24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Тема: Цікаві повчальні вірші. Д. Павличко «Розмова», «Гном».

Про матеріал
Мета: розкрити людяність змісту віршів, їхню казковість; поглибити знання учнів про поезії-діалоги, небилиці-безконечники; вправляти у вираз- ності читання віршів, їх правильному інтонуванні: запитання — відповідь; розвивати творчі здібності учнів; уміння створювати продовження казки, зіставляти вірш з малюнком.
Перегляд файлу

Тема: Цікаві повчальні вірші. Д. Павличко «Розмова», «Гном».

Мета: розкрити людяність змісту віршів, їхню казковість; поглибити

знання учнів про поезії-діалоги, небилиці-безконечники; вправляти у вираз-

ності читання віршів, їх правильному інтонуванні: запитання — відповідь;

розвивати творчі здібності учнів; уміння створювати продовження казки,

зіставляти вірш з малюнком.

Обладнання: портрет автора, малюнки.

Хід уроку

І. Організаційна частина

Знову любий наш дружок

Всіх покликав на урок,

До співпраці та розмови.

Ми новий всі робим крок!

Перший крок — це в нас розминка.

чітко працює кожна дитинка!

ІІ. Вправи на розвиток читацьких навичок

1. Читання скоромовки.

Як дзвінок задзеленчить —

Дзвінко джмелик задзижчить.

2. Відгадування загадки.

Хто з хвостиком і вушками,

В кого лапки з подушками?

Як ступа, ніхто не чує.

Тихо крадучись, полює.

І маленькі сірі мишки

Утікають геть від... (кішки).

3. — Розбіглися склади, як мишенята. Потрібно котику їх позбирати та шви-

денько прочитати найулюбленіші слова.

мо   лас   ми   ку   ко

 ло   ші   лоч   теп

— Ось що полюбляє киця!

Багато письменників, спостерігаючи за тваринами, відкривали щось нове

й цікаве, а потім писали про них вірші, оповідання, казки.

4. Робота з картками.

-- читання вірша на картках.

Кіт Мартин мишей не їсть,

А за рибою аж плаче!

За одну щупачу кість

Плем’я дав би він мишаче!

Він учився риб ловить,

Входив довго в ту науку,

І в одну прекрасну мить

Витягнув із річки щуку.

 (Д. Павличко)

           ІІІ. Розповідь про письменника

— Милували Дмитрові Павличку око його рідні Карпати — високі, вкриті

буковими й смерековими лісами гори. Велика любов до рідного краю жила

в його серці й надихала до творчості.

Народився Дмитро Васильович Павличко 28 серпня 1926 року в селі Стоп-

чатові на Івано-Франківщині в сім’ї селянина-бідняка. Батьки змушені були

працювати з ранку до ночі, щоб прогодувати маленьких діточок.

Ще в дитинстві Д. Павличко почав писати невеличкі поезії.

Перша книжка поезій Д. Павличка «любов і ненависть» побачила світ

1953 року.

Дітям дошкільного й молодшого шкільного віку давно полюбилися Пав-

личкові поезії, що друкувалися в журналі «Барвінок», у календарі «Дванад-

цять місяців», виходили окремими книжками. Це і казка-поема «Золоторо-

гий олень», і збірки віршів «Дядько Дощ», «Де найкраще місце на землі».

       IV. Опрацювання статті «Дмитро Павличко»

Самостійне читання. Перевірка усвідомлення змісту прочитаного.

— Де народився поет?

— Що знайшло відображення у віршах Д. Павличка?

— Як поет передає у віршах свої спостереження?

— Що нового дізналися про твори Д. Павличка?

     V. робота над віршем Д. Павличка «Розмова»

1. читання тексту «ланцюжком».

2. Словникова робота.

Тлумачення слів:

Жолоб — дерев’яна посудина.

Онуча — тут: шматок тканини.

3. Повторне самостійне читання. Відтворення змісту прочитаного.

— Між ким відбувається розмова?

— Який вірш за настроєм?

4. Вправи на розвиток техніки читання.

1) читання за особами.

2) читання колонок слів повільно, нормально, швидко.

Шовкова                   лиха                           тучі                     гляділа

Корова                      колихала                   онучі                 сиділа

 

3) З’єднайте слова правої та лівої колонки.

Пес                                             з’їла

Вітер                                          молотив

Миша                                        колихав

Доню                                        співав

Пісні                                          порвав

       VI. Опрацювання вірша «Гном»

1. Відгадування загадки.

Тишком-нишком, чапи-лапи

В капелюшках, як гриби,

Ходять ці чарівники.

Добре серце вони мають,

Добрим людям помагають.

Хоч на зріст вони маленькі,

Та творять всякі дива!

Може, хто з вас догадався,

Як звати цих чарівників? (Гноми)

— Про цього маленького гнома й піде у нас далі розмова.

Учитель виразно читає вірш.

— Про кого тут іде мова?

— Куди мчала машина гномів?

— Хто їх зупинив?

2. Самостійне читання.

3. Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Прочитайте опис гнома.

— Якою чародійною силою володіє гном?

4. Творча робота.

— Продовжте вірш Г. Бойка самостійно складеними рядками.

             VIІ. Підсумок уроку

— Із творчістю якого поета ми сьогодні познайомилися?

— чи сподобались вам його вірші? чим саме?

                VIII. Повідомлення домашнього завдання

Один із віршів вивчити на память.

 

docx
Додано
28 травня
Переглядів
149
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку