24 вересня о 18:00Вебінар: Використання елементів проєктної діяльності в умовах змішаного навчання

Тема: Л. Костенко «Перекинута шпаківня».

Про матеріал
Мета: вдосконалювати навички виразного читання, уміння швидко організуватися в тексті, розвивати вміння формувати оцінні судження, збагачувати мовлення дітей образними словами і висловами; виховувати любов до природи.
Перегляд файлу

Тема: Л. Костенко «Перекинута шпаківня».

Мета: вдосконалювати навички виразного читання, уміння швидко організуватися в тексті, розвивати вміння формувати оцінні судження, збагачувати мовлення дітей образними словами і висловами; виховувати любов до природи.

Обладнання: підручник, ілюстрації, портрети.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

-         На сьогоднішньому уроці ми продовжимо роботу над вивченням розділу «Буду я природі другом», опрацюємо вірш Ліни Костенко «Перекинута шпаківня» та оповідання І. Сенченка «Жаль, та не дуже».

IV. Опрацювання вірша Ліни Костенко «Перекинута шпаківня».

1. Підготовча робота до сприймання тексту.

А) біографічні відомості про Л.Костенко.

- Що вам відомо про Л.Костенко?

Ліна Василівна Костенко народилася 19 березня 1930р. у м. Ржищеві на

Київщині в родині вчителів.1936р. родина переїхала до Києва, де Ліна

закінчила школу на Куренівці. Ще школяркою почала відвідувати літературну

студію при журналі «Дніпро», який редагував Андрій Малишко.15 років Ліну

 

Костенко не визнавали як поета.

 

У 1946 році опубліковані перші вірші Ліни Костенко. Дівчина поступила

в Київський педагогічний інститут ім. М.Горького, але залишила його і

поїхала навчатися в Московський літературний інститут ім. М. Горького, який

закінчила 1956р. А вже наступного року вийшла перша книжка її поезій

 

«Проміння землі»

 

Через сміливі погляди Ліни Костенко, багато її віршів зовсім зникли з

 

видання. Але поетеса невпинно працювала»

 

в шухлядку» Тільки через багато років світ оцінив талант Ліни Костенко. За

роман у віршах «Марія Чурай» поетеса отримала Державну премію України

 

ім. Т.Г.Шевченка.

- Згадайте, які твори Ліни Костенко ви вже читали?

- Що об’єднує ці твори?

- Як ви вважаєте, яка людина здатна писати такі вірші?

Б) відгадування загадки.

- Діти, хто з вас відгадає,

Що за пташка так співає?

Як горобчик, цвірінчить,

Мов сорока, скрекотить,

Наче качка, кряче, кряче,

Вимовляє, як захоче

Навіть деякі слова

То мов курочка сокоче,

То регоче, мов сова…

Хто ж виспівує отак?

Молодці! Вгадали… (шпак).

В) вступна бесіда

- Розгляньте малюнок шпака. Хто може описати зовнішність цього птаха? (цей птах невеликий, трохи більший за горобця. Пір’я на ньому чорне, блискуче зі світлими крапочками).

- Чому його називають другом лісу? (поїдає різних комах – шкідників дерев. Зараз осінь і шпаки відлетіли у теплі краї).

- Як називаються дерев’яні будиночки, в яких живуть шпаки? (шпаківні)

2. Робота над текстом.

А) читання вірша вчителем

ПЕРЕКИНУТА ШПАКІВНЯ
Плаче шпак уранці після зливи,
де шумлять на греблі явори,
що шпаківню вітер чорногривий
перекинув денцем догори.

Борсаються бідні шпаченята,
як його зарадити біді?
Кліпають із пітьми оченятами: —
Випадемо, татку, що тоді?

Ще якби їм день чи півторадні,
ще якби їм днів хоча б із п’ять!
Бо вони ще ж зовсім безпорадні —
падаючи, ще не полетять.

Як же, хлопці, хатку ви прибили,
що її порушили вітри?!
Плаче шпак уранці після зливи,
де шумлять на греблі явори…

Б) бесіда після першого читання.

- Чи сподобався вам цей вірш?

- Про що розповідається в ньому?

В) словникова робота.

У наших стовпчиках слів букви помінялись місцями. Вам потрібно зачитати ці слова переставляючи букви.

Чорногривий денцем борсаються безпорадні півторадні порушили

Г) читання вірша учнями вголос (ланцюжком)

Д) аналіз вірша

- Яка біда трапилася зі шпаченятами?

- Чому вони були такі безпорадні?

- Які слова передають щире співчуття поетеси птахам?

- Як ви розумієш виділені вислови?
-  Які ще вірші Ліни  Костенко  ви  читали?

- Чи подобаються вони вам?

V. Фізкультхвилинка.

А тепер всі дружно встали.

Будемо робити вправи.

Руки – вгору, руки – вниз.

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали.

Раз – присіли, другий – встали.

 

Робота в групах

1 група Розташувати події по порядку 2 група Відновити рядки

вірша

 

*Докори батька. * Що її порушили вітри?!

*Страхи пташенят. * Плаче шпак уранці після зливи,

*Безсердечний вітер. * Як же , хлопці , хатку ви прибили,

*Плач шпака. * Де шумлять на греблі явори...

Самоперевірка «Так чи ні?»

- Вірш «Перекинута шпаківня» написала Л. Українка?

- В шпаківні знаходилися синички?

- Із шпаченятами сталася біда тому, що їм було спекотно?

Рефлексія

- Давайте дізнаємося, чи справдилися ваші очікування?

Свою відповідь починайте словами:

Я дізнався на уроці...

Я навчився на уроці...

Я зрозумів на уроці і донесу своїм батькам і друзям...

Домашнє завдання

Опрацювати вірш, підібрати загадки, прислів’я про пташок, цікаві замітки.

Намалювати малюнок до вірша,

docx
Додано
20 травня
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку