Урок: Андрій Малишко "Вихопивсь дощик поміж заграв"

Про матеріал
На уроці учні знайомляться із жанром ліричної поезії, закріплюють уявлення про художні засоби поетичного твору, вдосконалюють навички виразного читання. Задля досягнення мети уроку, використані прийоми та види роботи: аутотренінг, артикуляційні вправи, колективна дискусія, робота в парах, різновиди читання. Учні навчаються запам'ятовувати вірш, використовуючи метод ейдетики.
Перегляд файлу

                        Тема уроку: Андрій Малишко «Вихопивсь дощик     дощик                                                   поміж заграв…»                              

                        Мета уроку: Продовжити знайомство учнів з жанром ліричної поезії, закріплювати уявлення про художні засоби поетичного твору. Навчати знаходити рими на матеріалі твору Андрія Малишка «Вихопивсь дощик поміж заграв…», розширити знання учнів про життя і творчість поета.  Вдосконалювати навички правильного,свідомого, виразного читання. Розвивати артикуляцію, пам'ять, образне мислення. Виховувати  пізнавальну активність, любов до природи, поезії.

Обладнання:  портрет Андрія Малишка;

                           зображення квітів для проведення дихальної гімнастики;

                           ілюстрації по темі «Дощик»;

                           картки для словникової роботи;

                           фонограма пісні «Моя стежина»;

                           фонограма шуму дощу.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.

Аутотренінг:

Я – активно працюю,

Я – уважно слухаю,

Я – зосереджуюсь на прочитаному,

Я – правильно відповідаю.

Я – успішний учень (учениця)!

  • Мені дуже хотілося б, щоб по завершенні нашого уроку кожен з вас відчув себе успішним.
  1. Емоційне налаштування.

Всі  відчуття людини працюють краще, коли вона радісна, привітна. Тому давайте посміхнемося один одному: ви – мені, а я – вам. Дякую. А тепер подаруйте посмішку сусідові і почнемо роботу.

  1. Хвилинка читання.

Робота учнів з художньою книгою. Визначення «Друзів книги».

  1. Артикуляційні вправи.
  1. «Пісенька голосних звуків»:

А – о – у – и – і – е.

  • Як рибки; (Беззвучно)
  • Як жабки; ( Ква – кво – кву – кви – кві – кве)
  • Як комарики; (За – зо – зу – зи – зі – зе)
  • Як тигренята; (Ра – ро – ру – ри – рі – ре)
  • Як гусочки; (га – го – гу – ги – гі – ге)
  • Як дітки. (А – о – у – и – і – е )

 

  1. Дихальна вправа «Квітковий аромат»

Учням демонструється зображення квітки. Вони роблять вдих. На видих промовляють назву квітки.

Чорнобривці, конвалія, пролісок, фіалка, тюльпан, айстра.

 

  1. Промовляння вивчених скоромовок.

Вправа «Розкодуй скоромовку»

За схематичними малюнками учні розкодовують та промовляють скоромовки.

Курличі курличуть…

Летів горобчик…

За городом біля броду…

Летіла сова, торохтіла слова…

Хижий вовк і хитрий лис…

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Звернемося до поетичних творів, які ми читали на попередньому уроці. Хто є автором цих творів?
  • Яку відому поетесу виховала Олена Пчілка?
  • Яка тема віршів, прочитаних вами вдома?
  • Прочитайте виразно вірші.
  • Прочитайте рядки, які вам запам’яталися найбільше.
  1. Фізкультхвилинка. Точковий масаж

Фізкультпауза у нас –

Зробим точковий масаж.

 

  1. Повідомлення теми й мети уроку.
  1. Робота над загадкою.

Хтось відкрив на небі душ,

Повно на землі калюж.

І на нас водиця ллється.

Як це явище зоветься?  (Дощ)

 

  1. Колективна дискусія «Добре – погано».
  • Діти, як ви гадаєте, дощ – це добре, чи погано?
  • Яким може бути дощ?
  • Пригадайте з уроків природознавства, яке значення має для всього живого вода.
  • Ви, звичайно, здогадалися, що сьогодні на уроці ми читатимемо про дощ.

Автором твору «Вихопивсь дощ» є  український поет Андрій Малишко.

  1. Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу.
  1. Інформація учнів про поета.

       Андрій Малишко народився 14 листопада1912 року в селі Обухів, що на Київщині. Рід Малишків належав до козацького. Дід Микита прославився чоботярським ремеслом.  

      Сім’я Малишка, у якій народився поет, була великою: батько з матір’ю, бабуся та одинадцять дітей. Землі у сімї було мало, доходи сільського шевця незначні, тому інколи доводилося батькові йти на заробітки  у далекі каховські степи.

       Мати поета була родом з бідної селянської родини. Вона не навчалася у школі, зате природа наділила її гострим розумом, чудовою пам’яттю і добротою.

\

       Андрій навчився рано читати від старших братів Василя і Петра. Коли виповнилося йому 8 років, пішов у перший клас. Книжки носив у торбі, пошитій мамою із грубого полотна.

       Любов до книг передав йому дядько Микита. Віршування його почалося з того, що він переробляв сумні кінці маминих пісень.

 А сьогодні його пісні стали класикою української пісні. Андрій Малишко видав понад 40 книг.

 

  1. Читання учнями статті підручника.
  • З яких пір Андрій Малишко був закоханий в українську пісню?
  • Кому він завдячував цією любов’ю?
  • Скільки віршів поета стали піснями?
  •  
  1. Слухання пісні «Моя стежина».
  2.  
  3. Читання вірша Андрія Малишка учителем. Фонограма «Шум дощу».
  • Які барви переважають у вірші?
  1. Словникова робота.
  • Читання слів на картках-блискавках:

Чоботи, сорочка, мелодії, лісочок, озеро, луки, обрій, гущі, пущі.

  • Читання слів знизу - вгору, згори – вниз.

                                                     Писав

                                             Чухали

                                       Закресав   (зробив іскри)

                                Вихопивсь       (раптово почався)

                          Понапинав          (розтягнув)

               Посміхнулися

      Запрозорились                     (стали прозорими)

  1. Читання вірша учнями.

 

  1. Аналіз змісту прочитаного.
  • Звідки вихопивсь дощик?
  • Який він мав вигляд?
  • Що відбувалося довкола?
  • Який настрій викликає вірш? (вибрати відповідне зображення настрою)

 

  1. Вправи з читання.

А) учитель – учні;

Б) хлопчики – дівчатка;

9. Фізкультхвилинка. (музична)

- Запрошую на прогулянку.

- Дощик!

          9)  Робота над художніми засобами.

               А)Робота в парах.

- Допоможіть один одному відшукати у вірші рими

- Допоможіть мені відшукати уособлення, які використав автор.

10) Характеристика ліричного героя.   

         А) Самостійне читання.

- Хто у вірші являється ліричним героєм?

         Б) Вправа «Мереживо».

- Який дощик?

Веселий, смішний, мелодійний, працьовитий, завзятий, раптовий, добрий.

образ дощика

 

             веселий              смішний                мелодійний

 працьовитий              дощик                                        завзятий

            щедрий              добрий                     раптовий

  1. Читання «Диктор».

Виразне читання вірша.

 

  1. Вправа з розвитку пам’яті.
  • Пропоную вам закодувати рядки вірша для того, щоб краще його запам’ятати.
  1. Вивчення вірша напам’ять.

 

  1. Домашнє завдання.

Вивчити вірш напам’ять.

  1. Вправа «Творче коло».
  • Дощик щедро поливає землю водою.
  • Утворіть коло, обговоріть, які побажання ви хотіли б дати нашій землі.
  1. Підсумок уроку.

Метод «П’ять пальців».

 

docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
1330
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку