Урок фізичної культури з елементами футболу для учнів 7 класу

Про матеріал
ПЛАН-КОНСПЕКТ ІННОВАЦІЙНОГО УРОКУ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ З ЕЛЕМЕНТАМИ ФУТБОЛУ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку: Спортивні ігри.

Мета уроку:

1. Удосконалювати функціональні можливості організму, розвивати фізичні якості школярів.

2. Навчати основних елементів техніки гри у футбол.

3. Виховувати в учнів потребу у систематичних заняттях фізичною культурою та спортом, сприяти розвитку морально-вольових якостей.

Завдання уроку:

1. Сприяти розвитку координації рухів, витривалості, спритності, швидкості, стрибучості, уваги.

2. Ознайомити з технікою воротаря;

3. Закріпити техніку ударів правою та лівою ногою по м’ячу, що котиться та зупинку м’яча підошвою.

4. Повторити техніку ведення м’яча зовнішньою частиною підйому стопи та внутрішньою частиною стопи

  1. Формування у дітей таких рис характеру, як активність, рішучість, уміння підпорядковувати свої емоції встановленим вимогам, контролювати свою поведінку, оперативно мислити, прагнути до вдосконалення.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Інвентар: футбольні мячі, секундомір, маркери, волейбольна сітка, магнітофон, диск із записом музики, турнірне табло, повітряні кулі, бар’єри.

Місце проведення: спортивна зала.

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

І. ПІДГОТОВЧА ЧАСТИНА 13 ХВ

1.

 

Вхід до спортивної зали,

шикування, привітання

 

30 с

 

Вхід до спортивної зали у колоні по одному, дівчата у строю стоять попереду.

Фронтальний метод, звернути увагу на зовнішній вигляд

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Коротка розповідь про те, як стати відомим спортсменом на прикладі всіма улюбленої футбольної команди Збірної України, багато гравців якої, як капітан Андрій Шевченко, Анатолій Тимощук, Андрій Воронін та інші, починали свою спортивну кар’єру з простих уроків фізкультури.

Усі вони були такими самими учнями, дуже любили уроки фізкультури, тренувалися в секціях, спортивних школах, займалися різними видами спорту, надаючи перевагу одному, дотримувалися режиму дня і тому ще вчилися на „відмінно”, а головне - багато займалися самостійно. Серед вас є багато талановитих дітей і якщо ви будете все робити, як вони, зможете стати відомими спортсменами, матимете міцне здоров’я, будете сильними та витривалими.

У майбутньому, саме Ви допоможете Збірній України з футболу виграти кубок УЄФА.

1хв 30 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета розповіді – сприяти у дітей мрії досягти успіхів у спорті, а також віри в те, що це можливо  в умовах нашого міста та інших міст України.

Наголосити, що серед них головним є виховання на прикладі збірної команди України уміння займатися фізичними вправами самостійно.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

Повідомлення завдань уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інструктаж з техніки безпеки

10 с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

Учитель:

На уроці фізкультури

у футбол пограємо всі разом!

Розів’ємо мускулатуру

технічні дії відпрацюєм!

І дуже вправно і уміло

Готуємось до всіх змагань!

Як роблять це наші кумири:

Шевченко, Гусін і Ротань!

5.

 

 

Замірювання ЧСС за 10 с

 

 

20 с

 

 

Звернути увагу на учнів із підвищеною частотою серцевих скорочень

6.

 

Стройові вправи

 

20 с

 

Звернути увагу на чітке виконання поворотів на місці.

Учитель:

Відвідуючи матчі, багато з вас бачили, як розминаються гравці нашої Збірної. Розімнемось і ми так.”

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи для формування гарної постави та профілактики плоскої стопи.

Психологічна гра „Привітання”

при виконанні  ходьби та

 її різновидів:

 

 

 

  • звичайним кроком;
  • на носках; руки на пояс, спину тримати рівно
  • на п’ятах, руки за голову
  • у напівприсіді; руки за спину
  • у присіді, руки на колінах

2хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10-15 с

10-15 с

 

10-15 с

10-15 с

 

10-15 с

По малому колу в дві колони проводиться в русі. Дистанція 2 кроки.

Стежити за поставою

Темп середній

1 свисток - пари вітаються оплеском правої та лівої долоні;

2 свистки – торкатися плечима;

одноіменним

3 свистки – торкатися внутрішньою стороною стопи, правою і лівою. Відмітити найшвидшу пару.

 

8.

Спортивна ходьба з переходом на біг

 

10-15 с

Стежити за поставою. Поступово прискорювати темп ходьби. Стежити за правильною постановкою стопи, за активним рухом рук

9.

Біг з м’ячем із додатковим завданням:

  • звичайний біг, м’яч у руках;
  • приставним кроком правим лівим боком, м’яч попереду у прямих руках;
  • з високим підніманням стегна, м’яч тримати перед собою у прямих руках;
  • схресним кроком правим та лівим боком, м’яч тримати у прямих руках відводячи праворуч, ліворуч;
  • із закиданням гомілки назад, м’яч у руках за спиною;
  • прискорення після торкання рукою підлоги, м’яч під рукою

2,5-3хв

 

20-30 с

 

10-15 с

 

 

10-15 с

 

 

10-15 с

 

 

 

 

10-15 с

 

 

10-15 м

 

Дистанція 3 кроки

Темп середній

Стежити за роботою рук і ніг

 

 

М’яч попереду. Діставати правим, лівим колінами.

 

Стежити за дотриманням техніки безпеки

 

М’яч за спиною . Діставати п’ятами м’яча.

Діти з ослабленим  станом здоров’ям виконують звичайний біг

10.

 

Відновлення дихання

Рухи руками вгору, перекласти м’яч в ліву руку; униз

20с

 

Темп виконання повільний. – вдих

– видих.

11.

Перешикування у 2 шеренги,

10 с

Інтервал 2 м

розімкнутися

12.

ЗРВ на місці з м’ячем у руках (танцювальні кроки з аеробіки)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Marching (мачінг) ходьба на місці, м’яч під праву руку.

Marching у напівприсяді, м’яч під праву руку;

Marching на носках, м’яч під праву руку;

Marching в бік, м’яч під праву руку;

Walking (вокінг)  ходьба в різних напрямах: вперед-назад з рухами м’яча вперед;

 

V-step (ві-степ)м’яч попереду - 4 рахунки

И.п.-о.с.

1-шаг пр.вперед в сторону,пр. всторону

2- шаг л.вперед в сторону,л. в сторону

3- шаг пр.назад,пр. вниз

4- шаг л. назад,л. вниз

Step Touchfomen (тач) - м’яч попереду, приставний крок - 2 рахунки

В.п.-о.с.

1- крок пр. в сторону

2-приставить ліву к пр. на носок

3-4-то же с др.

Scoop (скуп) м’яч попереду - 2 рахунки.

Скуп - це хай-імпект варіант Степ тач. Нога виставляється убік з перенесенням тягаря, після цього стрибком ноги повертаються в зімкнуту стійку

Jumping Jack (джампіг Джек) або. Hampеlmann (хэмплмэн) - 2 рахунки.

Обидві ноги стрибком в стійку ноги нарізно (трохи ширше за плечі), стопи і коліна злегка назовні, коліна злегка зігнуті, щоб пом'якшити приземлення. При другому стрибку зімкнута стійка.

Дихальні вправи на відновлення:

1-2-руки вгору

3-4-в.п.

 

 

 

 

 

 

Вправи з м’ячем в парах. Техніка воротаря:

  • Кидки м’яча двома руками від грудей, партнер ловить м’яч;
  • Кидки м’яча в вгору, партнер ловить у стрибку;
  • В.п. сід на підлозі, ноги нарізно, партнер кидає м’яч двома руками  в один бік,
  • Один силою кидає м’яч у підлогу перед собою, інший з різних вихідних положень намагається швидко встати з в.п. і впіймати його у стрибку, як воротар:

1.В.п.-стійка на колінах сід на п’ятах, спиною до партнера;

2.В.п.-лежачи на спині, ногами до партнера;

3хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 р

 

8 р

 

8 р

 

8 р

 

8 р

 

 

 

8 р

 

 

 

 

 

 

 

 

8 р

 

 

 

 

 

 

 

8 р

 

 

 

 

 

 

8 р

 

 

 

 

 

 

 

 

 

20с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1хв.30с

 

По 4 рази

 

 

По 4 рази

 

 

По 4 рази

 

 

По 4 рази

Учитель розповідає: «Діти, а ви знаєте, що відомі футболісти, як Андрій Шевченко, Андрій Гусін і всі гравці футбольних клубів, два рази на тиждень ходять до фітнес залу? Займаються там аеробікою, шейпінгом для того, щоб бути координованими і вміти орієнтуватись в будь-яких ситуаціях на полі.»

Рухи узгоджувати з музичним супроводом

Спина пряма, руки рухаються різно направлено;

Слідкувати за правильним виконання:

- тулуб залишається прямим і спокійним

 - руки рухаються різно направлено (широко)

  • коліна трохи зігнуті
  • стопи з носками опускаються на п'яту
  • при вокінг вперед, стопа ставиться з п'яти з перекочуванням на всю стопу і носок, перекочування виконується м'яко і безшумно.

Слідкувати за правильним  виконанням:

коліна залишаються злегка зігнутими

Слідкувати за правильним виконанням

  • коліна залишаються спокійними і не пружинять
  • коліна завжди позаду носків (не згинаються дуже сильно).

Напрямок виконання вперед, в бік.

 

Слідкувати за правильним виконанням:

  • при стійці ноги нарізно стопи і коліна злегка назовні
  • повне опускання на п'яти після підскоку
  • коліна не переходять лінії носків спереду, гомілка майже вертикально, це досягається за рахунок достатньо широкої стійки.

 

Слухати музику, спина рівна

 

Вдих носом,

 видих ротом.

 

 

 

Учитель запитує : «скільки гравців у футбольній команді?” Після відповіді говорить про важливу роль воротаря і пропонує виконати вправи для підготовки воротаря.»

відстань між партнерами

 5-6 м

 

відстань між партнерами

5-6 м

Виконується в парах,

Відстань між партнерами

5 метри.

щоб інший міг його впіймати в падінні і повернути назад;

 

 

Відстань між партнерами в парі 1.5-2 м

Учитель говорить: „Воротарям часто треба після падіння швидко підніматися і ловити м’яч”

Відмітити найспритніших дітей.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА 28 хв

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання ЧСС за 10 с

Розподіл на 2 команди. Пояснення умов проведення рухливої гри Україна”– чемпіон!” Гра складається з естафет і рухливих ігор. За перемогу в кожній з них нараховується - 2 очки, за поразку 1.

Виграє команда, яка в сумі набере більше очок і одержить почесне право називатися „Збірною командою Україна”

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЧСС 120-140 ударів за 1 хв

Формування команд, вибір капітанів.

Допомагають вчителю судді із учнів, звільнених від занять фізкультурою.

Результати кожного випробування фіксуються в спеціально підготовленій турнірній таблиці, яку вивішують на видному місці.

2.

Взаємні привітання футболістів.

Перешикування у 2 колони

10 с

Виконується футбольний марш

3.

„Зустрічна естафета з бар’єрами”.

 За сигналом перший у команді починає вести м’яч через кожен бар’єр, перестрибує через нього і після останнього бар’єру пересувається до гравця, який розташовується навпроти, передає йому м’яч, а сам стає у кінець колони.

2хв 30 с

Виграє команда, гравці якої швидше і без помилок поміняються місцями.

4.

Зустрічна естафета „ Ведення кульки головою”

За сигналом гравець, ударяючи повітряну кулю головою у стрибку, пересувається до гравця, який розташовується навпроти, передає йому кулю, а сам стає у кінець колони.

 

 

2 хв 30 с

 

Виграє команда, гравці якої швидше і без помилок поміняються місцями.

5.

Рухлива гра „Шалені мавпи”

Грає дві команди. За сигналом діти розбігаються по майданчику і використовуючи обманні рухи намагаються відірвати “хвіст”  у гравців іншої команди.

5 хв

Виграє та команда, яка затратила менше часу на відривання „хвостів” у команди суперника.

 

6.

Гра „ Не спіймайся на гачок”

Учитель тримає шнур довжиною 3 метри, на кінці прив’язана сітка в котрій знаходить ся футбольний м’яч. За сигналом учитель починає крутити  м’яч навколо, намагаючись зачепити когось. Діти повинні ухилятися, перестрибувати і таке інше, від м’яча. Гравець, якого зачепив м’яч, виходить з гри.

4 хв

Волейбольний майданчик.

Виграє команда з якої менше гравців попали на гачок

7.

Рухлива гра „Футбол, як теніс”

Дві команди. Кожна з них бере 2 м’ячі та розміщується на своїй половині майданчика. Майданчик розділено сіткою (40-50 см від підлоги). За сигналом учителя діти намагаються ударом ноги так спрямувати м’яч, щоб він, прокотився під сіткою, на протилежну сторону майданчика.

4 хв

1 бал нараховується команді, якій вдалося звільнити свій майданчик від м’ячів. Гра продовжується доки одна із команд набере 5 балів – вона і перемагає, якщо одна із команд перекидає м’яч над сіткою, то гра зупиняється і 1 бал нараховується протилежній команді.

8.

Гра „Зміна місць по колу”.

Всі стоять по колу. Водячий  у центрі, він виконує передачу м’яча в бік будь-якого гравця, біжить за м’ячем і займає позицію того, кому зробив передачу. Гравець який отримав м’яч, після зупинки підошвою, веде його на місце водячого і виконує передачу гравцю, який стоїть по колу ліворуч від водячого, і т.д. Доки не опинеться на своєму місці в центрі кола.

4 хв

2 кола. Діаметр кола -5 м. Інтервал 1,5 м.

Виграє та команда, водячий якої швидше опиниться у центрі.

9.

Гра „Ворота в колі”.  Гравці встають в коло обличчям, посередині – капітан команди суперника із м’ячем. Він намагається вибити ногою м’яч із кола. Гравці повинні уважно стежити за діями капітана команди суперника і відбивати м’яч таким чином, щоб він не вилетів, а залишився в колі.

3хв

 2 кола.  Діаметр кола -5 м. Інтервал 1,5 м.

Перемагає команда, яка менше пропустила голів.

10.

Шикування в коло, замірювання ЧСС за 10 с

20 с

140-160 ударів на хвилину

11.

Оголошення результатів змагань. Переможець одержує почесне право називатися Збірною командою України

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

Учитель  вітає переможців. Переможеним пояснює, що не потрібно заздрити, а привітавши суперників, радіти разом з переможцями. Треба більше тренуватися, щоб у наступній грі перемогти

ІІІ.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА 5 хв

1.

 

 

1.1

 

1.2

 

 

 

 

1.3

 

 

 

1.4

 

 

 

 

 

1.5

 

 

 

 

 

 

1.6

 

 

 

1.7

 

 

 

 

1.8

 

 

 

 

 

1.9

Вправи на фіт болі (великому м’ячі):

 

В.п.- лежачи на м’ячі, руки вгорі, розслабитись

В.п.- лежачи на м’ячі з упором на руки та стопи

1-4-пересування вперед

5-7-пересування назад

8-в.п.

В.п.- лежачи на м’ячі з упором на руки та стопи

1-4-пересування вперед

5-6-підтягнути м’яч стопами

7-8-в.п.

В.п.- сидячи на м’ячі

1-4-пересування стопами вперед

5-7-пересування назад

8-в.п.

Вправи на баланс:

В.п.- сидячи на м’ячі, руки в сторони

1-3-права паралельно підлозі

4-6-нога вгору до рук вперед

7-8-в.п.

1-8- з другої ноги.

В.п.- сидячи на м’ячі

1,2,3-нахил вперед-вправо

4-в.п.

Те саме вперед-вліво.

В.п.- сидячи на м’ячі, ноги разом, лікті під коліна

1,2,3-нижня частина спини вгору

4-в.п.

В.п.- сід на м’ячі,права рука на ліве коліно

1,2,3- пружинні повороти праворуч

4-в.п.

5-8-з лівої руки.

В.п.- сід на м’ячі

1-2-руки вгору

3-4-в.п.

4 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10с

Вправи на балансування та розтягування м’язів виконуються в парах почергово.

При пересуванні напрягти м’язи тулуба, дихання спокійне.

Спину не прогинати, м’язи напружені.

Груди над підлогою

Не опускати таз,

Тільки верхня частина лопатки залишається на м’ячі.

Дихання спокійне

утримання 3 с.

потягнутися до ноги.

Пружні нахили

Стопа на себе

Дихання рівне

При розтягненні лікті випрямляти до кінця

Спина пряма

 

Потягнутись вгору-вдих

Розслабитись - видих

2.

Шикування у шеренгу

10 с

 

3.

Вимірювання ЧСС за 10 с,

10 с

ЧСС 100 уд.хв.

4.

Підбиття підсумків уроку

20 с

Відзначити кращих учнів

Учитель:

Працювали дуже плідно!

В футбол пограли на „Ура!”

Оцінку ставлю я – „Відмінно!”

В цю гру ви грайте всі щодня!”

 

5.

 

 

Домашнє завдання:

Вправи для розвитку спритності та координації рухів:

  • Стрибки с поворотом на 90 - 180˚
  • Стрибки з імітацією ударів головою

20 с

6.

Прощання та організований вихід із спортивного залу.

 

 

 

 

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку