Тренінг"«Шлях до успіху»

Про матеріал
Дана методична розробка тренінгу має на меті активізувати творчий потенціал вчителів початкових класів; - стимулювати бажання педагогів впроваджувати нові методи і прийоми у роботу; - удосконалити знання, уміння і навички педагогів в організації різних видів педагогічної діяльності; - переконати педагогів у необхідності змін в освітньому процесі для гармонійного розвитку дітей. - удосконалити професійно-педагогічну компетентність педагогічних працівників засобами опанування методики кубики історій «Rory’s Story Cubes» для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів, розвитку їхньої творчо-пізнавальної діяльності
Перегляд файлу

           

 

 

 

 

 

                                       ТРЕНІНГ

                    «Шлях до успіху»

 

 

 

 

 

 

 

                                                                          Розробила :

Методист КЗ СБШ

                                                                             Костюк О.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

  -    активізувати творчий потенціал вчителів початкових класів;

 -    стимулювати бажання педагогів впроваджувати нові методи і прийоми у роботу;

-    удосконалити знання, уміння і навички педагогів в організації різних видів педагогічної діяльності;

 -     переконати педагогів у необхідності змін в освітньому процесі для гармонійного розвитку дітей.

- удосконалити  професійно-педагогічну компетентність педагогічних працівників засобами опанування методики кубики історій «Rory’s Story Cubes» для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє цілісному індивідуально-особистісному становленню учнів, розвитку їхньої творчо-пізнавальної діяльності.

                                         Хід заняття

1.Вступ

Тренер: У сучасних умовах змін неминучим стає переосмислення цілей і завдань освіти. Все частіше дослідники зауважують на необхідності підготовки особистості до змінності сучасного життя, наполягають на розвитку її творчих і соціальних якостей, до розвитку ключових, життєвих умінь.

        Наша держава постійно перебуває у стані реформ, і от одна із них торкнулася освіти . ЇЇ мета-створити школу, у якій дітям буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, а й вміння застосовувати їх у житті .Умовно таку школу назвали НУШ. Педагоги, навіть досконало вивчивши теорію, хвилюються щодо вдалого її втілення у повсякденну практику. Чи відповідають вони образу особистості вчителя, яку вимагає НУШ? Про це пропоную сьогодні з вами поговорити.

1.Привітання

Вправа «Чарівний кошик»

Мета: створення сприятливого емоційного клімату в групі.

Тренер: Колеги! Пропоную Вам дістати по одному папірцю з чарівної шкатулки який підкаже , що на вас чекає сьогодні, або, що вам потрібно зробити в найближчий час. Ці побажання чарівно впливають на настрій та підбадьорують, надають упевненості.

  • Тобі сьогодні пощастить
  • Життя готує тобі приємний сюрприз
  • Сьогодні фортуна з тобою
  • Ти народилася бути щасливою
  • Сьогодні очікуй прибуток
  • Люби себе такою , якою ти є,- неповторною вищі сили тебе оберігають
  • У тебе є все ,щоб бути щасливою
  • Усі твої мрії реалізуються, повір!
  • Сьогодні твій  щасливий день
  • Сьогодні з тобою спокій і радість
  • Усе , що тобі потрібно- легко до тебе прийде

2.  Пропоную сьогоднішню зустріч провести за такими правилами:

  • Відкинути всі неприємності, які існують в реальному житті.
  • Відчути стук свого серця, поривання душі.
  • Настроїтись на творчу атмосферу, співпрацю і  трішечки романтизму.
  • Все сказане Вами сьогодні повинно бути щирим.
  • Отримати максимум задоволення від спілкування з колегами  + пізнання крапельки нового

 3.Вправа «Знайомство»

Шановні вчителі, прошу презентувати себе, продовживши речення

«Я з України, мене звати……

«Я себе асоціюю із таким символом України…

Підсумок:   В результаті вправи ми дізнались більше один про одного Обговорення : З якою метою і коли ви би використали цю вправу ?

4. Формування груп (5 хв.)

 Тренер: Зараз, я запрошую учасників тренінгу:

  1. обрати колір свого жетону (їх 3)
  2. сформувати групи у відповідності до обраного кольору:

на кольорових жетонах, які ви обрали, напишіть своє ім’я та прикріпіть на груди.

Дякую, запрошую емоційно налаштуватись на роботу

5 . Вправа «Очікування» (5 хв.)

Мета: визначити очікування та сподівання вчителів від сьогоднішньої роботи.

Тренер: Пропоную вам написати свої очікування від сьогоднішньої роботи на символічних «зернятах», якими «засіємо педагогічне поле». Бо за словами В.О. Сухомлинського «...щоб отримати результат у педагогічній роботі, необхідно мати зерна знань, зерна професійної майстерності». По закінченню нашої роботи ми перевіримо чи справдились наші очікування, чи «проросли посіяні зерна», чи мала наша сьогоднішня робота позитивний результат.

Напишіть свої бажання на час нашої роботи, озвучте їх та прикріпіть  зерна-стікери з написами на імпровізованому полі.

Можливі варіанти очікувань (Наприклад: отримати нову й корисну інформацію з проблеми; обмінятися досвідом роботи; перебувати в дружній атмосфері.)

Тренер: Найголовніша риса у педагогічного працівника, як і сто років тому, — це любов до дітей. Вони навчаються в того, кого люблять. Друга, і не менш важлива риса — здатність відійти від авторитарного формату і бути на рівні з дітьми. Це вирізняє класного вчителя. Якщо сприймати дітей на одному рівні із собою, то можна навчитися від них не менше, ніж вони навчаться від вас.

"Вчитель вчиться все життя" - це відома істина. Але вже через кілька років роботи педагоги діляться на тих, хто спокійно рухається по накатаній доріжці, використовуючи старі прийоми, плани, фрази, і тих, які, незважаючи на циклічність, повторюваність і одноманітність постійно шукають, вносять щось нове. Це насправді і є важливим показником справжнього професіоналізму.
Вчитель має постійно оновлюватися. На якому б етапі життєвого досвіду і професійного шляху не перебував учитель, він ніколи не може вважати свою освіту завершеною, а професійну компетенцію – цілком сформованою. У зв'язку з цим особливої актуальності набуває проблема зростання професійної компетентності кожного педагога, розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу в цілому. Проблема розвитку творчого педагога є надзвичайно актуальною. Тільки від умілого творчого використання, отриманих знань і неперервної самоосвіти залежатиме успіх і результативність роботи педагога в закладі освіти.

6.Вправа «Компетентності». Робота в групах

Завдання: обрати правильні визначення:

1 група

Компетентнісний підхід………………  

Ключові компетентності ……………

2 група

Освітнє розвивальне середовище…………   

Технологія навчання…………………….

3 група

Мета початкової освіти …………………..                

Компетентності вчителя………………..

 

7.Робота в групах. Програма особиснісного зростання педагога.

Мета: актуалізувати потребу позитивних змін особистості педагога.

 (Учасники об’єднуються у 3 групи за кольором конусної фігури)

       Кожна група отримує завдання скласти невелику програму особиснісного   зростання за однією з трьох умов сфер життєдіяльності  педагога: духовного, фізичного, емоційного.

Завдання:

    Тренер пропонує обрати картки навмання, перевернувши їх зворотнім боком. Учасники груп залучаються до обговорення, висловлюючи свої думки із зазначеної проблеми

Розвиток емоційної сфери

1.Які негативні емоції відчуває педагог майже щодня і як їх подолати?

2.Що означає для педагога бути «молодим душею»?

3.Які емоції вчителя сприяють гармонійному сприйняттю світу? Як учитель може допомогти собі частіше відчувати ці емоції?

Розвиток духовної сфери

1.Внутрішні та зовнішні причини появи у педагогів станів апатії, тривожності, агресії.

2.Як духовність може допомогти вчителю в роботі, у ставленні до робочих ситуацій?

3.Що бажано робити вчителю, щоб духовно розвиватись?

Розвиток фізичної сфери

(здоров’я, фізична культура, нервова система)

1.Що з фізичної сфери зазнає найбільшого впливу, навантаження під час педагогічної діяльності? Чому?

2.Чим бажано займатися вчителю для покращення здоров’я?

3.Чим корисний розвиток фізичної сфери для професійної та особистнісної реалізації вчителя?

Методист   Дякую за Ваші відверті відповіді і думки.

Методист: Дорогі колеги. Я думаю , що усі ви погодитесь з тим ,що  ваша посада вимагає від вас бути в постійному творчому тонусі, аби завжди бути прикладом. Ідучи на зустріч до своїх діточок ви завжди повинні виправдовувати їхні сподівання. І в цьому вам допоможе ваша креативність, адже саме креативність є необхідним принципом роботи вчителя початкових. Бути креативним означає створювати особливе, робити що-небудь по-новому, або оригінально. Про креативність у роботі можна говорити дуже багато на цю тему в мене є окремий тренінг. Ми ж з вами зараз виконаємо одну із вправ на креативність , яка називається «Одного разу……»  ,скориставшись методикою сторітелінгу,(означає розповідати, вигадувати якусь історію) використавши інноваційну ігрову методику- кубики РОРІ.(засіб формування звязного мислення).

 Діти молодших класів дуже цікаві та комунікабельні. Їм все потрібно знати, тому вони про все запитують старших: батьків, наставників, дорослих. Але самим діткам інколи важко розповісти якусь історію, або чітко сформулювати відповідь. Оскільки в цьому віці дітям, щоб чітко уявити щось, треба його побачити, почути. Тоді вони легко відповідають на всі запитання та охоче розказують цікаві історії. Тому, найголовніше для дітей – це наочність. Їм треба взяти в руки, відчути на дотик, побачити на власні очі, та не просто картинку в Інтернеті, а роздруковану фотографію чи малюнок в книжці.

   І якраз найкращим та найефективнішим засобом при цьому є використання рорі кубиків.

 Переваги рорі кубиків

  • Діти візуально можуть побачити та відчути, з чим вони працюють.
  • Від дитини не вимагається точного переказу казки чи оповідання, вона – сам автор. І як дитина розкаже – це завжди буде правильно.
  • Діти вчаться говорити не словами чи словосполученнями, а цілими реченнями. Тому ця методика допомагає формувати зв’язне мовлення.
  • Окрім розповідей, з кубиками можна ще й гратися – будувати вежі, будинки, що так люблять діти.
  • Кубики рорі вчать дітей не просто слухати і переказувати, а ще й мислити, фантазувати, мріяти. Від розповіді дитини можна побачити, яка в неї уява, наскільки багатий словниковий запас та як швидко вона може реагувати на поставлену задачу.
  • Кубики згуртовують дітей та вчать працювати в групах.

А сьогодні я вас запрошую розказати свої історії.

8.Вправа «Одного разу….»

Мета: удосконалити професійно-педагогічну компетентність педагогічних працівників засобами опанування методики кубиків історій РОРІ для створення освітньо-розвивального середовища, що сприяє розвитку творчо-пізнавальної діяльності особистості.

9. Рефлексія.(зворотний зв’язок)

Мета: очікування плюс побажання.

Хід вправи: сподіваюсь, що наш тренінг був для вас корисним та

цікавим. Я пропоную вам висловити про це свою думку,

звернувшись до своїх очікувань. Повернімось до нашого імпровізованого поля. Знайдіть свою зернину і дайте відповідь на запитання

Чи справдились ваші очікування? 

Дякую за ваші відверті відповіді.

То ж нехай креативність ,оригінальність , досконалість , творчість, ваша педагогічна майстерність і бажання вдосконалюватись завжди крокують разом із вами .Помічайте в собі і в своїх дітях найкраще, даруйте людям радість і це зробить вас щасливими. Миру, здоров’я і скорішої перемоги нам!

 

 

 

 

        

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
28 березня 2023
Переглядів
669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку