
Ведучий 2: Англійський математик Абрахам де Муав в пристарілому віці визначив, що тривалість його сну зростає щоденно на 15 хвилин. Склавши арифметичну прогресію, він визначив дату, коли тривалість сну виросла б до 24 годин. В цей день він і помер.
Ведучий 1: Чи знаєте ви, знання математики допомогли французу Франсуа Вієту розкрити шифр у листуванні іспанського короля Філіппа ІІ під час війни Франції з Іспанією, чим він прискорив перемогу Франції? За це іспанська інквізиція оголосила Вієта чаклуном і боговідступником і присудила його до спалення на вогнищі.
Ведучий 2: Чи знаєте ви, що знаменитий Фалес був спортивним уболівальником і помер на трибуні олімпійського стадіону під час бою Піфагора?
Ведучий 1: Чи знаєте ви, що теорему Піфагора називали «ослячим мостом»? Учнів, що запам’ятовували теорему без розуміння, називали віслюками, оскільки вони не могли перейти через міст – теорему Піфагора.
(2,6-(0,008+0,992)):(5*0,6-1,4)
3. «Наша сім’я живе в столиці. Прізвище – Одинак. Батько – сторож. Мати працює на трикотажній фабриці, сестри – в столовій, я –учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України, за незалежність якоі він боровся в молодості.
« Наша сім’я живе в столиці. Прізвище – Одинак. Батько – сторож. Мати працює на трикотажній фабриці, сестри – в столовій, я –учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України, за незалежність якої він боровся в молодості.
Запитання
Журі підбиває підсумки гри; нагороджують переможців.
Ведучий 1:
Наук на світі є багато,
Їх навіть важко полічити,
Та нам їх треба добре знать,
Щоб гарно в цьому світі жити!
Ведучий 2:
Наука нам допомагає
Простори Всесвіту вивчати,
Ростити хліб, глибини мірять
І житло нове будувати.
Ведучий 1: До різних ми наук охочі,
Вони ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем (разом):
«Наш Математиці уклін!»