Тема: Малювання «Бузинового царя». Пригадування вірша Л. Костенко «Бузиновий цар». Малювання гуашшю
Мета: навчити зображати бузиновий кущ ; правильно розташовувати зображення на аркуші паперу, передавати характерні особливості форми, кольору; пригадати теплі та холодні кольори; навчати учнів уміння бачити і передавати на малюнку різні положення однакових предметів, продовжувати формувати в дітях уміння аналізувати, порівнювати; з’ясувати з яких предметів складається малюнок; закріплювати вміння користуватися фарбами і простим олівцем; розвивати образність мислення, уяву, фантазію, спостережливість, художні здібності дітей, виховувати любов і бережне ставлення до природи.
Обладнання: папір А4, фарба – гуаш, пензлик, непроливайка, простий олівець, гумка, стругачка, клейонка, відеоматеріали, ілюстрація «Бузини».
Хід заняття
I.Організаційний момент
1.1 Перевірка необхідних матеріалів для заняття
II.Мотивація навчальної діяльності
2.1 Розгадування загадки
Стоїть дід над водою
Із чорною бородою.( бузина)
Бузина — це кущ. Має білі китиці дрібних квітів, які перетворюються на дрібненькі чорні намистинки — плоди. Бузину використовують для лікування кашлю. Деякі види бузини використовують як лікарські рослини, деякі як джерело нектару, інші як засіб для боротьби з мишами. Всі частини рослини, крім квітів і ягід, містять токсичні речовини під назвою «самбунігрін». Ягода бузини — багате джерело харчових волокон, вітамінів A, B, С і також мінералів, таких як кальцій, залізо, марганець, селен і цинк. Бузини ростуть в Північній півкулі і в Австралії. Квіти бузини використовуються в раціоні людини у вигляді сиропів, соків та чаю. Квіти бузини можна смажити і споживати в якості закуски. Квіти бузини також вирощуються як декоративні рослини. Ягоди бузини використовуються для виготовлення желе, джемів або як інгредієнт тортів і пирогів. Стиглі плоди повинні бути термічно оброблені до споживання. У деяких європейських країнах, ягоди бузини традиційно використовують для виробництва вин, бренді і джина. У традиційній медицині, бузина використовується для лікування застуди, кашлю, грипу, і лихоманки. Бузина також використовується як сечогінний і проносний засіб. Ягоди підвищують імунну систему. Подрібнене листя бузини володіє неприємним запахом. У минулому, люди прикріплювали ці листя до гриви коня для відігнання мух під час їзди. Бузина живе 80-100 років.
2.2 Пригадування вірша ( відео)
Костенко Ліна «Бузиновий цар»
У садочку-зеленочку
ходить вишня у віночку.
Хтось їй грає на дуду,
подивлюся я піду.
Баба каже: — Не ходи!
Темні поночі сади.
Там, де вітер шарудить,
бузиновий цар сидить.
Брови в нього волохаті,
сиві косми пелехаті.
Очі різні, брови грізні,
кігті в нього як залізні,
руки в нього хапуни —
так і схопить з бузини!
Я кажу їй: — Бабо, ні!
Очі в нього не страшні.
На пеньочку, як на троні,
він сидить собі в короні.
Грає в дудку-джоломію,
я заграв би, та не вмію.
А навколо ходять в танці
квіти — всі його підданці.
Є оркестри духові,
равлик-павлик у траві.
Три царівни бузинові
мають кожна по обнові.
Невсипущі павуки
тчуть серпанки і шовки.
На царевій опанчі
Зорі світяться вночі.
Він сидить у бузині,
усміхається мені.
Отже, сьогодні ми з вами будемо малювати «Бузинового царя» за віршем Л. Костенко!
2.3 Перегляд відеофрагменту «Види бузини»
- Яким прикметником ми можемо описати бузину? (лікуюча, корисна)
- Якого кольору бузина? (червона, чорна)
III. Основна частина
3.1 Показ зображення, яке діти повинні будуть намалювати. Обговорення
- Які предмети зображені на малюнку? ( дерева, бузина, дідусь на пеньочку, квіти, тварини)
- Як ви вважаєте, хто головний на малюнку? (дідусь і бузина) Чому?
- Що дідусь тримає в руках?
- Чи сподобався вам такий намальований дідусь?
- Що є ще на малюнку?
3.2 Пригадування пропорції людини
3.3 Малювання бузини у повітрі (поетапно)
3.4 Пригадування малювання дерева \ квітки в повітрі
3.5 Практична робота учнів
- Як ми маємо взяти листок для малювання: горизонтально чи вертикально?- Що на малюнку зображено на передньому фоні? Задньому?
- З чого ми почнемо малювати?
- Що на малюнку знаходиться з права \ зліва\ посередині?
- Які кольори переважають в малюнку?
- Назвіть мені теплі\ холодні кольори.
- А у нашому малюнку, які кольори будуть переважати? (Холодні) Назвіть їх.
Завершуємо малюнок простим олівцем. Удосконалення малюнка.
3.6 Вправи для розминки рук
3.7 Розмальовування малюнка фарбами
3.8 Демонстрація малюнків. Виставка для батьків
IV. Підсумок заняття
V. Прибирання робочих місць