Марія Манеру
«Шарлотта отримує … тринадцять балів!
Прочитай текст у підручнику на с. 14-15.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1.Хто головний персонаж твору?
А) Шарлотта
Б) вчителька
В) мама
2.Які оцінки отримувала Шарлотта?
А) лише 12 балів
Б) гарні оцінки
В) найвищі оцінки
3. Чому Шарлотта вирішила схитрувати?
А) бо отримала двійку
Б) бо всі оцінки здавалися їй занизькими
В) бо любила хитрувати
4. Як ти розумієш вислови? З’єднай ліву та праву частини та перевір себе.
1) А)
2) Б)
3) В)
1Б 2В 3А 1Б 2А 3В 1В 2Б 3А
5. Вибери рядок, у якому подано синоніми:
А) запам’ятати, затямити, зарубати собі на носі
Б) запам’ятати, забути
В) запам’ятати, схитрувати, приховати
6. Добери вислів, який підходить до тексту:
А) «Хто міняє, той нічого не має!»
Б) «Брехня, як не зустріне, то дожене!»
В) «Хто багато читає, той багато знає!»
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
РОЗДІЛ ІІ
«Без слова немає мови, а без мови – книги…»
Алла Коваль «Наша мова»,
«Чому поява мови докорінно змінила життя людей?»
Прочитай тексти у підручнику на с. 20-21.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. Зєднай слова з їх значенням, перевір, чи правильно ти їх розумієш.
1) скоцюрбилась А) напружено, уважно, боязко
2) сторожко Б) далекі предки
3) пращури В) прямо
4) безпосередньо Г) зіщулилася
1А 2Б 3В 4Г 1Г 2А 3Б 4В 1Б 2А 3В 4Г
2. Обери правильну відповідь на питання
«Що мова дала людині?»
А) Можливість спілкуватися та порозумітися один з одним.
Б) Можливість зберігати інформацію та передавати її наступним поколінням.
В) Можливість виражати свої думки і почуття.
Г) Пояснювати важливі речі.
Д) Усі відповіді правильні.
3. Яке геніальне відкриття зробили наші предки?
А) винайшли мову
Б) створили Землю
В) винайшли комп’ютер
4. Встав пропущені слова у текст (це перший абзац тексту «Чому поява мови докорінно змінила життя людей?» с. 21), обери рядок, у якому по порядку записані всі ці слова.
«Мова допомагала людям ____________між собою, ставала у пригоді нашим ___________у їхньому важкому житті. Разом, усім великим _________, легше було корчувати ліс, звільняючи місце для посівів, разом приручати, а потім пасти _________. І якщо раніше кожен ________ повинен був додуматися до того, як зробити ту чи іншу ________, то, маючи __________, можна було розповісти молодшим про все, передати їм свій__________. І тепер кожному наступному ____________ людей не треба було розпочинати все із самого ____________.»
А) порозумітися, предкам, родом, худобу, сам, роботу, мову, досвід.
Б) порозумітися, людям, родом, тварин, книгу, посаг, досвід.
В) І тепер кожному наступному поколінню людей не треба було розпочинати все із самого початку
5. Знайди зайве слово :
МОВА ЗАМОВЛЕННЯ ВИМОВА ПРОМОВА ГУМОВА
6. Ти вже знаєш, що азбуки бувають різні. Спробуй визначити де яка азбука. За потреби звернись до довідкових джерел. (Цікавою інформацією ти зможеш поділитися з однокласниками на онлайн уроці).
1) азбука Морзе А
2) азбука Брайля Б
3) Семафорна азбука В
4) Кирилиця Г
5) Дорожня азбука Д
1Б 2А 3В 4Г 5Д 1А 2Д 3Б 4В 5Г 1Д 2Г 3А 4В 5Б
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
«Дивовижний винахід»
Прочитай тексти у підручнику на с. 22-23.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. Про який «дивовижний винахід» йдеться у тексті?
А)письмо
Б) друкарський верстат
В) мову
2. Обери рядок, у якому подано «шлях», який пройшли наші літери:
А) фінікійці-греки-слов’яни
Б) турки-татари-монголи
В) американці-французи-українці
3. Що означає вираз «мандрують слова»?:
А) пливуть у човні з одного моря до іншого
Б) їдуть поїздом з однієї країни в іншу
В) переходять з однієї мови до іншої
4. Скільки мов на Землі?
А) менше 10
Б) близько 5 тисяч
В) мільйон
5. Встанови послідовність подій у тексті.
А) Словянська азбука була зроблена за зразком грецької.
Б)Українська мова належить до високорозвинених мов світу.
В) А далі сталася подія величезної ваги: люди винайшли письмо.
Г) Щоб вільно, невимушено, красиво розмовляти, треба вчитися…
ВАБГ АБВГ АВГБ
6. Обери рядок, у якому подано синоніми.
А)алфавіт, абетка, азбука
Б) словник, бібліотека, фонотека
В) книга, книжковий, книгарня
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
Нузет Умеров (переклад Ольги Тимохіної) «Диктант»
Прочитай тексти у підручнику на с. 24 -25.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. Хто автор твору «Диктант»?
А) Нузет Умеров
Б) Ольга Тимохіна
В) Всеволод Нестайко
2. З якої мови прийшли до нас слова
МАЙДАН, БАЗАР, ГАЗ, КАВА, НЕНЕ, КАВУН, БАШТАН, ТЮТЮН, СІРНИК, КУШАК, ДЖЕРЕЛА, КИЛИМ ?
А) німецької
Б) татарської
В) грецької
3. З’єднай ліву та праву частини, визнач, що означають терміни.
1)вірш. А
2)оповідання. Б
3) казка. В
4)скоромовка Г
5)загадка Д
6)прислів’я Е
1А 2В 3Б 4Д 5Г 6Е 1Б 2А 3Д 4В 5Е 6Г 1А 2Б 3В 4Е 5Г 6Д
4. До якого жанру належить твір «Диктант»?
А) вірш
Б) скоромовка
В) казка
5. Добери рими до слів:
1) ЛІТО А) БАШТАН
2) ЧИТАЄ Б) ДІТИ
3) МАЙДАН В) ЗНАЄ
1Б 2В 3А 1А 2В 3Б 1В 2Б 3А
6. На уроці діти писали диктант. Знайди того, хто всі слова записав правильно.
ВАСИЛЬКО –«деректор, четверг, батьківщина, асвальт»
МАРІЧКА –«космонавт, презедент, дециметр, велосипед»
СЛАВКО –«директор, президент, Батьківщина, комп’ютер»
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
Любов Відута
«Незрозумілі слова»
Прочитай текст у підручнику на с. 25-27.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. З’єднай слова з їх значенням.
1) СТЕРЕОТИП А
2) ХВИЛЕПОДІБНИЙ Б ТЕ, ДО ЧОГО ВСІ ЗВИКЛИ
3) ЗАСОРОМЛЕНО В Схожий на хвилі, хвилястий
1В 2А 3Б 1А 2В 3Б 1Б 2В 3А
2. Текст «Незрозумілі слова» - це…
А) казка
Б) оповідання
В) вірш
3. Хто головні персонажі твору?
А) Улянка і Тарасик
Б) тато, Улянка і Тарасик
В) стереотип, тато, телефон
4. За що Улянка соромила братика?
А) за те, що не знає значення слів
Б) за те, що хотів познайомитися з дівчинкою, висипавши їй пісок на голову (так би мовити, нестандартно)
В) за те, що збудував будинок у вигляді крокодила
5. Кому з персонажів належать слова:
« Он воно що! Стереотипи!…….Їх треба ламати так, щоб не нашкодити, щоб про тебе і про те, що ти зробив, залишилося хороше враження.»
А) Тарасику
Б) татові
В) Улянці
6. Що можна знайти у таких словниках?
1) 2) 3) 4)
А) правопис слів
Б) значення слів (тлумачення, пояснення)
В) переклад слів з російської на українську мову
Г) значення сполучень слів, що сприймаються як одне ціле (фразеологізмів)
1А 2В 3Б 4Г 1Б2А 3В 4Г 1А 2Б 3В 4Г
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
Віктор Дацкевич
«Як з’явилася друкована книга »
Прочитай текст у підручнику на с. 29-31.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. Обери послідовність появи цих речей (користуючись прочитаним текстом)
А) Б) В) Г) Д)
АГДВБ ВГДАБ АБВГД
2. Встанови послідовність подій у тесті:
А) _У стародавньому Єгипті виготовляли книги з папірусу – річкового очерету…
Б) _ З глибокої давнини до нас дійшли «книги», які люди писали паличками на глиняних дощечках.
В) _ Минуло багато років, перш ніж у стародавньому місті Пергамі навчилися робити з шкіри тварин ….пергамент.
Г) _ Перша друкована книга зявилася у німецькому місті Майні.
АБВГ БАВГ ГБВА
3. Знайди правдиве твердження:
А) «Перша книга зявилася у Китаї»
Б) «Винахідником першого друкарського верстата був Йоганес Гутенберг.»
В) «Папір виготовляють з папіруса.»
4. Зєднай слова з їх значенням.
1) БІБЛІОТЕКА А
2) СЛОВНИК Б
3) ДОВІДНИК В
4) ЕНЦИКЛОПЕДІЯ Г
5) ПІДРУЧНИК Д
1А 2Г 3В 4Б 5Д 1Б 2А 3Г 4Д 5В 1Д 2А 3Г 4Б 5В
5. Що означає вислів
«НЕ ЛІЗЕ ЗА СЛОВОМ У КИШЕНЮ»
А) уміє гарно читати
Б) швидко знаходить потрібні слова
В) не носить книжки у кишенях
6. Що можна прочитати у цих книжках? (про що розказують обкладинки та назви книжок)
1) А
2) Б
3) В
4) Г
1Б 2А 3Г 4В 1Б 2Г 3А 4В 1А 2Б 3В 4Г
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
Олександр Єфімов
«Друкар книг, перед тим не бачених »
Василь Сухомлинський
«Спляча книга»
Прочитай тексти у підручнику на с. 33-35.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. Кого автор твору називає «друкарем книг, перед тим не бачених»?
А) Івана Федорова
Б) Петра Мстиславця
В) Йогансена Гутенберга
2. Де стоїть пам’ятник Івану Федорову?
А) У Києві
Б) у Майні
В) у Львові
3. В чому геніальність верстата Федорова?
А) можна було набирати літерами будь який текст, а не лише робити копії
Б) можна було друкувати малюнки-ілюстрації
В) Можна було перевозити його з одного міста в інші міста
4. Про що розповідалося у «сплячій книгі» з однойменного твору В. Сухомлинського?
А) про звірів
Б) про війну
В) про могутнього богатиря
5. Чому автор назвав книгу «сплячою»?
А) бо її читали на ніч
Б) бо її ніхто не читав
В) бо коли її читаєш – засинаєш
6. Серед наступних висловів вибери прислів’я :
А) Людина без книги, як криниця без води.
Б) У мішку мишки шукали книжки.
В) Бачити – не бачить,
Чути – не чує.
Мовчки говорить,
Добре мудрує.
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!
Дмитро Павличко «Соняшник»
Лідія Повх «У бібліотеці»
Прочитай тексти у підручнику на с. 36-39.
З цеглинок Лего склади пірамідку, обравши варіант відповідного кольору, та перевір «Чи уважний ти читач"
1. 2 3
А) Всеукраїнський мовознавчий конкурс
Б) квітка
В) дитячий пізнавальний журнал
1А 2Б 3В 1В 2А 3Б 1Б 2А 3В
2. Обери правдиве твердження:
А) Твір «Соняшник» - це вірш.
Б) Твір «Соняшник» - це казка.
В) Твір «Соняшник» - це оповідання.
3. Хто допоміг дівчинці читати?
А) сонце
Б) соняшник
В) мама
4.Добери підписи до малюнків.
1. А) брошура
2. Б) журнал
3. В) газета
4 Г) електронна книга
5. Д) книга
1Б 2А 3Д 4Г 5В 1А 2Б 3Г 4В 5Д
5. Ким працює Марія Петрівна у тексті «У бібліотеці»?
А) вчителем
Б) бібліотекарем
В) директором
6. У якому рядку перелічено всі видання, які шукали діти у бібліотеці?
А) казка про Летючий корабель, збірник задач, книга про Т,Г. Шевченка, журнал, енциклопедія
Б) казка про Червону Шапочку, збірник вправ, вірші Л.Українки
В) казка про Летючий корабель, шкільна газета, книга про Т,Г. Шевченка, журнал, енциклопедія
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
|
|
|
|
|
|
МОЛОДЕЦЬ!