УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ
ВИКОНАВЧОГО КОМІТЕТУ МАРГАНЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
МІСЬКИЙ ЦЕНТР - КОМПЛЕКС ПОЗАШКІЛЬНОЇ РОБОТИ
Сценарій свята: експрес-виставка
«Моя улюблена тварина»
Укладач: Груздєва Ірина Андріївна,
педагог-організатор
Центру-комлексу позашкільної роботи
м. Марганець
Мета: виховувати любов до тварин, повагу до вірності, відданості домашніх улюбленців; почуття відповідальності за приручених тварин, розуміння цінності та недоторканності іншого життя.
Обладнання: комп’ютер, музичний супровід, на сцені пеньочки, ліс, квіти, аркуш паперу, на якому написано загадки, кросворди, приказки.
Використана література: інтернет-ресурси.
ХІД ЗАХОДУ:
Ведучий: Усміхнемся сонечку – здрастуй золоте!
Ведуча: Усміхнемся квіточці – хай вона росте!
Ведучий: Усміхнемся тваринам – зичим їм добра !
Ведуча: Друзям усміхнемся – зичим всім тепла!
Ведучий: Добрий день шановні гості! Нас повсюди оточує розмаїтий, безмежний, неповторний світ живої природи. Це пишні гіллясті дерева, дивовижної краси квіти, барвисті метелики, пернаті птахи і, звісно, наші чотириногі друзі — тварини. Тварина стала вірним другом людини ще в прадавні часи, коли наші пращури змогли приручити диких звірів. І тепер ми вже не можемо уявити наше життя без — веселого, пильного і відданого друга та охоронця, без кота — поважного та вусатого мишолова. А комусь до вподоби крихітний хом’ячок, кумедна морська свинка або пухнастий довговухий кролик чи папуга.
Ведуча: Про те, що в багатьох із вас є хатні улюбленці, свідчить яскрава експрес- виставка малюнків та зображень улюблених тварин у різноманітних стилях, в якій прийняли участь учні загальноосвітніх шкіл міста, ЦНТТ, ЕНЦ та ЦКПР. У нас на виставці у гостях наші друзі-вихованці еколого-натуралістичного центру. Рис.1,2
Ведучий: Приємно, що у вас так багато маленьких друзів. Це свідчить про ваші добрі серця. Адже тварина віддячує вірністю та прихильністю тільки тому, хто дбає та піклується про неї, і ніколи не стане другом для того, хто хоч раз завдав їй болю та шкоди. Іноді тварин називають нашими меншими братами. А брати, як відомо потребують доброго, уважного ставлення до себе. Сьогодні у нас прекрасний привід проявити любов до братів наших менших, нагадати людям про їхню відповідальність за домашніх тварин, які для багатьох людей стали дійсно незамінними членами сім'ї.
Ведуча: Діти, якщо ви хочете дізнатися про тварин більше, ніж уже знаєте, тоді те, що ми вам підготували, буде цікаво. Ми - люди, такі ж, як і вони - тварини, бо у нас є також почуття, нам так само, як і їм, буває боляче і весело, радісно і сумно, страшно і безпечно.
Тож почнемо:
Українська народна пісня «Як служив же я у пана» у виконанні дитячого народного вокально-фольклорного ансамблю «Веселі нотки» Рис. 3
Додаток 1
З’являються казкові герої (Котик, Собака, Їжачок ) Додаток 2 Рис. 4
Ведучий: Наші діти вміють не тільки малювати, а й писати твори, які хвилюють
душу і не залишають байдужими жодного. Свої щирі думки, почуття учні
висловлюють про братів наших менших - домашніх тварин, бо в житті кожної дитини домашні улюбленці відіграють велику роль.
А наші вихованці підготували розповіді про тварин. Рис.5,6
Додаток 3
Ведуча: Молодці, дітки. Ви не втомилися?
Для вас руханка «ЗАЙЧИК» Рис.7, 8
На пеньочку Прикласти долоні до голови
Сидить зайчик І рухати ними, ніби вухами
І вушками рухає.
Ось так, ось так
вушкамивін рухає.
Чи не йде хитрющий лис, Руки долонями праворуч
Він уважно слухає. і ліворуч
Взимку холодно сидіти, Руки на пояс,
Треба лапоньки зігріти, повороти голови і тулуба
Ось так, ось так, треба праворуч і ліворуч,
лапоньки зігріти. різноманітні рухи руками
Ше й весело пострибати,
Задні лапки зігрівати Стрибки(як зайчик)
Ось так, ось так,
Задні лапки зігрівати
А коли з’явився лис, Присід
Зайчик в нірочку заліз.
Ведучий: А тепер будьте уважні слухайте, та відгадуйте загадки.
Додаток 4
Ведуча: ГРА «Назви тварину»
Робимо велике коло. Передаємо м’яч, дівчатка називають котика, а хлопчики -собачку.
Ведучий: Гра «Допоможи потрапити додому»
Дітям роздають картки (ведмідь, собака, бджола, птах, риба, шпак, жаба, білка, дупло, шпаківня, вода, акваріум, барліг, вулик, будка, гніздо). Завдання: станьте парами - хто де живе.
Ведуча: Гра "Математичні дії"
Виконай дії і прочитай назви тварин.
ВІЛ – Л + ВЦЯ (Вівця)
ПІОН – ОН + ВЕ + НЬ (Півень)
ІНД + КРИК – КР (Індик)
КОРА – А + ОВАЛ – Л (Корова)
КРІТ – Т + ЛЬОН – ОН (Кріль)
Ведучий: Гра "Хто більше?"
Позмагайтеся хто більше придумає і назве тварин на букву:
В - ведмідь, вовк, ворона, вівця;
С - сорока, сокіл, снігур, собака, слон, скорпіон, скат, свиня;
Л - лев, леопард, лань, лемур, лайка, лисиця, лось, лоша;
К- кіт, коза, кролик, качка, курка, корова, карась, куниця, кінь;
М - миша, мавпа, метелик, мангуст.
Ведуча: Вокально-театралізована композиція «Зустрілися дві куми» у виконанні дитячого народного вокально-фольклорного ансамблю «Веселі нотки» до вашої уваги.
Додаток 5
Ведуча: Я вам пропоную «Мовну зарядку».
Десь взялися дикі звірі і тихенько заревіли.
Вовк у лісі виє: у-у-у…
Змія листям шелестить: ш- ш- ш..
Гуска у дворі сичить: с- с- с…
Левеня мале ричить: р- р- р…
Ведучий: Гра «Впізнай за ознаками»
Про кого так кажуть?
Хитрий , як…(лис)
Неповороткий, як…(ведмідь)
Полохливий, як …(заєць)
Упертий , як…(осел)
Роззявив рота, як…(ґава)
Щебече, як…(соловей)
Ведуча: Гра « Відгадай, що за тварина?»
Додаток 6
Ведуча: Гра «Назви тварину».
Діти, давайте станемо у дві команди: 1-«Дикі тварини», 2-«Свійські тварини». Тепер я даю вам м’яча і команда «Дикі тварини» називає свійську тварину, передає м’яч іншій команді, яка називає дику тварину. Якщо дитина, якій кинули м’яч не відповідає на запитання то залишає гру.
Ведучий: Гра «Складанка»
Складіть прислів'я про тварин.
Де лелека водиться, там щастя родиться.
Мудрий, як сова.
Краще битися орлом, аніж зайцем.
Дивиться лисичкою, а думає вовчиком.
Бджоли раді цвіту, а люди – літу.
Як рак на горі свисне.
Ведучий: Гра «Хвилинка ерудита». Рис.9
Додаток 7
Ведуча: Ви добре виконали всі завдання, швидко відгадали загадки і тепер багато про тварин знаєте такого, про що раніше і не здогадувались, тому ми запрошуємо бажаючих на майстер-класи, де кожен може стати справжнім художником, танцюристом та знавцем англійської мови. Рис.10, 11, 12, 13.
Додатки до сценарія експрес-виставки
«Моя улюблена тварина»
Додаток 1
Українська народна пісня: «Як служив же я у пана»
Як служив же я у пана
Та й за перше літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Курочку за літо.
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Як служив же я у пана
Та й за друге літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Качечку за літо.
А та качка дрібно скаче,
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Як служив же я у пана
Та й за третє літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Гусочку за літо.
А те гуся обся-сюся,
А та качка дрібно скаче,
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Як служив же я у пана
Та й четверте літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Індика за літо.
А той індик тин-дик, пин-дик,
А те гуся обся-сюся,
А та качка дрібно скаче,
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Як служив же я у пана
Та й на п'яте літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Барана за літо.
А той баран круторогий -
Поламав він собі ноги,
А той індик тин-дик, пин-дик,
А те гуся обся-сюся,
А та качка дрібно скаче,
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Ой служив же я у пана
Та й на шосте літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Телятко за літо.
А те теля хвостом виля,
А той баран круторогий -
Поламав він собі ноги,
А той індик тин-дик, пин-дик,
А те гуся обся-сюся,
А та качка дрібно скаче,
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Як служив же я у пана
Та й на сьоме літо та й літо -
Заслужив же я у пана
Дівчину за літо.
А та дівка напилася,
Впала з печі, забилася.
А те теля хвостом виля,
А той баран круторогий -
Поламав він собі ноги,
А той індик тин-дик, пин-дик,
А те гуся обся-сюся,
А та качка дрібно скаче,
А та курка-чубатурка
По садочку ходить та й ходить,
Курчаточок водить та й водить.
Додаток 2
Котик:
Доброго дня усім. Можна і нам до вас? Ми свійські тварини. Живемо поряд з людьми, але не завжди нам затишно і безпечно біля них. Ми хочемо теж розповісти про себе.
Я цікаву мову знаю.
- А яку? - спитаєш ти.
Ту, що нею розмовляють
В цілім світі всі коти.
Не японська, не іспанська…
Що? Англійська? Теж не та!
Зветься мова - мурмунявська.
Ой, яка ж вона проста!
«Няв» - це значить «хочу їсти»;
«Няв-няв-няв» - «іду гулять»;
«Мур» - на ручки хочу сісти»;
«Мур-мур-мур» - «лягаю спать».
«Няв-мур-мур» - «ходив у гості,
Там котлетки їв смачні».
«Мур-мур-няв» - «залиш мій хвостик,
Дуже боляче мені».
Щоб несли коти і киці
Радість, затишок у дім,
Мурмунявській мові вчиться
Треба змалку вам усім.
Собака: Не даремно люди всі говорять,
Що собака - вірний друг людини,
Адже є велике й щире серце
У чотирилапої тварини.
З собакою цікавий кожен день,
Веселіше разом в світі жити,
Єдиний мінус в мене лише той,
Що я не вмію по - людському говорити.
Їжачок:
А я теж на ведмедя схожий, а знаєте чим? Я теж сплю взимку, а перед сном добре наїдаюсь і стаю схожим на м’яч. Голочки і хай хтось спробує нас узяти! Живемо ми не тільки в лісі, а й у полі, на городах, у дворах, садках. І хоч у нас дуже коротенькі ніжки і бігаємо не дуже швидко, проте ми спритні. Ми дуже мирні, і тому нас часто діти беруть до хати. Але це недобре, бо у кожного з нас є сім’я, дітки, які нас чекають, щоб ми принесли їм їсти. Вони нас чекають голодні і беззахисні. А коли ми не повертаємось, наші дітки гинуть з голоду або їх з’їдають хижі звірі. Тому так мало їжаків є у світі. Бережіть нас, діти. Не забирайте нас з природного середовища, бережіть наш світ і нас у ньому.
Додаток 3
Розповіді дітей:
Сміливий Барсик
У мене є кіт Барсик. Він веселий, найбільше полюбляє гратися. Йому тільки один рік, але він дуже сміливий. Пухнаста сіра шубка йому дуже личить. А молоко для Барсика - смакота.
Гунай Гадирлі.
Наша Маша і Тигрик
Мою кішку звуть Маша. Нещодавно в неї з'явилося маленьке кошенятко - ми всі йому зраділи. З кожним днем котик ріс, ставав цікавішим - тигрова шубка, великі очі, рожевий ніс, маленькі вуха, тоненькі невеличкі вуса... і довгий пухнастий хвіст. Моя мама за його тигровий колір називає Тигриком, і йому це ім'я подобається.
Антон Мільцин.
Мій пес Флюкі
З самого раннього дитинства я мріяв про собаку. І от моя мрія збулася. Батьки подарували мені песика. Він весь білий з невеликими чорними плямами. Його порода - далматин. Я назвав собаку Флюком. І з тих пір ми стали нерозлучними друзями. Минув час і нині Флюк вже дорослий собака. Він дуже звик до мене. Одного разу у лісі нам зустрілися дві величезні вівчарки. Вони накинулися на Флюка і повалили його на землю. Але, на щастя, прибіг лісник і відігнав своїх собак. Флюк відчув себе переможцем і гордо підійшов до нас.
Я радий, що в мене є собака, мій вірний надійний друг.
Антон Сестрицин.
Річарде, я за тобою сумую!
Мені подарували песика. Ми з батьками назвали його Річард. Ім'я песику, гадаю, сподобалось. Його мордочка була смішна, а шерсть рудого кольору. Минув час і Річард виріс. Коли я повертався зі школи, він радісно мене зустрічав. Він відчував, коли мені було сумно: лягав поруч - і мені ставало веселіше. Я залюбки грався з Річардом. Я його дуже любив, він був моїм справжнім другом. Але одного разу я повернувся зі школи, а Річард мене не зустрів. Я запитав у батьків, де він? Вони відповіли, що віддали знайомим. Я довго плакав за ним. Минули місяці, а я й досі за ним сумую і ніколи його не забуду!
Сашко Лесько.
Золоті рибки
У моєму акваріумі плавають чотири золоті рибки. Але найбільше мені подобається одна. Я навіть назвав її - Макс. Він великий - 10 - 15 сантиметрів, рожевого кольору. Макс - товстенька рибка, ненажера. Я можу подовгу за ним спостерігати. Я з ним розмовляю, і гадаю, Макс чує мене і чудово розуміє.
Ескендер Сеїт-Абдулов.
Мій друг Колька
Мого друга звуть Колька. Здогадайтесь, хто він? Це домашня мавпочка. Він поводить себе як людина. Полюбляє фрукти, але іноді ласує й овочами. Залюбки дивиться зі мною по телевізору мультики. У Кольки є своя власна кімната, це житло йому довподоби. Мавпочці вже два роки, але незважаючи на малий вік, Колька стрибає дуже високо. Особливо мавпочка радіє, коли я повертаюсь зі школи. Він швидко біжить до мене і кидається на шию - я йому як рідний!
Я люблю свого Кольку! А на цьому фото мої брати - мавпочка Колька та Андрійко (молодший брат) - вони одного віку, тому їм цікаво гратися разом.
Антон Шенгелай.
Про Леопольда, Катю та Брітіка
Леопольд - мій кіт персидської породи. Пухнастий, гарний, має руду шубку та великі коричневі очі. Найулюбленіше заняття Леопольда - лежати на моїх підручниках, тому ми називаємо його «вченим котом». Також полюбляє сидіти серед квітів. Його донька - маленька сіра кішечка. Ми їй дали ім'я Катя. Вона дуже полюбляє гратися зі мною. Третього кота звуть Брітік - він британської породи. Це великий кіт, хоча йому тільки два роки. Він смішний та дуже кумедний. Я люблю своїх вихованців.
Марійка Городниченко.
.
Мій кінь Вітер
Ви коли-небудь їздили верхи? Якщо так, то вам, мабуть, сподобалось і запам'яталось. Мені - дуже! За містом у нас є хатина, а поруч - стайня. Там мій кінь - Вітер. Він дуже прудкий, тому і має таке гарне ім'я. Коли кінь втомлюється, ми їдемо до річки напитися води. І повертаємося до стайні. Залишаючись один, Вітер дивиться навкруги своїми великими добрими очима, шукає мене.
Руслан Верік.
Гуляй, Мишко, поки спить Тишко
Хочу вам відрекомендувати мого молодшого друга - це кіт Тишко. У нього дуже гарна сіра шубка. Найбільше Тишкові подобається їсти м'ясо, гризти кісточки, а молоко й сметану - залюбки! Кіт голосно муркоче, полюбляє відпочивати. А у "вільний час" грається з іншими котами і... зі мною.
Ганнуся Орлова.
Аліса – справжня королева
Одного разу ми з татом поїхали на ринок і купили маленьке кошеня. Привезли його додому і подарували мамі. Мама дуже зраділа. Нашу кішечку назвали Алісою. Зараз їй вже три роки. Аліса дуже гарна, пухнаста, має великі очі і довгий хвіст. Любить поїсти та погратися м'ячиком чи клубочком ниток. Коли Аліса ловить комах, вона відчуває себе справжнім хижаком. Вона радіє, коли ми ввечері збираємося вдома. Всі, хто побачить нашу кішку, називають її справжньою королевою.
Я дуже люблю свою Алісу!
Кирило Климов.
Міну ніколи не лишу одну
Мою кицю звати Міну. Її шубка гарна, трьох кольорів: білого, бежевого та сірого. Вона рідкісної невської маскарадної породи. Їй вже три роки. Міну дуже любить гратися і смачненько поїсти, особливо рибу та курку. У неї вже двічі були дітки - чудові пухнасті кошенята. Коли я захворію чи просто маю поганий настрій, вона поруч - і ніби жаліє, лікує мене.
Марійка Матащук.
Лінда – уваги гідна!
Нам подарували зовсім крихітне кошенятко, воно навіть не вміло пити молоко з тарілочки. Спочатку Лінда (так ми назвали кішечку) сумувала, але згодом звикла і полюбила мене й маму. Вона виросла, стала розумною і слухняною. Я годую Лінду рибою та іншою їжею для кішок. Вона дуже пухнаста і полюбляє спати біля мене, а ще сидіти у мами на руках та позувати перед об'єктивом. Отака вона наша Лінда - розумна, чудова та ще й гарна!
Єлисей Дриветняк.
Мій котик Рижик
Я його дуже люблю і свій вільний час проводжу з ним. Коли я дуже зайнята і не можу йому приділити уваги, він приходить до мене і нагадує мені, щоб я з ним погралася. Рижик полюбляє вівсяну кашу і борщ. Вівсянка - це його найулюбленіша їжа. А ще, коли в мене щось болить, котик підійде, ляже мені на живіт і тихо мурчить. А наступного дня я вже почуваю себе добре. Кажуть, що коти виліковують людей. Я і моя мама дуже любимо Рижика!
Ганна Расева
Додаток 4
Загадки:
1. Пухнастий клубочок під столом воркоче. (Кіт)
2. Сам собі і путь освітить,
Якщо з’їсти когось мітить. (Вовк)
3. З бородою, а не мужик,
З рогами, а не бик. (Коза)
4. Що за звір, що на носі має великий ріг? (Носоріг)
5. Дуже довга в неї шия, ще й смугаста, як змія, через це через паркан
заглядає, наче кран. (Жирафа)
6. По землі ходить і неба не бачить. (Свиня)
7. Довгий хвостище, руде волосище, сама хитрюща. (Лисиця)
8. Їжу різну він вживає,
Живе спокійно, не спішить.
А коли сонце спати лягає,
Колючий звір кудись біжить.(Їжачок)
9. Великий, сильний, дуже злий,
Охоче йде на полювання.
Ви відгадали — хто такий? Кажіть відразу, без вагання. (Вовк)
10. Бігає, стрибає цей звірок меткий.
І у нього хвостик пишний та рудий.
Легко перестрибує він по гілочка́х,
Обережний дуже і цікавий, страх! (Білка)
11. Часом опускається, щоб грибки зібрати,
Кинеться на дерево, щоб горіх зірвати...
А хто з вас догадається, як він називається?
Не ходжу я, а стрибаю, бо нерівні ноги маю. (Зайчик).
12. По діброві він блукає,
Мед, малинку там шукає,
А прийде зима - в барліг
Він заляже на нічліг.
В сні сопітиме малятко,
Волохате... (Ведмежатко)
13. У кущах вона ночує
І на зайчика полює.
Вся руденька ця сестричка,
А зовуть її ...(Лисичка)
Додаток 5
Вокально-театралізована композиція «Зустрілися дві куми»
1кума:
Привіт, кума.
2кума:
Привіт, кума.
1кума:
Я зараз тобі таке розповім….
2кума:
А що?
1кума:
У нашого сусіда кобила поросят народила.
2кума:
Да ну?
1кума:
От Вам і ну!
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Поросяток народила.2р.
1кума:
Поросята кричать,
Вони їсти хотять.
2кума: (говорить)
Так тож жива тварина,
Може їсти й похотіла.
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Свині їсти й похотіли.2р.
1кума:
Свині їсти похотіли,
Та й знялися й полетіли.
2кума: Да ну?
1кума:
От Вам і ну!
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Та й знялися й полетіли.2р.
1кума:
Як знялися й полетіли,
Аж на дуба вони сіли.
2кума: Да ну?
1кума:
От Вам і ну!
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Та й дуба вони сіли.2р.
1кума:
Як на дуба вони сіли,
Апельсини всі поїли.
2кума:
Е ні, кума, щось ви мені такого наговорили!
Де ж ви бачили, щоб на дубі ще й апельсини росли?
1кума:
А що?
2кума:
Та звичайно, груші!
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Свині груші всі поїли.2р.
1кума:
Е ні, кума, щось ви мені такого наговорили!
Де ж ви бачили, щоб на дубі ще й груши росли?
2кума:
А що?
1кума:
Та звичайно, жолуді!
2кума:
А-а-а-а
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Свині жолуді поїли.2р.
2кума:
Ну що, не будемо сваритися?
1кума:
Не будемо.
2кума: (Обнімаються і співають)
Ну й гаразд!
Приспів:
Ой ну-да, ну-да, ну-да,
Поросяток народила.
Свині їсти й похотіли.
Та й знялися й полетіли.
Та й дуба вони сіли.
Свині груші всі поїли.
Свині жолуді поїли.
Разом:
Та щож вони поїли,
Ті бісові свині? Ось так!
Додаток 6
Гра «Назви тварину»
1. Тварина з найдовшою шиєю. (Жираф)
2. Хто спить всю зиму головою вниз? (Кажан)
3. Найбільший гризун? (Бобер)
4. Яка тварина найдальше стрибає? (Кенгуру)
5. Яка найбільша кішка? (Тигр)
6. Тварина, що носить на собі будиночок? (Черепаха)
7. Куди зайцю бігти зручніше? (Вгору)
8. Найменша в світі пташка? (Колібрі)
9. У якого птаха є молоко? (Пінгвін)
10. Якого птаха називають лісовим лікарем? (Дятел)
11. Пташенята якого птаха не знають матері? (Зозуля)
12. Які птахи не вміють літати? (Страус, пінгвін)
13. Які птахи до нас прилітають першими? (Граки)
Додаток 7
Гра «Хвилинка ерудіта»
1. Куди зайцю зручніше бігти — з гори чи під гору? (Під гору, бо у зайця передні ноги коротші, а задні довші.)
2. Хто з лісових звірів розвішує гриби для сушіння на деревах і з
якою метою?( Білка, бо запасається на зиму сушеними грибами.)
3. Товстим чи худим залягає ведмідь у барліг і чому? ( Товстим,
жир обігріває і годує ведмедя).
4. Що буде з бджолою, коли вона вкусить? ( Бджола гине).
5. Чиї пташенята не знають своєї матері? ( Пташенята зозулі).
6. Скільки років живе щука? (Щука може жити 100—200 років).
7. Назвіть найбільшу рибу в світі? ( Китова акула, довжина її - близько 30 метрів).
8. Яка риба без луски? (Сом)
Рис.1 Рис.2
Рис. 3 Рис.4
Рис.5 Рис.6
Рис.7 Рис.8
Рис.9 Рис.10
Рис.11 Рис.12
Рис. 13