Тема 6. Маркетингова цінова політика

Додано: 5 березня 2021
Предмет: Економіка, 11 клас
Тест виконано: 718 разів
30 запитань
Запитання 1

Що означає поняття «маркетингова цінова політика»?


варіанти відповідей

Формування цін на товари, послуги і систему цін загалом.

Це вибір ціни реалізації в межах між ціною вироб-ництва і ринковою ціною залежно від стану ринку збуту і цілей фірми на ньому.

Заходи з визначення витраченої на виробництво товару (послуги) суспільної праці.

Це ціна на товар.

Запитання 2

В якій послідовності розробляють методику визначення ціни?


варіанти відповідей

Формування завдань ціноутворення, визначення попиту, оцінювання витрат, аналіз цін і товарів конкурентів, вибір методу ціноутворення, визначення остаточної ціни.

Визначення попиту, оцінювання витрат, аналіз цін і товарів конкурентів, формування завдань ціноутворення, вибір методу ціноутворення, визначення остаточної ціни.

Визначення попиту, оцінювання витрат, формування завдань ціноутворення, аналіз цін і товарів конкурентів, вибір методу ціноутворення, визначення остаточної ціни.

Визначення попиту, формування завдань ціноутво-рення, аналіз цін та товарів конкурентів, визначення остаточної ціни.

Запитання 3

Від чого залежить цінова політика продавця?


варіанти відповідей

Аналізу цін і товарів конкурентів.

Типу ринку.

Вибору методу ціноутворення.

Безпосередньо фірми.

Запитання 4

Що означає поняття «престижна ціна»?


варіанти відповідей

Встановлення ціни на рівні ціни провідної фірми галузі.

Встановлення ціни на вироби найвищої якості з неперевершеними особливостями.

Встановлення ціни, що повинна забезпечувати максимальний прибуток.

Встановлення високої ціни на товар.

Запитання 5

За якою формулою розраховують прибуток фірми?


варіанти відповідей

Прибуток = Валові витрати + Валовий дохід.

Прибуток = Валовий дохід – Валові витрати.

Прибуток = Валові витрати – Маржинальні витрати.

Прибуток = Валові витрати – Змінні витрати.

Запитання 6

Менеджер з нових товарів повинен вибрати принцип ціноутворення для товару, що просувається на ринок: «проникнення на ринок» або «зняття вершків».

На якому етапі визначення ціни потрібно приймати таке рішення?


варіанти відповідей

Оцінювання попиту на товар.

Аналізу витрат.

Вибору методу ціноутворення.

Визначення остаточної ціни.

Запитання 7

За яким принципом здійснюють ціноутворення неокруглених цін?


варіанти відповідей

Сприйняття цін роздрібними торговцями.

Сприйняття цін споживачами.

Оптових націнок.

Витрат виробника.

Запитання 8

Що означає ціноутворення за принципом забезпе-чення цільової рентабельності продажів?


варіанти відповідей

Таке корегування ціни на продукт, щоб вона узгоджу-валась з ціною аналогічного товару основного конкурента.

Встановлення цін на лінію продуктів у формі певної кількості цінових пунктів.

Додаток фіксованої процентної націнки до собівартості виробів, що входять до конкурентного класу товарів.

Встановлення такої ціни, щоб одержати прибуток, який становитиме певну частку обсягу продажів.

Запитання 9

Відома компанія розробила принтер для персо-нального комп’ютера, що базується на революційно новій запатентованій технології друку, яка забезпечує вищу якість друкування графічних об’єктів і фотографій, ніж інші принтери.


Яка стратегія ціноутворення найбільшою мірою залучить до цієї продукції покупців з низькою чутливістю до цін і допоможе компанії окупити витрати на розроблення та виробництво такого принтера?


варіанти відповідей

За принципом «зняття вершків».

Проникнення на ринок.

За принципом цінової лінії.

За принципом неокруглених цін.

Запитання 10

Фірма «ІВМ» почала виробництво могутніх персональних комп’ютерів для ділового використання та наукових досліджень і встановила на них ціни приблизно на половину нижчі, ніж встановили на аналогічну продукцію конкуренти. Яку стратегію ціноутворення застосувала фірма «ІВМ»?


варіанти відповідей

Престижну.

Проникнення на ринок.

За принципом «зняття вершків».

На основі конкуренції.

Запитання 11

Що означає «політика переважних цін»?


варіанти відповідей

Утримання цін на одному рівні тривалий час.

Використання низьких (часто збиткових) цін з однією метою – утриматись до кращих часів.

Коли торговельні підприємства встановлюють на низку товарів низькі ціни, сподіваючись, що покупці разом з такими товарами придбають інші товари зі звичайними націнками.

Коли фірми-лідери внаслідок високої продуктивності праці та великого обсягу виробництва здатні продавати вироблені товари за набагато нижчими цінами, ніж у конкурентів.

Запитання 12

Виробник персональних комп’ютерів створив новий виріб з характеристиками, що вдвічі перевищували характеристики товарів конкурентів.

Яку цінову стратегію доцільно застосувати виробнику?

варіанти відповідей

Глибоке проникнення на ринок.

«Зняття вершків».

Нейтральну.

Стабільних цін.

Запитання 13

Виробник м’ясної продукції після сегментного аналізу почав продавати її за схемою: оптовим покупцям – найнижчі ціни, роздрібним мережам – вищі на 5%, ресторанам – на 10% цін для оптовиків.

Який прийом ціноутворення застосував виробник?

варіанти відповідей

Пов’язане ціноутворення.

Ситуаційні ціни.

Купонаж.

Збитковий лідер продажу.

Запитання 14

Якою повинна бути послідовність дій при ціно-утворенні, якщо відомо, що безпосередньо цей процес складається з семи етапів?

1. Аналіз витрат.

2. Аналіз попиту на товар.

3. Аналіз цін конкурентів.

4. Вибір методу ціноутворення.

5. Вибір цінової стратегії.

6. Визначення цілей ціноутворення.

7. Встановлення остаточної ціни.

варіанти відповідей

6, 2, 1, 3, 4, 5, 7;

1, 6, 3, 4, 5, 2, 7;

2, 1, 6, 3, 4, 5, 7;

4, 5, 6, 2, 1, 3, 7.

Запитання 15

Власник супермаркету встановив нижчу від закупівельної ціну на певний товар і розмістив його в найвіддаленішому кутку супермаркету. При цьому він сподівався, що покупці «дешевого» товару помітять й інші виставлені на продаж товари.

Який прийом ціноутворення застосував власник супермаркету?

варіанти відповідей

Пов’язане ціноутворення.

Ситуаційні ціни.

Купонаж.

Збитковий лідер продажу.

Запитання 16

Туроператор при розробленні пропозиції запропо-нував туристам набір послуг (перевезення, проживання, екскурсії), які входили до єдиної ціни.

Який він застосував вид ціноутворення, спрямований на забезпечення вищого прибутку?

варіанти відповідей

Двоповерхова ціна.

Блокове.

Комплексна ціна.

«Зняття вершків».

Запитання 17

Виробник меблів з огляду на якісні параметри та надійність власної продукції вставив на неї дещо вищу ціну, ніж у конкурентів.

Який вид ціноутворення з орієнтацією на рівень конкуренції він застосував?

варіанти відповідей

За рівнем конкурентоспроможності.

Встановлення ціни на підставі торгів.

На рівні поточних цін

Пікове.

Запитання 18

Які з наведених цілей не стосуються ціноутво-рення?


варіанти відповідей

Максимізація виробництва.

Забезпечення збуту.

Забезпечення виживання.

Максимізація прибутку.

Запитання 19

Якщо попит і ціна перебувають в обернено пропорційній залежності, які товари становитимуть виняток з цього правила?

варіанти відповідей

Абсолютно нової конструкції.

Престижні зарубіжних фірм.

Нові вітчизняного виробництва.

Усі відповіді правильні.

Запитання 20

В яких випадках попит на товар залежно від ціни буде менш еластичним?

варіанти відповідей

Товар незамінний або відсутні конкуренти

Покупці не схильні змінювати звички та не шукають дешевшого товару.

Покупці вважають, що підвищення ціни на товари зумовлено інфляцією, поліпшенням їх якості.

Усі відповіді правильні.

Запитання 21

Яку стратегію ціноутворення повинен застосува-ти виробник, якщо попит на товар інтенсивний, пов’язані з виробництвом витрати великі?

варіанти відповідей

Пограбування

«Зняття вершків»

Показового виблиску

Доброякісності

Запитання 22

Який метод ціноутворення використовує фірма, якщо орієнтується на ситуацію ринку, цінову політику конкурентів?

варіанти відповідей

«Середні витрати + прибуток»

Визначення ціни на основі аналізу беззбитковості

Визначення ціни за цінністю товару

Визначення ціни за поточними цінами

Запитання 23

В якому випадку ціна закладу на страви української кухні, що перевищує ціну виробів конкурентів, буде виправ-даною?

варіанти відповідей

Якщо заклад пропонує високоякісні та різні страви української кухні й базою визначення ціни є тільки ринок

Якщо заклад пропонує високоякісні та різні страви української кухні тривалий час

Якщо заклад “підготував” ринок шляхом рекламних кампаній

Якщо заклад застосовує активне стимулювання про-дажу

Запитання 24

Який вид знижок надає відвідувачам ресторан у період спаду підприємницької діяльності (в обідню перерву)?

варіанти відповідей

Функціональні

Сезонні

Знижки за кількість купленого товару

Знижки за розрахунок готівкою

Запитання 25

Що повинна уникати фірма, щоб не бути звину-ваченою в організованому фіксуванні ціни?

варіанти відповідей

Маневрування цінами на ринку

Одночасної публікації прейскурантів цін з конкурента-ми

Продажу товарів за ціною нижче собівартості

Продажу товарів на ринку за ціною, що значно переви-щує собівартість

Запитання 26

Яких дій з боку фірми потребує завоювання лідер-ства на ринку за показником якості? 1. Значних капіталовкладень у науково-дослідницьку діяльність. 2. Суттєвої зміни системи збуту, упакування, транспорту-вання. 3. Підвищення ціни. 4. Цінових поступок

варіанти відповідей

Значних капіталовкладень у науково-дослідницьку діяльність

Суттєвої зміни системи збуту, упакування, транспорту-вання

Підвищення ціни

Цінових поступок

Запитання 27

На якому ринку спостерігається широкий діапазон цін? 1. Чистої конкуренції. 2. Монополістичної конкуренції. 3. Олігополістичної конкуренції. 4. Чистої монополії

варіанти відповідей

Чистої конкуренції

Монополістичної конкуренції

Олігополістичної конкуренції

Чистої монополії

Запитання 28

В основу якої стратегії ціноутворення покладено психологічний підхід?

варіанти відповідей

Стандартних цін

Неокруглених цін

Перемінного ціноутворення

«Зняття вершків»

Запитання 29

В якій послідовності розраховують початкову ціну?

варіанти відповідей

Визначення попиту; формування завдань ціноутво-рення; аналіз цін та товарів конкурентів; оцінювання витрат; вибір методу ціноутворення; визначення остаточної ціни

Формування завдань ціноутворення; визначення попи-ту; аналіз цін та товарів конкурентів; оцінювання витрат; вибір методу ціноутворення; визначення остаточної ціни

Формування завдань ціноутворення; визначення попи-ту; оцінювання витрат; аналіз цін та товарів конкурентів; вибір методу ціноутворення; визначення остаточної ціни

Визначення остаточної ціни; вибір методу ціноутво-рення; оцінювання витрат; аналіз цін та товарів конкурентів; формування завдань ціноутворення; визначення попиту

Запитання 30

В якій послідовності розміщують наведені чинники за впливом на рівень ціни?

варіанти відповідей

Величина попиту; реклама та інші елементи стимулю-вання збуту; надбавки та знижки посереднику; транспортні витрати; мито та інші збори; собівартість; конкуренція

Собівартість; конкуренція; величина попиту; транс-портні витрати; надбавки та знижки посереднику; мито та інші збори; реклама та інші елементи стимулювання збуту

Реклама та інші елементи стимулювання збуту; мито та інші збори; конкуренція; собівартість; транспортні витрати; надбавки та знижки посереднику; величина попиту

Обсяг попиту; реклама та інші елементи стимулювання збуту; мито та інші збори; конкуренція; собівартість; транспортні витрати

Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома

Створити тест