Складений присудок. Іменний складений присудок, способи його вираження.. Форми іменної частини складеного присудка.

Про матеріал
Мета: поглибити знання учнів про присудок як один із головних членів речення, його види; формувати вміння відрізняти складений іменний присудок від простого і складеного дієслівного; удосконалювати навички знаходити й аналізувати складені іменні присудки в мовленні; формувати мовну та продуктивну творчу компетенцію; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в учнів уміння критично ставитися до медіапродукції, уміння виявити фейки.
Перегляд файлу

 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №84

Запорізької міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

Складений присудок. Іменний складений присудок, способи його          вираження

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                      Вчитель української мови і літератури

                                                      Сіропол Світлана Євгеніївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запоріжжя

2019

Тема. Складений присудок. Іменний складений присудок, способи його          вираження.. Форми іменної частини складеного присудка.

 

Мета: поглибити знання учнів про присудок як один із головних членів

             речення, його види; формувати вміння відрізняти складений іменний

             присудок від простого і складеного дієслівного; удосконалювати

             навички знаходити й аналізувати складені іменні присудки в

             мовленні; формувати мовну та продуктивну творчу компетенцію; за

             допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу

             виховувати в учнів уміння критично ставитися  до медіапродукції,

              уміння виявити фейки.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Обладнання:  інтерактивна дошка, підручник, таблиця «Головні члени речення», роздатковий матеріал.

                                Хід уроку

І.Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь, навичок.

  Бесіда

  1. Який головний член речення називається присудком?
  2. Які види присудків ви знаєте?
  3. У чому відмінність між простим і складеним присудком?
  4. Який присудок називається складеним дієслівним?

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдання уроку. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Вивчення нового матеріалу

      Дослідження-характеристика

    Розглянувши опорну схему, проаналізувати складені іменні присудки у запропонованих реченнях.

1. Інтерне́т — всесвітня система взаємосполучених комп'ютерних мережэ

2. Інтернет складається з мільйонів локальних і глобальних приватних, публічних, академічних, ділових і урядових мереж, пов'язаних між собою з використанням різноманітних дротових, оптичних і бездротових технологій. 3. Електронною поштою можна надсилати не лише текстові повідомлення, але й документи, графіку, аудіо-, відеофайли, програми тощо (З  Вікіпеді.

 Опорна схема

                Сладений іменний присудок

 

Дієслово - звязка  Іменна частина,

(вказує на час, особу, + виражена іменником, прикметником,

спосіб) займенником, дієприкметником,

 фразеологізмом

Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу .

 

V. Засвоєння нового матеріалу у процесі практичної роботи

Вибірково - розподільна робота

    Прочитати текст,дати заголовок,  визначити тему й основну думку, тип і стиль мовлення. Виписати присудки, заповнивши таблицю.

 

Прості присудки

Складені іменні присудки

Складені дієслівні присудки

 

 

 

 

         Медіасоціалізація – процес розвитку особистості під впливом медіа(кіно, телебачення,Інтернету). Це  набуття особистістю мимохіть за допомогою мас-медіа навичок існування в суспільстві,заодно  знань про норми і цінності соціуму.

  Медіа – невід’ємна частина нашого життя. Неможливо уявити молоду людину без медіа. По-перше, ми всі щоденно користуємося ними пасивно чи активно,по-друге,  з медіаджерел ми дістаємо інформацію, емоцію, спілкування. Мимоволі  медіа формують наш світогляд. Час від часу, ідентифікація з різними героями дозволяє молодим людям «приміряти» на себе різні ролі, але хоч-не-хоч,  за умов надмірного

впливу, може обмежити саморозвиток. Це коли ви приміряєте на себе

сконструйований медійний образ і думаєте, що ніколи не будете таким(багатим/красивим/спортивним).

    Сьогодні використання медіа молодими людьми має соціальний характер. Почасти через медіа ви знаходите собі друзів і однодумців, передусім  змінюєте свої ролі в колективі та соціумі. Нерідко віртуальний світ надає ту

підтримку і можливості для реалізації, які ви не завжди знаходите в реальності. Зрештою, він допомагає вам раз у раз співпереживати іншим і через те поділяти інші точки зору, пізнавати різні історії.

   Тому важливо замислюватися над тим, яку інформацію ми хочемо отримувати, аналізувати пропонований нам контент, критично оцінювати джерела інформації і формувати культуру споживання медіапродуктів.

 

          Творче завдання

    Написати есе про те, що у вас асоціюється зі словом «Медіапродукт».

 

VІ. Узагальнення й систематизація вивченого

    Творче конструювання (робота у парах)

  •   Ознайомтеся з постом.

ЗАПИТАННЯ

1. Що зображено на малюнку?

2. Про що говорить зображення?

3. Які висновки можна зробити, розглядаючи його?

4. Чи завжди Інтернет та соціальні мережі безпечні?

Пропоную виконати завдання на сервісі learningapps.org Безпечна поведінка в Інтернеті.

  •  Складіть пам’ятку “ Безпечна поведінка в соціальній мережі”, використовуючи речення зі складеними присудками.

VІІ. Підсумок уроку. Оцінювання навчальних досягнень

VІІІ. Домашнє завдання.

 Перевірте достовірність публікації в одній із газет. Про свої дослідження розкажіть, використовуючи складені присудки .

 

 

doc
Додано
29 січня 2019
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку