2 червня о 18:00Вебінар: Оцінювання, само- та взаємооцінювання в умовах дистанційного навчання і не тільки

Що ми знаємо про Т. Г. Шевченка (конкурс знавців життя і творчості Т.Г. Шевченка)

Про матеріал
Продовжити знайомство учнів із постаттю геніального українського поета Т. Г. Шевченка, його життєвими стежками та багатогранною мистецькою натурою; вчити сприймати, розуміти та аналізувати творчість Шевченка як поета, маляра, мислителя, гуманіста і патріота; розвивати декламаторські вміння та здібності, допитливість та бажання глибше пізнати світ Кобзаря; виховувати любов до поетичного слова, належну шану та повагу до постатей, що стали національними символами.
Перегляд файлу

Що ми знаємо про Т. Г. Шевченка?

(конкурс знавців життя і творчості Т.Г. Шевченка)

 

 

Конкурс "Тема"

      І. Тема: "Біографія Т.Г. Шевченка".

Що відбулося у названі дати?

  1. 25 лютого (9 березня) 1814 року. (Дата народження.)
  2. 1829 рік. (Тарас разом із челяддю пана Енгельгардта їде у Вільно.)
  3. 10 березня 1861 року. (Дата смерті поета.)
  1. 25 квітня 1838 року. (Дата викупу Т. Шевченка з кріпацтва.).
  2. 1850-1857 роки. (Другий період заслання поета.)
  1. Коли Тарасові було 9 років... (Померла його мати.)
  2. 5 квітня 1847 року (Дата арешту Т. Шевченка.)

II. Тема: "Т.Г. Шевченко і географія".

Де відбуваються події цих творів?

  1. Поема "Кавказ". (Кавказ, Чечня.)
  2. Поема "Єретик". (Чехія.)
  3. Поема "Сон" ("У всякого своя доля"). (Україна, Сибір, Петербург.)
  4. Поема "Наймичка". (На Україні, хутір.)

5. Поема "Гамалія". (Морський похід козаків у Туреччину до Царгорода - Стамбула.)

  1. Поема "Неофіти". (Стародавній Рим.)
  2. Вірш "Садок вишневий коло хати". (Українське село.)

III. Тема: "Т.Г. Шевченко - поет".

Який твір було написано чи видано у цей час?

  1. 25.12.1845 р. (Написано "Заповіт".)
  2. 1844 р. (Надруковано окремою книгою поему "Гамалія".)
  3. 1840 р. (Вихід першого "Кобзаря".)
  4. 1843-1845 рр. (Рукописна збірка "Три літа".)
  5. 1861 р. (Видано "Букварь южнорусский".)
  6. 1837 р. (Написано перший твір - баладу "Причинна".)

7. 1841 р. (Альманах "Ластівка", де було надруковано твори Т.Г. Шевченка або видано поему "Гайдамаки".)

IV. Тема: "Т.Г. Шевченко-художник "

Яку роль відіграли ці люди у житті Шевченка-художника, чи Що озим чають для художника ці назви?

  1. Карл Брюллов. (Викладач Академії мистецтв у Петербурзі, вчитель Шевченка, учасник викупу поета з кріпацтва.)
  2. Ян Рустем (Рустемас). (Перший професійний вчитель малювання Тараса у Вільно.)
  3. В.Г. Ширяев. (Учитель малювання Тараса Григоровича у Петербурзі.)
  4. "Хлопчик-жебрак дає собаці хліб", "Циганка-ворожка". (Картини, за  які Тарас Григорович одержав срібні медалі II ступеня.)
  5. "Мальовнича Україна". (Альбом про історичне минуле, сучасне, народний побут і природу України.)
  6. Іван Сошенко. (Друг Тараса Григоровича, земляк, художник.)
  7. Офорт. (Спеціальний вид малярського мистецтва.)

V. Тема: "Герої Шевченкових творів".

У яких творах Т.Г. Шевченка діють ці персонажі?

  1. Хома Кичатий. (Драма "Назар Стодоля".)
  2. Ярема і Оксана. (Поема "Гайдамаки".)
  3. Ян Гус. (Поема "Єретик".)

4. Алкід. (Поема "Неофіти".)

 5.Максим Залізняк та Іван Гонта. (Поема "Гайдамаки".)

 6.Тарас Трясило. (Поема "Тарасова ніч".)

 7.Гнат Карий. (Драма "Назар Стодоля")

Конкурс "Оратор"

Ведучий вибирає тему виступу і оголошує всім учасникам. Для підготовки та виступу дається обмежений час. Це може бути 1 чи 2 хв. Для оцінки кон­усу запрошується гість (вчитель літератури)

 Теми:

  1. Т. Шевченко в моєму житті.
  2. Т. Шевченко і моя родина.
  3. Моє знайомство з Т. Шевченком.
  4. Шевченко і сучасність.

Конкурс "Мандрівка Шевченківськими місцями"

Ведучий показує ілюстрації, на яких зображено відомі місця чи характерні особливості певних міст чи країн, і розповідає, як вони пов'язані із життям Т.Г. Шевченка.

Учасник змагання повинен назвати це місто чи місце. За кожну правильну відповідь - 3 бали, а за всі правильні відповіді дається бонус - 2 бали.

1. Петербург. (Тут Т.Г. Шевченко продовжив вчитись живопису; тут був викуплений з кріпацтва; тут став академіком.)

2. Вільнюс. (Сюди Тарас приїхав із челяддю пана Енгельгардта, тут пізнавав світ, вчився у Яна Рустема, тут закохався у дівчину Дзюню.)

3. Почаїв. (Тут Тарас Григорович побував як працівник Тимчасової комісії для розгляду давніх актів. Мав завдання виконати малюнки Лаври та її околиць.)

  1. Пейзажі Казахстану. (Тут Шевченко відбув один із найтяжчих періодів у своєму житті. Як наділеного міцною статурою, його було призначено рядовим Окремого Оренбурзького корпусу.)
  2. Київ. (Сюди він приїхав із дипломом художника. Але не міг думати лише про хліб насущний для себе, тому стає учасником Кирило-Мефодіївського братства, щоб змінити систему і покращити життя усього народу.)

Конкурс "Практикум"

   Учасникам цього конкурсу даються листки, на яких надруковані урив­ки із віршів Т.Г. Шевченка із пропущеними словами. Потрібно відновити Первісний текст і сказати, з якого вірша взято цей уривок. Завдання оцінюється 3 балами.

І.    Я не нездужаю,..

........око,

                                 І серце……… Болить,

..,...., і не спить,

 .........дитина

 Лихої,.....,

                               ………., ти ждеш?    ("Яне нездужаю, нівроку...")

II.    І виріс....,

.....краї,

То одинокому 

Здається -...

...як Дніпро

Та наша...

..., там....

Де......      ("І виріс я на чужині")

III.    Думи мої,..

.....з вами!

Нащо стали.

....рядами?..

Чом.....

... Як пилину?

Чом.......

... дитину?      ("Думи мої, думи мої...")

IV......, чи буду

Я жить....

....., чи забуде

Мене.....

.....мені

В неволі..

......своїми

В..., плачучи,     ("Мені однаково...")

 

Конкурс "Моє захоплення"

Тут учасники показують свої артистичні таланти. Виразно читають чи інсценізують поезію (на вибір), чи співають пісню на слова Т.Г. Шевченка.

Якщо у конкурсі брало участь більше як дві команди або після проведених змагань команди мають одинакові бали, можна провести додатковий конкурс "Дуель".

 

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку