11 серпня о 18:00Вебінар: Зберегти креативність: корисні вправи для вчителів та учнів

Сценарій тематичної дискусії «Не хочу вчитися, хочу одружитися»

Про матеріал
Мета виховної години - формування сімейних цінностей, цінностей шлюбу і сім'ї. Усвідомлення, що шлюб - дуже відповідальна справа, що вимагає підготовки, кохання - основа сімейного союзу, правильне розуміння слова «кохання», як зробити правильний вибір: вміння оцінювати власні недоліки і гідність іншого.
Перегляд файлу

Сценарій тематичної дискусії «Не хочу вчитися, хочу одружитися»

Слайд 1

Мета виховної години - формування сімейних цінностей, цінностей шлюбу і сім'ї. Усвідомлення, що шлюб - дуже відповідальна справа, що вимагає підготовки, кохання - основа сімейного союзу, правильне розуміння слова «кохання», як зробити правильний вибір: вміння оцінювати власні недоліки і гідність іншого.

Епіграф: Усі щасливі сім’ї є схожими. Кожна нещаслива сім’я нещаслива по-своєму. Лев Толстой

Хід проведення:

  1. Організаційний момент:

Слово майстра

Добрий день, усім присутнім! Раді бачити Вас у гарному настрої, сподіваємося що сьогоднішня спільна робота не буде марною, а знання які ви отримаєте знадобляться вам.

Слайд 2

Слово майстра

Епіграфом до нашої виховної години є: Усі щасливі сім’ї є схожими. Кожна нещаслива сім’я нещаслива по-своєму.

Слайд 3

Правила нашого спілкування:

  • Щирість у спілкуванні
  • Активна учать в обговорені питань
  • Повага до товаришів
  • Довіра

 

Слово майстра

 Прошу вас назвати, які ви знаєте афоризми про щастя. Нагадую, що афоризм- це короткий вислів про щастя

 

Слайд 4 (Афоризми)

 

Слово майстра

На сьогоднішній виховній годині ми будемо переглядати уривки мультфільмів та кінофільмів в яких відображені ситуації відповідно до теми нашої виховної години «Не хочу вчитися, хочу одружитися»

Пропоную переглянути уривок мультфільму «Дюймовочка», який допоможе сформулювати мету нашої виховної години.

Слайд 4 – відео 1

Слово майстра

Це, звичайно, мультфільм, але він не так далекий від життя, як може здатися на перший погляд. Хочу вас запитати:

 

  1. З якого віку людина навчається? (з народження)
  2. Чи треба людині вчитися? (суспільство розвивається завдяки знанням людини.)
  3. Скільки часу треба навчатися? (все життя)
  4. Що дає нам навчання? (знання та добробут)
  5. Чи треба прикладати людині зусилля для покращення свого життя?
  6. На вашу думку ваші батьки повинні забезпечувати вас все життя?

 

Слово майстра

Пропонуємо вашій увазі переглянути ще коротке відео з мультфільму «Дюймовочка».

Слайд 6 –відео 2.

 

Слово майстра

 Хочу звернутися до вас з питаннями:

  1. Хто повинен обирати наречену?
  2. При виборі другої половинки чим ви будете керуватися?
  3. Чи будете ви вирати другу половинку яка б відповідала вимогам ваших батьків?
  4. При виборі другої половини будете прислуховуватися до порад друзів?
  5. На підставі чого буде зроблений ваш вибір - тільки на одних емоціях і почуттях?

(Виконання практичної роботи.)

Слово майстра

На ваших столах є дві схеми символічні значення ЖІНКА-КАЛИНА та ЧОЛОВІК-ДУБ. Пропоную вам відібрати із зазначених якостей ті, які б хотіли бачити у своєму коханому чи коханій та закріпити їх на схеми. А також можна додати свої. На виконання цієї роботи відводиться 3 хв часу.

Список якостей жінки

Список якостей чоловіка

Бадьора

Почуття гумору

Спритна

Акуратний

Гарна

Впевнений

Розумна

Фізично здоровий

Скромна

Вміє куховарити

Чутлива

Стриманий

Цілеспрямована

Розумний

Хвалить будь – які досягнення чоловіка

Цілеспрямований

Розділяє деякі захоплення чоловіка

Відповідальний

Поважає свого чоловіка

Сміливий

Гарна господиня

Мужній

Неохайний

Нестриманий

Байдужа

Неохайний

Лінива

Байдужий

З шкідливими звичками

Нерозумний

Нерозумна

Вживає наркотики

Не любить дітей

Ігроман

 

 

Слово майстра

Таким чином хлопці склали образ «дівчини моєї мрії», а дівчата образ «хлопця моєї мрії». Запрошую хлопців озвучити складений вами образ.

Пропоную дівчатам оцінити образ «дівчини моєї мрії», який намалювали хлопці, зазначивши, що їм сподобалося в міркуваннях хлопців, а що ні, та щоб вони ще добавили до образу. Дякуємо хлопцям за роботу!

Слово майстра

Запрошую дівчат озвучити складений ними образ «хлопець моєї мрії».

Пропоную хлопцям оцінити образ «хлопець моєї мрії», який намалювали дівчата, зазначивши, що їм сподобалося в міркуваннях дівчат, а що ні, та щоб вони ще добавили до образу. Дякуємо дівчатам за роботу!

Слово майстра (Варіант 1)

Перше питання для дискусії. Чому дівчата згодні далеко не з усіма пунктами в списку хлопців і навпаки хлопці не згодні з дівчатами? (вислухати думки учнів)

Тому, що дівчата і хлопці «стоять по різні боки паркану». Вони по різному мислять, представляючи образ коханої людини, вони забувають подивитися на себе і зіставити свої власні особистісні якості.

Слово майстра (Варіант 2)

Дівчата та хлопці вибрали для створення образу своєї другої половинки тільки позитивні якості.

Слово майстра

Проведено опитування чоловіків та жінок, які виділили 10 якостей своєї справжньої другої половинки.

Список якостей:

СПРАВЖНА ЖІНКА ПОВИНА БУТИ

СПРАВЖНИЙ ЧОЛОВІК ПОВИНЕН БУТИ:

Люблячою

Харизматичний

Доброю

Мужній

Жіночною

Забезпечений

Мудрою

Щедрий

Терпеливою

Інтелектуальний

Працьовитою

З почуттям гумору

Господарською

Людяний

Справедливою

Акуратний

Охайною

Впевнений у собі

Вона вміє бути різною

Стриманий

 Слайд 7

Слова майстра. Друге питання для дискусії.

Що на вашу думку є основою сімейного союзу? (обговорення з учнями) (довіра, повага, кохання) Пропоную переглянути відео з фільму (Весілля в Малинівці)

Слайд 8 відео фільм 3 (Весілля в Малинівці)

Слова майстра. Третє питання для дискусії.

Героїні пропонує чоловік все, але вона не згодна вийти заміж. Отже, основна умова щасливого сімейного життя - кохання.Чи ви так не вважаєте? (обговорення з учнями)

Слово майстра.Четвертий питання для дискусії.

Що можна помилково прийняти за кохання? (обговорення з учнями) (пристрасть, романтичні почуття, закоханість). Пропонуємо переглянути відео з фільму «За двома зайцями».

Слайд 9 відео фільм 4 (За двома зайцями)

Слово майстра.

Герой робить комплімент з корисною метою, хоче вигідно женитися, а героїня від гарних слів втрачає розум і вважає що це кохання. А як ви вважаєте це кохання, чи це пристрасть? Так на справді це є – пристрасть.

Слово майстра

Досить багато людей вірить у кохання з першого погляду. Проте, можливо, це несправжнє кохання, а тільки сильне захоплення. Далеко не кожна людина бачить різницю між коханням та пристрастю. В чому ж тоді воно полягає?

Слово майстра

Пристрасть. Пристрасть – це сильне бажання задовольнити свої сексуальні потреби. Пристрасть досить часто сприймають за кохання, проте це зовсім різні речі. Сучасне кіномистецтво підживлює ці помилки, і молоді люди дуже легко потрапляють під його вплив. Пристрасть шукає задоволення власних бажань і потреб, використовуючи для цього свого обранця. Пристрасть не є коханням.

Виступ учня

  • Пристрасть егоїстична, вона завжди прагне щось отримати.
  • Пристрасть ніколи не думає про ближнього, про те, що з ним потім станеться.

Виступ учня

  • Пристрасть потребує негайного задоволення. Вона волає: «Я хочу це для свого задоволення, я хочу це незалежно від наслідків, я хочу цього негайно!».
  • Пристрасть спалахує несподівано, як вогонь.

Слово майстра.

Пропонуємо переглянути відео з фільму (За двома зайцями)

 

Слайд 10 відео фільм 5 (За двома зайцями)

 

Виступ учня

  • Пристрасне захоплення називають «безумною любов’ю». Пристрасть як спалахує до конкретної людини, так може і несподівано зникнути, після задоволення своїх потреб. Більш того, пристрасть, коли отримує бажане, може перемінити своє почуття до об’єкта задоволення, відразою.

Слово майстра

Що таке тоді романтичне почуття - кохання?

Романтичні почуття. Певна обстановка і романтична атмосфера здатні викликати приємні почуття та емоції, які часом повністю захоплюють і дарують радість душі. Душа хлопця від одного погляду дівчини починає «танути», від ласкавого слова хлопця у дівчини серце готове вистрибнути з грудей». Це прекрасні романтичні переживання, але вони ще не є коханням.

Слово майстра.

Пропонуємо переглянути відео з фільму (Офіцери)

Слайд 11 –відео фільм 6 (Офіцери)

Слово майстра.

На вашу думку, яке поняття розкрито в цьому уривку? (закоханість)

Слово майстра.

Як ви думаєте, що таке закоханість?

Виступ учня

Закоханість. Це стан чарівності кимось, насолода від одного його присутності, думок про нього. Але мета закоханості егоїстична - спрямована на досягнення власного задоволення. Чарівність недовговічне. Коли воно розсіюється, серце людини набуває здатність захопитися іншим об'єктом. Закоханість викликає дуже сильні почуття, але їх ще не можна назвати справжнім коханням. Іноді одна людина закохується в двох людей. Невже це справжнє кохання?

Слова майстра

Справжнє кохання - більше, ніж просто приємні почуття. Кохання досить часто плутають із закоханістю та пристрастю, тому що в них досить багато є спільного. Так і кохання, на відміну від типової пристрасті та захоплення, має схожі почуття та захоплення, проте вони вишикувані в правильну формулу, в якій немає нічого зайвого.  

Слово учня

Кохання переживає і горе, і радість коханої людини.

Кохання жертвує всім для добра іншої особи.

Слово учня

Кохання не відступає та не здається, коли наступають труднощі.

Кохання вимагає часу, щоби вирости та зміцніти.

Слово майстра

Пропоную переглянути уривок з фільму (За двома зайцями)

Слайд 12 –відео фільм 7 (За двома зайцями)

Слово майстра

Якщо молоді людини будуть розуміти що таке пристрасть, закоханість, кохання то зменшиться кількість розлучень та кількість ранніх шлюбів, а створенні сім’ї будуть значно міцнішими – «НА ВСЕ ЖИТТЯ».

Слово майстра

Пропоную переглянути уривок з фільму (Весілля в Малинівці)

Слайд 13 –відео фільм 8 (Весілля в Малинівці)

Слово майстра

 Хочу наголосити, що з 2012 року набув чинності Закон «Про одружування» в якому зазначено – одруження тільки з 18 років.

За статичними даними відходить в минуле рання шлюбність (до 18 років), якщо в середині 90-х років це складало 8-10 % то тепер 1%.

Середній вік реєстрації першого шлюбу для жінок в Україні 25 років, а чоловіків 28 років. Зменшилась кількість укладених шлюбів в 2017 – 249 тис., в 2018 році – 229 тис. шлюбів, що на 20 тис. менше.

Нажаль розлучень не стало менше в 2017 р – 33 тис., а в 2018 -54 тис. на 21 тис. більше.

Розлучень на 1 тис. більше ніж шлюбів.

Слово майстра

Сім’я – це дуже чудове слово. І взагалі – це дуже чудово, коли вона у тебе є. Добре, якщо в сім’ї є люди, які можуть підтримати в будь-яку хвилину.

Сім’я - це джерело любові, підтримки і щастя. І попри всілякі захоплення, заняття і роботу з рідними проводити час найцікавіше.

Сім’я – це маленький рай на землі.

Слово майстра

 

Отже, першим кроком на шляху самопідготовки до шлюбу є складання портрета свого обранця.

Другим кроком є складання автопортрета – яким (якою) мій (моя) друга половинка хоче бачити мене.

Третій крок - розробка плану для реалізації моїх бажань.

Слайд 14

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Людина навчається з народження, вчиться ходити, говорити, читати, писати.

 

1.2 Людині треба вчитися обов’язково, суспільство розвивається завдяки знанням людини. Розвиток сучасних технологій примушують нас навчатися. Все що сьогодні ми маємо це завдяки знанням та винаходам людей. Якби люди не вчилися наше суспільство ми б залишилися в кам’яному віці.

 

1.3 Кожна людина визначає сама термін свого навчання. На мою думку хоче вона чи не хоче вчитися, але з розвитком нових технологій все таки вона змушена буде навчатися. Отож, я вважаю що вчитися треба все життя.

 

1.4 Навчання дає нам знання. Завдяки знанням ми зможемо працювати по вибраній професії. Продовжуючи навчання в інших навчальних закладах ми зможемо підвищити свій рівень знань та покращити свій матеріальний стан.

 

1.5 Я вважаю що обов’язково треба прикладати певні зусилля і в навчанні і в роботі в побуті, щоб змінити своє життя на краще. Є прислів’я: «Без труда не витягнеш рибку з пруда», «Під лежачий камінь вода не тече».

 

1.6 Я не думаю що мої батьки повинні забезпечувати мене все своє життя. Допомогти під час навчання так, але я маю сам (а) думати , як я буду забезпечувати себе та свою сім’ю. Знаю таких молодих людей, які постійно вимагають гроші від свої людей, працювати  та вчитися не хочуть, а тільки відпочивати та гарно жити.

 

2.1 Ми живемо в 21 столітті і наречену повинен обирати молодий чоловік самостійно точно так як і нареченого дівчина обирає сама.

 

2.2 При виборі другої половинки я буду дивитися щоб він був високий, гарний, чемний, охайний.

 

- А я буду дивитися щоб він мав гарну роботу, заробляв гроші мав житло.

- А я щоб він кохав мене, оберігав.

- А я щоб була в нього особливою, найгарнішою.

- А я  щоб у нього була «крута» машина та багато грошей.

- А я щоб в ньому було все що дівчата перерахували.

2.3 Ні, я не буду вибирати такого чоловіка якого б хотіли мої батьки, до якихось їхніх думок можливо я і прислухаюсь, а вибір буде за мною.

 

 2.4 Прислухатися до друзів буду при виборі свого нареченого, всіх можу послухати, проаналізувати їхні думки, але рішення прийму сама.

- ні я неяких друзів слухати не буду. Моє життя мені і вирішувати.

 

2.5 Мій вибір нареченого буде зроблено на підставі моїх почуттів до нього, на тому що він мені подобається, що я його кохаю, що він гарний.

 

-А я буду дивитися, як він буду відноситься до своїх близьких

-А я як він планує своє подальше життя, буде він вчитися чи працювати

-А я чи планує він створювати сім’ю, як відноситься до дітей та думає забезпечувати сім’ю.

Щастя - це коли літаки не запізнюються, а злетівши не падають.

 

Щастя – це коли мир у цілому світі.

 

 

Щастя коли є людина яка тебе розуміє.

 

 

Щастя коли в родині всі здорові.

 

 

Щастя стан цілковитого задоволення життям, відчуття глибокого вдоволення й безмежної радості, яких зазнає хто-нибудь.

docx
Додано
21 квітня
Переглядів
112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку