Історія 6 клас
Тема: Давньокитайські імперії.
Суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю.
Мета: Забезпечити засвоєння знань учнів про історію давньокитайських імперій, суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю.
Розвивати уміння характеризувати,порівнювати, оцінювати історичні особи, робити висновки та узагальнювати вивчений матеріал.
Виховувати працелюбність та патріотизм на історичних фактах з життя Давнього Китаю.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, наочність, звукові колонки, підручник, роздатковий матеріал, відеофільм «Велика китайська стіна».
Хід уроку.
І. Вивчення нового матеріалу.
Ми живемо в цивілізованому світі, серед великих і маленьких держав, з якими спілкуємося, торгуємо, подорожуємо. За кількістю населення найбільшою державою світу з високорозвиненою економікою і культурою є Китай. Наша держава підтримує дипломатичні,економічні, культурні зв’язки з цією країною. Для того, щоб і надалі вони були успішними, треба знати і шанувати історичне минуле цієї держави, культурні надбання, її історію. Для цього ми з вами і продовжимо розгляд відомостей про Давній Китай.
Починаючи з ІІ тис. до н.е. в Китаї існували окремі царства, що ворогували між собою. У ІІІ ст. до н.е. наймогутнішим стало царство Цінь. Воно об’єднало під своєю владою весь Китай у 221 р. до н.е. Та перетворилося на імперію.
Імперія - велика держава, що включає багато приєднаних територій і народів.
Засновник імперії провів ряд реформ, що об’єднували державу.
Завдання учням: прочитайте уривок з історичних мемуарів Сима Цяня на ст..106
Суворе правління першого імператора, високі податки та повинності виснажили населення Китаю. Тому невдовзі після його смерті спалахнуло велике народне повстання.
Одним із вождів повстанців став сільський староста Лю Бан . Він скинув останнього представника династії Цінь і заснував нову династію Хань, яка правила Китаєм із 202р. до н.е. до 220 р. н.е.
Опрацюйте текст на ст.. 106 -107 випишіть зміни в Китаї за правління Лю Бана.
ІІ. Закріплення.
Учням пропонується обрати варіанти відповіді, які на їх думку є правильними.
ІІІ. Підсумок уроку.
IV. Домашнє завдання (Диференційовано)