Урок- квест «Ресурсні властивості літосфери. Гірські породи та мінеральні ресурси.»

Про матеріал
Матеріали розробки уроку дають можливість удосконалити знання про гірські породи, мінеральні ресурси та корисні копалини, розвивають вміння їх розпізнавати за різними ознаками. Формують вміння застосовувати набуті знання
Перегляд файлу

Урок- квест

Тема: «Ресурсні властивості літосфери. Гірські породи та мінеральні ресурси.»

 

Не просто слухати, а запам’ятовувати
Не просто дивитися, а бачити
Не просто працювати, а міркувати
На уроці побільше дізнатись,
Здобутими знаннями користуватись

Завдання:

  • Удосконалити знання про гірські породи, мінеральні ресурси та корисні копалини
  • Розвивати вміння їх розпізнавати  за різними ознаками
  • Вміти застосовувати набуті знання

 

Зупинка «Цікавинка»

Без корисних копалин ми не можемо прожити і дня, то ж спробуйте відповісти:

  1. Яку корисну копалину ми вживаємо в їжу щодня? (сіль)
  2. Які корисні копалини присутні на кожному вашому уроці? (крейда, графіт)

 

Зупинка «Народознавча»

Український народ здавна дуже гостинний. Існує звичай, за яким дорогих гостей завжди зустрічали в кожному домі з найбільшим багатством….. (хлібом та сіллю).

 

Зупинка «Пізнавальна»

Земна кора таїть у собі безліч загадок і таємниць. Природні речовини оточують нас повсюди, то ж нам потрібно якнайбільше про них дізнатись.

Мінерали та гірські породи - презентация онлайн

Презентація з георафії 6 класу на тему "Гірські породи та мінерали".

Презентація з георафії 6 класу на тему "Гірські породи та мінерали".

За станом: тверді, рідкі, газоподібні . Наведіть приклад

За походженням:  осадові, магматичні, метаморфічні (особливості у зв’язку з утворенням: осадові- пухкі, м’які, рідкі чи газоподібні- утворились з осадів, магматичні- міцні, тверді- утворились з магми, метаморфічні-складаються з різних мінералів- утворились при перетворенні порід )

 

Зупинка «Дослідницька»

Дослідження проводяться в трьох групах. Номер групи учні дізнаються після розв’язання простих математичних дій, які зашифровані в «чорній мітці».

Обирають гірську породу із запропонованої колекції та досліджують її. Результати заносять в табличку та роблять висновок про її походження.

Кожна група дає відповідь на наперед повідомлені запитання:

  1. До якої групи за походженням належать досліджувані вашою групою зразки гірських порід?
  2. За якими ознаками це можна з’ясувати?

 

  • А що ж таке корисні копалини? (спільне формулювання визначення)

 

Зупинка «Історична» (історія використання людиною корисних копалин)

  • Які є види корисних копалин: паливні,  рудні, нерудні, їх особливості
  • Використання людиною корисних копалин    розпочалось в палеоліті
  • 7 тис. р. д.н.е – нерудні
  • 7- 5 тис. р. д.н.е. – кольорові метали (мідь, золото)
  • ІХ- VІІІ ст. д.н.е. – залізо
  • Антична доба, середні віки – вугілля і нафта
  • Кінець ХХ ст. – щорічно 25 млрд. т корисних копалин

 

Зупинка «Спортивна» (гра на закріплення та увагу)

  • Горючі- плескаємо в долоні
  • Рудні- топаємо ногою
  • Нерудні- піднімаємо руки вгору

Граніт, кам’яне вугілля, пісок, марганцева руда, нафта, сіль, цукор, залізна руда, глина, мідна руда, дрова, природний газ.

 

Зупинка «Шукачі скарбів»

Природознавство :: The bestКожна корисна копалина має певну умовну позначку. Учні знайомляться з умовними позначеннями, а потім отримують завдання «Знайди пару» : назва корисної копалини і її позначення

Природознавство :: The bestПриродознавство :: The bestПриродознавство :: The best 

 

 

 

 

 

Зупинка «Літературна»

Корисні копалини дуже часто згадуються в прислів’ях та приказках. Учні отримали випереджувальне завдання знайти і виписати такі прислів’я та приказки. Зачитують їх та коментують.

 

Зупинка «Загадкова»

Відгадавши загадки ви можете розгадати кросворд

  1. Чорне, блискуче, всіх людей гріє (Вугілля)
  2. Мене добувають важко і мало,

Тому-то і звуть благородним металом.

В прикрасах я красою сяю,

З мене медалі відливають (Золото)

  1. Масляниста рідина,

З різким запахом вона,

Темно- бурий колір має,

Під землею залягає (Нафта)

  1. Не горить, а гасити доводиться (Вапно)
  2. У шахтах, кар’єрах її добувають,

З неї у печах чавун виплавляють.

Буро-червона, важка і тверда-

Це залізняк, чи залізна (Руда)

  1. У воді родилась, а води боїться (Сіль)
  2. Я- найтвердіший мінерал

Серед них я генерал.

Я ріжу, камені шліфую,

В прикрасах я красу дарую (Алмаз)

  1. Бурий, м’який, із рослин складається, легко загоряється (Торф)
  2. По трубах із глибин землі

Приходить в дім до нас.

Безбарвне паливо, легкий

Наш друг природний (Газ)

 

-Гра «Буквенний каламбур»

Із даних наборів букв скласти назви корисних копалин.

БУКВЕННИЙ КАЛАМБУР КАПЯВН…     (Вапняк) ТРОФ…          (Торф) ФАНАТ…       (Нафта) ЛІСЬ…           (Сіль) РІСКА…         (Сірка) УЛЯГІВЛ…    (Вугілля) ТАРІНГ…       (Граніт)

 

Зупинка «Підсумкова»

Учні формулюють висновки уроку, використовуючи схему:

  • Чи був урок пізнавальним? (прикріплюють відповідний смайлик)
  • На уроці ми дізнались …
  • Ми навчились …
  • Найцікавішим було …

 

Домашнє завдання: Опрацювати параграф підручника, написати якнайбільше мінералів та гірських порід, які використовуєте в домашньому господарстві.

docx
Додано
10 травня 2023
Переглядів
487
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку