Урок гра з математики для учнів 5-х класів на теми "Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками"

Про матеріал
Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання з теми: «Додаванні і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками» у нестандартних ситуаціях; продовжувати розвивати уміння працювати самостійно, активізувати розумову діяльність учнів; розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети; прищеплювати любов до математики. Обладнання:Висловлення видатних людей про математику, карта, малюнки, завдання. Форма проведення: Конкурс. Урок – гра для учнів 5 класу. «Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить» (В.М. Ломоносов) «Математика – гімнастика розуму» (О.В. Суворов)
Перегляд файлу

 

Урок-гра з математики для учнів 5-х класів

на тему:

«Додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками»


Математика

Дата проведення:

Вчитель: Стібиш Валентина Петрівна

Тема:Розв’язування вправ

 

Мета: Перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання з теми: «Додаванні і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками» у нестандартних ситуаціях; продовжувати розвивати уміння працювати самостійно, активізувати розумову діяльність учнів; розвивати бажання застосовувати здобуті знання для досягнення поставленої мети; прищеплювати любов до математики.

 

Обладнання:Висловлення видатних людей про математику, карта, малюнки, завдання.

 

Форма проведення:  Конкурс. Урок – гра для учнів 5 класу.

 

«Математику вже тому вчити потрібно, що вона розум до порядку приводить»

    (В.М. Ломоносов)

 

  «Математика – гімнастика розуму»

  (О.В. Суворов)

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП

  1. Привітання вчителя і учнів.
  2. Організація готовності учнів до уроку, налаштування їх на роботу.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

№ 1030. Розвяжіть рівняння:

  1. ;         2) ;       3) .

Розвязання:

  1. ;                                   2) ;

 

;                                         ;

 

;                                      ;

 

;                                                   ;

 

.                                                    .

 

  1. ;

 

;

 

;

 

.

 

№ 1047. Обчисліть:

  1. ;           2) ;               3) .

Розвязання:

  1. ;
  1. ;
  2. .
  1. ;
  2. .

 

ІІІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

  • Ми  продовжуємо вивчати  тему «Додавання і віднімання дробів з однаковими знаменниками»; сьогодні ми з вами проведемо «Математичні змагання», щоб закріпити наші знання.

IV. УДОСКОНАЛЕННЯ ВМІНЬ ТА НАВИЧОК. МАТЕМАТИЧНІ ЗМАГАННЯ

 

Ведучий: Любі діти, сьогодні у нас з вами математичні змагання. Ми будемо змагатися у плаванні по математичному океані. Ось перед вами карта цього океану (додаток 1).

  • А хто знає, як називається змагання на вітрильниках?... Так, це регата.
  • Щоб відправитись у подорож ви маєте підготувати свої кораблі до великого плавання.
  • У нашому змаганні беруть участь дві команди: «Кмітливі» та «Винахідливі».

 

Щоб змагання було чесним,

Нам вибрати журі почесне

Потрібно разом з вами, друзі.

Хто буде в цім почеснім крузі?

(Вибирають журі)

 

Отож, журі, місця займайте

І нас по правді розсудіть.

 

- Давайте познайомимося з учасниками регати.

 

1-й:«Команда корабля «Кмітливі» до регати готова.

       Наш девіз:

Кмітливі труднощі долають,

       Вони завжди перемагають

       Перемогу ми здобудемо, в боротьбі ми перші будемо!»

2-й:«Команда корабля «Винахідливі» до регати готова.

       Наш девіз:

       Винахідливі завжди

       Сухими вийдуть із води

       Важких завдань для нас немає,

       Сьогодні ми перемагаєм!»

 

Конкурс I «Підготуй корабель»

Ведучий: Щоб вирушити командам у плавання, потрібно підготувати кораблі. Для цього кожен з гравців має розв’язати рівняння, які записано на картці, що закриває частину корабля. Після того як рівняння розв’язано, гравець має право відкрити корабель(додаток 2).

 

 

Завдання для команди «Кмітливі».

Розв’яжи рівняння: № 1042.

 

  1. ;                                                            2) ;

 

;                                                                ;

 

;                                                           ;

 

;                                                                         ;

 

.                                                                          .

 

  1. ;

 

;

 

;.

 

Завдання для команди «Винахідливі».

Розв’яжи рівняння:№ 1043.

 

  1. ;                                                              2) ;

 

;                                                                  ;

 

;                                                             ;

 

;                                                                           ;

 

.                                                                               .

 

  1. ;

 

;

 

;

 

.

 

Ведучий: Добре, перший конкурс закінчено, кораблі готові до плавання. Але у кожної команди є свої шанувальники. Чи візьмуть їх з собою у плавання капітани? (Розв’язати приклади, записані на карточках). Викликають по 3 шанувальника від кожної команди(додаток 3).

 

Завдання для команди «Кмітливі».

№ 1023. Знайдіть суму:

  1. двох сьомих і трьох сьомих;

.

  1. сімнадцяти двадцять сьомих і п’яти двадцять сьомих;

.

  1. дев’яти двадцять других і п’яти двадцять других.

.

 

Завдання для команди «Винахідливі».

№ 1037. Знайдіть різницю дробів:

  1. тринадцять п’ятнадцятих і сім п’ятнадцятих;

;

  1. тридцять чотири сорок перших і тринадцять сорок перших;

;

  1. п’ятдесят вісім дев’яноснодев’ятих і одинадцять дев’яноснодев’ятих.

.

Ведучий: Команда та пасажири кораблів готові і ми вирушаємо в подорож. Мета нашої подорожі – досягти порту Перемога.

 

Конкурс II «Обчислювальний острів»

Ведучий: На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та труднощів. Поглянемо на карту регати і вирушимо до першого пункту змагань «Обчислювальний острів».

На цьому острові мешкають гноми, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Вони підготували для кожної команди магічні задачі, які вам треба розв’язати (додаток 4).

 

Завдання для команди «Кмітливі».

№ 1044. дівчаток 5-Б класу відвідують спортивні секції, причому займаються волейболом, а інша частина – гімнастикою. Яка частина дівчаток класу займається гімнастикою?

 

Розвязання:

  1. (ч.д)

Відповідь: частина дівчаток класу займається гімнастикою.

 

№ 1053.Відрізок АВ завдовжки 26 см поділено на частини точками M і N. Відрізок АM становить відрізка AB, а відрізок MNNB?

 

Розвязання:

  1. ;
  2. ;
  3. 26 – 24 = 2 (см).

Відповідь: Довжина відрізка NB становить 2 см.

 

Завдання для команди «Винахідливі».

№ 1045. У магазин завезли партію овочів. усіх овочів складає перець, а – огірки. На скільки більше завезли до магазину перцю, ніж огірків?

 

Розвязання:

  1. (п.)

Відповідь: на більше завезли до магазину перцю, ніж огірків.

 

№ 1054.Відрізок MN завдовжки 48 см поділено на частини точками А і С. Відрізок MА становить відрізка MN, відрізок АС – відрізка MN. Яка довжина відрізка СN?

 

Розвязання:

  1. ;
  2. ;
  3. – 30 = 18 (см).

Відповідь: довжина відрізка СN становить 18 см.

 

Конкурс ІІІ «Один за всіх»

Жарт – задачі (для болільників)

Ведучий:

  1. Три, три, три, три та три. Що отримаєш?    (дірку)
  2. Скільки речей можна покласти в порожню валізу?   (одну річ)
  3. П’ять копиць сіна та сім копиць сіна завезли разом. Що отримали?    (копицю)
  4. Що важче 1кг пір’я чи 1кг заліза?      (однаково)
  5. Двоє учнів грали в шахи дві години.  Скільки часу грав кожний учень окремо? (2год)
  6. Який знак потрібно поставити між двома двійками, щоб одержати число більше за два, але менше за три?   (кому  2,2)

 

Конкурс ІV «Острів чисел»

Ведучий: І знову в путь. На горизонті з’явився острів звичайних дробів. Звичайні дроби підготували для вас конкурс. Вам потрібно знайти їх суму. Приступаємо до роботи (додаток 5).

 

Завдання для команди «Кмітливі».

  1. .

 

;

 

.

Завдання для команди «Винахідливі».

  1. .

 

;

 

.

У наступній грі братиме участь уся команда. Умови такі: гравці повинні полічити від одного до 30. але замість чисел, які діляться на 3 і закінчуються 3, треба говорити слово «полундра». (мовою моряків «готуйся до небезпеки»)

(1,2,п,4,5,п,7,8,п,10,11,п,п,14,п,16,17,п,19,20,п,22,п,п,25,26,п,28,29,п)

 

Ведучий: Нарешті ми досягли порту «Перемога». Залишилося найцікавіше, - дізнатися, яка команда найвинахідливіша та найкмітливіша.

 

Тепер, журі, за вами слово,

Хоч грали ми усі чудово,

Та щоби сумніви пропали, -

Хто кмітливіший ви сказали.

 

Слово для оголошення результатів змагань надається журі…

Завдяки вашим старанням і знанням ви, вирішуючи всі труднощі плавання, дісталися пункту призначення. І не важливо хто переміг, головне, що ця подорож була цікавою і повчальною.

 Сподіваюсь, що ви, юні мореплавці, зрозуміли, що лише робота командою допоможе здолати всі труднощі і перепони!

 

№ 1051. Розвязати рівняння:

  1. ;                                     2) ;
  1. ;                                 4) .

Розвязання:

  1. ;                                     2) ;

 

;                                         ;

 

;               ;

 

;;

 

.;

 

;   .

 

  1. ;                                   4) ;

 

;                                          ;

 

;                                                   ;

 

;                                                    ;

 

;                                                       ;                   

 

;                                                             ;

 

.                                                              .

 

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

  1. Підсумкова бесіда
  • Що робили на уроці?
  • Які завдання виконували?
  • Які завдання давалися найважче? Чому?
  • Чи сподобався вам сьогоднішній урок? Якщо сподобався, то чим саме?
  1. Оцінювання учнів

VІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Завдання за підручником: § 26 (повторити), розв’язати: № 1052 – ст.. 233.

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
22 лютого 2019
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку