Творче заняття з декоративно-прикладного мистецтва
«Янгол»
Вікова категорія: 9-13 років.
Мета заняття: Засвоєння теоретичних знань у ліпленні. Опанування традиційних прийомів ліплення. Розвити у вихованцiв чувство гармонii та краси, уяву, естетичний смак; дружні взаємовідносини між однолітками.
Методи навчання: частково пошукові, пояснювально-іллюстративні, практичні.
Матеріали та обладнання: солоне тісто, або глина, дощечки, стеки, ганчірки, наочний матеріал.
Форма роботи: групова, майстер-клас.
Хід заняття:
Організаційний момент: Перевірка відсутніх, готовность до заняття. Оголошення теми та мети заняття.
Розповідь педагога про Янгола
-В релігії: служитель Бога, виконавець Його волі і Його посланець до людей. Існує версія, що наш світлий Янгол, зазвичай говорять Янгол-Охоронець, знаходиться з нами поруч, сидить на правому плечі. А буває, що у людини немає свого Ангела? Звичайно, ні! Якщо Ви з ним ще незнайомі, то це не означає, що його не існує. Однак ангели не можуть безпосередньо втручатися в життя людей, їм дозволено лише-в'язати нитку Долі. Нитка Долі... Вона ніде не починається, ніколи не закінчується, вона не залежить від нас і не стоїть на місці; вона весь час рухається, а Ангел в'яже її, не припиняючи ні на хвилину. Він вплітає туди нитки наших бажань, він розпускає нитку і тоді ми бачимо сни. Трапляється, ми кличемо його на допомогу, і він обплітає своєю ниткою нас, тим самим, оберігаючи, відганяючи біди. Мудреці в усі віки вчили своїх учнів проживати свої дні так, щоб в будь-який момент можна було поставити крапку з відчуттям, що зробив все цілком. Нічого не відкладати на потім-ні боргів, ні вдалих можливостей. Жити «тут і зараз». Так говорили мудреці.
- А Давайте пригадаємо відомі приказки про янголів, хто пам’ятає? (Приказки: Добрій справі і янголи небесні радіють. Де просто, там янгол і в зісто, а де хитро, там жодного).
А зараз ми з вами перейдемо до нашого творчого завдання і зліпимо власного янгола. Розпочінаємо роботу:
Майстер класс "Янгол"
Нам потрібно: Дощечки, папір, стеки, качалка, ганчірка, солоне тісто, склянка з водою.
1 крок: Відділити шматок тіста , скатати кулю та розплющити її між долонями.
2 крок: Покласти на папір та трішки, легенько раскатати качалкою, щоб збільшити площу кола- де ми будемо робити янгола.
3 крок: Від загальної маси відділити шматочок та скатати дві тоненькі смужки – це будуть ніжки янгола.
4 крок: На площині, яку ми підготували, ділимо коло на 4 частини, в нижній лівій частині - укладаємо ніжки.
5 крок: Робимо тулуб- заразом з одягом. Від загального об'єму тіста відділити шматок та скатати конус, приплющити між долонями. Широкий край конусу легенько розтягнути та укласти поверх ніжок.
6 крок: Робимо ручки та ріжок. Із невеликого шматка тіста скатаємо тоненьку і товстеньку смужки, товстеньку потрібно зробити коротенькою та конусом - це буде ріжок, а тоненьку потрібно зробити длінніше і поділити по середині -це ручки янгола.
7 крок: Вкладаємо руку у верхню частину тулуба під одяг – піднімаючи стеком край, та зверху прикладуємо ще одну руку.
8 крок: Робимо голову. Із невеликого шматка тіста потрібно скатати кульку, укласти її поверх тулуба. Ріжок який ми приготували кладемо в руки та стеком робимо отвір.
9 крок: Відділити шматочок тіста та скатати овал і поділити його посередині - це будуть крильца янгола, легенько розплющити половинки та укласти на спині-одне і поряд друге, стеком зімітувати пір'ячко.
10 крок: Робимо волосся. Із невеликого шматка тіста потрібно скатати тоненьку смужку та поділити на декілька частин і укласти поверх голови, також можна використовувати «часнокодавку» - видавити тісто через неї та укласти поверх голови. Робимо обличчя. Скатати маленьку кульку та прикріплюємо ніс, тоненьким стеком робимо отвіри для очей, носа та рота.
11 крок: Робимо дрібні деталі – потрібно скатати кульку розплющити та укласти поверх руки, вийде -рукавчик, скатати ще шість кульок приплюснути і укласти у формі квітки, а також по уяві можна оформити простір навколо янгола.
12 крок: Робимо товстеньку смужку, укладаємо поверх площини як рамку нашого виробу та прикрашаємо його бантиком. Потім можна профарбувати фарбами. Та оздобити прикрасами.
Заключне слово педагога. Підсумки роботи.