Урок. "Декор у нашому житті. Аранжування (упорядкування) букетів із штучних квітів.

Про матеріал

Ознайомити дітей з поняттям декоративно – прикладне мистецтво,

декор. Навчити аранжувати (упорядковувати) букети із штучних

квітів. Закріплювати вміння учнів виготовляти штучні квіти.

Розвивати художньо – естетичні здібності, фантазію, вміння творчо

використовувати матеріали. Виховувати естетичні почуття, вміння

складати композиційну цілісність.

Перегляд файлу

Трудове навчання   4 клас

Тема:  Декор у нашому житті.

           Аранжування ( упорядкування) букетів із штучних квітів.

 

Мета:  Ознайомити дітей з поняттям декоративно – прикладне мистецтво,             

           декор. Навчити аранжувати (упорядковувати) букети із штучних   

           квітів.  Закріплювати вміння учнів виготовляти штучні квіти.

           Розвивати художньо – естетичні здібності, фантазію, вміння творчо

           використовувати матеріали. Виховувати естетичні почуття, вміння 

           складати композиційну цілісність.

Об'єкт праці: Робота з різними матеріалами. Прикраси для дому.

Тип уроку: комбінований урок.

Обладнання: Таблиці до уроку, ноутбук, зразки

                       декоративно-прикладного мистецтва, декору; ножиці, клей,

                       жата бумага, прокрохмалена тканина, фарбована манка,

                       шаблони пелюсток, електро плитка, інструменти для

                       гофрування, інструкції з техніки безпеки, технічний пістолет

                       з селіконом.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Основна частина.

  1. Оголошення теми, мети уроку.

- Тема нашого уроку: Декор у нашому житті. Аранжування

 ( упорядкування) букетів із штучних квітів.

- Сьогодні на уроці ми з вами діти дізнаємося що означає термін «Декор», закріпимо ваші вміння виготовляти штучні квіти  та навчимося упорядковувати (аранжувати ) букети з штучних квітів.

  1. Вступна бесіда.

З давніх – давен український народ славився своєю майстерністю, винахідливістю. Українські жінки не тільки чепурили свої оселі глиняним посудом, вишитими рушниками, різьбленими дерев'яними скриньками, килимами, але ще й оздоблювали свій одяг. 

Всю майстерність українського народу прийнято називати декоративно-прикладним мистецтвом. До нього ми відносимо:

  • гончарство;
  • різьба по дереву;
  • ткацтво;
  • вишивання;
  • лозоплетіння;
  • писанкарство;
  • декоративний розпис.

Але життя постійно змінюється , змінюються і терміни. Поруч з терміном декоративно-прикладне мистецтво ми чуємо слово «Декор». Що ж означає слово «Декор»?

Декор – від латинського dekoro прикрашаю. Сукупність декоративних елементів (прикрас).

До нього ми в сучасному житті відносимо:

  • бісероплетіння;
  • штучні квіти;
  • лозоплетіння;
  • тиснення на фользі;
  • пап'є-маше;
  • різноманітні аплікації;
  • моделювання.
  1. Розгляд зразків.
  2. Розгляд відео сюжету (слайдів).
  3. Аналіз зразка. Завдання на урок.

Сьогодні ми з вами будемо аранжувати ( упорядковувати) букети із штучних квітів в композицію, яка буде триматися на рамочці з додаванням елементів – крученої лози.

Діти, ви вже вмієте виконувати всі операції по виготовленню штучних квітів, тому я вас посадила працювати в парах. У нас буде маленький завод по виготовленню штучних квітів:

  1.       парта – виготовляють палички на пелюстки  - 18 штук, і 3 серединки на квіти.
  2.       парта: виготовлятиме палички на тичинки і самі тичинки 15 штук.
  3.       і 4 парта: вирізатиме пелюстки 18 штук.
  4.       і 6 парта: клеє палички на вирізані пелюстки.

Тим часом два учня працюватимуть за електро плиткою – гофруватимуть пелюстки спеціальними інструментами -  однополосним ножем.

На заключному етапі учні , які виконали свою роботу збиратимуть готову квітку, а я тим часом буду компонувати ці квіти в букет і розміщувати їх на заготовленій рамочці за допомогою селіконного клею, з додаванням крученої лози.

6.  Але спочатку повторимо правила техніки безпеки під час роботи з ножицями і ножем, проволокою та біля електро плитки.

Правила користування ножицями і ножем.

  1. Клади ножиці  чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
  2. Не працюй з тупими ножицями, а також з ножицями зі слабким кріпленням.
  3. У процесі різання  уважно слідкуй за розміткою.
  4. У процесі різання тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
  5. Не розмахуй ножицями, ножем; під час різання не ходи.
  6. Після роботи ножиці тримай складеними, передавай кільцями

    ( рукояткою ножа) вперед.

 Правила користування дротом.

  1. Не бери дріт в рот.
  2. Не грайся дротом, не намотуй його на долоню, пальці.
  3. Не розмахуй рукою, в якій тримаєш дріт.
  4. Працюй з дротом зосереджено, не відволікайся.

Правила поводження біля електро плитки.

1. Стежити за тим, щоб нагріті частини електро приладу не доторкалися до шнура.

2. Виконувати роботу уважно, не заважати один одному, не відволікатись.

3. Вмикати і вимикати електро прилад тільки вчителю.

 7. Практична частина.

Фізкультхвилинка.

Метелики літають

І дружно всі кружляють.

А потім тихенько

На квіточки сідають.

Дружно сіли, дружно встали

І весело покружляли.

Ну і нам пора сідати,-

Час прийшов, щоб працювати.

  1. Продовження практичної роботи.

ІІІ. Підсумок уроку.

Що нового дізналися?

Чи сподобався урок?

Чи сподобався виготовлений виріб?

Прибирання робочих місць.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила користування ножицями і ножем.

 

  1.   Клади ножиці  чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

 

  1.   Не працюй з тупими ножицями, а також з ножицями зі слабким кріпленням.

 

  1.   У процесі різання  уважно слідкуй за розміткою.

 

  1.   У процесі різання тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

 

  1.   Не розмахуй ножицями, ножем; під час різання не ходи.

 

  1.   Після роботи ножиці тримай складеними, передавай кільцями

    ( рукояткою ножа) вперед.

 

 

 

Правила користування дротом.

 

1. Не бери дріт в рот.

 

  1. Не грайся дротом, не намотуй його на долоню, пальці.

 

  1.       Не розмахуй рукою, в якій тримаєш дріт.

 

  1.            Працюй з дротом зосереджено, не відволікайся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Правила поводження біля електро плитки.

 

1. Стежити за тим, щоб нагріті частини електро приладу не доторкалися до шнура.

 

2. Виконувати роботу уважно, не заважати один одному, не відволікатись.

 

3. Вмикати і вимикати електро прилад тільки вчителю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Zolotuhina Katya
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
758
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку