Тема уроку: «Шедевр мистецтва – шедевр життя в новелі О.Генрі «Останній листок».

Про матеріал
Наше сьогодення вимагає від суспільства виховання в молоді взаєморозуміння та прагнення зробити добро іншому,бути готовим до подолання життєвих негараздів, аргументовано висловлювати особисте ставлення до проблем, формувати в учнів любов до життя, уміння виживати в світі попри всі прикрощі. Саме ці проблеми порушують герої новели О.Генрі "Останній листок"
Перегляд файлу

     Тема уроку:  «Шедевр мистецтва – шедевр життя в новелі О.Генрі «Останній листок».

 

 Мета: закріпити знання учнів про життям та творчість американського письменника О.Генрі; розширити знання учнів про новелу, художню деталь; розкрити своєрідність сюжету новели «Останній листок»; розвивати вміння аналізувати та переказувати художній текст; аргументовано висловлювати особисте ставлення до проблем, що порушуються у творі; формувати в учнів любов до життя, уміння виживати в світі попри всі негаразди; виховувати прагнення робити добро людям.

 

 Обладнання: портрет О.Генрі, малюнки учнів до твору, малюнок дерева без листя, роздатковий матеріал:  папір та 

фарби.

Тип уроку: комбінований.

                            

Хід уроку

 

І. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя. Ви, мабуть, не раз замислювалися над питанням: що в людському житті найголовніше, без чого людина не може бути людиною? Яке слово вам перш за все спадає на думку, коли ми говоримо про людські взаємини? (повага – взаєморозуміння – відповідальність – чуйність). Чому? Ми спробуємо відповісти, ознайомившись з творчістю О. Генрі і проаналізувавши його новелу «Останній листок».

 ІІ. Робота над темою уроку. Запис в зошити теми уроку: «Шедевр мистецтва – шедевр життя».

Проблемне питання:Що є спорідненого в цьому вислові?       

 1. Закріплення біографії О.Генрі.

 Робота в групах

1група – Озвучити повне ім’я письменника і розкрити секрет псевдоніма О.Генрі.

 2 група – Які професії освоїв О.Генрі?

3 група – Відмітити найважливіші моменти життя письменника.

  2.  Робота з текстом. Вчитель:  О.Генрі ввійшов у літературу як письменник-новеліст. Пригадайте, коли ми з вами зустрічалися вже з новелою? Дайте визначення новели. Бесіда - В яку пору року відбуваються основні події твору?

 - Які асоціації виникають у вас при згадуванні осені, описаної О.Генрі в новелі «Останній листок»? 

- Що є особливою прикметою осені в цьому творі? Знайдіть і зачитайте уривок, в якому описується ця прикмета.

 - Які художні засоби використовує автор, змальовуючи хворобу? (уособлення, епітети) - На основі опрацьованого абзацу за допомогою різних завдань ми зараз побачимо, як ви сприйняли цю хворобу.

 

 3. Робота в групах

 1 група складає сенкан до слова Пневмонія

2 група складає асоціативний ряд до слова Пневмонія

3 група складає сенкан до слова шедевр.

   4. Графічний план подій, характеристика героїв.

 Сью, Джонсі. Знаходимо спільне і відмінне у дівчат - Хто з дівчат захворів ? Чому? - Як лікар оцінює шанс Джонсі вижити? Чому у Джонсі було мало шансів на одужання? (втратила інтерес до життя) - Чи були у Джонсі наміри на майбутнє? (вона прагнула намалювати Неаполітанську затоку) - Що для цього їй потрібно було зробити? (поїхати до Італії в Неаполь) -Чому письменник, розповідаючи про американських художників, неодноразово згадує Італію? (Італія вважається батьківщиною мистецтва. Саме там жили і черпали своє натхнення багато художників, музикантів, письменників) - Як поставилася до хвороби Сью? Які риси її характеру ви б вважали основними? (Вона дбала про подругу, прагнула хоч трішки заробити, щоб прохарчуватись їм вдвох. Сью чинить добро іншому, а це допомагає їй подолати і власні життєві негаразди)

 5. Інсценізація епізоду з твору - Давайте послухаємо розмову дівчат (сценка)

6. Продовження бесіди

 - Що ви зрозуміли із сказаного?

 - Чому Джонсі порівнює своє життя з листям плюща?

- У кого Сью шукала підтримки і допомоги?

 Знайдіть в тексті і зачитайте портрет художника Бермана.

 - Чого більше, на перший погляд, у цій людині: позитивного чи негативного? –

-  Про що мріяв Берман?( шедевр).

- Чи доводилося вам бачити шедеври? Які саме?

- Як бачимо, шедевр – це щось блискавичне, зразкове, найвище досягнення мистецтва.

 - Чи відповідає робота Бермана – словниковому трактуванню і вашим уявленням про шедеври? (Ні, вона цінніша, важливіша, бо вона врятувала життя людині!).

 - Чим розплатився Берман за свій шедевр? (Своїм життям).

 - Чи варто було тратити час, сили, здоров’я на нього? Чому? (Малюнок Бермана – врятоване молоде життя, яке, можливо, в майбутньому, створить не один такий шедевр.

 Дівчинка мріяла намалювати Неаполітанську затоку).

 7. Робота в групах (під музику діти малюють)

 1 група – допомогає дівчинці виздоровіти (холодний дощ, останній листок)

 2 група - Неаполітанська затока, (шедевр).

3 група – передає в малюнку своє закінчення сюжету новели.

ІІІ. Підсумки уроку (виставка робіт).

 1. Бесіда

- Чи можна вважати роботи, зображені на малюнках шедеврами? Чому?

 - До якого висновку спонукає читачів автор? (Світ належить оптимістам, а не песимістам. Гріх втрачати надію, за життя треба боротись)

 - Ті людські цінності, про які писав О.Генрі сто років тому, живуть і зараз. Новела не залишає байдужими читачів. Один з ваших ровесників написав вірш «Шедевр». Послухайте.

 Свіча життя повільно догорала,

 І порятунку більше не чекать.

 Мрійливу душу сила покидала,

 

Її художник буде рятувать.

 Останній лист на цеглі намалює

 І дасть надію, віру в майбуття.

 Хоч сам загине, та дівча врятує,

 Віддасть своє життя він за життя.

 

2. Заключне слово вчителя

Життя – це найбільше диво і найбільша світова таємниця. Це найвеличніший прояв Бога, це зернина, яка лягаючи в землю, відроджує інше життя.

Сьогоднішній урок – це один із проявів людського життя.

 

 ІV. Домашнє завдання

 Написати твір про події в новелі  або виготовити подарунок для Джонсі (на власний вибір).

 

 

 

 

doc
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2674
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку