Урок "Грицько Бойко - майстер веселого цеху"

Про матеріал
Розробка уроку допоможе ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом Грицька Бойка, з його веселинками, скоромовками, віршами "Як невдаха виступав" та "Сашко".
Перегляд файлу

 

Літературне читання

 

3 клас

  Тема: Грицько Бойко – майстер веселого цеху

  Мета: Ознайомити учнів з життєвим та творчим шляхом Г.Бойка, його творами; удосконалювати навички правильного і виразного читання, уміння працювати самостійно; розвивати уміння  формувати оцінні судження, образне мислення; виховувати спостережливість, уважність, доброзичливість..

  Обладнання: портрет Г.Бойка, виставка книжок Г.Бойка, вірші «Як  невдаха виступав», «Сашко». Веселинки. Скоромовки. Картки з уривком тексту.

 

Хід  уроку:

І. Організація класу.

 Емоційна хвилинка:

  • Доброго ранку, доброго дня,

     бажаю здоровя всім вам я.

     А ще бажаю бути уважними,

     щоб сьогодні  на уроці

вам було цікаво і весело.

 

ІІ. Мовна розминка.

  1. Гра «Яке слово не таке, як інші?»

Перші пташки співали пісню. (Співали).

  1. Гра «Доберіть риму».
  • Швидко слово називай,

йому риму добирай.

 Їсти  (сісти)                    дрова (слова)

нора (кора)                      хата  (тата).

ІІІ. Вправи на розвиток читацьких навичок.

Розчитування:

1). Прочитати скоромовку у повільному, пришвидшеному, швидкому темпі.

У кухаря Валерика

розварились вареники.

Розварились вареники…

Варениці у Валерика.

2). Прочитайте тихо, голосно.

- Яка за настроєм ця скоромовка? Як би ви її назвали  («Вареники»).

3). Прочитати загадку з різною інтонацією: весело, сумно, запитально, радісно, здивовано.

Я стою на ходу, а спинюся – упаду (Велосипед)/                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

 

ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  •   Наш урок  сьогодні незвичайний. На ньому будуть сміх, жарти, веселощі, посмішки, хороший настрій. А подарує їх нам творчість Грицька Бойка, автора скоромовки і загадки, з якими ми щойно ознайомилися.

 

V.  Ознайомлення з життєвим і творчим шляхом Григорія Бойка.

 

  1. Розповідь учителя.
  •     Григорій Пилипович Бойко народився 5 вересня 1923 року в с. Оленівка на Донеччині. Закінчивши семирічку, Г.Бойко  продовжує навчання в Оленівській рудниковій школі. Після її закінчення він разом з ровесниками пішов на війну, захищати свою Батьківщину від фашистів. Там його було тяжко поранено. Після повернення з фронту Григорій продовжує навчатися в Донецькому  педагогічному інституті. Перша книжка віршів для дітей «Будем шахтарями» була видана у 1951 році.  Всього автор  написав близько ста книжок для дітей. У нашій шкільній бібліотеці я взяла на урок книжки Григорія Бойка. Ви на перерві можете їх погортати та взяти додому почитати.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           

Фізкультхвилинка

           Притомилися хлоп’ята,

           притомилися дівчата,

           час фізкультхвилинку починати.

            Трава – низенька-низенька,

            а дерева високі-високі.

            Вітер дерева колише, гойдає,

            пташки у вирій летять, відлітають,

            а діти тихенько за парти сідають.

 

  1. Опрацювання у підручнику статті «Грицько                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  Бойко ».

- Про що твори для дітей   Грицька Бойка і яка основна риса його творчості про це та інше ви прочитаєте зараз у підручнику.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                           Прочитайте  мовчки статтю про поета на с. 106 та підготуйте відповіді на запитання.

( Після читання діти відповідають на такі запитання).

            - З чого видно, що хлопчик дуже хотів учитися ?

            - Які за жанром твори писав Грицько Бойко?

            - Що об’єднує твори, написані поетом?

           - Грицько Бойко не лише сам писав, а й робив переклади творів

               багатьох дитячих письменників. А ще на слова поета створено понад 

              чотириста пісень, здебільшого теж для дітей. Твори Г.Бойка          

              виходили за кордоном, їх перекладали багатьма мовами.

 

VІ. Опрацювання вірша Г.Бойка  «Як невдаха виступав».

  1. Робота над заголовком.
  • Прочитайте заголовок вірша. Як ви розумієте слово «невдаха»?
  • Чи може невдаха виступати добре?
  • Як на вашу думку, про що нам розповість цей вірш?
  1. Читання вірша вчителем.
  2. Читання вірша учнями мовчки.
  3. Відповіді на питання.
  • Що робив невдаха на сцені?
  • Що саме співав хлопчик зі сцени?
  • Прочитайте рядки, де говориться про те, чи сподобався йому свій спів?
  • Як слухачі відреагували на цей виступ?
  • Чи зрозумів малий співак свою невдачу?
  • Над чим треба задуматися, прочитавши цей твір?
  1. Вправи на розвиток швидкості і виразності читання.

а). Доберіть риму:

Співав (виступав), щодуху (слуху), всі (сі), вхопили (рознесли, несли, набили).

б). – Прочитати найкоротше речення.

в). – Прочитати найдовше речення.

г). – Прочитати на одному диханні найдовше речення.

     6. Виразне читання вірша.

     - Читаючи вірш треба передати голосом захоплення мовця своїм так званим «успіхом», правильно зробити паузи та виділити силою голосу потрібні слова.

    VІІ. Опрацювання вірша Г.Бойка «Сашко».

  1. Виразне читання вірша вчителем.
  • Прочитайте вірш мовчки.
  1. Відповіді на питання:
  • Де відбуваються події?
  • Що тримав Сашко?
  • Хто стояв біля Сашка? Прочитайте.
  • Що сказали хлопцеві пасажири?
  • Як треба читати ці рядки?
  • Як хлопець пояснив свою поведінку?
  • А ви погоджуєтеся з Сашком?
  • На чим треба замислитися, прочитавши цей вірш?
  1. Робота в парах. Читання вірша в особах.
  2. Усне малювання:
  • Розгляньте малюнок до вірша.
  • Складіть розповідь за сюжетом вірша.
  • Щоб ви порадили Сашкові?

 

 

 

VІІІ. Опрацювання веселинок Г.Бойка.

 

  1. Гра «Ми актори».

    Робота в парах.

– Підготуйтеся до читання веселинок в особах.

  1.  Читання учнями  веселинок.

 

ІХ. Опрацювання скоромовок Г. Бойка.

 

  1. Гра « Дощик, дощ, злива»
  • Підготуйте та  прочитайте скоромовки спочатку повільно, потім швидше, а далі ще швидше.
  1. Читання скоромовок.

 

       Х. Підсумок уроку.

      1. Гра  «Склади прислів’я».

           Хто хвалиться,                - значить, в нім здорове серце бється.

           Якщо народ сміється,      - той кається.

       2.«Мікрофон».

       - Твори якого автора ми сьогодні читали? (Г.Бойка).

       - Яке прислів’я визначає головну думку прочитаного сьогодні вірша Г.Бойка? (Прислівя «Хто хвалиться, той кається» визначає головну думку вірша «Як невдаха виступав»).

      - Як ви розумієте друге прислівя?

      - Чи сподобались вам твори Г.Бойка?

      - Чим саме?

      - Діти, дійсно, твори Г.Бойка веселі, дотепні, повчальні. Тож читайте їх, посміхайтеся і пам’ятайте: «Якщо народ сміється, значить, в нім здорове серце бється». 

    

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                

 

 

 

 

 

СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

 

  1. Савченко О.Я. Літературне читання: підручник для  3 класу .- Київ: Видавничий дім «Освіта», 2013. – 192 с.
  2. Заброцька С.Г. Літературне читання: конспекти уроків: 3 клас – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2014. – 200 с. - (Бібліотека вчителя).

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                  

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Таран Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
1490
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку