Сьогодні відбувається модернізація української освіти. Сучасні вчителі повинні формувати цілісну систему універсальних учбових дій та навичок, які в свою чергу формуються тільки через активне включення в практичну діяльність. Особливо цікавим й ефективним видом сучасних технологій є інтерактивна гра, яка пропонує умови, в яких учні можуть змінювати форми поведінки й діяльності. Такою грою є квест.
Квест (від англійської – пошук) – це активна пригодницько-пошукова гра, в якій команда, використовуючи свої знання, інтелект, кмітливість повинна виконати всі завдання за відведений час. У грі учасники обов'язково взаємодіють. Квест має дуже важливу властивість – він забезпечує учасників релаксацією, знімає емоційну напругу, викликану навантаженням на нервову систему під час інтенсивного навчання, сприяє переключенню уваги й допомагає вирішувати конфлікти.
Квест – це гарна можливість одержати нові знання й досвід, потренувати пам'ять та увагу, чудово провести час з однолітками. Запропонований матеріал було використано для учнів 7 класу під час предметного тижня точних наук.
Квест – ефективний вид сучасних навчальних технологій
Сьогодні відбувається модернізація української освіти. Сучасні вчителі повинні формувати цілісну систему універсальних учбових дій та навичок, які в свою чергу формуються тільки через активне включення в практичну діяльність. Ось тому особливо цікавим й ефективним видом сучасних технологій стає інтерактивна гра, яка пропонує умови, в яких учні можуть змінювати форми поведінки й діяльності у взаємодії та з інтересом й зацікавленістю вирішувати поставлені задачі. Такою інтерактивною грою є квест.
Технологія квесту розроблена професором Університету Сан-Дієго (США) Доджем Берні у 1995 році як спосіб організації пошукової діяльності в учбовому процесі. Квест – це гра-пригода, в якій учасники повинні вирішувати певні завдання для просування вперед та для досягнення конкретної мети.
Квест (від англійської – пошук) – це активна пригодницько-пошукова гра, в якій команда, використовуючи свої знання, інтелект, кмітливість повинна виконати всі завдання за відведений час.
Ці завдання можуть бути найрізноманітнішими: активними креативними, інтелектуальними. У грі учасники обов’язково взаємодіють, кожна гра несе в собі дух змагання. Квест має дуже важливу властивість – він забезпечує учасників релаксацією, знімає емоційну напругу, викликану навантаженням на нервову систему під час інтенсивного навчання, сприяє переключенню уваги й допомагає вирішувати конфлікти.
Квести бувають наступних видів:
Структура квеста:
Квест – це гарна можливість одержати нові знання й досвід, потренувати пам'ять та увагу, чудово провести час з однолітками.
Урок-гра «КВАДРО- квест»
Мета: реалізувати навчання через самостійну діяльність учнів, що має характер особливого виду практики, у процесі якої засвоюється значно більше інформації; забезпечити потребу школярів у позитивних емоціях; створити комфортну й привабливу для учнів атмосферу гри та стан задоволення, який підсилює бажання вивчати предмети точних наук; залучити семикласників до активної пізнавальної діяльності, забезпечити вільну діяльність, що дає можливість вибору, самовираження й саморозвитку учасників, формувати вміння застосовувати набуті знання у нових навчальних ситуаціях; розвивати творчу активність, допитливість, кмітливість, логічне мислення, пам'ять, увагу; виховувати тактовність у спілкуванні, наполегливість, почуття командного духу, прагнення до перемоги.
Хід уроку
Відбувається знайомство з командами: вони презентують себе (назва команди, емблема, форма та інше). Під час жеребкування учасники квесту дізнаються, з якої станції вони починають свої дії та послідовність наступних станцій.
Команди відвідують п’ять наступних станцій: бібліотечну, інформатичну, математичну, фізичну та хімічну, де за обмежений час виконують запропоновані їм завдання. Під час виконання завдань учасники самостійно вирішують як вони будуть діяти: або всі завдання станції виконувати разом і послідовно, або розбитися на мікрогрупи та виконувати їх окремо.
Завдання станції «Математична»
Б |
Ю |
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
М |
Ж |
А |
Р |
Х |
І |
М |
Е |
Д |
В |
Х |
П |
Л |
О |
Щ |
А |
У |
Р |
В |
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
Ф |
Т |
С |
П |
К |
З |
А |
І |
Р |
А |
Д |
І |
У |
С |
Т |
Г |
Р |
А |
Д |
У |
С |
Н |
Д |
Т |
І |
С |
А |
Г |
П |
Е |
Р |
И |
М |
Е |
Т |
Р |
П |
Р |
О |
М |
І |
Н |
Ь |
Н |
О |
И |
К |
В |
Ч |
А |
Д |
К |
І |
Ч |
А |
Ч |
А |
Ц |
И |
Р |
К |
У |
Л |
Ь |
М |
І |
П |
З |
К |
В |
Н |
Б |
І |
С |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
С |
А |
І |
О |
А |
Р |
А |
К |
Л |
А |
М |
А |
Н |
А |
Д |
Я |
М |
Р |
К |
У |
В |
И |
С |
О |
Т |
А |
П |
И |
В |
О |
Б |
Е |
А |
З |
К |
П |
І |
Ф |
А |
Г |
О |
Р |
К |
Щ |
З |
У |
Т |
М |
Д |
О |
В |
Е |
Д |
Е |
Н |
Н |
Я |
Т |
О |
Н |
К |
Р |
І |
Ж |
Л |
Ю |
С |
К |
Ф |
О |
Р |
М |
У |
Л |
А |
Р |
І |
Д |
К |
О |
Н |
У |
С |
У |
П |
Ц |
А |
С |
Е |
К |
У |
Б |
А |
В |
С |
І |
М |
Р |
А |
К |
С |
І |
О |
М |
А |
Г |
Ф |
|
Математичне поняття |
Означення |
1 |
Р * * * * * * * * * * к * * |
____, сторонами якого є доповняльні промені. |
2 |
Н * * * * * * * * * * д * * * |
______, чисельник і ____ якого взаємно прості числа. |
3 |
П * * * * * * * * |
рівність двох відношень. |
4 |
Р * * * * * |
відрізок, який сполучає ____ кола з будь-якою його точкою. |
5 |
К * * * * * * * * * * п * * * * |
____, на якій вибрано початок відліку, _____ відрізок і напрям.
|
6 |
П * * * * * * * * * * * * * * п * * * * |
дві _____, при перетині яких утворився прямий кут. |
7 |
М * * * * * * |
______, який сполучає вершину _____ із _______ протилежної сторони. |
8 |
Р * * * * * * * * * * * * * т * * * * * * * * |
_____, у якого ____ сторони рівні. |
9 |
Т * * * * * * * * * |
______, яка є _____ при будь-яких значеннях змінних, що _____ до неї. |
10 |
К * * * * * * * * * о * * * * * * * * |
числовий множник ______, записаного в стандартному вигляді. |
11 |
О * * * * * с * * * * * * |
число, яке підносять до _____. |
12 |
А * * * * * * |
твердження, які містить формулювання ____властивостей найпростіших ____ і не доводиться. |
13 |
К * * * * * |
_____, яке задовольняє рівняння.
|
14 |
К * * |
прямокутний паралелепіпед, у якого ___ ребра _____. |
15 |
М * * * * * * * * |
вираз, який є сумою кількох _______.
|
Підведення підсумків та нагородження переможців, обмін враженнями
Відповіді до завдань станції «Математична»
Завдання 1.
Знайти поняття, які пов’язані з геометрією
|
|
П |
Р |
Я |
М |
О |
К |
У |
Т |
Н |
И |
К |
|
|
А |
Р |
Х |
І |
М |
Е |
Д |
|
|
П |
Л |
О |
Щ |
А |
|
|
В |
К |
В |
А |
Д |
Р |
А |
Т |
|
Т |
|
|
К |
|
|
І |
Р |
А |
Д |
І |
У |
С |
Т |
Г |
Р |
А |
Д |
У |
С |
|
Д |
Т |
|
С |
А |
|
П |
Е |
Р |
И |
М |
Е |
Т |
Р |
П |
Р |
О |
М |
І |
Н |
Ь |
|
О |
|
К |
|
|
|
Д |
|
І |
Ч |
|
Ч |
А |
Ц |
И |
Р |
К |
У |
Л |
Ь |
|
І |
П |
З |
К |
|
Н |
Б |
І |
С |
Е |
К |
Т |
Р |
И |
С |
А |
І |
О |
А |
|
А |
|
Л |
А |
М |
А |
Н |
А |
|
|
М |
Р |
К |
|
В |
И |
С |
О |
Т |
А |
П |
И |
|
О |
|
Е |
А |
|
К |
П |
І |
Ф |
А |
Г |
О |
Р |
К |
|
З |
|
Т |
М |
Д |
О |
В |
Е |
Д |
Е |
Н |
Н |
Я |
|
|
Н |
К |
Р |
І |
|
Л |
|
|
|
Ф |
О |
Р |
М |
У |
Л |
А |
Р |
|
Д |
К |
О |
Н |
У |
С |
|
|
|
А |
|
|
К |
У |
Б |
А |
|
|
|
|
|
А |
К |
С |
І |
О |
М |
А |
Г |
|
Завдання 2.
Пригадати математичне поняття та вписати його замість зірочок
|
Математичне поняття |
Означення |
1 |
Р о з г о р н у т и й к у т |
____, сторонами якого є доповняльні промені. |
2 |
Н е с к о р о т н и й д р і б |
______, чисельник і ____ якого взаємно прості числа. |
3 |
П р о п о р ц і я |
рівність двох відношень. |
4 |
Р а д і у с |
відрізок, який сполучає ____ кола з будь-якою його точкою. |
5 |
К о о р д и н а т н а п р я м а |
____, на якій вибрано початок відліку, _____ відрізок і напрям. |
6 |
П е р п е н д и к у л я р н і п р я м і |
Дві _____, при перетині яких утворився прямий кут. |
7 |
М е д і а н а |
______, який сполучає вершину _____ із _______ протилежної сторони. |
8 |
Р і в н о с т о р о н н і й т р и к у т н и к |
_____, у якого ____ сторони рівні. |
9 |
Т о т о ж н і с т ь |
______, яка є _____ при будь-яких значеннях змінних, що _____ до неї.
|
10 |
К о е ф і ц і є н т о д н о ч л е н а |
числовий множник ______, записаного в стандартному вигляді. |
11 |
О с н о в а с т е п е н я |
число, яке підносять до _____. |
12 |
А к с і о м а |
твердження, яке містить формулювання ____властивостей найпростіших ____ і не доводиться. |
13 |
К о р і н ь |
_____, яке задовольняє рівняння.
|
14 |
К у б |
прямокутний паралелепіпед, у якого ___ ребра _____. |
15 |
М н о г о ч л е н |
вираз, який є сумою кількох _______.
|