Урок- квест
Тема: «Ресурсні властивості літосфери. Гірські породи та мінеральні ресурси.»
Не просто слухати, а запам’ятовувати
Не просто дивитися, а бачити
Не просто працювати, а міркувати
На уроці побільше дізнатись,
Здобутими знаннями користуватись
Завдання:
Зупинка «Цікавинка»
Без корисних копалин ми не можемо прожити і дня, то ж спробуйте відповісти:
Зупинка «Народознавча»
Український народ здавна дуже гостинний. Існує звичай, за яким дорогих гостей завжди зустрічали в кожному домі з найбільшим багатством….. (хлібом та сіллю).
Зупинка «Пізнавальна»
Земна кора таїть у собі безліч загадок і таємниць. Природні речовини оточують нас повсюди, то ж нам потрібно якнайбільше про них дізнатись.
За станом: тверді, рідкі, газоподібні . Наведіть приклад
За походженням: осадові, магматичні, метаморфічні (особливості у зв’язку з утворенням: осадові- пухкі, м’які, рідкі чи газоподібні- утворились з осадів, магматичні- міцні, тверді- утворились з магми, метаморфічні-складаються з різних мінералів- утворились при перетворенні порід )
Зупинка «Дослідницька»
Дослідження проводяться в трьох групах. Номер групи учні дізнаються після розв’язання простих математичних дій, які зашифровані в «чорній мітці».
Обирають гірську породу із запропонованої колекції та досліджують її. Результати заносять в табличку та роблять висновок про її походження.
Кожна група дає відповідь на наперед повідомлені запитання:
Зупинка «Історична» (історія використання людиною корисних копалин)
Зупинка «Спортивна» (гра на закріплення та увагу)
Граніт, кам’яне вугілля, пісок, марганцева руда, нафта, сіль, цукор, залізна руда, глина, мідна руда, дрова, природний газ.
Зупинка «Шукачі скарбів»
Кожна корисна копалина має певну умовну позначку. Учні знайомляться з умовними позначеннями, а потім отримують завдання «Знайди пару» : назва корисної копалини і її позначення
Зупинка «Літературна»
Корисні копалини дуже часто згадуються в прислів’ях та приказках. Учні отримали випереджувальне завдання знайти і виписати такі прислів’я та приказки. Зачитують їх та коментують.
Зупинка «Загадкова»
Відгадавши загадки ви можете розгадати кросворд
Тому-то і звуть благородним металом.
В прикрасах я красою сяю,
З мене медалі відливають (Золото)
З різким запахом вона,
Темно- бурий колір має,
Під землею залягає (Нафта)
З неї у печах чавун виплавляють.
Буро-червона, важка і тверда-
Це залізняк, чи залізна (Руда)
Серед них я генерал.
Я ріжу, камені шліфую,
В прикрасах я красу дарую (Алмаз)
Приходить в дім до нас.
Безбарвне паливо, легкий
Наш друг природний (Газ)
-Гра «Буквенний каламбур»
Із даних наборів букв скласти назви корисних копалин.
Зупинка «Підсумкова»
Учні формулюють висновки уроку, використовуючи схему:
Домашнє завдання: Опрацювати параграф підручника, написати якнайбільше мінералів та гірських порід, які використовуєте в домашньому господарстві.