Тренінгове заняття «Наша група. Живемо і працюємо разом»

Про матеріал
Тренінгова вправа направлена на поліпшення психологічного клімату в групі, налагодженню доброзичливих стосунків; виховання почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповаги.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття «Наша група. Живемо і працюємо разом»

Мета: сприяти поліпшенню психологічного клімату в групі, налагодженню доброзичливих стосунків; розвиток в учнів культури спілкування; виховання почуття колективізму, дружби, товаришування, взаєморозуміння і взаємоповаги

 

Хід заняття

 

І. Організаційна частина. 

Мотивація діяльності школярів.

   ВИХОВАТЕЛЬ. Добрий день, діти! Сьогоднішня зустріч— незвичайна. На цьому занятті наша група стане нехай скромною, але напрочуд дружньою і затишною. Ви зі звичайнісіньких школярів перетворитеся на  добрих і вірних друзів. Завітали ми сюди, щоб стати трішки ближчими, ріднішими, зрозуміти себе й інших, побачити себе очима своїх товаришів, допомогти один одному в певній ситуації.

Гра « Збери розсипані слова»  ( Тема виховної години )

- Із розсипаних  складів потрібно зібрати слова, а із слів  скласти  речення.  Складемо  речення – дізнаємося  тему нашого заходу. («Наша група. Живемо і працюємо разом».

Web Push SendPulseВихователь:  А ще тому, що до нас у клас завітало сонечко. Подивіться, яке воно добре, усміхнене. У нього, мабуть, сьогодні хороший настрій! А який настрій у вас? У вас на партах є теж сонечка – смайлики. Будь ласка, оберіть і покажіть той, який відповідає вашому настрою. Я бачу, що не у всіх усміхнені сонечка – смайлики. Мабуть, хвилюєтеся. Сподіваюсь, що в процесі спілкування ваш настрій стане кращим.

Вправа  «Павутинка»  Мета: познайомитися з учасниками тренінгу; дізнатися про улюблені заняття своїх однокласників; згуртувати колектив.

Вихователь. У мене є чарівний клубочок, ми будемо його передавати один одному по колу, кожен із вас, отримавши клубочок, називатиме своє ім’я та розповість (1 речення) чим любить займатися зі своїми друзями. (ниточку потрібно обмотати навколо свого пальчика)

  • Ось ми познайомилися, дізналися про улюблені заняття своїх товаришів і сплели ось таку павутинку. Це павутинка нашого колективу, вона міцна, красива й така ж неповторна, як і наш колектив.

ІІ. Основна частина

Що означає слово колектив? (за потребою звертаємось до «довідкового бюро»)

Довідка. Колектив – група людей об’єднаних спільною діяльністю, інтересами.

Які стосунки  панують у дружному колективі? А в нашому колективі?

 Чи вмієте ви  налагоджувати товариські  стосунки?

Вправа «Асоціація «Колектив»»

Вправа «Криголам»

  • Учні тримають у руках серветки, вихователь дає інструкції:
  • 1.      Згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут.
  • 2.      Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть верхній лівий кут.
  • 3.      Знову згорніть серветку вдвоє і відірвіть нижній правий кут і т. д.
  • 4.      Розгорніть серветку.
  • Чому серветки різні?
  • Отже, кожен з нас має своє світосприйняття, кожен із вас неповторний

Творче завдання «Валіза чемності»

Учні об’єднуються в групи за кольором браслетів, які одягли перед заняттям .

 Вихотель приносить валізу. Учні починають збирати до неї необхідні „речі” - доб­рі почуття і риси характеру, які слід плекати у собі. Шко­лярі називають усе, що, на думку групи, допомагає людині у спілкуванні з оточуючими, а учитель прикріплює  відповіді на  бічній стороні валізи.

Список орієнтовних відповідей:

Доброзичливість;                  тактовність;                        (жадібність

доброта;                                 справедливість;                        злість

миролюбність;                       життєрадісність;                       грубість

почуття гумору;                    врівноваженість;                    крик

чесність;                                чуйність;                                неповага

порядність;                            співчуття;                             насмішки

повага;                                   щирість.                                   приниження )

Фіз. хвилинка «Оплески» Попрошу встати тих, хто вміє:

Грати в футбол;

Гарно малювати;

Співати;

Свистіти;

• кататися на роликах;

• вишивати;

• складати вірші;

• грати в футбол;

• танцювати;

• плавати і т. д.

(Інші учні аплодують.)

Створення правил, які б згуртували колектив (робота в групах)

Звичайно, добре жити в такому колективі, в якому цінують дружбу, щирість, великодушність, взаємодопомогу. Ми не перші, хто хоче стати справжніми друзями, справжнім колективом.  Для цього треба  створити певні правила, які б згуртували колектив.

Учні об’єднуються в групи. Кожна група отримує «розсипане  речення». З поданих  слів треба скласти речення – правило, яке допоможе згуртувати колектив.

Ні до кого   не   чіпляйся, грай  чесно,  не  дражнись.

Вмієш добре щось робити, то навчи іншого.

Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

Поважай  тих, з ким дружиш.

Що вимагаєш від друга, насамперед вимагай від себе.

Дружба – це правда, доброта і чесність кожного.

ІІІ. Заключна частина

Вправа «Передай далі». Пропоную продовжити речення «Колектив починається з мене, бо я…»

- Кожен з вас –  унікальний та неповторний. Але ви на світі не одні. Вас оточують люди, з якими ви спілкуєтеся, відпочиваєте, навчаєтеся. І вам потрібно вчитися жити в колективі, зокрема в груповому колективі. Тому ми повинні дбайливо, з любов’ю та повагою ставитися до себе й оточення, приймати себе й інших такими, як є, тобто ставитись до себе й інших толерантно.

ІІІ. Заключна частина.

Прийом «Незакінчені речення».

  • Сьогодні на занятті я зрозумів(ла)
  • Я дізнався(лась), що …
  • Щоб були дружні  відносини в нашому класі, потрібно…

Вихователь. Дорогі ДІТИ! Поряд з вами живуть ваші ровесники. І допомогти один одному в будь-якій ситуації можемо тільки ми, адже живемо, навчаємось, працюємо, відпочиваємо разом, в одному колективі. Сьогодні ви переконалися що, щоб бути колективом, треба досягти взаєморозуміння в стосунках. А це  можливо, лише дотримуючись певних норм у спілкуванні. Про це варто пам’ятати щодня. Тому щоранку, вирушаючи в школу, не забувайте взяти із собою «валізу чемності».

docx
Додав(-ла)
Антонь Марина
Додано
26 листопада 2020
Переглядів
334
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку