Місце для дракона

Додано: 16 травня 2021
Предмет: Українська мова, 8 клас
Тест виконано: 9 разів
24 запитання
Запитання 1

Укажіть, для чого Сашко вирушив із Сіроманцем до Одеси

варіанти відповідей

щоб похизуватися вовком перед друзями

щоб сховати Сіроманця від Чепіжного

щоб віддати Сіроманця до зоопарку

щоб у лікарні повернути вовку зір

Запитання 2

Укажіть, які художні засоби використано в реченні з оповідання Г. Тютюнника "Дивак": "Очі в нього чорні, глибокі, як вода в затінку".

варіанти відповідей

порівняння, епітети

персоніфікацію, порівняння

гіперболу, епітети

метафору, гіперболу

Запитання 3

Укажіть, хто найбільше розумів ніжну душу хлопчика Олеся

(Г. Тютюнник "Дивак")

варіанти відповідей

Федько

мати

дід

учителька

Запитання 4

Чому Василь Чепіжний хотів помститися вовку

варіанти відповідей

вовк лякав дітей у селі

вовк роздер коня Чепіжного

вовк хазяйнував на його ділянці лісу

вовк з'їв козу Чепіжного

Запитання 5

Укажіть, який основний художній засіб використано в реченні із повісті М. Вінграновського "Сіроманець": " Ліс тепло дрімав у сніговій халабуді".

варіанти відповідей

епітет

гіперболу

персоніфікацію

порівняння

Запитання 6

Як Василь Чепіжний упіймав Сіроманця

варіанти відповідей

загнав на болота і там упіймав

влаштував на нього полювання

вистежив, зробивши засідку

викопав яму-пастку

Запитання 7

Де сховався Сіроманець після втечі від Василя Чепіжного

варіанти відповідей

у солончаках

на полігоні

на болотах

у сараї Сашка

Запитання 8

В оповіданні "Дивак" Г. Тютюнник стверджує, що

варіанти відповідей

всі люди однакові

кожна людина добра, талановита, щира

дивакам важко як успілкуванні з людьми, так і в спілкуванні з природою

кожна людина неповторна, індивідуальна

Запитання 9

"Йому подобається робити перші протопи в заметах, знімати снігові очіпки з кілків у тинах...Іще любить малювати на снігу всяку всячину. Присяде навпочіпки й водить пальцем сюди, туди. Дивись, хата виходить", - так схарактеризовано героя твору

варіанти відповідей

"Сіроманець" М. Вінграновського

"В бур'янах" С. Васильченка

"Дивак" Г. Тютюнника

"Лось" Є. Гуцала

Запитання 10

У повісті "Сіроманець" М. Вінграновський схвалює

варіанти відповідей

наполегливість школярів у навчанні

милосердне й співчутливе ставлення до тварин

дії дорослих, які не дозволяють дітям гратися з тваринами

винахідливість і спритність у знищенні хижих тварин

Запитання 11

"Слухай і на вус мотай. Тут, на землі, не бити не можна. Тут не ти, так тебе одрепають, ще й плакать не дадуть".

Ці слова сказав персонаж оповідання Г.Тютюнника "Дивак"

варіанти відповідей

Федько

Василь Чепіжний

дід Прокіп

Олесь

Запитання 12

1.Укажіть, який художній засіб вживає М. Рильський у рядках поезії «Осінь-маляр із палітрою пишною…». Осінь-маляр із палітрою пишною…Ніжно сміється до вітру.

варіанти відповідей

епітет;

порівняння;

персоніфікація

метафора.

Запитання 13

2.  Чому Григір Тютюнник дав своєму оповіданню таку назву (як це пов'язано з головним героєм)?

варіанти відповідей

дивував усіх своїми надзвичайними здібностями

мріяв стати космонавтом, загартовував себе для цього

поводився не так, як усі його однолітки

був дуже розбишакуватим, усі його боялися

Запитання 14

3.Чого навчала Надія Петрівна своїх учнів (твір «Сіроманець»)?

варіанти відповідей

Оберігати треба і воду, і землю, і звірів.  

Гарно поводитися у школі.

Не ображати молодших.         

Любити і поважати батьків.

Запитання 15

5.Твір «Сіроманець» за жанром...

варіанти відповідей

легенда;  

казка;

оповідання; 

повість.

Запитання 16

7.Який образ змальований у поезії М. Рильського за допомогою епітета "довгожданий"?

варіанти відповідей

Землі 

Природи

Дощу

Неба

Запитання 17

9. Хто з героїв оповідання "Дивак" Г. Тютюнника повчав Олеся такими словами?

Завзяття в тебе обмаль. Усе чогось у землі порпаєшся. А треба - у людях. Та отак побіля них, отак... Того- ліктем, того - почотом...

варіанти відповідей

 Мати

 Матильда Петрівна

Федько Тойкало

Дід Прокіп

Запитання 18

10. Що таке оповідання?

варіанти відповідей

Народне оповідання про вигадані події, що сприймаються як реальні.

Твір, призначений для постановки на сцені.


Розповідь у літературних творах, що ведеться від імені оповідача.

Невеликий прозовий твір про якусь подію з життя одного або кількох персонажів протягом короткого проміжку часу.

Запитання 19

13.Укажіть героя твору, якому «… снився щоночі єдиний сон: срібні очі постріляних вовченят, постріляні вовчиці з білими зубами в землю, і снився він собі сам…»

варіанти відповідей

Василь Чепіжний 

Сіроманець

Олександр Степанович

Сашко

Запитання 20

15. З чим порівнював дід Прокіп Олеся (Г. Тютюнник «Дивак»)?


варіанти відповідей

 Квіткою в полі.  

Деревцем в пагоні.

Сухою гілкою на дереві.

Самотнім птахом.

Запитання 21

17. Основна думка твору Г. Тютюнника “Дивак”  

варіанти відповідей

уславлення дружби, співчуття та самовіддачі у взаємодії людини з твариною

бути індивідуальністю та особистістю

засудження жорстокого поводження з тваринами та людського злопам’ятства

оспівування вільного і творчого життя

Запитання 22

20.Укажіть героя, який «премій за вовків получив стільки, що аж чорного мотоцикла купив»

варіанти відповідей

Петро Лях (М. Вінграновський «Сіроманець»)

Олександр Степанович (М. Вінграновський «Сіроманець»)

Василь Чепіжний (М. Вінграновський «Сіроманець»)

Федько Тойкало (Г. Тютюнник «Дивак»)

Запитання 23

21. Золотий вечірній гість

Впав бадьоро, свіжо, дзвінко

На закурені будинки…

Ці рядки з поезії М.Рильського:

варіанти відповідей

„Люби природу не як символ”;

 „Дощ”;

 „Осінь – маляр із палітрою пишною”.

"На білих островах"

Запитання 24

23.Укажіть героя твору, який «обмацував холодні пташині гнізда, їв мерзлу калину, доки не набив оскоми. Потім шукав осикові трухляки, ховав за пазуху і, нап’явши пальтечко на голову, дивився: світять чи не світять?»

варіанти відповідей

Олесь (Г. Тютюнник «Дивак»)​

Прокіп (Г. Тютюнник «Дивак»)

Андрій Лях (М. Вінграновський «Сіроманець»)

Олександр Степанович (М. Вінграновський «Сіроманець»)

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест