Тема. Байки. Життя і творчість Олени Пчілки. Олена Пчілка «Котова наука»

Про матеріал

Ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Олени Пчілки, залучити кожного учня до активного пізнавального та творчого процесу. Удосконалювати вміння виразно читати байки, характеризувати дійових осіб. визначати голловну думку твору, висловлювати власні судження за матеріалом прочитаного, будувати текст-міркування.


Перегляд файлу

Тема. Байки. Життя і творчість Олени Пчілки.

Олена Пчілка «Котова наука»

 

Мета: збагатити знання про життя і творчість Олени Пчілки. Удосконалювати вміння виразно читати байку, характеризувати ді­йових осіб, визначати головну думку, ви­словлювати власні судження за матеріалом прочитаного, будувати текст-міркування.

Обладнання: малюнки котів. Портрет Ольги Драгоманової. Карта України. Нитка. Заставка «Актуальне інтерв'ю», аудіозапис мелодії для початку та завершення передачі. Паперові літаки.

 

Хід уроку

       I. Повідомлення теми і мети уроку

Повідомлення про те, що сьогодні завершується вивчення розділу «Байки». Учні повинні вивчити творчість байкаря Олени Пчілки, повторити і запам'ятати назви байок та їх авторів.

      II.  Актуалізація опорних знань.
       «Актуальне інтерв'ю»

Звучить музика. Діти тримають заставку. Ведучий сідає за стіл. Кореспондент бере мікрофон.

Ведучий. Розпочинаємо телепередачу «Актуальне інтерв'ю». Наш кореспондент побував у 4 класі та дізнався, чи знають учні тему «Байка».

Кореспондент (до учня). Який твір називається байкою? (Учень відповідає). Кого вважають першим байкарем? (До друго­го учня).

Яку байку Езопа ти знаєш? Прізвища ще яких байкарів тобі відомі? Назвіть їхні твори.

Ведучий. Спасибі. А зараз ми ознайомимося з біогра­фією і творчістю Олени Пчілки. Наш журналіст Іван по­бував на вулицях міста і довідався, чи відоме дітям це прізвище.

 

Журналіст (підносить мікрофон, учень відповідає). Які твори цієї відомої нам поетеси ми вивчали?

Ведучий. А зараз ми збагатимо свою пам'ять новими відомостями з життя і творчості Олени Пчілки.

Звучить музика. Ведучий сідає за парту.

ПІ. Осмислення нових знань.

1. Робота в групах.

Дітей ділять на групи, вони отримують картки із завдання­ми. Знайомляться зі змістом.

1 група

1. Ким була Олена Пчілка?

2. Коли і де народилася і померла письменниця? (Показу­ють на карті).

2 група

1. Ким була Олена Пчілка?

2. Що вона зробила для дітей?

3 група

1. Про кого розповідає байка «Котова наука»?

2. За що сварив Петрусь кота?

Діти самостійно читають підручник, шукаючи відповіді.

Радяться, визначають, хто звітуватиме. Коли час вийде, звітують.

«Паперові літаки».

Вчитель. Як ви зрозуміли, у байці мова піде про кота. При­гадайте котів, яких ви бачили. А тепер уявіть собі людей, за ха­рактерами схожих на котів. На літаку на лівому крилі напишіть своє прізвище, а на правому риси характеру людей-котів. А потім запишіть назви творів, дійовими особами яких був кіт. Приймаю і зачитую відповіді перших трьох пілотів.

Словникова робота. Запис у словник.

Розманіживсь — почав надто манірно поводитись.

Лихословив — уживав грубі, дошкульні вислови.

Схаменутись — отямитись, опам'ятатись.

Читання байки вголос учнями, відпрацювання інтонації.

Вибіркове читання.

1. Прочитайте зачин. Що з нього дізналися?

2. Що сказав Петрусь котові? З якою інтонацією слід читати слова Петруся? (Роздратовано, голосніше, ніж звичайно).

3. Чи побіг Мурко ловити мишей? (Ні.) Що відповів кіт хлопцеві? З якою інтонацією треба читати слова кота? (Спокійно, повчально.)

4. Яка мораль цього твору? Чому байка має таку назву?

          Читання в особах.

«Мозковий штурм».

На магнітній дошці прикріплено малюнки різних котів. Діти повинні вказати, котрий із котів за характером нагадує кота, опи­саного в байці. Думку обґрунтувати. Відповідь починати словами: «На мою думку...» «Я думаю...» «Я вважаю...» «Я схиляюся до думки...» «Я притримуюся думки..» «А в мене думка така...» тощо.

IV. Підсумок.

«Мандруємо разом»

Учневі, який відповідає, вчитель дає в руку нитку, завдовж­ки 20 см. Відповідаючи, він, перебираючи пальцями другої руки, переміщається зверху вниз.

 З чого складається твір-міркування?

Зразок твору, озвучений вчителем

Кіт з байки «Котова наука» був лінивим. Не хотів ловити мишей, стерегти майно. Гуляв, спав у теплій хаті на дивані. За це його Петрусь сварив. Чи мав він право так чинити? Ні. Тому що й він був ледачим. Не читав книжок, не виконував домашнього завдання з мови, математики, а ходив, байдикував. Перш ніж ко­мусь дорікати, когось вчити, потрібно самому стати зразковим.

 Яке справжнє прізвище матері Лесі Українки?

V. Домашнє завдання.

 

 

 

doc
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
3387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку