Урок "Близькі за значенням дієслова"

Про матеріал
Всі і вся виконують певну дію. А дієслова бувають різними. Розробка цього уроку допоможе ознайомити учнів із поняттям близькі за значенням дієслова; поглибити їх знання про дієслово, також розвивати пізнавальні інтереси, пам’ять, увагу, зв'язне мовлення учнів, логічне, критичне та образне мислення, відпрацьовувати уміння робити висновки; виховувати інтерес до нового, товариськість, уважність; виховувати почуття поваги до рідної мови. Використання різних інтерактивних методів і прийомів, яскравих малюнків та відео робить урок цікавим та пізнавальним для маленьких школярів
Перегляд файлу

Конспект уроку української мови з використанням навчального посібника «Українська мова та читання» (підручник для 2 класу, частина 1 К. Пономарьова, за програмою О. Я. Савченко)
Урок № 19
Тема уроку: Розпізнаю близькі за значенням дієслова
Мета уроку:

  • ознайомити із поняттям близькі за значенням дієслова;
  • навчити приймати усну інформацію [2 МОВ 1.1];
  • виокремлювати цікаву для себе інформацію; передати її іншим особам [2 МОВ 1.3];
  • аналізувати та інтерпретувати усну інформацію, розпізнавати ключові слова і фрази в усному повідомленні, виділяти їх голосом у власному мовленні; пояснювати, чому інформація зацікавила; за допомогою вчителя виявляти очевидні ідеї у простих текстах [2 МОВ 1.4];
  • вчити учнів оцінювати усну інформацію [2 МОВ 1.5];
  • поглибити знання  учнів про дієслово;
  • розвивати пізнавальні інтереси, пам’ять, увагу, зв'язне мовлення учнів, логічне, критичне та образне мислення, відпрацьовувати уміння робити висновки;
  • збагачувати словниковий запас;
  • виховувати інтерес до нового, товариськість, уважність; виховувати почуття поваги до рідної мови

Тип уроку: засвоєння нових знань
Методи і прийоми: за характером керівництва розумовою діяльністю: пояснювально-ілюстративний, репродуктивний; за джерелом знань: наочні (ілюстрації, презентація), словесні (розповідь, пояснення, бесіда), практичні (навчальні вправи й завдання з різних джерел, ігрові вправи)
Інтерактивні методи: «Мозковий штурм», «Незакінчене речення», «Знайди зайве слово», «Клубочок», «Роз’єднай на слова»
Здоров’язбережувальні технології: фізкультхвилинка «Lemur Dance»
Внутрішньопредметні зв’язки: літературне читання
Міжпредметні зв’язки: англійська мова, математика, музичне мистецтво
Обладнання: навчальний посібник «Українська мова та читання» (підручник для 2 класу, частина 1
К. Пономарьова), SMART-дошка, ілюстрації до завдань, презентація за темою уроку, відео (пальчикова гімнастика «Майстерні руки», фізкультхвилинка «Lemur Dance», мультфільм «Лепетуни»), клубочок
Інформаційні ресурси: 1. Руханка-танець «Lemur Dance» [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=YcdTXsIJC9A . Дата звернення: 06.02.2021
2. Лепетуни. Перша серія. Мультфільми українською [електронний ресурс]. Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=oV16Oq3LFcA . Дата звернення: 06.02.2021
3. Нейропсихологічна гра «Майстерні руки» (повтори, якщо зможеш) [електронний ресурс]. Режим доступу:
https://www.youtube.com/watch?v=H3jbfL0zUYo . Дата звернення: 06.02.2021
4. На допомогу вчителю: віршики до початку уроку [електронний ресурс]. Режим доступу: https://bookwoed.blogspot.com/2017/11/blog-post_15.html . Дата звернення: 06.02.2021
5. Конспект уроку з української мови для 2-го класу на тему «Близькі за значенням дієслова» [електронний ресурс]. Режим доступу: https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-z-ukra-nsko-movi-dlya-2-klasu-na-temu-blizki-za-znachennya-dieslova-210758.html . Дата звернення: 06.02.2021

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

          1) привітання (слайд 2)
             Нумо, діти, підведіться!
             Всі приємно посміхніться.
             Продзвенів уже дзвінок.
             Починаємо урок!
             Вже закінчилась перерва.
             І дзвенить для нас дзвінок.
             Всі зібралися у класі?
             Починаємо урок!

         2) емоційне налаштування (девіз уроку)
Згадаймо девіз нашого уроку української мови:           
(слайд 3)  Не просто слухати, а чути.
                   Не просто дивитися, а бачити.
                   Не просто відповідати, а міркувати.
                   Дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань

  1. повторення правил (слайд 4)

Згадаймо з минулих уроків…

Дієслово – це слова, які відповідають на питання «що робить?», «що роблять?» та називають дії предметів.

  1. вправа «Назви дію предмета» (слайд 5)

СОНЕЧКО (що робить?) – світить, гріє, усміхається, зігріває
СНІГ (що робить?) – літає, падає, блищіть, скрипить

  1. LearningApps («Знайти слова») (слайд 6)

Знайдіть дієслова.

     ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності 

  1. вправа «Роз’єднай на слова»

 (слайд 7) Пропоную роз’єднати слова і прочитати тему нашого уроку:
                                ДІЄСЛОВАБЛИЗЬКІЗАЗНАЧЕННЯМ  (розшифровують) (слайд 8)

Щоб слова були влучними, а мова — барвистою, сьогодні ми будемо вчитися добирати необхідні за змістом слова: близькі за значенням. Будемо працювати зі словами, які пишуться по-різному, але вони близькі за значенням, навчимося їх використовувати у своєму мовленні.

     IV. Вивчення нового матеріалу

– Сьогодні ми відправимося у подорож до парку розваг. До якого саме ви дізнаєтесь, коли розшифруєте шифр (слайд 9) :   «Диснейленд» (слайд 10)
– Отже, ми відправляємось в уявну подорож до Диснейленду. Разом з нами буде наш друг Джуліан.

  1. хвилинка каліграфії (слайд 11)
  • Підготуємо наші руки до письма (відео «Майстерні руки»)

Перед початком нашої пригоди треба каліграфічно написати назву місця, куди ми вирушимо. (написання слова «Диснейленд»)

  1. вправа «Мозковий штурм»  (слайд 12)

*Джуліан запитує у класу* - А що таке Диснейленд?

– Розкажіть Джуаліну, що ви знаєте про Диснейленд.

  1. прочитай

– Ось яку інформацію про Диснейленд знайшов Джуліан в Інтернеті. (слайд 13)
           Диснейленд — це парк розваг. У ньому відтворений світ мультфільмів і казок. Перший Диснейленд збудували в Америці. Потім Диснейленди спорудили в Японії, Франції, Китаї.

 

  1. перепиши&послухай
  • А чи знали ви, як відбувається посвята у Диснейленді? Щоб дізнатися з якої фрази починаються всі посвячення у парках виконайте вправу.

 

  1. Спишіть речення (слайд 14) Підкресліть дієслова (слайд 15)
    (Перший Диснейленд (що зробили?) збудували в Америці. Потім Диснейленди (що зробили?) споруди ли в Японії, Франції, Китаї)
  2. Порівняйте їх значення. Визначте. Вони протилежні чи близькі за значенням
    (Слова – близькі за значенням (синоніми): збудували, спорудили)

 

  • Молодці, ви справилися з завданням.

Всі посвячення у парках Диснея, починаються з фрази «Усім, хто завітав до цього щасливого місця — Ласкаво просимо! Диснейленд — це ваша країна. Тут воскресають прекрасні спогади людей похилого віку, і тут молоді можуть вдихнути виклик і обіцянки майбутнього. Диснейленд присвячується ідеалам, мрій та реальних подій, які створили Америку … з надією, що вона стане джерелом радості та натхнення для всього світу!”

–  Отже, ми уже уявно посвячені у парк Диснея і можемо продовжувати нашу подорож.

  1. LearningApps («Заповнити пропуски») (слайд 16)
  • Джуліан знайшов цікаву інформацію про Диснейленд у журналі. Але деякі слова зникли. Потрібна ваша допомога. Вставте пропущені слова в текст, щоб дізнатися, що ж прочитав Джуліан.

Диснейленд придумав мультиплікатор Уолт Дисней. Він вигадав країну, в якій живуть персонажі його мультфільмів. А мешкають вони в казкових спорудах. Усі відвідувачі цього парку можуть з ними розмовляти. Говорити про все, що їх цікавить.

–  Знайдіть в тексті дієслова, близькі за значенням до виділених. Запишіть їх парами
(Синоніми: придумав – вигадав, живуть – мешкають, розмовляти – говорити)

                   Фізкульхвилинка «Lemur Dance» (слайд 17)

  1. колективна робота; складання розповіді за ілюстрацією (слайд 18)
  • Джуліан зібрав світлини про Диснейленд . Розгляньте їх.
  • Розкажіть, яких персонажів з мультфільмів ви впізнали.
  • Який персонаж з мультфільму тобі подобається найбільше? Чому?
    (Наприклад: Вінні - наївний і добродушний плюшевий ведмедик. Він забудькуватий, і його лякають довгі слова, але коли справа стосується друзів, Вінні завжди готовий прийти на допомогу)

 

  1. Допоможи (слайд 19)
  • Джуліане, що сталось?
  • Тільки що мені написала Білосніжка, і вона потребує нашої допомоги. Допоможемо їй?
  • Білосніжці потрібно знайти близькі за значенням дієслова, якими вона зможе розповісти про гномів.
  • Запишіть їх парами. Слова близькі за значенням (синоніми):    радіє — веселиться
                                                                                                                         сумує — журиться
                                                                                                                         сміється — регоче
                                                                                                                         кричить — галасує

 

V. Осмислення й узагальнення нових знань

                 1) робота над фразеологізмами («Незакінчене речення»)

–   Джуліан знайшов фразеологізми і вважає, що ви зможете замінити словосполучення одним словом, близьким за значенням. Як думаєте, впораєтесь? (слайд 20-21)

  1. Набрати в рот води — … (мовчати)
  2. Накивати п’ятами — … (втекти)
  3. Клювати носом — …. (дрімати)
  4. Бити байдики — … (лінуватися)
  5. Зарубай собі на носі — … (запам’ятай)

 

  1. перегляд мультика «Лепетуни» (слайд 22)
  • Пропоную переглянути мультик і познайомитися з Лепетунами. Але дивіться мультфільм уважно, адже вам треба знайти в ньому близькі за значенням дієслова.
  • Тож, які близькі за значенням дієслова ви зустріли у мультику? (поспілкуватися, порозмовляти, поговорити, потеревенити, побалакати, побазікати, погуторити, погомоніти, пощебетати)

 

 

  1. гра «Знайди зайве слово» (слайд 23)

а) юнак, хлопець, дідусь, парубок. (слайд 24)

б) будинок, човен, хата, дім. (слайд 25)
в) книга, підручник, аркуш, посібник. (слайд 26)

V. Підсумок

               1) рефлексія («Клубочок») (слайд 27)

— Що видалося найбільш цікавим на уроці?
— Що нового ви запам’ятали сьогодні?
— Яким правилом слід користуватися у житті? (Знати якомога більше!)
— Що треба робити, щоб знати якомога більше? (Старанно вчитися.)

Сьогодні на уроці ми ознайомилися з близькими за значенням дієсловами, навчилися їх знаходити та використовувати. Дякую за вашу активність на уроці.

 

docx
Додано
27 лютого
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку