Урок "Давній Китай" у 6 класі.

Про матеріал
Розробка уроку історії для учнів 6 класу. Автор: Коростильов Владислав Васильович Тема: Давній Китай.
Перегляд файлу

Історія                                                                                         6 клас

Тема: Давньокитайські  імперії.

           Суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю.

Мета: Забезпечити засвоєння знань учнів про історію давньокитайських імперій, суспільний устрій та повсякденне життя Давнього Китаю.

Розвивати уміння характеризувати,порівнювати, оцінювати історичні особи, робити висновки та узагальнювати вивчений матеріал.

Виховувати працелюбність та патріотизм на історичних фактах з життя Давнього Китаю.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютер, інтерактивна дошка, наочність, звукові колонки, підручник, роздатковий  матеріал, відеофільм «Велика китайська стіна».

Хід уроку.

І. Вивчення  нового матеріалу.

  1. Мотивація навчальної діяльності

     Ми живемо в цивілізованому світі, серед великих і маленьких держав, з якими спілкуємося, торгуємо, подорожуємо. За кількістю населення найбільшою державою світу з високорозвиненою економікою і культурою є Китай. Наша держава підтримує дипломатичні,економічні, культурні зв’язки з цією країною. Для того, щоб і надалі вони були успішними, треба знати і шанувати історичне минуле цієї держави, культурні надбання, її історію. Для цього ми з вами і продовжимо розгляд відомостей про Давній Китай. 

 

 

  1. Актуалізація опорних знань
  • Покажіть на карті Китай.
  • Покажіть великі річки Китаю.
  • В яких державах стародавнього світу життя людей і господарство було пов’язане з річками?

 

 

  1. Постановка проблемного питання.

 

 

  1. Розповідь вчителя про заснування першої імперії в Китаї.

 Починаючи з ІІ тис. до н.е. в Китаї існували окремі царства, що ворогували між собою. У ІІІ ст. до н.е. наймогутнішим стало царство Цінь. Воно об’єднало під своєю владою весь Китай у 221 р. до н.е. Та перетворилося на імперію.

 

 

  1. З'ясування змісту поняття «Імперія». (Учні записують поняття, заучують, відповідають на питання вчителя).

Імперія - велика держава, що включає багато приєднаних  територій і народів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Розповідь учителя про правління Цінь Шихуанді та його реформи.

 

   Засновник імперії провів ряд реформ, що об’єднували державу.

  • Поділив державу на 36 областей.
  • Поставив намісників.
  • Створив мережу доріг.
  • Запровадив єдину монету і міру ваги.
  • Установив єдині закони.
  • Склалася єдина система письма.
  • Побудував велику китайську стіну.

 

  1. Перегляд відеофільму «Велика китайська стіна», бесіда по змісту переглянутого за питаннями:

 

  • Яка протяжність стіни?
  • Скільки людей її будувало?
  • Як іще називають стіну,чому?
  • Хто звелів її побудувати?
  • Завдяки чому була побудована китайська стіна?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Робота з історичним документом. (1 хвилина).

Завдання учням: прочитайте  уривок з історичних мемуарів Сима Цяня на ст..106

  • Розгляньте портрет автора.
  • Якими рисами характеру був наділений Цінь Шихуанді?
  • Чи розкриті вони на його портреті?
  •  

 

  1.  Розповідь учителя про обставини приходу до влади нової династії Хань.

    Суворе правління першого імператора, високі податки та повинності виснажили населення Китаю. Тому невдовзі після його смерті спалахнуло велике народне повстання.

    Одним із вождів повстанців став сільський староста Лю Бан . Він скинув останнього представника династії Цінь і заснував нову династію Хань, яка правила Китаєм  із 202р. до н.е. до 220 р. н.е.

  1.  Робота з підручником.

Опрацюйте текст на ст.. 106 -107 випишіть зміни в Китаї за правління Лю Бана.

  1.  Перевірка виконання завдання у формі бесіди.
  • Які реформи були проведені?
  • Порівняйте реформи Лю Бана і Цінь Шихуанді. Які з них покращили життя?

 

 

 

  1. Повідомлення  учня про суспільний устрій Китаю та правовий статус кожного стану.

 

 

 

 

 

  1.  Робота з підручником. Самостійне опрацювання учнями матеріалу про повсякденне життя Стародавнього Китаю.
  • Користуючись текстом на ст..108  та зображенням складіть розповідь про стародавні китайські міста.
  • У чому полягали особливості китайської архітектури?

 

 

  1.  Повідомлення учня про їжу і кухню Китаю.

 

ІІ. Закріплення.

  • З’ясуйте зміст понять імперія і Великий шовковий шлях.
  • Покажіть на карті: імперію Цінь, Велику китайську стіну, найбільші річки Китаю.
  • Яка подія відбулась у 221 р. до н.е.?
  • На які роки припадає правління династії Хань?

 

 

  • Встановіть відповідність портретів історичним особам.

  • Розподіліть правильно реформи.

  • З'ясування проблемного питання.

 

 

Учням пропонується обрати варіанти відповіді, які  на їх думку є правильними.
 

 

 

ІІІ. Підсумок уроку.

  1. Бесіда.
  • Що вивчали на уроці?
  • Що нового дізналися?
  • Що найбільше запам’яталося на уроці?
  1. Оцінювання знань і діяльності учнів.

 

 

IV. Домашнє завдання (Диференційовано)

 

docx
До підручника
Всесвітня історія. Історія України 6 клас (Пометун О.І., Мороз П.В., Малієнко Ю.Б.)
Додано
21 березня 2019
Переглядів
2194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку