Тестування: ЄКР(9 клас)

Про матеріал
Завдання І гімназійного етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови та літератури(9 клас)
Перегляд файлу

Завдання

з української мови та літератури     (ЄКР)

9 клас

                                         Українська мова  та література

1.  Однорідними додатками ускладнено речення. А) Дощ і чорнобривці пахнуть осінню.

Б) Ховає час печаль і сум за грати.

В) І сну нема, і спокою немає.

Г) Обов’язковість, уважність – риси успішних людей.

2.  З’ясуйте  вид односкладних речень.

    Односкладне                                                                                             Приклад        речення                                                                                                  

1                     означено-особове                                                                                А Свого щастя і колесом не об’їдеш.

2                     неозначено-особове                                                                           Б Нині холодно навіть удень. 3 узагальнено-особове                                                                          В Стою, мов скеля, непорушний 4 безособове                                                                                             Г До Харкова в’їжджали вночі.

3. Установіть відповідність

     Вид простого речення                                                                                                                         Приклад                   

1  односкладне                                                                                        А Відлітають журавлі.                                                

2  непоширене                                                                                         Б І вірші, і щастя – усе суєта,                                                                                                                         окрім золотистої кави.

3  ускладнене                                                                                          В Ночвами моря неперепливеш. 4 неповне                                                                                                Г На сході троянди світання                                                                                                                       в хитанні гілок золотих.

4.      Із поданих речень виберіть називне. А) Кругом широколистії тополі.

Б) Засніжений ліс.

В) Ані усмішки на смаглявому личку.

Г) Для нас у ріднім краї навіть дим солодкий та коханий.

5.      У якому реченні є неоднорідні означення? А) По небу пливуть важкі грозові хмари.

Б) Люблю пахучі та п’янкі слова.

В) Над морем піднімались стрімкі, скелясті гори.

Г) Над полями ідуть теплі, благодатні дощі.

 

6.      Які розділові знаки пропущено в реченні?      Червона запаска, червоні чоботи, червоний      пояс усе блищало й сяяло проти       вранішнього сонця, як щире золото.

А) кому

Б) двокрапку

В)тире

Г) крапку з комою

7.      Оберіть речення, у якому правильно оформлено цитату.

А) У статті про О Кобилянську сказано «Класичним зразком алегоричної  мініатюри є поезія у прозі «Рожі».

Б) «Борітеся- поборете!» – цими словами Т. Шевченко став на захист поневолених.

В) В. Сухомлинський вважав, що: «вміння читати – означає бути чутливим до змісту й краси слова, до його найтонших відтінків».

Г) Б. Буряк пише, що: «В художній структурі сценаріїв і фільмів О. Довженка завжди присутній сам автор.

8.      Укажіть схему прямої мови до поданого речення

     (розділові знаки пропущені).

   У нас була, як роза цвіла, а тепер така стала, як квітка зов’яла сказала Балашиха словами пісні, роздивляючись дочку І голос твій став такий тихий та смутний. А) «П,  - а. – П».

Б) «П, - а: - П».

В) «П», - а.

Г) А: «П».

9.      Віршова цитата, записана у вигляді строфи.

 А) береться в лапки

Б) пишеться в дужках

 

В) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире

Г) не береться в лапки

10.  Якого члена речення немає в поданому реченні?        Поспіх сам собі створює перешкоди.  

А) підмета

Б) присудка

В) додатка

Г) обставини

11.  Укажіть  різновид односкладного речення.        Одної неділі справляли весілля Настине з Петром,         другої вінчали Гната.

А) називне

Б) означено-особове

В) неозначено-особове

Г) безособове

12.  Установіть відповідність.

       Відокремлений член речення                                         Приклад

1  означення                                                                 А З доріг, сховавши втому, я в отчий                                                                                            край вернусь назад.

2  прикладка                                                                Б Небо розгорнуло свій намет – 

 (різновид означення)                                                  синій, широкий, глибокий.  

3  обставина                                                                В По всім світі пронесу нашу гордість                                                                                           і красу – рідну мову.

4  додаток                                                                    Г Там, замість житечка, в теплеє літечко терен зацвів.

 

                                               

13.Установіть відповідність. 

         Уривок із твору                                      Назва художнього твору

1  Хто в любові не знається,                                       А «Ой під вишнею, під черешнею»     Той горя не знає.                                                     Б «Місяць на небі, зіроньки сяють»

2  Битиме мати, знатиму, за що:                             В «Цвіте терен, цвіте терен»                                                               

   За тебе, серденько, не за ледащо!                      Г «Ой на горі вогонь горить»

3  Куплю тобі хатку, іще сіножатку,                          Д «Сонце низенько»

   І ставок, і млинок,

                і вишневенький садок!

14.  Метаморфоза, трагічний конфлікт, фантастичні елементи, романтичний колорит -                                       

ознаки                                                                                                                                                                              

А думи

Б  байки     

В балади

Г родинно-побутові пісні       

15.  Нерозділене кохання дівчини до хлопця, який поїхав «іншої шукати», -   провідний мотив твору

А «Ой під вишнею, під черешнею»

Б «Місяць на небі, зіроньки сяють»

В «Цвіте терен, цвіте терен»

Г «Сонце низенько»

16.Не є ознакою народної пісні

А рефрен

Б задушевність

В художній паралелізм

Г індивідуальний стиль

17.   Визначте, хто з нижчезазначених осіб здійснив переклад Біблії:

А Леся Українка

Б П. Куліш

В І. Франко

Г В. Винниченко

18.   Події у творі «Про Вавилонську вежу» відбувалися:

А перед Всесвітнім потопом

Б наприкінці минулого століття

В коли всі люди говорили однією мовою

Г незабаром після створення світ

19.   Події в легенді  «Про Мойсея»  відбуваються в:

А Єгипті

Б Греції

В Азії

Г Ізраїлі

20.   Що наказав зробити Бог Мойсею?

А Допомогти йому вибудувати вежу для свого народу

Б Засіяти поле добірним зерном 

В Звернувся про допомогу Мойсея

Г З’явився до царя з проханням відпустити євреїв  

21.   З якою метою молодший син прагнув вирушити у подорож      

    («Притча про блудного сина»)?

Щоб:

А віднайти красуню-молодицю і одружитися з нею

Б здобути квітку щастя

В багато чому навчитися

Г побачити світ

22.   Перші тексти Біблії записувалися на:

А папірусі

Б пергаменті

В корі дерева

Г шкірі мамонта

23.   Книги Нового Завіту після Ісуса Христа були написані мовою, яка вважалася   найрозповсюдженою й найуживанішою того часу:

А давньоєврейською

Б арамейською

В грецькою

Г німецькою

24.   З викладу яких фактів починається Новий Завіт?

А Розповіді про трагічну історію життя і діяльність Ісуса Христа

Б Зображення образу Месії

В Опису чудес, створених Ісусом

Г Докладної історії про Ісуса – Сина Людського

25.   Найдавніша рукописна книга - це...

 А) Ізборнік Святослава   Б) Літопис «Повість минулих літ»

 В) Остромирове Євангеліє  

 Г) Острозька Біблія

  

26.   Ідея «Слова про похід Ігорів

» 

А) засудити легковажність князя Ігоря

Б) довести силу князів

В) прославити минуле нашої землі

Г) закликати князів до єднання

   

 

   

 

 

                                                                 

 

pdf
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
8 жовтня
Переглядів
164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку