Урок "Буденність та свята давніх греків. Господарське життя."

Про матеріал
Тема: Буденність та свята давніх греків. Господарське життя. Мета: Охарактеризувати повсякденне життя давніх греків; порівняти його з життям інших народів; визначити місце рабства в господарському житті греків. Основні терміни та поняття: Амфора, піфоси, хітони, гіматій. Тип уроку: комбінований.
Перегляд файлу

Тема: Буденність та свята давніх греків. Господарське життя.

Мета: Охарактеризувати повсякденне життя давніх греків; порівняти його з життям інших народів; визначити місце рабства в господарському житті греків.

Основні терміни та поняття: Амфора, піфоси, хітони, гіматій.

Тип уроку: комбінований.

Структура уроку:

І.     Організаційний момент.

ІІ.   Актуалізація опорних знань.

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу:

  1. Побут та буденне життя греків.

  2. Релігія стародавніх греків.

IV. Закріплення нових знань.

  1.   Підсумки уроку.
  2.   Домашнє завдання.

 

Хід уроку:

І. Організаційний момент.

   Мотивація начальної діяльності учнів.

   Повідомлення теми, мети уроку.

  ІІ. Актуалізація опорних знань.

 

  1. Дітей вільних греків супроводжував до школи раб, який звався…
  2. Папірус був дорогий, тому повсякденні греки писали на…
  3. Олімпійські ігри проводились на честь…
  4. Театр – грецьке слово, в перекладі воно означає…
  5. Давньогрецьке мистецтво було досконалим, зразковим і його прийнято називати…
  6. Видатним математиком був філософ…
  7. Демокрит висловив думку, що весь світ складається з найдрібніших частинок…
  8. Батьком історії називають…

 

З підготовлених відповідей (на картках, записів на дошці) учні обирають правильну відповідь.

 

1 Піфагор

2 Геродот

3 Атоми

4 Педагог

5 Зевс Олімпійський

6 Класичним

7 Дерев’яні таблички

8 Місце для видовищ

 

Дайте визначення понять:    Філософія -

         Портики-

         Атланти –

Хто ці особи:  Фідій –

          Платон –

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Побут та буденне життя греків. (робота з підручником)

      Прочитайте текст параграфа (ст..__-___) і складіть план.

  План (зразок)

  1. Житло греків.
  2. Дерев’яні меблі.
  3. Освітлювання приміщення.
  4. Посуд.
  5. Фігурні вази, амфори.
  6. Одяг.

 

Робота з історичним джерелом.

 

Бідняки в Афінах

«Тільки плач та стогін голодних дітей і голодних старих голосів! <…>

До того ж замість одягу має бідняк лише лахміття, а замість ліжка – сніп соломи, в якому рояться клопи; засни – вони тебе швидко піднімуть!... а замість подушки він під голову камінь кладе побільше, і харчується він замість булки  коренем мальви, а замість ячмінних хлібів – засохлим листям редьки; від великого глечика розбитого – верх замінює йому стілець...»

Аристотель (V-IV ст.. до н.е.)

 

«Нас п’ятеро – мій чоловік, який дуже бідний, я – стара, моя дочка, мій маленький син і ця служниця.<…> Коли немає чого їсти, ми обідаємо слізьми. Що стосується різноманітності нашої їжі – тут і боби, і люпин, і трави, і ріпа, і плоди букового дерева, цибулини, цвіркуни, горох, дикі грушки.»

Завдання:

  1. Перечитайте ще раз опис життя заможних афінян (у підручнику) і історичне джерело . Знайдіть 5 відмінностей у побуті заможних і бідних афінян.
  2. Які висновки можна зробити з цього порівняння?

 

2. Релігія стародавніх греків.

    Розповідь вчителя.

    Греки вірили, що усім керують боги. Їх називали Олімпійськими, бо вважали, що ті живуть на горі Олімп. Богів було багато. Їхнє життя греки уявляли собі схожим на життя людей. Вони гадали, що боги живуть однією великою сім’єю.

     Царем богів і людей був Зевс. Крім Олімпійських небесних богів, були ще лісові земні боги. Це лісові сатири у вигляді козлоногих людей, покритих шерстю. Своїх богів греки уявляли дужими і красивими. Вони споруджували їм храми і ставили їм статуї На свята статуї одягали в гарний одяг і прикрашали вінками з квітів. До храмів сходилися люди з усієї Греції. Територія храму вважалася  священною і недоторканою. У храмах багаті люди зберігали скарби.

     Греки приносили жертви богам. Найчастіше вони лили у вогонь, що горів у жертовнику, вино, олію, мед, молоко. Якщо вогонь яскраво спалахував, вважалося, що це добрий знак – боги прийняли жертву й обіцяють людям допомогу.

   Греки поклонялися богам, які уособлювали сили природи й опікувалися земною долею людей. Така релігія називається язичницькою. Кожен народ мав свою язичницьку релігію.

 

IV. Закріплення знань.

Бесіда за запитаннями.

  1. Назвіть верховного бога греків.
  2. Де, за уявленнями греків, жили боги?
  3. Якими греки уявляли своїх богів?
  4. Чим відрізнялося життя знатного грека від життя бідняка?
  5. Охарактеризуйте життя вільно грека.
  1. Підсумки уроку.

 Заключне слово вчителя.

Релігія греків свідчить, що понад усе вони цінували реальне, земне життя. Намагалися бути щасливими серед своїх співвітчизників, жити в злагоді з природою, богами та людьми.

  1.         Домашнє завдання.

Повторити §__, підготувати повідомлення по темі: «Олімпійські боги», «Міста – держави Північного Причорномор’я».

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
3.0
Оригінальність викладу
3.0
Відповідність темі
3.0
Загальна:
3.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Мотузенко Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    2.0
    Структурованість
    2.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    2.0
  2. Софієнко Валентина Василівна
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
doc
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
16 серпня 2019
Переглядів
840
Оцінка розробки
3.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку