ДЕПАРТАМЕНТ З ГУМАНІТАРНИХ ПИТАНЬ
КАМ’ЯНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
СЕРЕДНЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА №23
ПЛАН-КОНСПЕКТ
УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З БАСКЕТБОЛУ
ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ
вчитель фізичної культури
СЗШ№23
Андрющенко Т.Г.
м.Кам’янське
2016 рік
Тема уроку: Спортивні ігри «Баскетбол».
Завдання уроку:
1. Удосконалювати техніку пересування в основній стійці баскетболіста;
2. Удосконалювати техніку ведення м’яча зі зміною напрямку руху та висоти відскоку, ведення без зорового контролю;
3. Закріпити техніку передачі м’яча у русі;
4. Сприяти розвитку координації рухів, витривалості, спритності, швидкості, стрибучості, рівноваги;
Тип уроку: навчально-тренувальний.
Інвентар: баскетбольні мячі, волейбольний м’яч, секундомір, маркери, магнітофон, диск із записом музики, турнірне табло, повітряні кулі.
Місце проведення: спортивна зала.
№ |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
|
І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА 13 ХВ |
||||
1.
2.
|
Вхід до спортивної зали, шикування, привітання
Повідомлення завдань уроку
|
20 с
30 с
|
Вхід до спортивної зали у колоні по одному. Фронтальний метод, звернути увагу на зовнішній вигляд Учитель: Вас чекає дуже дивна Змагально-ігрова країна З м’ячем будемо працювати Ловити його і передавати, Швидкість, спритність розвивати, І в рухливі ігри грати, Буду вас я ще навчати, Як здоров’я гарне мати! |
|
3.
|
Інструктаж з техніки безпеки |
1 хв
|
Вимоги ТБ під час занять
|
|
4.
|
Замірювання ЧСС за 10 с
|
20 с
|
Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень |
|
6.
7. |
Стройові вправи
Перешикування в 2 шеренги |
20 с
10 с |
Звернути увагу на чітке виконання поворотів на місці. Формування команд, вибір капітанів. Учитель: „ Відвідуючи змагання, як вітаються та розминаються команди - суперники. Привітаємось і розімнемось і ми так. ” |
|
8.
|
Вправи для формування гарної постави та профілактики плоскої стопи. Психологічна гра „ Привітання ” при виконанні ходьби та її різновидів:
|
2хв
10-15 с 10-15 с
10-15 с 10-15 с
10-15 с |
По малому колу в дві колони проводиться в русі. Дистанція 2 кроки. Стежити за поставою Темп середній 1 свисток - пари вітаються оплеском правої та лівої долоні; 2 свистки – торкатися плечима; однойменним 3 свистки – торкатися внутрішньою стороною стопи, правою і лівою. Стежити за поставою. Відмітити найшвидшу пару. |
|
9.
1.
2
3.
4.
5.
6.
|
Вправи на «драбині вдосконалення»
|
6 хв.
8 м 10 м
8 м
10 м 8 м
10 м 8 м
10 м
8 м 10 м
8 м
10 м
8 м 10 м
|
Учитель: «По « драбинах вдосконалення» виконуємо спеціальні вправи переміщення баскетболіста.» Дистанція 2 клітинки на дробині, 2 кроки по діагоналі. Темп середній
Під музичний супровід. Драбина – на 4 рахунки Діагональ - Стежити за роботою рук і ніг Драбина-Стежити за дистанцією, на 8 рахунків
Діагональ – виконувати на зігнутих ногах. Драбина – спину тримати рівно
Діагональ – дивимось через ліве плече Драбина – на клітини не наступати Руки на колінках
Діагональ – вистрибувати як змога вище Драбина – тримати дистанцію
Діагональ – не підстрибувати
Драбина – тримати тулуб рівним Діагональ – не підстрибувати Драбина – попасти в кожну клітинку Драбина - Під час переводу м’яча з руки в руку м’яч відскакує від середини квадратів «драбинки» Діагональ – м’яч з боку. |
|
10.
|
Відновлення дихання Рухи руками вгору, униз |
10с
|
Темп виконання повільний. – вдих – видих. |
|
11. |
Перешикування у 2 шеренги, |
10 с |
Інтервал 2 м розімкнутися |
|
12.
|
«Танок баскетболіста» (пересування в стійці баскетболіста під музичний супровід)
1,2,3,4 – приставний крок праворуч 5,6,7,8 – біг на місці
1,2,3,4 – приставний крок ліворуч 5,6,7,8 – біг на місці
1,2,3,4 – приставний крок вперед 5,6,7,8 – біг на місці
1,2,3,4 – приставний крок за спину 5,6,7,8 – біг на місці
1 – крок правою вперед 2 – крок правою назад 3 - крок правою вперед 4 - крок правою назад 5,6,7 – поворот ліворуч права крок вперед 8 - в.п. Дихальні вправи на відновлення: 1-2-руки вгору 3-4-в.п. |
2хв
2 р
2 р
2 р
2 р
10с
|
Рухи узгоджувати з музичним супроводом Спина пряма. Слідкувати за правильним виконання: тулуб залишається прямим і спокійним коліна трохи зігнуті стопи з носками на підлозі, вдих носом, видих ротом. При виконанні приставного кроку не опорна нога ковзає по підлозі
Опорну ногу не можна відривати від підлоги
Слідкувати за поставою За правильним диханням вдих носом, видих ротом. |
|
ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА 28 хв |
||||
1
|
Вимірювання ЧСС за 10 с Шикування в 2 колони. Пояснення умов проведення товариської зустрічі команди «ДНІПРО» та команди «Дніпро АЗОТ». Гра складається з естафет і рухливих ігор. За перемогу в кожній з них нараховується - 2 очки, за поразку 1. Виграє команда, яка в сумі набере більше очок. |
2 хв
|
ЧСС 120-140 ударів за 1 хв Результати кожного випробування фіксуються в спеціально підготовленій турнірній таблиці, яку вивішують на видному місці. |
|
2. |
Естафета «Шахтарі» За сигналом перший гравець біжить до «драбини» стає в упор лежачи, руки в першій клітинки, наступний добігає і пролізає під першим і стає далі, руки його в наступній клітинки. Коли останній пролізе в «тунель» вся команда встає на квадрати дробинки, оббігає стійку і фінішує. |
2хв 30 с |
З «драбиною» на поясі виконується біг маленькими кроками. В кінці естафети вийти з «драбини». Виграє команда, гравці якої швидше і без помилок закінчать естафету.
|
|
3. |
Зустрічна естафета «Жонглювання м’ячем під ногою» Гравець виконує ведення до «драбинки» , далі крокує по квадратам через один, передає м’яч під ногою з руки в руку, далі знову виконує ведення, до гравця. |
2 хв 30 с
|
Виграє команда, гравці якої швидше і без помилок закінчили естафету.
|
|
4. |
Зустрічна естафета «Ведення м’яча зі зміною висоти відскоку» Гравець виконує ведення до «драбинки». Далі по «драбині» виконує низьке ведення, в кожній клітинці один удар м’ячем, напрямок руху - обличчям вперед. |
3 хв. |
Перемагає команда, гравці якої швидше і без помилок закінчили естафету.
|
|
5 |
Рухлива гра «Спритні квачі» На волейбольному майданчику грає 2 команди по 10 гравців. У одної команди у кожного м’яч вони рівномірно розташовуються по в\б майданчику. Друга команда без м’ячів шикується по лицьовій волейбольній в шеренгу. За сигналом вчителя перша команда виконує ведення м’яча і намагається заквацати дітей протилежної команди, які бігають по майданчику. |
2 хв.30с |
Квацати можна тальки вільною рукою не припиняючи ведення м’яча. Якщо під час квацання квач втрачає контроль над м’ячем, або припиняє ведення, то учень якого він торкається. Не вважається заквацанним. Заквацаними є і гравці, які вийшли за межі майданчику. Виграє команда, яка за 1 хв. Заквацає більше гравців. |
|
6
|
Рухлива гра «Ящірка і орли» Одна команда захищає «Ящірка», інша – нападає «Орли». Гравці «Ящірки» розташовуються в колону і кожен бере попереду гравця за пояс. Функції направляючого виконує найспритніший захисник. Гравці «Орли» рівномірно розподіляються по майданчику. За допомогою передач без пробіжок з м’ячем вони повинні влучити в останнього гравця колони «хвоста». |
3 хв с
|
Гра проводиться по всьому майданчику. Виграє команда, яка менше часу затратить на попадання в «хвоста». Гравці які захищають не мають право створювати спіраль; влучення не зараховується, якщо м’яч потрапив у голову.
|
|
7
|
Рухлива гра «Єгері і мисливці» Грає 2 команди, які шикуються в шеренги обличчям одна до одної в центрі в\б майданчику на відстані 6 – 10 м. У команди втікачів «мисливців» баскетбольні м’ячі. За сигналом вчителя діти з м’ячами, виконуючи ведення, розбігаються по майданчику. Єгері намагаються, як найшвидше вибити у них м’яч. Залишають майданчик гравці у яких вибито м’яч без порушень ,(фолів) і ті хто вийшов за межі майданчика.
|
2 хв.30 с |
Через 1 хв. Діти міняються ролями. Виграє команда, яка за вказаний час більше захопила мисливців.
|
|
8. |
Рухлива гра „Шалені мавпи” Грає дві команди. За сигналом діти розбігаються по майданчику і використовуючи обманні рухи намагаються відірвати “ хвоста ” у гравців іншої команди. |
2 хв 30 с |
Виграє та команда, яка затратила менше часу на відривання „ хвостів ” у команди суперника.
|
|
9. |
Гра „ Не спіймайся на гачок ” Учитель тримає шнур довжиною 3 метри, на кінці прив’язана сітка в котрій знаходить ся футбольний м’яч. За сигналом учитель починає крутити м’яч навколо, намагаючись зачепити когось. Діти повинні ухилятися, перестрибувати і таке інше, від м’яча. Гравець, якого зачепив м’яч, виходить з гри. |
2 хв.30 с |
Волейбольний майданчик. Виграє команда з якої менше гравців попали на гачок Гравці які вийшли з гри беруть кульку і надувають її відновлюючи при цьому дихання. |
|
10. |
Рухлива гра « Стрімкий м’яч » Гравці обох команд стають у коло діаметром5 м, по центру майданчика. Вчитель стоїть по центру з палицею до якої причеплена мотузка з волейбольним м’ячем. Вчитель починає розкручувати м’яч, діти, тільки за сигналом починають вистрибувати і намагатися схопити м’яча двома руками. |
2 хв |
Не рахується, якщо гравець схопив, а потім впустив м’яча, якщо спіймав м’яча за мотузку. Гравець, який спіймав м’яча приносить своїй команді 1 очко.
|
|
11. |
Рухлива гра „ Понад тином ”. Всі стоять по колу. Кожен тримає долонею перпендикулярно підлозі гімнастичну палку. За сигналом гравці змінюють місце, по годинниковій стрільці на одного гравця, залишаючи гімнастичну палицю на місці. Гравець який не утримав гімнастичну палицю залишає коло. |
2хв |
2 кола. Діаметр кола -5 м. Інтервал 1,5 м. Неможна кидати палицю, притримувати її. Гравець, який порушує правила залишає коло. Перемагає команда, гравців якої залишилось на майданчику більше.
|
|
12. |
Шикування в коло, замірювання ЧСС за 10 с |
20 с |
140-160 ударів на хвилину |
|
13. |
Оголошення результатів змагань.
|
30 с |
Учитель вітає переможців. Переможеним пояснює, що не потрібно заздрити, а привітавши суперників, радіти разом з переможцями. Треба більше тренуватися, щоб у наступній грі перемогти |
|
ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 5 хв |
||||
1.
1.1
1.2
1.3
1.4
1.5
1.6
1.7
1.8
1.9 |
Вправи на фітболі (великому м’ячі): В.п.- лежачи на м’ячі, руки вгорі, розслабитись В.п.- лежачи на м’ячі з упором на руки та стопи 1-4-пересування вперед 5-7-пересування назад 8-в.п. В.п.- лежачи на м’ячі з упором на руки та стопи 1-4-пересування вперед 5-6-підтягнути м’яч стопами 7-8-в.п. В.п.- сидячи на м’ячі 1-4-пересування стопами вперед 5-7-пересування назад 8-в.п. Вправи на баланс: В.п.- сидячи на м’ячі, руки в сторони 1-3-права паралельно підлозі 4-6-нога вгору до рук вперед 7-8-в.п. 1-8- з другої ноги. В.п.- сидячи на м’ячі 1,2,3-нахил вперед-вправо 4-в.п. Те саме вперед-вліво. В.п.- сидячи на м’ячі, ноги разом, лікті під коліна 1,2,3-нижня частина спини вгору 4-в.п. В.п.- сід на м’ячі,права рука на ліве коліно 1,2,3- пружинні повороти праворуч 4-в.п. 5-8-з лівої руки. В.п.- сід на м’ячі 1-2-руки вгору 3-4-в.п. |
4 хв.
2р
2р
2р
2р
2р
2р
2р
2р
10с |
Вправи на балансування та розтягування м’язів. При пересуванні напрягти м’язи тулуба, дихання спокійне. Спину не прогинати, м’язи напружені. Груди над підлогою Не опускати таз, Тільки верхня частина лопатки залишається на м’ячі.
Дихання спокійне утримання 3 с.
потягнутися до ноги. Пружні нахили Стопа на себе Дихання рівне
При розтягненні лікті випрямляти до кінця
Спина пряма
Потягнутись вгору-вдих Розслабитись - видих |
|
2. |
Шикування у шеренгу |
10 с |
|
|
3. |
Вимірювання ЧСС за 10 с, |
10 с |
ЧСС 100 уд.хв. |
|
4. |
Підбиття підсумків уроку
|
20 с |
Відзначити кращих учнів Учитель: „Працювали дуже плідно! В рухливі ігри ми пограли на „Ура!” Оцінку ставлю я – „Відмінно!” В ці ігри грайте ви щодня!” |
|
5.
|
Домашнє завдання: Вправи для розвитку спритності та координації рухів:
|
20 с |
|
|
6. |
Прощання та організований вихід із спортивного залу. |
|
|
|