Онлайн-тести за темою: "Складне речення та його ознаки. Складносурядне речення. Складнопідрядне речення" для 9 класів.
1. Укажіть складносурядне речення
2. Визначте кількість підрядних частин у реченні
Нехай це витвір самоти, нехай це вигадка й омана, моєму серцю снишся ти, як морю сняться урагани (Л. Костенко)
3. Виберіть складнопідрядне речення, частини якого з’єднані за допомогою сполучника, а не сполучного слова.
4. Виберіть речення, що відповідає схемі[ ] і [ ]. (розділові знаки пропущено)
5. Визначте вид складнопідрядного речення
Я хочу так життя прожити, віддати днів тугий налив, щоб зло страшне й несамовите останній подих спопелив (А. Малишко)
6. Укажіть складнопідрядне речення з послідовною підрядністю
7. Знайдіть складнопідрядне речення з підрядною обставинною частиною місця
8. Оберіть схеху, яка відповідає цьому реченню:
Погасли хвилі, гори, хмари, і над землею в’ються чари, і над землею в’ються сни
9. Який розділовий знак пропущено у реченні
Ще одна єдина мить і дальній поїзд прошумить.
10. Прочитайте текст (окремі розділові знаки пропущено).
Після екзамену
(1) Цього вечора вперше за весь час перебування в Харкові Улас не взявся за книжку. (2) Сидів на Журавлівських кручах, втопивши очі в море вогнів, що мерехтіли в долині, і думав про село, про хлопців, що були далеко від нього. (3) Вони навіть не здогадувалися про те, яке нещастя спіткало його, і не могли сказати ні слова втіхи, ні слова поради. (4) На кручі, де він сидів, блукали студентські пари, і на тлі заграви він виразно бачив їх чорні постаті. (5) їм не було ніякого діла до того, що ось тут, поряд із ними, так мучиться і страждає Улас. (6) Дивлячись на нічну заграву, на ті постаті, Улас відчував, що в його душі назріває великий злам (За Г. Тютюнником).
Укажіть складнопідрядне речення з неоднорідною підрядністю:
11. Визначте вид складнопідрядного речення
Дивлячись на нічну заграву, на ті постаті, Улас відчував, що в його душі назріває великий злам (За Г. Тютюнником).
12. Визначте вид супідрядності у поданому реченні
Хотіла б я піснею стати у сюю хвилину ясну, щоб вільно по світі літати, щоб вітер розносив луну.
Створюйте онлайн-тести
для контролю знань і залучення учнів
до активної роботи у класі та вдома