«Сила уяви. Ірина Жиленко «Вечір гномів». Презентація уроку"

Про матеріал

Мультимедійний супровід уроку з використанням методики "Ейдетики", вправ для розвитку швидкого та інтонаційного читання, розвитку творчої уяви, роботи із художнім засобами слова.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

гриб

Номер слайду 3

грип

Номер слайду 4

горб

Номер слайду 5

плід

Номер слайду 6

пліт

Номер слайду 7

сніг

Номер слайду 8

сміх

Номер слайду 9

слід

Номер слайду 10

зліт

Номер слайду 11

плющ

Номер слайду 12

плащ

Номер слайду 13

плач

Номер слайду 14

гість

Номер слайду 15

шість

Номер слайду 16

злість

Номер слайду 17

гриби

Номер слайду 18

шибки

Номер слайду 19

шапки

Номер слайду 20

шишки

Номер слайду 21

смішки

Номер слайду 22

тишком

Номер слайду 23

нишком

Номер слайду 24

образа

Номер слайду 25

одразу

Номер слайду 26

хода

Номер слайду 27

вікна

Номер слайду 28

чудна

Номер слайду 29

чудер-нацькі

Номер слайду 30

старийбагатийчародійсправедлийчеснийдивакуватийвідданийдобрий домовик

Номер слайду 31

Опис оселі гнома

Номер слайду 32

Опис гнома

Номер слайду 33

Чи знаєш ти?Гном – казкова істота, дух у вигляді потворного карлика, що ніби жив у надрах землі й охороняв підземні багатства

Номер слайду 34

Сила уяви

Номер слайду 35

Девіз уроку: Видумуй, пробуй, твори!Розум, фантазію прояви!Активним і уважним будьІ про кмітливість не забудь!

Номер слайду 36

Тема: Сила уявиІрина Жиленко «Вечір гномів»

Номер слайду 37

Завдання Вдосконалювати навички виразного читання. Вчитись характеризувати персонажів вірша. Розвивати образність сприйняття.

Номер слайду 38

Знати Особливості створення образу у віршіЗасоби виразності у вірші

Номер слайду 39

Вміти Характеризувати персонаж. Виразно читати твір

Номер слайду 40

Номер слайду 41

Ірина Жиленко 28 квітня 1941, Київ —  3 серпня 2013 — українська поетеса, дитяча письменниця, журналістка.

Номер слайду 42

Народилася під час Другої світової війни  у Києві. Виховувалася у родичів в Звенигороді.1964 року заочно закінчила Київський державний університет імені Тараса Шевченка. Працювала у редакціях газет і журналів. Перший вірш написала у восьмирічному віці. 

Номер слайду 43

Кінозал

Номер слайду 44

Ірина Володимирівна увійшла в літературний простір елегантно, і кожен її поетичний образ випромінював надзви-чайну енергетику. Її поетичне слово музичне, кольорове. Поетеса Ірина Жиленко не мис-лить свого життя без польоту мрій. Вона знає, що діти, її улюблені читачі, нерідко літають «на кульках, планерах і зміях», і вона вирішила випустити в повітря і свою чарівну Жара-птицю, щоб було чим захоп- люватись, щоб було чому радіти, щоб посвітліли лиця у всіх, хто побачить це чудо.

Номер слайду 45

Вона все життя була ніби за кадром, опікувалася домом, дбала про чоловіка хотіла бути маленьким гномом, музичним цвіркуном, вікном у сад… Загалом із нею асоціюється образ метелика, чарівного гнома, який допомагає нам потрапити в казку.

Номер слайду 46

Ірина Жиленко іменувала себе «homo ferіens» — людина святкуюча. Тож нехай вірші Ірини Жиленко стануть популярними для вас, можливо тоді в світі з’явиться більше оптимістів, більше щасливих і добрих людей.

Номер слайду 47

Повісті для дітей:«Двічі по два дорівнює кульбабці» (1983) «Новорічна історія про двері, яких нема, і про те, як корисно іноді помилитися номером» (1986).

Номер слайду 48

Збірники дитячих віршів : «Достигають колосочки» (1964), «Вуличка мого дитинства», «Казки буфетного гнома».

Номер слайду 49

«Передбачення»— Якими бувають гноми?— А якого хотіли б зустріти ви? Чому?— Хто із вас хотів би стати гномом? Чому? Про що йтиме мова у вірші «Вечір гномів»?

Номер слайду 50

Довідкове бюро. Конфеті – барвисті паперові кружельця, зірочки якими обсипа-ють один одного на маскарадах. Шастають – швидко, квапливо ходять.

Номер слайду 51

Довідкове бюро. Сопіти – важко дихаючи, носом видавати звуки з присвистом. Буркотун – буркотлива людина.

Номер слайду 52

Екранізація вірша

Номер слайду 53

— Як гноми ходять вулицями ?— Чому гноми мусять бути буркотунами?— Яка образа вважається страшною для гномів?

Номер слайду 54

Читаємо «луною»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}сонневіконнічуднаобразасмішкикапелюхипробурмочутьчудернацькі

Номер слайду 55

Фізкультхвилинка

Номер слайду 56

— Якими ви уявляєте гномів?— Чому гноми невдоволено сопуть?— Що вони носять у торбинках?— Що в цьому вірші казкового? — На що можуть перетворитися гноми, якщо розсердяться?

Номер слайду 57

«Добери ознаку»народник гном носикапелюхи конфеті шибки сни ходавихований чудернацькідобрийказковісмішні, червонічуднавіконнісонне

Номер слайду 58

«Знайдіть риму»Сопуть - …гном - …вуха - …гноми ті - … чудна - …смішки - …путьбуркотуномкапелюхиконфетіз вікнашишки

Номер слайду 59

Працюємо з ілюстрацією. Розгляньте малюнок. Яка пора року зображена?А частина доби?Кого ви на ньому бачите? Хто на передньому плані?Який вираз обличчя у гнома?Що можна сказати про його погляд, настрій?Чому ви так вирішили?

Номер слайду 60

Робота з партитурою. То для них — страшна образа. Пробурмочуть: — Що за смішки!.. —І, розсерджені, одразуперетворяться на шишки. Тишком-нишком, тишком-нишком...

Номер слайду 61

Порівняльна характеристикагнома з «Казки про старого гнома»із гномом з вірша «Вечір гномів»

Номер слайду 62

Трансформація шишок

Номер слайду 63

Трансформація шишок

Номер слайду 64

Трансформація шишок

Номер слайду 65

Трансформація шишок

Номер слайду 66

Трансформація шишок

Номер слайду 67

Домашнє завдання:с. 42, 43, читати виразно

Номер слайду 68

Працюємо додатково. Прочитайте вірш Ірини Жиленко «Гном у буфеті»Чим схожі ці поезії?Чим вони відрізняються?Який образ гнома створено у цьому вірші?

Номер слайду 69

«Гном у буфеті»{2 D5 ABB26-0587-4 C30-8999-92 F81 FD0307 C}Ти знаєш, у нашому домі,в старому буфеті, давноживе мій добрий знайомий –старенький буфетний гном. Він знав ще дідуся хлоп’ям,а маму — малим дівчатком,гукав пустунам: «Ай-яй!»,Слухняним давав шоколадки. Замкнувши буфет на гачок,золотить на свята сервізи. Багріє його ковпачокза склом серед вазочок різних. Він любить какао пить,смоктати м’ятні гостинці. Так довго і солодко спитьв старій музикальній скриньці. Навчився він чемних манерв одної маркізи з фарфору. Сказала маркіза: — Тепердружити із вами не сором. Ви просто — франтом, хочавтягніть у петлицю троянду.І прошу до мене на чай. Разом з цвіркуном-музикантом; Століття, і друге, і третє, —прислухайся! — чуєш? – завждиклопочеться гном у буфеті,бормоче, зітха, шарудить. І тупа, і плямка в куточку,і дзвонить в буфетні шибки.І в довгі засніжені ночінашіптує дітям казки.

Номер слайду 70

До зустрічі!

Номер слайду 71

Змагання скоромовців. Спить старий сердитий гном. Гному сниться смачний сон. Сонце спить, світанок спить,Гном смачним сніданком снить.

Номер слайду 72

«Угадай слово»{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}дзджфщ-еркало-мільша-ая-ірка-воникб-жолажира-бли-ить-юрчатихо-узе-ір-авель-венить-ем-утболбор-

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
7 серпня 2018
Переглядів
4239
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку