Тема уроку: «Епідемія ВІЛ-інфекції/СНІДу: загроза людині»
Мета: інформувати учнів про ВІЛ-інфекцію/СНІД та особисту профілактику; розвивати культуру здорового способу життя; виховувати відповідальність за збереження власного здоров’я. .
Цільова група: учні 9-х класів.
Тривалість: 45 хвилин.
План тренінгу
№ з/п |
Зміст роботи |
Ресурсне забезпечення |
Орієнтовна тривалість |
І. |
Вступна частина 1. Привітання/знайомство 2. Вправа «Правила» 3. Визначення очікувань «Вправа «Морське дно»»
|
Плакат «Морське дно» та паперові перлинки, фліпчарт, маркер |
8 хвилин |
ІІ. |
Основна частина
|
Проектор, екран або смарт-дошка, презентація, відеоролик «Життя на повну силу», канцелярські скріпки |
17 хв |
ІІІ. |
Практична частина 1. Вправа «Міфи про ВІЛ-інфекцію» (робота з QR-кодами) 2. Руханка 3. Вправа «Особиста профілактика ВІЛ» |
Роздруковані QR-коди із зашифрованими міфами, дана програма на телефонах у дітей, підключення до мережі інтернет, Альбом для фліпчарту, маркери; музика для руханки
|
17 хв
|
ІV |
Заключна частина Зворотній зв'язок Вправа «Продовж речення» Домашнє завдання |
|
3 хв |
І. Вступна частина
Доброго дня, шановні учасники, мене звати Марина. Протягом наступних 45 хвилин ми з вами дізнаємось, наскільки актуальною є проблема епідемії ВІЛ/СНІДу, хто наразі основна група ризику та як себе захистити від цієї інфекції.
Для того, щоб ми всі налаштувались на робочий лад, я прошу вас по колу привітатись з групою, назвати своє ім’я (якщо учасники не знайомі) та продовжити фразу: «Мало хто знає про мене, що…».
Для того, щоб наша робота пройшла злагоджено, давайте поміркуємо та запропонуємо правила, яких ми будемо дотримуватися на занятті. Правила записуємо на фліпчарті, наприклад: поважати думку іншого, не перебивати, чітко висловлювати свою думку та інше.
Давайте визначимо, що кожен із вас очікує від цього заняття. Виконаємо «Вправу «Морське дно»». Як перлини лежать на дні океану в мушлях, так і деякі питання можуть бути приховані від нас. Зараз кожен із вас отримає стікер, на якому ви напишете про свої очікування від заняття. Це ті перлинки, які ми сподіваємось дістати з цього морського дна протягом зустрічі (Додаток 1).
ІІ. Основна частина
1. Епідемія ВІЛ-інфекції у світі та на Україні. (Розповідь супроводжується презентацією). (Слайд 1)
1979 рік – у США лікарі реєструють незвичайні імунні розлади у ряду пацієнтів.
1982 рік – Американські федеральні центри з контролю захворювань вносять до реєстру нове захворювання: синдром набутого імунодефіциту (СНІД).
1983 рік – у Франції та США дві дослідницькі групи практично одночасно виділяють вірус, який було названо «вірус імунодефіциту людини».
1985 рік – встановлено, що вірус передається через кров, грудне молоко та статеві рідини; у США затверджено перший тест для виявлення антитіл до ВІЛ.
1987 рік – на території України офіційно зареєстрували перший випадок СНІДу в громадянина країни.
(Слайд 5)
(Слайд 6)
На кінець пршого півріччя 2017 року зареєстрували 8871 нових випадків інфікування ВІЛ. (Слайд 7)
2. Віл-інфекція. Перегляд відеоролику «Життя на повну силу» та обговорення його. Звернути увагу на такі питання: «В чому полягає різниця між ВІЛ та СНІД», «Розвиток ВІЛ-інфекції», «Шляхи передачі ВІЛ».
Вправа для відпочинку «Скріпка». Візьміть будь-ласка скріпку для паперу, розігніть її. Тепер складіть у початкову форму. Вийшло? А тепер уявімо, що скріпка – це ваше здоров’я. Ми робимо з ним, що завгодно – ходимо хворі на заняття, одягаємось не по погоді, нехтуємо раціональним харчуванням тощо. З одного боку, ми хочемо бути здоровими, але з іншого – деякі шкідливі впливи виправити не можна, як і не можливо повернути цю скріпку в початкову форму. Щоб зберегти здоров потрібні не тільки знання, але і вміння ними користуватись.
ІІІ. Практична частина
Давайте спробуємо закріпити наші знання, обговорити спірні моменти, відрізнити достовірну інформацію від помилкових переконань. Для цього виконаємо вправу «Міфи про ВІЛ-інфекцію» (робота з QR-кодами). Відкрийте додаток для роботи з QR-кодами, та наведіть на код мобільний пристрій, у вас з’явиться твердження про ВІЛ/СНІД, ваша задача сказати це правда, чи міф.
Пропоную трошки відпочити та розім’яти м’язи. Проведемо руханку.
Тепер давайте розподілимось на групи за порами року, ви по черзі називаєте пору року. У нас утворилось 4 команди. Виконаємо вправу «Особиста профілактика ВІЛ». Вам потрібно, використовуючи маркери і альбом для фліпчарту розкрити зміст наступних завдань:
ІV. Заключна частина
Зворотній зв'язок (рефлексія).
На початку заняття ми з вами зобразили наші очікування від уроку н перлинках. Подумайте, які перлинки ми дістали. А які залишились на дні?
Домашнє завдання: інформацію, яку отримали на занятті донести до своїх друзів.
1