МЕТА: Узагальнити знання про релігійні вірування греків, сформувати уявлення про давньогрецьку міфологію, описувати подвиги міфічних героїв; повторити знання про східний похід Александра Македонського; узагальнити знання про видатного правителя та полководця; продовжити формування умінь роботи з історичною картою, історичними джерелами; сприяти формуванню соціальну та полікультурну компетентність – сприяти вихованню в учнів інтерес та повагу до історичного минулого людства, критичне та шанобливе ставлення до діячів минулого
1. Заповнити пропуски у таблиці:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Бог неба, грому і блискавок, що відає усім світом. Греки вважали, що Зевс дав їм закони і карає всіх порушників. Мати — Рея (дочка Урана і Геї), батько — Крон. Морський цар. Бог вологи, стихійних сил природи, покровитель мореплавства. Дружина — Амфітрида. Аїд Бог світла,зцілювання,покровитель мистецтва,поезії,музики. Бог вогню та ковальства. Афродіта Артеміда Богиня мудрості та війни. Вісник богів,покровитель подорожніх,провідник душ померлих. Деметра Діоніс Богиня закону та правопорядку
3. Тести. Оберіть правильну відповідь.1. Македонське царство розташовувалося:а) на півночі Балканського півострова;б) на півдні Балканського півострова;в) у Малій Азії, неподалік від Мелету.2. Оберіть найбільш важливі причини, чому Греція зазнала поразки в боротьбі з Македонією.а) Не знайшлося людей, які пояснили б грекам небезпеку македонського вторгнення;б) грецькі держави ворогували між собою;в) усередині грецьких держав точилася запекла політична боротьба.
3. Оберіть поняття, якому відповідає опис. Складалася із 16 рядів. Перші шість рядів клали в бою довгі списи на плечі воїнів, що стояли в попередніх рядах. При цьому воїни останніх рядів стояли обличчям до супротивника. Її порівнювали із залізним звіром.а) Фаланга; б) трієра; в) колона.4. Поясніть значення вислову. Філіппіки (походить від імені царя Філіпа) – це ... :а) сильне відчуття;б) пристрасний захист будь-чого;в) гнівна викривальна мова.
5. Оберіть неправильну відповідь.Із закликами об’єднатися та надати відсіч Філіппу Македонському звернувся до греків:а) Перікл; б) Демосфен; в) Ісократ.6. Знайдіть зайве. Сильною армією македонського царя Філіппа робили:а) застосування облогових башт;б) використання метальних знарядь;в) використання фаланги;г) постійні тренування воїнів;д) застосування військових суден нової конструкції.
4. Закресліть зайві слова. На півночі, півдні Греції виникла марсіянська, македонська держава, яку в 359 році до н. е. очолив Фелікс ІІ, Філіпп ІІ. Греки зібрали армію та вирушили проти нової держави. Битва відбулася біля міста Афіни, Херонея та закінчилася перемогою, поразкою греків. У цій битві особливо відзначився Александр, Олег.
5. Заповнити пропуски: Олімпійські ігри проводилися в _________ на честь олімпійських богів , які мешкали на горі_____. Перші олімпійські ігри відбулися в _______році до н. е. Вони проходили ___днів один раз на __ роки. Під час їх проведення на ___місяців припинялися ____ і чвари. В іграх брали участь _____- вільні елліни. Проводилися змагання з ___, метання ___ і диску, зі стрибкив, ____, перегонів на _____. Переможців ігор називали______ , їх нагороджували вінками з ______ . На батьківщині їм влаштовували_____, встановлювали____.
10. Встанови відповідність:1 - полководці Александра Македонського, між якими після його смерті точилася боротьба за владу.2 - військове мистецтво, теоретичне й практичне вміння вести бій.3 - грецький бойовий порядок у вигляді щільно зімкнутих шеренг важкої піхоти. А - Фаланга Б - Тактика В - Діадохи