повторити та узагальнити різні способи додавання та віднімання трицифрових чисел ;формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі про здоровий спосіб життя;розвивати критичне мислення,вміння виділяти головне;:сприяти виробленню в учнів практичних навичок здорового способу життя;розвивати вміння зміцнювати своє здоров'я ,бачити в кожній людині позитивне ;учити висловлювати свої погляди,власну думку;створювати умови для гармонійного розвитку душі і тіла;формувати культуру здоров'я;
Інтегрований урок у 3 класі
Математика.
Тема. Повторення та узагальнення знань.
Мета:
-формування предметних компетентностей: повторити та узагальнити різні способи додавання та віднімання трицифрових чисел ;формувати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі про здоровий спосіб життя;розвивати критичне мислення,вміння виділяти головне;
-формування ключових компетентностей:
уміння учитися:розвивати вміння організовувати своє робоче місце,планувати власні дії,оцінювати свою роботу та діяльність однокласників;розвивати пізнавальний інтерес;
комунікативної:розвивати математичне мовлення,вміння доводити власну думку,правильно формулювати висловлення з використанням математичних термінів;
соціальної:розвивати вміння продуктивно працювати в групах,виявляти ініціативу,докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційну:розширювати знання про математику.
Основи здоров’я
Тема. Здоровим бути модно. Підсумковий урок.
Мета:
-формування предметних компетентностей:сприяти виробленню в учнів практичних навичок здорового способу життя;розвивати вміння зміцнювати своє здоров’я ,бачити в кожній людині позитивне ;учити висловлювати свої погляди,власну думку;створювати умови для гармонійного розвитку душі і тіла;формувати культуру здоров’я;
-формування ключових компетентностей:
уміння учитися:удосконалювати здатність організовувати та контролювати свою навчальну діяльність, потребу в самоосвіті, обґрунтованість суджень ;
здоров’язбережувальної:удосконалювати психічну та духовну складові здоров’я;
загальнокультурної:виховувати культуру міжособистісних відносин;формувати моральні якості.
Тип уроку. Урок-ділова гра, робота в мікрогрупах.
Обладнання:презентація до уроку,картки із завданнями,картки із назвами дитячих груп-фірм.
Хід уроку
І. Організація класу.СЛАЙД 1.
1. Привітання. СЛАЙД 2
Встаньте, діти, усі рівненько
Посміхніться веселенько.
Поверніться до гостей, привітайтесь:
«Добрий день!»
- Всім присутнім ми зичимо здоров’я і добра.
2.Інтелектуальна гра «Якщо хочеш…»
- Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці. СЛАЙД 3
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплещіть у долоні.
- Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.
ІІ. Постановка цілі.
- Сьогодні у нас з вами незвичайний урок. Нам належить працювати у фірмах. СЛАЙД4.
А що таке фірма? Давайте звернемося до наших Всезнайок.
СЛАЙД 5
Фірма-це торгівельне або господарське підприємство,під маркою якого продаються товари або надаються послуги.
Ви заздалегідь розподілилися у різні фірми і придумали їм назву.
За кожне вправно виконане завдання фірма буде отримати бонуси. Кожна фірма матиме свої заощадження , які потім будуть переведені в оцінки.
Сьогодні я буду генеральним директором ваших підприємств-фірм, а ви їх власниками та співробітниками. А мені потрібні гарні працівники ! Тому сподіваюся на плідну співпрацю,вашу активність та дисциплінованість.Моїм помічником буде управляючий банку та його замісник, які будуть слідкувати за вашою роботою та нараховувати вам бонуси.
СЛАЙД 6
Правила учасників гри:
- гра — справа серйозна. Як ми граємося, так і живемо;
- будьмо позитивними;
-толерантність — це повага, у першу чергу, до самого себе;
- точність — ввічливість королів;
- світ навколо вирує, а ми — ТУТ і ЗАРАЗ — вчимося;
- найдорогоцінніше, що в нас є, це — час, використаймо його для себе найефективніше.
-Будь ласка, директори , презентуйте свої фірми.
СЛАЙД 7
Директор: Дитяча стоматологія «Чіполіно».
Ми працюємо під гаслом: «Дитяча стоматологія без сліз»
СЛАЙД 8.
Директор: Розважальний центр « Веселий вулик».
Гасло: «В здоровому тілі – здоровий дух».
СЛАЙД 9.
Директор: Кафе «Яблучко»
Гасло «Наші страви завжди корисні».
СЛАЙД 10
Директор: Дитяча лікарня «Малятко».
Гасло «Ваше здоров’я – в наших руках»
СЛАЙД 11Директор: Фітнес клуб «Левенятко».
Гасло «Хто спортом займається, той сили набирається».
СЛАЙД 12
Директор: Туристична фірма «Галопом по Європах».
Співробітники: З нами легко мандрувати.
(За презентацію фірми одержують по 1 бонусу.)
Учитель: Найдорожчий скарб, яким нагороджує людину природа від народження на довгі роки,є здоров’я.Воно є умовоюі для розвитку нашої країни. Саме ви повинні усвідомити цінність здоров’я ,зрозуміти значну роль здорового способу життя і формувати у собі відповідну поведінку.Кожна людина прагне прожити своє життя довго і щасливо. Але чи все ми робимо для цього? Усі наші фірми піклуються про збереження та зміцнення здоров’я дітей.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель: Сьогодні на нашому засідання директорів та співробітників фірм ми маємо розв’язувати різні завдання пов’язані із збереженням та зміцненням здоров’я.
Банкір за це буде нараховувати бонуси. Але, якщо співробітники фірми не будуть дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, порушувати дисципліну, на них будуть накладатися штрафні санкції і зніматися бонуси.
ІV. Актуалізація опорних знань.
СЛАЙД 13
1.Усний рахунок. Оренда офісу.
(На дошці малюнок шестиповерхового будинку.)
Учитель: - Щоб вам було зручно працювати - треба десь розміститися. Як генеральній директор я орендувала будинок.
У нас він буде ось такий незвичайний, казковий. Фірма, яка буде швидко і правильно відповідати, заробить більше бонусів, розміститься на 1 поверсі, а інші з 2-6 поверхи.
За кожну правильну відповідь 1бонус.
( На дошці вивішується малюнок будинку).
1. Як називаються компоненти при додаванні?
2. Як називаються компоненти при відніманніі?
3. Що треба зробити, щоб помножити число на 10? Поділити на 10?
4. Число 800 збільшити на 200 і зменшити на 100 (900)
5. 150 збільшити на різницю чисел 200і 100 (200)
6.Число 150 зменшіть на суму 60і 90 (0)
7.Скільки всього десятків у числі 291 ( 29)
8. За одну годину лижник проходить 4 км. Яку відстань пройде лижник за 5 год? (20км)
9.Довжина квадратного футбольного поля 40м. Знайдіть периметр футбольного поля?( 160м)
(Учні розв’язують задачі і проговорюють правила.)
Підсумок. За кількістю бонусів Банкір визначає де розміститься кожна фірма.
СЛАЙД 14.
2. Гра «Знайди помилку». Бухгалтерія.
Учитель:- Питання, пов’язані з отриманням прибутку, відносяться до професії бухгалтера. Наш бухгалтер-економіст припустився помилок при нарахуванні заробітної плати співробітникам фірм.
А чому він міг зробити помилку?
(Багато роботи, не відпочив своєчасно, щось тривожить, погане здоров’я, проблеми в сім’ї.)
Допоможіть, розв’яжіть приклади і отримаєте по 2 бонуси за всі правильні відповіді.
Робота в групі.
За правильне розв’язання завдання група отримує по 2 бонуси.
430+250=680
216+175 =381 (391)
949-352=587 (579)
368+133=501
Підсумок. Банкір видає бонуси.
СЛАЙД 15.
3. Фізкультхвилинка. Активний відпочинок.
Учитель: - Всі працівники фірм працюють зранку до вечора і повинні мати час для відпочинку. Відпочивати можна по-різному. Я пропоную активно. За гарне виконання вправ фірми мають отримати по 1 бонусу.
До цього завдання готувалася фірма «Веселий вулик» на чолі з її директором. Фірма «Веселий вулик» хоче себе показати. Пропоную вас її підтримати і відпочити.
Підсумок. Банкір нараховує по 1 бонусу кожній фірмі.
СЛАЙД 16.
4.Розв’язання задач про здоровий спосіб життя. Благодійна акція.
- Що означає слово « благодійність»?
- Хто потребує допомоги?
Кожна фірма завжди є учасником благодійних акцій.У якій акції і в якій мірі прийняти участь залежить від прибутку фірми.
Зараз ви маєте можливість взяти участь у благодійній акції.Отримавши за неї бонуси ,ви маєте право перерахувати якусь частину своїх заощаджень на підтримку ваших друзів,співробітників інших фірм, підтримати їх матеріально.
СЛАЙД 17.
Розв’яжіть задачі про здоровий спосіб життя і отримаєте по 1 бонусу за кожну задачу.
1. Випиваючи склянку чаю з цукром щодня, учень споживає 15г вуглеводів. Скільки вуглеводів учень отримає випиваючи 2 склянки? 3 склянки? (30г,45г)
СЛАЙД 18
2. Організм дитини повинен отримувати за добу 150г м’ясо, 300г овочів, 200г фруктів, 110г хліба, 50г сиру і 60г крупи. Скільки всього продуктів повинні вжити діти за добу?(870)
СЛАЙД 19
3. У тілі людини 640 м’язів.Коли людина посміхається, у неї працює 17груп різних м’язів. Коли плаче-43. На скільки більше задіяно мязів під час плачу,ніж під час сміху?(на26)
СЛАЙД 20
4. Богдан зазвичай робить зарядку 2 рази на день. Скільки разів він зробить зарядку за тиждень?
СЛАЙД 21.
5.За півгодини через легені людини проходить близько 300 л повітря. Скільки літрів повітря пропускають і очищають легені за 1 годину?(600л)
СЛАЙД 23.
Учитель:А що ми називаємо «зеленими легенями планети»?
5.Екологічна хвилинка.
Вічнозелені хвоїнки збагачують повітря киснем круглий рік. Через це хвойні дерева отримали назву «зелені легені планети».
Багато користі ми можемо мати від кожної ялинки. Подумайте, чи варто, напередодні свята Нового року вирубувати їх? Краще використати штучну ялинку.
Збережімо «зелений сад Землі» заради здоров’я планети, заради свого здоров’я і здоров’я дітей.
Підсумок. Банкір нараховує відповідну кількість бнусів кожній фірмі.
-Для того, щоб фірма не збанкротувала, вона повинна вміти гарно себе зарекомендувати, тобто створити власну рекламу. Ви маєте можливість прослухати і перелянути рекламу кожної з фірм ,а потім разом, спілкуючись із своїми співробітниками, вирішити, кому ви надасте допомогу і в якому розмірі.
Так як основним гаслом , під яким ми працюємо є «Здоровим бути модно!», кожна фірма склала для себе рекламу. Розважальний центр «Веселий вулик» із цим завданням вправно справились.
Слово директору та співробітникам фірми
СЛАЙД 24.
Реклама фірми «Дитяча стоматологія «Чіполіно»
1.Існує 1250 видів цибулі і саме ній містяться білки, цукор,аскорбінова кислота.
2.Пам’ятайте про те,який вплив має цибуля на ясна та зуби людини.
3.Здавна народ використовував цибулю боротьбі проти цинги.
3.Ми-лікарі, теж рекомендуємо, щоб у вас були міцні та гарні зуби,їжте побільше сирої цибулі та часника.Особливо корисне зелене пір’я цибулі
4.Жуючи всього 3 хв часник чи цибулю, ви позбудитесь всіх бактерій в ротовій порожнині.
Разом «Здоровим бути модно»
Реклама Кафе «Яблучко»
-1.Яблук повні в нас корзини,
Ми збираємо вітаміни.
Яблучний пиріг печемо,
Усіх до себе в гості звемо.
2.Яблуко-найбільш популярний фрукт у світі.
Це плід здоров’я, бо містить велику кількість вітамінів С,В1,В2,Р,Е.
3.Найбільше яблуко виростили в Японії, у 2005 році. Його вага 1 кг 849г, а найменше, діаметром 42мм - у Великобританії
Вживайте яблука. «Здоровому бути здорово»
Реклама Дитячої лікарні «Малятко».
1.Здоров’я-всьому голова.
2.У здоровому тілі-здоровий дух.
3.Не може бути щасливою хвора людина.
4.Якщо ви захворіли-ми вам допоможемо.
Ваше здоров’я в наших руках.
Разом «Здоровому бути модно.
Реклама Фітнес клубу «Левеня».
1.Фітнес - це не просто фізкультура і спорт, не тільки активність. Це правильне харчування, режим дня,відпочинок,це ціла наука про здоровий спосіб життя.
2.Фітнес-це добре самопочуття і здоров’я.
3.Фітнес-це краса, це погляд на себе.
4.Фітнес-це дорога у довголіття.
Разом «Здоровому бути модно».
Реклама Туристична фірма «Галопом по Європах».
1.Туризм-в перекладі означає «прогулянка», подорож у вільний час.
2.Туризм – це один із видів активного відпочинку.
3.Туризм необхідний кожній людині, що розвивається.
4.В туристичних походах ви зміцнете здоров’я, загартуєтеся, розважитесь, ознайомитесь з новими місцями.
Запрошуємо вас до подорожей.Чекаємо на вас.З нами легко мандрувати.
Разом «Здоровому бути модно».
Підсумок.Всі команди отримують від банкіра по 2 бонуси.
Ви слухали рекламу кожної фірми, прошу вас вирішити , якій фірмі і чому ви хочете надати допомогу.
(банкір перераховує бонуси фірмам,діти коментують свої рішення)
СЛАЙД 25.
5.Самостійна робота з програмованим завданням.
Проблемні питання.
(Учні отримують програмовані картки.)
Учитель:- Усі співробітники повинні вміти самостійно вирішувати проблемні питання. Долаючи перешкоди , людина відчуває себе щасливою та здоровою, підвишується її самооцінка. Попрацюйте самостійно з програмованими картками.
- Якщо ви згодні з твердженням поставте +, якщо ні -поставте - .
345 + 456 801 |
948 - 239 718 |
685 + 239 914 |
2дм=200см |
7ц=700кг |
|
|
|
|
|
Підсумок. Банкір збирає «Депозит»
Вправа «Збери прислів’я» (кожна фірма отримує картки із завданнями)
- Сьогодні на уроці ми з вами працювали у фірмах і розв’язували завдання, пов’язані із збереженням та зміцненням здоров’я.Я пропоную підвести підсумок нашої гри ,виконавши вправу «Збери прислів’я»
У кожної фірми на партах є конверти із реченнями-розсипанками. Вам необхідно скласти із цих слів прислів’я про здоров’я
Здоров'я всьому голова.
Найбільше багатство — здоров'я..
В здоровому тілі — здоровий дух.
Здоров’я за гроші не купиш.
( Кожна група перевіряє прислів’я. Отримують бонуси за правильність виконання завдання)
V. Підсумок уроку.
-Шановні мої співробітники!
Мені,як генеральному директору, було дуже приємно з вами співпрацювати.Такі талановиті, креативні,творчі працівники мені дуже потрібні.Я думаю, що ми разом з вами багато зробимо разом для збереження здоров’я. А зараз надається слово нашому управляючому банком для підведення підсумку(Управляючий банком оголошує результати роботи)
СЛАЙД 27.Вправа «Мікрофон».
-А які у вас враження від уроку.
-Що вам сподобалося?
-Що ви запам’ятали?Поділіться думками із присутніми.
(діти діляться враженнями про урок)
-Всі бонуси, які отримала ваша фірма, будуть переведені в оцінки, які я вам повідомлю.
А всім присутнім від кафе «Яблуко» продукт здоров’я-яблучко.
СЛАЙД 28