Урок "Дієслово. Слова, які називають дії предметів. Встановлення зв'язку слів у реченні."

Про матеріал
Розробка уроку, мета якого - ознайомити учнів з словами - назвами дій предметів.
Перегляд файлу

Тема. Дієслово. Слова, які називають дії предметів. Встановлення зв'язку слів у реченні. 

 

Мета. Ознайомити учнів зі словами, які називають дії предметів; вчити виділяти їх  в усному і писемному мовленні; формувати  вміння ставити питання до слів у реченні; збагачувати активний словниковий запас учнів. Розвивати мовленнєву діяльність учнів, пам'ять, увагу, уяву, мислення. Виховувати дбайливе ставлення до природи.

 

Обладнання: комп'ютерна презентація, картки для роботи в парах.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Хід уроку

І. Організація класу.

Сідайте, діти, всі рівненько,

Усміхніться всі гарненько,

Настрій на урок візьмемо

Й працювати розпочнемо.

ІІ. Повторення вивченого матеріалу про слова – назви предметів і слова, які називають ознаки предметів.

1.Робота з сюжетним малюнком (усно).

Дібрати за змістом малюнка:

а) якнайбільше слів – назв предметів  (для дівчаток);

б) якнайбільше слів – ознак предметів  (для хлопчиків).

2. Технологія «Карусель» (за темами «Іменник», «Прикметник»).

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Каліграфічна хвилинка.

З з зл зи зима

  1. Складання речень з словом сніг. Визначення іменників, прикметників.

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності.

1. Технологія «Сторітелінг»

- Послухайте, діти, яка дивна пригода трапилася зі мною під час зимових канікул.

Одного холодного зимового ранку вийшла я надвір.

Аж бачу – біля мого будинку  кущ калини, густо вкритий снігом, ніби ворушиться. Підходжу ближче, дивлюсь, а маленькі сніжиночки то легенько кружляють, підстрибують, то знову лягають на гілки калини. Біля кущика хтось невидимий сумно зітхнув і холодом погладив мене по руці.

- Ти хто? – питаю.

- Я – вітерець.

- Чому такий самотній і сумний?

Ще важче зітхнув вітерець і промовив:

- Є в мене велика сім’я: один брат – вітер, старший – вітрисько, а над ним – вітрище, батько – вітрюган, дід – ураган, бабуся – віхола. Та я не можу з ними зустрітися. Я забув, що маю робити, яке моє призначення в природі.

 

2. Постановка проблеми.

- Допоможіть вітерцеві згадати його призначення. Що вітерець робить? (Дує, віє, повіває, свище, гуляє, гойдає, розганяє, хитає.)

- Що називають ці слова? На які питання вони відповідають?

 

V. Повідомлення теми і мети уроку.

 - В українській мові є слова, які називають дії предметів. Сьогодні ми  продовжимо досліджувати слова. Ви детальніше ознайомитесь з словами, які називають дії предметів, навчитеся вживати їх у мовленні.

 - Чого ви чекаєте від уроку?

 

VІ. Робота над новим матеріалом.

  1. Записування слів на дошці.

Вітерець (що робить?) віє, повіває, дує, гуляє, гойдає.

  1. Висновок.

- На які пистання відповідають підкреслені слова? Що вони називають?

Це дієслова. Дієслово, як іменник і прикметник, є частиною мови.

  1. Ознайомлення з правилом.

 

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Вправ 3, с. 99.

Читання тексту, вставляючи пропущені букви.

Бесіда про лісових мешканців.

  • Хто ще живе в лісі? Як зимують зайчики, лисички, пташки? Чим ви можете їм допомогти?

Виписування дієслів разом з іменниками, з якими вони пов’язані (на дошці).

  1. Вправа 2, с. 99.

Читання вірша.

Визначення дієслів.

Списування ІІ речення (самостійно).

Взаємоперевірка.

  1. Робота в парах.

Підкреслити дієслова (картки).

Перевірка.

 

VІІІ. Підсумок уроку.

Вправа «Мікрофон».

- Чи справдились ваші очікування?

- Що називають дієслова?

- На які питання вони відповідають?

- Чи могли б ми обійтися у мовленні без дієслів?

- Що сподобалось на уроці?

- Яке завдання було складним?

 

ІХ. Домашнє завдання.

Вправа 3, с. 99

 

docx
Додано
29 січня 2019
Переглядів
2050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку