Ознайомити дітей з поняттям декоративно – прикладне мистецтво,
декор. Навчити аранжувати (упорядковувати) букети із штучних
квітів. Закріплювати вміння учнів виготовляти штучні квіти.
Розвивати художньо – естетичні здібності, фантазію, вміння творчо
використовувати матеріали. Виховувати естетичні почуття, вміння
складати композиційну цілісність.
Трудове навчання 4 клас
Тема: Декор у нашому житті.
Аранжування ( упорядкування) букетів із штучних квітів.
Мета: Ознайомити дітей з поняттям декоративно – прикладне мистецтво,
декор. Навчити аранжувати (упорядковувати) букети із штучних
квітів. Закріплювати вміння учнів виготовляти штучні квіти.
Розвивати художньо – естетичні здібності, фантазію, вміння творчо
використовувати матеріали. Виховувати естетичні почуття, вміння
складати композиційну цілісність.
Об'єкт праці: Робота з різними матеріалами. Прикраси для дому.
Тип уроку: комбінований урок.
Обладнання: Таблиці до уроку, ноутбук, зразки
декоративно-прикладного мистецтва, декору; ножиці, клей,
жата бумага, прокрохмалена тканина, фарбована манка,
шаблони пелюсток, електро плитка, інструменти для
гофрування, інструкції з техніки безпеки, технічний пістолет
з селіконом.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Основна частина.
- Тема нашого уроку: Декор у нашому житті. Аранжування
( упорядкування) букетів із штучних квітів.
- Сьогодні на уроці ми з вами діти дізнаємося що означає термін «Декор», закріпимо ваші вміння виготовляти штучні квіти та навчимося упорядковувати (аранжувати ) букети з штучних квітів.
З давніх – давен український народ славився своєю майстерністю, винахідливістю. Українські жінки не тільки чепурили свої оселі глиняним посудом, вишитими рушниками, різьбленими дерев'яними скриньками, килимами, але ще й оздоблювали свій одяг.
Всю майстерність українського народу прийнято називати декоративно-прикладним мистецтвом. До нього ми відносимо:
Але життя постійно змінюється , змінюються і терміни. Поруч з терміном декоративно-прикладне мистецтво ми чуємо слово «Декор». Що ж означає слово «Декор»?
Декор – від латинського dekoro прикрашаю. Сукупність декоративних елементів (прикрас).
До нього ми в сучасному житті відносимо:
Сьогодні ми з вами будемо аранжувати ( упорядковувати) букети із штучних квітів в композицію, яка буде триматися на рамочці з додаванням елементів – крученої лози.
Діти, ви вже вмієте виконувати всі операції по виготовленню штучних квітів, тому я вас посадила працювати в парах. У нас буде маленький завод по виготовленню штучних квітів:
Тим часом два учня працюватимуть за електро плиткою – гофруватимуть пелюстки спеціальними інструментами - однополосним ножем.
На заключному етапі учні , які виконали свою роботу збиратимуть готову квітку, а я тим часом буду компонувати ці квіти в букет і розміщувати їх на заготовленій рамочці за допомогою селіконного клею, з додаванням крученої лози.
6. Але спочатку повторимо правила техніки безпеки під час роботи з ножицями і ножем, проволокою та біля електро плитки.
Правила користування ножицями і ножем.
( рукояткою ножа) вперед.
Правила користування дротом.
Правила поводження біля електро плитки.
1. Стежити за тим, щоб нагріті частини електро приладу не доторкалися до шнура.
2. Виконувати роботу уважно, не заважати один одному, не відволікатись.
3. Вмикати і вимикати електро прилад тільки вчителю.
7. Практична частина.
Фізкультхвилинка.
Метелики літають
І дружно всі кружляють.
А потім тихенько
На квіточки сідають.
Дружно сіли, дружно встали
І весело покружляли.
Ну і нам пора сідати,-
Час прийшов, щоб працювати.
ІІІ. Підсумок уроку.
Що нового дізналися?
Чи сподобався урок?
Чи сподобався виготовлений виріб?
Прибирання робочих місць.
Правила користування ножицями і ножем.
( рукояткою ножа) вперед.
Правила користування дротом.
1. Не бери дріт в рот.
Правила поводження біля електро плитки.
1. Стежити за тим, щоб нагріті частини електро приладу не доторкалися до шнура.
2. Виконувати роботу уважно, не заважати один одному, не відволікатись.
3. Вмикати і вимикати електро прилад тільки вчителю.