Тема уроку: Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв…»
Мета уроку: Продовжити знайомство учнів з жанром ліричної поезії, закріплювати уявлення про художні засоби поетичного твору. Навчати знаходити рими на матеріалі твору Андрія Малишка «Вихопивсь дощик поміж заграв…», розширити знання учнів про життя і творчість поета. Вдосконалювати навички правильного,свідомого, виразного читання. Розвивати артикуляцію, пам'ять, образне мислення. Виховувати пізнавальну активність, любов до природи, поезії.
Обладнання: портрет Андрія Малишка;
зображення квітів для проведення дихальної гімнастики;
ілюстрації по темі «Дощик»;
картки для словникової роботи;
фонограма пісні «Моя стежина»;
фонограма шуму дощу.
Хід уроку
Аутотренінг:
Я – активно працюю,
Я – уважно слухаю,
Я – зосереджуюсь на прочитаному,
Я – правильно відповідаю.
Я – успішний учень (учениця)!
Всі відчуття людини працюють краще, коли вона радісна, привітна. Тому давайте посміхнемося один одному: ви – мені, а я – вам. Дякую. А тепер подаруйте посмішку сусідові і почнемо роботу.
Робота учнів з художньою книгою. Визначення «Друзів книги».
А – о – у – и – і – е.
Учням демонструється зображення квітки. Вони роблять вдих. На видих промовляють назву квітки.
Чорнобривці, конвалія, пролісок, фіалка, тюльпан, айстра.
Вправа «Розкодуй скоромовку»
За схематичними малюнками учні розкодовують та промовляють скоромовки.
Курличі курличуть…
Летів горобчик…
За городом біля броду…
Летіла сова, торохтіла слова…
Хижий вовк і хитрий лис…
Фізкультпауза у нас –
Зробим точковий масаж.
Хтось відкрив на небі душ,
Повно на землі калюж.
І на нас водиця ллється.
Як це явище зоветься? (Дощ)
Автором твору «Вихопивсь дощ» є український поет Андрій Малишко.
Андрій Малишко народився 14 листопада1912 року в селі Обухів, що на Київщині. Рід Малишків належав до козацького. Дід Микита прославився чоботярським ремеслом.
Сім’я Малишка, у якій народився поет, була великою: батько з матір’ю, бабуся та одинадцять дітей. Землі у сімї було мало, доходи сільського шевця незначні, тому інколи доводилося батькові йти на заробітки у далекі каховські степи.
Мати поета була родом з бідної селянської родини. Вона не навчалася у школі, зате природа наділила її гострим розумом, чудовою пам’яттю і добротою.
\
Андрій навчився рано читати від старших братів Василя і Петра. Коли виповнилося йому 8 років, пішов у перший клас. Книжки носив у торбі, пошитій мамою із грубого полотна.
Любов до книг передав йому дядько Микита. Віршування його почалося з того, що він переробляв сумні кінці маминих пісень.
А сьогодні його пісні стали класикою української пісні. Андрій Малишко видав понад 40 книг.
Чоботи, сорочка, мелодії, лісочок, озеро, луки, обрій, гущі, пущі.
Писав
Чухали
Закресав (зробив іскри)
Вихопивсь (раптово почався)
Понапинав (розтягнув)
Посміхнулися
Запрозорились (стали прозорими)
А) учитель – учні;
Б) хлопчики – дівчатка;
9. Фізкультхвилинка. (музична)
- Запрошую на прогулянку.
- Дощик!
9) Робота над художніми засобами.
А)Робота в парах.
- Допоможіть один одному відшукати у вірші рими
- Допоможіть мені відшукати уособлення, які використав автор.
10) Характеристика ліричного героя.
А) Самостійне читання.
- Хто у вірші являється ліричним героєм?
Б) Вправа «Мереживо».
- Який дощик?
Веселий, смішний, мелодійний, працьовитий, завзятий, раптовий, добрий.
веселий смішний мелодійний
працьовитий дощик завзятий
щедрий добрий раптовий
Виразне читання вірша.
Вивчити вірш напам’ять.
Метод «П’ять пальців».