Урок "Дмитро Павличко - дітям"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе ознайомити учнів з життєвим і творчим щляхом Дмитра Павличка та його віршем "Мрія".
Перегляд файлу

Літературне читання

 

3 клас

  Тема: Дмитро Павличко – дітям

  Мета: Ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Д. Павличка, його творами; удосконалювати навички правильного і виразного читання; розвивати уміння формувати  образне мислення; виховувати спостережливість, доброзичливість.

  Обладнання: портрет Д.Павличка, виставка книжок «Дядько дощ», «Де найкраще місце на землі?», «Обруч», «Золоторогий олень», картки з віршем «Соняшник», картки - завдання з віршем «Мрія», картки зі скоромовкою «Має втіху соловїха», запис пісні «Два кольори».

 

Хід  уроку:

І. Організація класу.

 

 Емоційна хвилинка:

        - Доброго ранку, доброго дня,

     бажаю здоровя всім вам я.

     А ще бажаю бути уважними,

     щоб сьогодні  на уроці

вам було все зрозуміло і цікаво.

 

ІІ. Мовна розминка.

 

  1. Гра «Яке слово не таке, як інші?»

Семеро  солов’ят  співали пісню. (Пісню).

 

  1. Гра «Доберіть риму».

 

- Швидко слово називай, йому риму добирай.

світає  (літає)                    хатина (дитина)

сонце (віконце)                  ранок  (вінок).

 

ІІІ. Вправи на розвиток читацьких навичок.

 

1.Робота зі скоромовкою.

- Прочитати скоромовку у повільному, пришвидшеному, швидкому темпі.

Має втіху соловїха:

Соловята всі у тата.

Всі співучі, голосисті,

всі із  хистом, всі артисти.

                            С.Шаповалов

 

2. Виразне читання вірша  з карток:

Сонце зайшло. І раптом

Все навкруги померкло,

тільки вікно хатини

сяяло в темноті.

Соняшник здивувався!

Засоромлено пооглядався

і до вікна підкрався.

І що він побачив? Дива!

Дівчинка книжку читає,

Сонце перегортає

сторінки й світло вливає

в літери та слова.

 

- Діти, чи пригадали ви як називається  цей вірш? («Соняшник»). А хто його автор? (Д.Павличко).

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  •     Сьогодні на уроці ви ознайомитеся з життєвим і творчим шляхом відомого українського поета Дмитра Васильовича Павличка та з його книгами.

V. Ознайомлення з творчим і життєвим шляхом Д.Павличка.

 

  1. Розповідь учителя.
  •        Народився Дмитро Васильович Павличко на Івано - Франківщині у бідній сім’ї. Його батьки працювали дуже багато, щоб  прогодувати семеро дітей. Батько, Василь Миколайович, був освіченою людиною, працелюбним та енергійним чоловіком. Мама, Параска Юрївна, навчила поета розмовляти, а книжка  навчила думати.(Розгляд виставки книжок «Золоторогий олень», «Дядько, дощ», «Де найкраще місце на землі?».).
  1. Опрацювання статті «Дмитро Павличко» у підручнику.

- На с. 104 прочитати статтю і підготувати відповіді на запитання.

Після того, як діти прочитають статтю, відповідають на запитання:

  • В якому році народився Д.Павличко?
  • Про що він пише у творах для дітей?
  • Що ви дізналися про його твори? (Пише для дорослих і дітей, багато віршів покладено на музику).
  1. Слухання пісні «Два кольори» на слова Д.Павличка.
  • Дмитро Васильович відомий не тільки як поет, а і як пісняр. Вірші його дуже мелодійні, пісенні. Тому й не дивно, що багато віршів стали відомими піснями, наприклад, «Впали роси на покоси», «Лелеченьки», «Віконце». Стала народною  пісня «Два кольори». Зараз ви послухаєте цю пісню у записі.

 

Фізкультхвилинка

              

            Ось трава – низенька –низенька,

            а дерева високі-високі.

            Вітер дерева колише, гойдає,

            пташки у вирій летять, відлітають,

            а діти тихенько за парти сідають.

 

VІ. Опрацювання вірша Д.Павличка «Мрія».

 

     1. Виразне читання вірша вчителем.

2. Самостійне читання вірша учнями.

3. Відповіді на запитання:

- Від чийого імені ведеться розповідь?

- Яка у хлопчика мрія?

4. Словникова робота:

- Прочитайте на дошці дієслова. В  якому часі вони вжиті: у минулому, теперішньому чи майбутньому:

Сімя                             крилата                     виросту

по хаті                          лелеча                         збудую

по деревах                     клекітна                     прибю

  • Прочитайте іменники. У якому звуків більше, ніж букв? Чому?
  • Прочитайте прикметники.
  1. Повторне читання вголос. Відповіді на запитання:

-Навіщо хлопчик хотів збудувати хату?

-Кого хлопчик хоче на ній поселити?

- Для чого йому колесо?

-А чому хотів поселити на хаті саме лелечу сімю?

-Чи сподобалася вам мрія хлопчика і чим саме?

  1. Вправи на розвиток техніки читання:

-Читання «буксиром» у парі;

-Знайти рими, добрати свої;

  1. Гра «Відновлення вірша по пам’яті»:

 

  • В картці з віршем «Мрія» треба  по памяті пригадати і вибрати серед синонімів слово, яке вжив автор.

 

Як виросту -  збудую ( дім, будинок, хату),

на хаті колесо (приладнаю, прибю, прикріплю)?

а там я поселю (крилату, летючу,літаючу),

лелечу, клекітну (родину, сімю, пару.)

Нехай розводиться, (селиться, гніздиться, мешкає)

По всіх деревах і (будинках, хатах, оселях),

Нехай мені щоночі (сниться, ввижається, здається,

Що я літаю, наче (пташка, птиця, птах.)

 

 

  1. Виразне читання вірша вголос:

 

-Прочитайте вірш замріяно, у повільному темпі.

 

  1. Хвилинка фантазування.

 

-Подумайте і продовжіть  речення: « А як я виросту, то …»

                                                                                                                                                                                        VІ. Підсумок уроку.

 

 «Мікрофон»

 

-З творчістю якого поета ви ознайомились на уроці?

-Що ви дізналися про нього? 

          -Чого навчає вірш «Мрія»?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

  1. Савченко О.Я. Літературне читання: підручник для  3 класу .- Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 192 с.
  2. Заброцька С.Г. Літературне читання: конспекти уроків: 3 клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2014. – 200 с. - (Бібліотека вчителя).

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 

 

1

 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
2650
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку